Afsked 60% af samtlige foskere der beskæftiger sig med AGW og brug pengene på ulandsbistand eller på at bekæmpe fattigdom i eget land eller til at udbygge sundhedsvæsenet hvis det trænger, som fx i USA.
Disse var nogle af tankerne jeg fjorde mig mens jeg så filmen. En udmærket film hvor man for en gang skyld kan lade tankerne kredse i fred omkring verdensituationen som den burde se ud.
Nu sidder jeg ikke med div. data filer og grafer og tæker på hvordan tingene stiller sig i dag hvor nogle data formegentlig skal korrigeres og andre omfortolkes. I følge filmen eksisterer der en glimrende sammenhæng mellem solteorien og temperaturer. Mon der stadig gør det? Der er naturligvis flerer usikre parameter der til stadighed indvirker på resultaterne som fx diskussionen om hvornår der er tale om et lokal eller global fænomen når der indhentes data. Og så er der alt vandet på jorden, som kun vanskeligt lader sig måle. Ja og SOI er vel heller ikke så ligetil. Har du alligevel et bud på mit spørgsmål?
I følge filmen eksisterer der en glimrende sammenhæng mellem solteorien og temperaturer. Mon der stadig gør det?
- professor Eigil Friis-Christensen var ikke helt tilfreds med fremstillingen:
In response to a question from The Independent as to whether the programme was scientifically accurate, Friis-Christensen said: "No, I think several points were not explained in the way that I, as a scientist, would have explained them ... it is obvious it's not accurate."
Har du en holdning til dét, du lige har læst? Vi er altid på udkig efter flere aktive debattører og ser frem til, at du også bliver en del af debatten! Selv små indspark bidrager til en levende diskussion ...