Husk mig
▼ Indhold

The march af David Wheatley efterlyses

The march af David Wheatley efterlyses29-08-2013 12:36
kenneth mollerup
☆☆☆☆☆
(1)
Hej alle
Jeg underviser i naturgeografi på Grindsted gymnasium, og søger filmen The march til et forløb om klimaflygtninge. Filmen handler om en gruppe flygtninge fra Afrika, vandre mod Europa, og gruppen vokser eksplosivt. Filmen foregår på to scener, den ene på flygtningenes vandring, den anden i EU kommissionen.
Jeg kan ikke finde filmen, jeg har fundet et eksemplar på Youtube på tysk, men det hjælper ikke mine elever meget.
Er der nogen der ved hvor det er muligt at finde denne film?
29-08-2013 17:58
N A Nielsen
★★★☆☆
(991)
Jeg synes, du skal læse denne artikel fra der Spiegel før du bestemmer dig for indholdet af et sådant forløb.

Artiklen i der Spiegel indledes således:

Feared Migration Hasn't Happened: UN Embarrassed by Forecast on Climate Refugees

Six years ago, the United Nations issued a dramatic warning that the world would have to cope with 50 million climate refugees by 2010. But now that those migration flows have failed to materialize, the UN has distanced itself from the forecasts. On the contrary, populations are growing in the regions that had been identified as environmental danger zones.

Du kan også læse denne videnskabelige artikel

Og jeg ville i hvert fald også læse FN's seneste rapport om status på udviklingen i verdens lande:

The rise of the South

The rise of the South is unprecedented in its speed and scale. It must be understood in broad human development terms as the story of a dramatic expansion of individual capabilities and sustained human development progress in the countries that are home to the vast majority of the world's people. When dozens of countries and billions of people move up the development ladder, as they are doing today, it has a direct impact on wealth creation and broader human progress in all countries and regions of the world. There are new opportunities for catch-up for less developed countries and for creative policy initiatives that could benefit the most advanced economies as well.

Although most developing countries have done well, a large number of countries have done particularly well—what can be called the "rise of the South". Some of the largest countries have made rapid advances, notably Brazil, China, India, Indonesia, Mexico, South Africa and Turkey. But there has also been substantial progress in smaller economies, such as Bangladesh, Chile, Ghana, Mauritius, Rwanda and Tunisia.

Livsmulighederne bliver stadig bedre i de lande, hvor der ifølge diverse skræmmekampagner skulle komme "klimaflygtninge" fra. Udviklingen går langt hurtigere end i de nordlige udviklede lande. Heldigvis

Du kan berolige dine elever. De skal ikke tro på alt det, de læser i avisen.
29-08-2013 19:38
Kosmos
★★★★★
(5370)
Du kan berolige dine elever. De skal ikke tro på alt det, de læser i avisen

- bingo bango!
29-08-2013 22:39
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Mon ikke dette link kan hjælpe dig lidt på vej: http://www.u-landsnyt.dk/nyhed/13-01-10/gaa-i-biffen-verdens-klimaflygtninge-er-paa-progra

http://www.climaterefugees.com/Press.html

http://www.locatetv.com/movie/march/967732

Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.

Redigeret d. 29-08-2013 22:47

Deltag aktivt i debatten The march af David Wheatley efterlyses:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
David Attenborough: Klimaet var meget mere stabilt for 100 år siden -LOL814-11-2021 20:27
Et synspunkt af David Gress...306-04-2012 09:27
David Archer: Undervisningsprogram om global opvarmning1009-02-2012 19:29
David E. Wojick307-02-2007 22:18
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik