|
Til Natrix  |  |
| 23-03-2008 16:04 | Til Natrix |
SAT

(6)
|
Kun dette: At Nobels panel vælger Al Gore, manden der ikke tør debattere med Bjørn Lomborg, ikke vil have at Svensmark er tilstede hvis hans selv (Al Gore) er foredragsholder, eller hvad man ynder at kalde ham. Jeg ser ham som en agitator uden kvaliteter, og at han fik Nobels miljøpris siger mere om Nobelkommiteens manglende evner, og ønske om at politisere, end om Al Gores videnskabelige forståelse.
SAT
| | 24-03-2008 00:09 |  |
Michael

(198)
|
SAT skrev: Kun dette: At Nobels panel vælger Al Gore, manden der ikke tør debattere med Bjørn Lomborg, ikke vil have at Svensmark er tilstede hvis hans selv (Al Gore) er foredragsholder, eller hvad man ynder at kalde ham. Jeg ser ham som en agitator uden kvaliteter, og at han fik Nobels miljøpris siger mere om Nobelkommiteens manglende evner, og ønske om at politisere, end om Al Gores videnskabelige forståelse.
Når Lomborg som statistikker ikke evner at lave en bog uden fejl på stort set hver eneste side så diskvalificerer man sig selv. Man kan også indvende at Lomborg i den grad har givet Gore indrømmelser på en fælles forståelse omkring videnskaben.
Spørgsmålet er om Lomborg vil debattere med Svensmark da de to er dybt uenige? Hvornår får vi en debat mellem de to? Svensmark vs Lomborg.
| | 24-03-2008 00:51 |  |
Kosmos

(2403)
|
1. Lomborg er cand. scient.pol, og hverken 'statistikker' - eller statistiker!  2. Hvilke 'indrømmelser' har Lomborg givet Gore? 3. Hvori består Lomborgs/Svensmarks 'dybe uenighed'??
| | 24-03-2008 06:34 |  |
Michael

(198)
|
Kosmos skrev:1. Lomborg er cand. scient.pol, og hverken 'statistikker' - eller statistiker!  2. Hvilke 'indrømmelser' har Lomborg givet Gore? 3. Hvori består Lomborgs/Svensmarks 'dybe uenighed'??
2 Lomborg skiftede mening fra at benægte global opvarmning totalt til at komme med indrømmelse på at global opvarming er (helt eller delvist) menneskeskabt.
3 Lomborg kalkulerer med voldsomme temperaturstigninger. Det gør Svensmark ikke. Lomborg har påtaget sig en holdning der hedder "det kan ikke betale sig at gøre noget ved det" underforstået er der er et problem men at pengene kan bruges bedre på andet i en verden fuld af problemer.
Redigeret d. 24-03-2008 06:35
| | 24-03-2008 10:29 |  |
Kosmos

(2403)
|
2 Lomborg skiftede mening... - hvilket du dokumenterer, går jeg ud fra?
3 Lomborg kalkulerer med voldsomme temperaturstigninger - jeg mener slet ikke, Lomborg 'kalkulerer' vedr. temperaturstigninger!: Lomborgs ærinde/interesse er (mod)foranstaltningerne ifm. eventuelle klimaændringer. Som udgangsscenario vælger han fornuftigvis rimeligt markante ændringer: Gjorde han ikke dét, ville hans antagonister jo blot feje ham af banen som 'urealistisk superoptimist'!
Svensmark et al. leder efter en 'mekanisme' som i tilknytning til 'drivhusmekanismen' og andre 'mekanismer' kan forklare/belyse en del at klimaets variationer over tid. Jeg tror ikke, at størrelsen af 'kosmisk forcing' er hans primære anliggende!(?)
|
Har du en holdning til dét, du lige har læst? Vi er altid på udkig efter flere aktive debattører og ser frem til, at du også bliver en del af debatten! Selv små indspark bidrager til en levende diskussion ... |
|
| |  | |
|