Husk mig
▼ Indhold

Tendens til pludselig opvarmning i stratosfæren


Tendens til pludselig opvarmning i stratosfæren22-12-2013 22:34
jacobfrederiksen_ikast
☆☆☆☆☆
(25)
Så er der håb for en forandring i strømningsmønsteret fra starten af det nye år, idet stratosfære-prognoser indikerer en tendens til en 'sudden warming' i starten af 2014. Heraf følger lige så tendenserne til et fald i både NAO og AO omkring årsskiftet. Der ses også de første tendenser i GFS-prognoserne til, at varmen fra omkring nytår aflives og lavtrykkene efterhånden fyldes op, går sydligere og højere tryk sender dyb kulde ned fra Arktis over Komi-regionen, hvilket ligner starten på en ændring i strømningsmønsteret til mere stabilt og efterhånden koldere vejr. Der er altså pludselig håb for vinter henne omkring 5.-15. januar trods usikkerheden på disse tidsskalaer.

22-12-2013 23:32
rasmus_kbh
☆☆☆☆☆
(14)
Vildt spændende!

Ærgerligt der ikke er flere vejrfolk herinde. Har problemer med at logge ind på tv2.

Lyder godt hvis der kan komme lidt vinter efter nytår.
26-12-2013 18:18
Flemming Larsen
☆☆☆☆☆
(27)
jacobfrederiksen_ikast skrev:
Så er der håb for en forandring i strømningsmønsteret fra starten af det nye år, idet stratosfære-prognoser indikerer en tendens til en 'sudden warming' i starten af 2014. Heraf følger lige så tendenserne til et fald i både NAO og AO omkring årsskiftet. Der ses også de første tendenser i GFS-prognoserne til, at varmen fra omkring nytår aflives og lavtrykkene efterhånden fyldes op, går sydligere og højere tryk sender dyb kulde ned fra Arktis over Komi-regionen, hvilket ligner starten på en ændring i strømningsmønsteret til mere stabilt og efterhånden koldere vejr. Der er altså pludselig håb for vinter henne omkring 5.-15. januar trods usikkerheden på disse tidsskalaer.


Det ser rigtig ud lavtrykkene svækkes de op ad gående luft strømme som skaber lavtrykkene svækkes allerede i lødet af de næste 8 dage det tyder på en opvarmning af stratosfæren men jeg ville hellere ha at vinteren holer sig på afstand så vi slipper for snestorme og kulde frembrud glatte veje og biler. Der ikke kan starte så hvis jeg kunne så vil jeg tage min spade og grave lavtrykkene dyber
Tilknyttet billede:





Deltag aktivt i debatten Tendens til pludselig opvarmning i stratosfæren:

Husk mig

Lignende indhold
NyhederDato
Den arktiske vinteris bliver pludselig tyndere29-10-2008 09:59
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik