Husk mig
▼ Indhold

Stop dansk kødeksport NU.!

Stop dansk kødeksport NU.!11-08-2018 11:39
Jakob
★★★★★
(6591)
­

Dansk kødeksport er dybt skadelig for klima, miljø og råstofbevarelse, og i øvrigt også til stor skade for evnen til at brødføde verdens befolkning.
Det må nok for de fleste humane politikere med en smule økologisk indsigt have været indlysende i flere årtier, at Danmark umuligt kan forsvare at opretholde den forretning, og lejligheden til hurtig afvikling netop nu i forbindelse med tørken, hvor dansk foder til dyrene for alvor er blevet en mangelvare, må være helt oplagt.

Hvilke politiske partier kan støtte forslaget..?

­
11-08-2018 20:31
crankProfilbillede★★★★★
(2041)
Jakob skrev:
­

Dansk kødeksport er dybt skadelig for klima, miljø og råstofbevarelse, og i øvrigt også til stor skade for evnen til at brødføde verdens befolkning.
Det må nok for de fleste humane politikere med en smule økologisk indsigt have været indlysende i flere årtier, at Danmark umuligt kan forsvare at opretholde den forretning, og lejligheden til hurtig afvikling netop nu i forbindelse med tørken, hvor dansk foder til dyrene for alvor er blevet en mangelvare, må være helt oplagt.

Hvilke politiske partier kan støtte forslaget..?
­

Nu er jeg godt nok ikke et politisk parti.
Men, hvis det endelig skal være; var det så ikke bedre at stoppe importen?

.

12-08-2018 09:04
Jakob
★★★★★
(6591)
­

@crank

Det mener jeg også, at vi skal. I hvert fald næsten. Men hvis du begynder med at standse importen, så får du en uoverskuelig handelskrig uden sidestykke, og et importstop alene vil umiddelbart ikke hjælpe det danske økosystem, som er smask forurenet af gylle og pesticider og alt for meget landbrugsjord. Tørken må også give det bedste argument for at standse kødeksporten først, fordi der er produceret for lidt foder til vinteren.

­
12-08-2018 13:56
crankProfilbillede★★★★★
(2041)
Jakob skrev:
­@crank

Det mener jeg også, at vi skal. I hvert fald næsten. Men hvis du begynder med at standse importen, så får du en uoverskuelig handelskrig uden sidestykke, og et importstop alene vil umiddelbart ikke hjælpe det danske økosystem, som er smask forurenet af gylle og pesticider og alt for meget landbrugsjord. Tørken må også give det bedste argument for at standse kødeksporten først, fordi der er produceret for lidt foder til vinteren.­

Jamen Jakob
Hvad har Danmarks selvglæde med klimaet at gøre?

.

12-08-2018 20:57
Jakob
★★★★★
(6591)
­

@crank

Jeg forstår dårligt spørgsmålet.
Er du ikke sikker på, om kødproduktionen belaster klimaet, så prøv evt. at søge på siden og kom med de links, som du kan finde om det.
Jeg har svært ved at se, at en befolkning er for selvglad, fordi den tager større ansvar for sit lands økosystem og samtidigt øger verdens mulighed for at brødføde befolkningen. Selvglæden begrænses måske også en smule, når vi ser regningen.

­
RE: Stop Dansk Folkeparti NU.!13-08-2018 17:06
crankProfilbillede★★★★★
(2041)
Jakob skrev:
­
.., og et importstop alene vil umiddelbart ikke hjælpe det danske økosystem...

­

Jeg mener, at nu hjælper det jo ikke en tøddel at fiksere sig på, hvilken vej vinden blæser i lille Danmark.
Det er ligesom, når nogen tærsker langhalm på isbjerge!
Eller CO², for den sags skyld.

Her skal vi hellere prøve at påvirke politik, mentalitet og adfærd, så det får effekt på et mere globalt plan.

Det kan du gøre som forbruger. Eksemplets magt er ikke eksisterende her. Du sidder og piller navle i din egen baghave.

.

14-08-2018 20:57
Jakob
★★★★★
(6591)
­

@crank

Hvis alle råber: "Stop dansk kødeksport NU.!"

Så følger de mit eksempel, og så vil det gøre en forskel til det bedre for klimaet.
Råbet har også et internationalt perspektiv. Hvis f.eks. nogle gode grønne mennesker i Polen følger eksemplet, så kan de nok godt finde ud at udskifte landenavnet, tror jeg.

Men når det haster særligt nu i Danmark, så skyldes det tørken, som har skabt en passende lejlighed, fordi der er mindre dansk foder til dyrene.

Og min baghave har ikke en navle.
Men når jeg tænker på, hvor mange debatter du har kørt og skældt ud over kødforbruget, så må jeg sige, at du ligner en vatnisse af rang med de svar, du kommer med her. Dit had til dansk folkeparti er alligevel vigtigere for dig. Vorherre bevares.

Hvor bliver partimedlemmerne af, er demokratiet gået i stå..?!

­

Deltag aktivt i debatten Stop dansk kødeksport NU.!:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvilken af verdens førende økonomier er længst fremme i omstillingen til vedvarende energi?

USA

EU

Kina

Japan

Indien

Brasilien

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2017 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik