Husk mig
▼ Indhold

Solpanelet Helios


Solpanelet Helios30-11-2011 20:56
Line
☆☆☆☆☆
(2)
Hej. Jeg sidder med en naturvidenskabs eksamen omkring solpanelet Helios og jefog rstår simpelthen ikke spørgsmålene og selve overemnet. Er der nogle, der er kloge på det område og kan hjælpe? Eller har nogle gode hjemmesider. I Need it! På forhånd tak
30-11-2011 22:01
Kosmos
★★★★★
(5371)
I Need it! På forhånd tak

- du må da lige først antyde, hvad 'solpanelet Helios' er for en størrelse, samt hvilke spørgsmål, du ikke forstår!?
30-11-2011 23:09
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Line

Du kunne jo google "solpanelet Helios", så havde du bla. fået følgende:

http://stratosol.dk/product/solpanel-helios-ht22-monokrystalinske-solceller-7/


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
30-11-2011 23:14
Kosmos
★★★★★
(5371)
Du kunne jo google "solpanelet Helios"...

- det har jeg faktisk osse gjort, men åbenbart ikke grundigt nok: Jeg stoppede ved dette!


Men uanset hvad ser jeg fortsat ingen spørgsmål!?
30-11-2011 23:19
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Kosmos

Det er svært at stille spørgsmål, hvis man ikke kender emnet!

Iflg. den hjemmeside du fandt, er Line ikke alene om ikke at kende emnet.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
Hjælp.. Solpanelet Helios04-12-2011 13:45
Line
☆☆☆☆☆
(2)
Jeg sidder med en NV-opgave, der skal afleveres om et par dage. Jeg har lavet starten af det i loggerpro. Alt det andet kan jeg ikke finde ud af! Håber nogle herinde kan give en hjælpende hånd, det ville betyde så meget, vil jo helst ende ud med, at gå fra eksamen med en god karakter!

Teori. Der er vist 2 bilag. I det første bilag er der vist resultatet af en måling af strøm og spænding for en solcelle, der er belyst af en 150W-halogenlampe i afstanden 75cm. I bilag 2 er vist en tilsvarende resultater for 2 solceller, forbundet i serie, og i samme afstand fra halogenlampe.

1 opgave var at tegne karakteristik og effektkruve for solcellen og de to serieforbundne solceller, det har jeg gjort i loggerpro. Krydser finger for, at jeg har lavet det korrekt!

Opgave 2: Bestem følgende for de to tilfælde:
- Den maksimale effekt ( der har jeg aflæst på de to grafer i loggerpro. Solcellen er 39. De to forbundne er 50.) Håber det kan passe?

- Den maksimale strøm og spændning ( Skal jeg der ikke bare kigge på de resultater, der er i bilag 1 og se hvad det højste tal er ved strøm og det højeste ved spænding?)

- Strøm og spænding, når effekten er maksimal (hjælp)

Opgave 3: Begrund ud fra forsøgsresultaterne følgende påstande:

- De to serieforbundne solceller levere en spænding, der er summen af solcellernes spændning, men strømmen er den samme.

- Effekten af de to solceller er summen af effekten af de enkelte solceller. Alt sammen under forudsætning af, at belysningen er ens i alle tilfælde (HJÆLP!)

Teori: Når man laver solpaneler til energiforsyning, sammensætter man solceller i serie og parallel, indtil man har opnået den ønskede spænding, strøm og effekt.
I Klart solskin kan solpanelet Helios H750 levere en effekt på 75W ved maksimal spændingen 17,3V.

Der kommer de næste opgave.. Men vi kan lige starte med dem oppe over, hvis i har mod på at hjælpe! Fordi jeg er helt væk i det her.


Hilsen Line. På forhånd tak
RE: Hjælp.. Solpanelet Helios04-12-2011 14:21
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Line

Jeg kan kun råde dig til at tage kontakt til stifteren af solcellegruppen på ing.dk.

http://ing.dk/grupper/solceller/


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.




Deltag aktivt i debatten Solpanelet Helios:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik