Husk mig
▼ Indhold

Tog fra EU til USA: Jobs og energi


Tog fra EU til USA: Jobs og energi07-12-2009 02:15
nien
☆☆☆☆☆
(2)
Jeg har drømt om nyt project til EU og USA.. som er at de (EU og US) samarbejder om at bygge massive transport vej fra US til EU (Brovej)
som er energy rigtigt med bølge og vindmøller energy. Det vil sige at fly transport og supertank skibe vil være mindre end idag. Grøn transport som de siger.

Vil i ta 300-400km i time tog istedet for fly til andet land hvis i kan?? Det vil sige at toget vil være comfortable med mad service og andet ligesom fly har.. og meget mere billigt.

Vej mellem - USA, Grønland, Island, England, EU ---- masser af arbejde over 20/30 år og finans krise vil være væk.. måske..

Tænk over denne ide.. thats all im asking..
07-12-2009 08:40
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
Hej Nien
Meget kort ja og nej mht. toget. Jeg er i forvejen fan af togrejse men det skylde jeg godt kan lide at se ud af vinduet og opleve landskabet forandre sig. Skal jeg langt tager jeg dog flyet - for miljøets skyld. Des længere en rejse des mindre forurenende er fly relativt til tog. Rent faktum. Tog er miljø-rigtigt på de korte distancer kun. Det du skal overveje er at fly gennemsnitligt benytter (frit efter hukommelsen) 40% af brændstoffet på en tur til landing og start. Des længere en tur des mindre selvsagt. Når først de flyver i rundt i de tynde luftlag er brændstofforbruget langt mindre per personkilometer end tog.
Dvs. Ålborg - københavn, ja tak. København - New York, aldrig nogensinde.

Suptertankere og containerskibe kan ej heller udkonkurreres af vej og tog transport rent miljømæssigt (eller økonomisk for den sags skyld).

Tog vil altid være begrænset i deres service-niveau af det simple faktum at der er en flaskehals indbygget i systemet (skinnerne). Overvej bare balladen om kystbanen. Folk er kolde i en hvis legemsdel med gratis wifi, om det er kaffe ombord osv. - de vil bare have lortet til at køre til tiden så man kan stole på det. Når et fly "bryder sammen" og ikke kan lette influerer det ikke synderligt på resten af systemet. Det er helt omvendt med tog og skinner.


Slutteligt er skabelse af kunstige jobs baseret på statslige midler ikke lig med "slut med finansiel krise". Højst udskyde den og i værste fald skaber den en ny (altid på meget langt sigt).


Nu har jeg tænkt over det som du bad om. Vil ærligt håbe jeg ikke drømmer om det....

Mvh.
Mikkel
08-12-2009 01:37
nien
☆☆☆☆☆
(2)
Det er rigtigt hvis ikke andet.. Toget vil være electriks(vindmøller og bølgekraft) som vil være fri fra alt andet.. supertankerne og container skibene vil være væk til netværk af transport togene. Hvis tiden er problemet.. så er løsningen jo.. at togene har selv sin egen bane og vil være fri fra andre ting.. som fly har.. diff: electriks vs brændstof.

Uden job.. skattefar betaler..(finans krise) med job.. skattefar glad for grønnesedler(finans krise? hvis ikke regering er fornuftigt)




Deltag aktivt i debatten Tog fra EU til USA: Jobs og energi:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hvem har lavet-beregnet CO2-udledningstallene for tog, busser etc021-08-2019 12:55
Tog til tiden7308-12-2018 13:02
'Vi tog fejl, og vi har ret'3301-04-2010 01:35
Artikler
Klimaet i USA
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik