Husk mig
▼ Indhold

Trump valgt som præsident



Side 26 af 32<<<2425262728>>>
04-12-2018 14:14
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
dét troede jeg ellers var Verdensbanken, som iflg. DR netop har 'doneret' G$ 200 til FNs klimafond!? Gad godt vide, hvor de mon har disse penge fra??


https://www.ndtv.com/world-news/world-bank-promises-200-billion-in-climate-action-investment-for-2021-25-1956812

Her er lidt mere om de forventede pengestrømme fra Verdensbanken/IMF. Men ikke noget om hvorfra og hvem, der er de glade givere. Men det er jo jul...
Redigeret d. 04-12-2018 14:14
04-12-2018 15:02
Kosmos
★★★★★
(5371)
Men ikke noget om hvorfra og hvem, der er de glade givere. Men det er jo jul...

- ja, jeg kunne faktisk også godt tænke mig sådan en 'lille' julegave...men jeg er mere beskeden, så en enkelt G$ ville være helt fint for mit vedkommende!
04-12-2018 15:10
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
RE: IMF's forgyldte snabel ;-)04-12-2018 22:17
yaknudsen
★☆☆☆☆
(137)
IMF henter pengene fra medlemslandene. Det enkelte medlemsland forpligter sig til at stille en 'kvota' til rådighed. En kvota som målt i træskolængder er baseret på det enkelte lands position i verdensøkonomien.

I princippet udsteder de enkelte medlemslande altså en 'blankocheck' som IMF kan vælge at indløse.

https://www.imf.org/en/About/Factsheets/Where-the-IMF-Gets-Its-Money
Redigeret d. 04-12-2018 22:19
05-12-2018 00:41
Kosmos
★★★★★
(5371)
I princippet udsteder de enkelte medlemslande altså en 'blankocheck' som IMF kan vælge at indløse

- interessant! Men lur mig, om ikke POTUS/US Congress finder en metode til at 'sætte hælen ned', inden US taxpayers' money flyder dén vej?!:


The Boards of Governors consist of one Governor and one Alternate Governor appointed by each member country. The office is usually held by the country's minister of finance, governor of its central bank, or a senior official of similar rank...

However, the Boards of Governors has delegated all powers to the Executive Directors except those mentioned in the Articles of Agreement. These powers include:

Admit and suspend members;
Increase or decrease the authorized capital stock;
Determine the distribution of the net income of the Bank;...
(min kursivering)
Redigeret d. 05-12-2018 00:51
05-12-2018 06:37
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Jeg gentager mig selv - men jeg mener fortsat det er key issue i forhold til Obama regeringens beslutninger om overvågning af Trumps indgående team i overgangsperioden.
Trump misforstår ganske enkelt en advarsel han får af Obama ved deres første møde vedr. ansættelsen af Flynn. Trump tror formentlig advarslen er politisk/personligt motiveret og ignorerer den.
https://www.foxnews.com/politics/mueller-memo-michael-flynn-outlining-key-details-about-russia-probes-progress

Flynn also admitted to making false statements about his work as an unregistered foreign agent to benefit the Turkish government. Flynn was under investigation by the Justice Department for that work when he became national security adviser.


Det er redningsplanken for 'deep state'.
Redigeret d. 05-12-2018 06:39
05-12-2018 06:54
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...eller i hvert fald redningsplanken for Obama og hans folk i det hvide hus.
At DNC og Hillary kampagnen er medbetaler for rapporter med politisk bagvaskelse er formentlig heller ikke ulovligt - hvilket indtil videre giver aben videre til Republikanerne selv - Mccain , der bærer rapporten ind til DOJ og lader Trump kampagnen overvåge.
Og han, Mccain, må have været en både syg og bitter mand på tidspunktet.
Forsvaret er på plads - og det er formentlig en rolle som 'forsvarsadvokat' , der har drevet Mueller.
05-12-2018 10:45
Søren SUS
★☆☆☆☆
(89)
Pifpafpuf.
Enig i, at der ikke var meget krigshelt over McCain i den handling. Måske var han allerede hjerneskadet på det tidspunkt i 2016.
Men det misbrug af FISA dommerne, der fandt sted, kan ikke tørres af på ham.
Strzoks bemærkning i SMS til Lisa Page, at WH ville orienteres om "the insurance policy" linker vel Obama til ulovligheder.
05-12-2018 14:03
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Men det misbrug af FISA dommerne, der fandt sted, kan ikke tørres af på ham.
Strzoks bemærkning i SMS til Lisa Page, at WH ville orienteres om "the insurance policy" linker vel Obama til ulovligheder.


Enig - helt fint i kanten har det absolut ikke været - men det slår mig bare at Muellers arbejde i stigende grad viser sig at have karakter af at retfærdiggøre systemets (regeringen og FBI's) handlinger. (Også enig omkring Mccains paranoia.)

Ja - selv Trumps politiske 'venner' var bekymrede
Ja - hans nærmeste viste sig også at være løgnere og skatteunddragere
Ja - Trump modsatte sig advarslen om Flynn.

Kunne vi gøre andet - end undersøge om der vitterlig var noget galt?

Iøvrigt her om 3 deling af internettet. En forlængelse af diskussionen om Brexit var uundgåelig hvis UK skulle fastholde sit tætte sikkerhedspolitiske makkerskab med USA.

https://www.weekendavisen.dk/2018-48/ideer/det-tredelte-net

I mine øjne formentlig årsagen til at vi heller ikke for alvor ser nogle ansvarlige politikere tale om en anden folkeafstemning om den endelige aftale.
Redigeret d. 05-12-2018 14:08
07-12-2018 12:16
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Som måske bekendt for nogle, så blev fremlæggelse i house of Congress af en stribe undersøgelser udskudt fra 5 dec til ca 11-13 dec.

Comeys vidneudsagn blev udskudt en smule grundet diskussion om setting, hvilket endte med at det skulle være idag for lukkede døre.

For lukkede døre kun med clearet personel betyder, at Comey ikke som sidst kan undvige at svare på vigtige spørgmål ved at sige "kun for clearet personel".

Så nu, idag, så skal Comey stå til regnskab, og så må vi se om han besvarer eller "declare the 5´th" som gør at man kan nægte at svare. Men spørgsmål der nægtes besvaret har også en vægt i senere retssager.

OG!

Så blev det igår offentlig gjort på Fox News, at der findes en lang email-tråd hvor man kan læse at FBI personer udmærket var klar over at anklager mod Trump var "so-so" og ret ubrugelige, og en del andet.

OGOG!

Sjovt at det lige skulle siges på Fox news, at Comey er central i denne email tråd.

Det havde de ikke behøvet at sige. Men nu kan Comey hygge sig med at han skal til afhøringer vel vidende at de har beviser mod ham in case han siger noget forkert.
Statements i email tråd strider også mod hvad Comey har skrevet i sin bog.

Så, glæder mig til at se om der kommer noget ud af disse ting med Comey idag. inden det for alvor går løs næste uge.

Iøvrigt kunne vi også forleden forstå at General Flynn nu ikke længere søges fængslet fra Muellers side. Som jeg forstår det.
Med begrundelsen at Flynn havde samarbejdet meget.
Nej, Flynn har IKKE samarbejdet mod Trump. Så dette budskab til demokraterne at Mueller og Flynn sidder og hygger sig sammen... Flynn ved "alt". Velbekomme :-)


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Redigeret d. 07-12-2018 12:17
07-12-2018 18:05
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Allerede før høringer mht Clinton foundation i næste uge er så mange små informationer spredt ud at man kan høre træværket under the Clintons knage og brage.

Jeg vil gætte på at Clinton Foundation bliver smadret til pindebrænde og at dette bliver en af de vigtigste første dominobrikker til hvad der ellers kommer. Dette kaldes "the Great Awakening" for dem der ikke skulle vide det.

Enjoy the show.
https://www.youtube.com/watch?v=Xeucs7Wf4K0
08-12-2018 09:24
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Som nævnt er der i næste uge (med mindre flere x-præsidenter skal begraves
) en del fremlæggelser af undersøgelsesresultater, bl.a. mht Clinton Foundation.

I dette indlæg..
https://www.youtube.com/watch?v=3BScdmoUTK8
får vi skåret ud at nogle af de indsigelser der vil blive offentliggjort i næste uge, de var allerede overdraget til IRS og FBI i August 2017.
Speaker er noget langsom med at komme til pointerne... Men ellers ret kvik.
Men IRS - der vel er en slags SKAT i USA - der har man vendt tommelfingeren ned til de ca 95 anklagepunkter baseret på 6000 siders bevismateriale.

Det var dog først omkring okt 2018 af IRS meldte ud at der ikke var noget at komme efter, og deres forklaringer var at nogle anklager var forældede, at IRS selv var underbemandet mv.

Eftersom disse ting ( nu hvor der er stadig flere Trump folk i FBI og DOJ ) nu ser ud til at komme frem i lyset i næste uge alligevel, ja, så kan dette jeg skriver her med IRS jo være ligegyldigt.

Ja, men det som jeg synes er interessant her er, at også IRS ser ud til at være rådden i toppen.
Og dette er ikke det første tegn på problemer i IRS.

Så dette bekræfter det billede af at Amerikanske større og vigtigere organisationer synes at være rådne i toppen. Dette ved Amerikanerne mere end vi gør. Er det så sært at mange Amerikanere anser det for helt realistisk at der også foregår råddenskab i NASA og NOAA ?

Er det benægtelse at tage den alle-steds-nærværende råddenskab i store Amerikanske organisationer til efterretning?

Eller er det benægtelse at benægte at råddenskab muligvis også kan husere i de andre store Amerikanske organisationer der formidler budskaber med klima-politisk brugbart indhold?
Redigeret d. 08-12-2018 09:51
08-12-2018 16:29
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Er der nogen der har styr på hvad der sker i Frankrig og hvorfor?

En aktivist bliver her interviewet og siger at
"Macron is not the one controlling politics, Macron is getting orders from outside".
Og forklarer om banksystem og udbredt fattigdom blandt helt almindelige mennesker.

https://www.youtube.com/watch?v=k0GHWSi_cXY
08-12-2018 19:48
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...Jeg er egentlig pro-macron når det angår hans ideer om arbejdsmarkedsreformer i Frankrig.
En 'super-integration' mellem Frankrig og Tyskland kan formentlig heller ikke lade sig gøre uden disse reformer - og Tyskland og Frankrig er på mange områder et perfekt match.

Men de , folket på gaden , stoler ikke på ham. De stoler ikke på at de får noget brugbart igen for de rettigheder , den jobsikkerhed, de skal give op. Og hvor skal pengene til et mere fintmasket socialt sikkerhedsnet også komme fra når Frankrig allerede har overtaget Danmarks 1. plads i skattetryk?

En ting er jeg dog helt uenig med Macron - og Hillary i - og det er det faktum at de reelt ikke ønsker at den 'hvide' samfundsklasse 4+5 skal have privilegier , der rækker ud over hvad man ser alle andre steder i verden. Prisen for globaliseringen.

Det har med det faktum at gøre at ufaglært arbejdskraft jo kan hentes til landet , eller man kan lade arbejdet udføre i udlandet til helt andre vilkår end dem vi hidtil har ladet vores dårligst stillede leve under. Og indvandrerne er endda tilfredse med de , i vores øjne , dårligere levevilkår.

Her har eliten ganske enkelt brudt en samfundskontrakt, som 'underklassen' - og de er mange - mente de havde med resten af folket.

"The forgotten people will be forgotten no longer" som Trump formulerede det. Men liberalisterne foragter dem fortsat så meget som affald.
Redigeret d. 08-12-2018 20:04
08-12-2018 22:51
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Ja, en noget kompliceret situation i Frankrig med en del forskellige grupperinger lige nu demonstrerende sammen.

Nå, men tilbage til situaitonen i USA: Nu havde vi de udskudte fremlæggelser af en del undersøgelser fra omkring 5 dec. Vi fik så Bush begravelse 5 dec og alt andet udskudt.

Således spørger nogle sig selv om : OK, hvad skal der så ske i næste uge omkring 11-13 dec for at udskydde yderligere? Nogle frygter skyderier, sågar skoleskyderier og andet. Anything der kan tage pressens bevågenhed væk fra fremlæggelserne.

Men vil der bliver nogle massive hændelser næste uge, ca 11-13 dec der kommer til at tage pressens fokus og der må udskyddes igen?
09-12-2018 10:32
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Ja, en noget kompliceret situation i Frankrig med en del forskellige grupperinger lige nu demonstrerende sammen.

Ja - sidst jeg var dernede havde der også lige været demonstrationer med hærværk. Her var de mest almindelige tags - "Migrants welcome - turists go home"
Så ja, globaliseringen går folk på nerverne på helt forskellig vis.
12-12-2018 09:21
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
USA:

Google CEO
.. er lige blevet grillet ved høringer i congressen. Han skulle forsvarre email tekst fra højtstående leder i Google fra dagen efter valget der skriver at Google har lavet speciel configuration samt direkte fysisk hjælp og støtte til Latino voters for at få dem til at stemme.. "In key states"..
CEO blev ved med at gentage at det ikke var blevet bevist. Men kunne ikke benægte validiteten af email.
Google er under massiv kritik for at hjælpe Kineserne med en ny søgemaskine som vist skulle kunne trække points ra borgerne hvis de søger på noget "forkert" (human rights ? Democracy?) samt censurere.
Visse Google folk er angiveligt begyndt at sælge ud af aktier som jeg forstår det. Googles Kina kontor har så vidt jeg kan forstå lige været ramt af brand. (Måske! :-) )

Whistleblower Nate Cain,
..skrev i tweet om hans ubehag ved FBI´s raid af hans hus for nyligt. Nu forklarer teamet Q, at hans navn var blevet leaket og at de derfor havde været nød til at gøre klart for alle at hans hus nu var tømt for beviser og at alt hvad Nate Cain kunne vidne med allerede var gjort. Dette for Nate Cains sikkerhed, samt for at bevare alle beviser før andre kom til fadet. Så Q team skriver klokkeklart at det ikke var deepstate der raidede, men deres egen side, se herunder.

The Wall
.. Trump har oplevet at visse demokrater efter "lukkede møder" er gået ud og har videregivet at han skulle have sagt alt muligt han benægter, f.eks. dette med at "Haiti is a shithole" tror jeg det var. Denne gang til forhandlingsmøde blev demokraterne mødt af kameraer der filmede det hele... "transparency" kaldte Trump det.
-> Trump / Q erklærede border protection for "National Security" for nogle måneder siden. Og med denne erklæring kan Trump uden videre lade hæren bygge muren og de er allerede i fuld gang. Noget tyder på at de 700 milliarder dollars til militæret i år og 719 til næste år allerede har inkluderet opbygning af muren i beløbet. Således kan Trump forklare at de bygger og at de har udgifter pænt under budget pt. Og Trump forklarede at de var længere med muren end hvad demokraterne vist lige var klar over.

13 dec...
Well så er det i morgen kl14.00 Amerikansk tid (Washington mener jeg) at fyrværkeriet skulle starte. Clinton Foundation skal angiveliget smadres til atomer (?) Clinton og Kerry er sjovt nok taget ud af landet.. er i Indien.. Så det bliver svært at tage deres pas lige nu.
Jeg kan ikke se det af Agendaen for dette møde, men angiveligt skulle måske også forhold mht. emails og i den forbindelse UraniumOne skandalen og andet blive vendt.

Sara Carter..
.. (kender i hende? standard inventar i Hannitys show ) bekræftede igår live, at der lå et meget stort antal "sealed indictments" og ventede. Og at i de kommende måneder ville rigtigt meget komme frem.

jaja

SÅ meget snak om "hvad der vil ske..." men ?


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 12-12-2018 09:25
12-12-2018 09:41
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
UPS mangler lige:

FAAAKE NEWS / "Impeachment"..
... Her op mod 13 dec og høringer om Clinton Foundation, så er USA MSM gået fuldstændigt amok med at sige at NU kan Trump impeaches!
Det ligner et slags forebyggende mentalt modangreb mod alt hvad der måske vil komme fra 13 dec?

Non-Fake facts er imidlertid:
1) You cannot indict a sitting president
2) Dertil kommer: Impeachment kræver 67 % af stemmerne i senatet. Særdeles urealistisk idet vi har 53 rep mod 45 dem fra det nye år i senatet..
3) Offense skulle nu være, at Trumps advokat Cohen helt tilbage før Trumps kampagne i 2015 har udbetalt penge til 2 damer, vist nok, så de gik stille med dørene i.fm. noget affære. str.orden 100.000 dollars mener jeg.
Dette er ikke på nogen måde ulovligt - at indgå i et forlig om en diskretions aftale.
Faktisk har (hvor grotesk det end lyder) congressen en fast pulje der går til den slags for husets medlemmer... .. . .. well, det er USA :-)
Demokraterne prøver så desperat at sige at disse udbetalinger "var del af valgkampagne"..!!!
Selvom det var før kampagnen..
Og det er heller ikke ulovligt og bruge EGNE private penge på den slags aftaler midt i en valgkamp, skulle Trump have gjort dette.
Endeligt var det Trumps advokat Cohen der stod for udbetaling og juridisk hans ansvar hvis noget var galt... . . ...
Og Obama har lavet "campagne violation" pengemæssigt for 20-30 gange så stort beløb, men det er kun noget der gav ham en bøde. Ikke engang anklager på den måde. Det gør man ikke.


Så altså, hvor FAAAAKE kan noget blive efterhånden?
Hvor tyndt et græsstrå kan demokraterne efterhånden klynge sig til ??

Lige før 13 dec høringerne?
Panik før lukketid? Eller hvad får dem til at opføre sig på denne måde? Hvad får USA MSM til at "glemme" at man på INGEN måde kan impeache Trump og bare lade som om dette var en reel mulighed i deres shows?
Redigeret d. 12-12-2018 10:08
12-12-2018 12:46
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
PS: Her link til Google-grilling høring, lille bid:

https://www.youtube.com/watch?v=7qOTUC-UAgc
12-12-2018 20:02
perhag
☆☆☆☆☆
(41)
Der kan ikke være den store tvivl om at Michael Cohens indrømmelse af at have løjet om byggeplaner for et Trump-hotel i Moskva med en privatlejlighed til Putin belejligt er kommet, fordi ingen anden Ruslands-forbindelse har kunnet presses frem.

Flynns snak med den russiske ambassadør er en selvfølge for den kommende sikkerhedsrådgiver, hvor hans fortielse af at have arbejdet for Tyrkiet ikke passer ind i narrativet om russerne. Mannafort var rådgiver for den daværende regering i Ukraine, og det lykkedes ikke Mueller at presse ham til at lyve om forbindelse til russerne til gengæld for at slippe for en skattesag. Corsi og Stone kunne heller ikke presses til at lyve om hvordan de kendte til de kommende afsløringer fra Wikileaks.

Kun Cohen har nok længe været på Muellers side, fordi han personligt har begået forbrydelser nu ført til 3 års fængselsstraf. Det så man allerede dengang medierne bragte et udsnit af en samtale Cohen havde haft med Trump optaget i hemmelighed af Cohen selv. Trump forlangte straks hele optagelsen bragt, og alene ud fra det bragte klip kunne mange gennemskue at Cohen højst sandsynligt forsøgte at lokke Trump i en fælde om betaling til tidligere kvindebekendskaber. Nok derfor den samtale er helt forsvundet fra medieomtalen, selv om det lader til Mueller nu satser på at påstå at Cohens forbrydelse om at lade betalingen til kvinderne gå gennem valgfonden skulle være beordret af Trump.

Enig med Frank Lansner at morgendagen 13 december bør blive ret afgørende i fremlæggelse af Clinton-Obama-forbrydelserne. Spørgsmålet er om Trump har overgivet sig til dybe stat og intet afslører eller nøjes med at ramme McCabe og andre underordnede i FBI eller Comey, Podesta, Clinton og de andre helt sikkert sammensværgede også afsløres som forbrydere.
12-12-2018 20:26
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Har en datter , der læser folkeret pt. Og hun kom hjem fra forelæsning i dag og kunne berette at der er forskel på hvad stat og private aktører i en konflikt kan foretage sig, og fortsat kunne forsvare sig med proportional magtanvendelse. Altså at en stat har mere snævre rammer for engagement i en krigszone.
Hvis det er forstået korrekt så har man måske her kimen til hvorfor Benghazi setup'et blev som det var. Og altså et incitament for de, som sætter stater i krig, for samtidigt at tjene penge på våbensalg til private aktører.
Og igen et incitament til at dette sker fra seperate e-mail servere.
Hvis det er korrekt - og altså at vestlige krige er blevet for besværlige at vinde inden for folkeretten, så kan det også være vanskeligt at se hvordan Trump kan trække hele tæppet væk fra dette setup - uden altså at skabe nye rammer for vestlig krigsførelse.
13-12-2018 00:44
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Hej PPP.

Hvis du skulle have lyst til at skære det, du lige skrev, helt ud i pap, melder jeg mig glad til at læse det grundigt. Det er svært for mig, måske også fordi jeg aldrig helt har ønsket at erkende at krig er noget der føres for at grådige personer skal score kassen på den.
13-12-2018 09:01
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...jeg skal prøve at få fat i noget kildemateriale fra studinen, og se om det var en ok udlægning eller en misforståelse.
Men det , der bekymrer Trump fanskaren , her i stuen og også på Fox , er jo hvor trægt det går med at rulle den tidligere regerings dispositioner op. Hvor meget modstand, der er. Samt naturligvis Mueller - Giuliani havde jo lovet en uge...
Måske er der gode grunde til både til de udenrigspolitiske dispositioner , og til aflytningen af Flynn og andre.
Måske har det hele bare ikke 'en dyt' med Trump at gøre. Og har aldrig haft det.
Redigeret d. 13-12-2018 09:04
13-12-2018 10:48
Kosmos
★★★★★
(5371)
...og til aflytningen af Flynn og andre

- der må vel for pokker være en form for 'screening' (sikkerhedsgodkendelse), inden en person kan indtage en højt placeret stilling i USAs administration?? (à là Sass, som i sin tid brat måtte frasige sig en ministerpost i Helles regering).

I så fald må der vel være grænser for, hvor mange (reelle) 'overraskelser', der senere kan komme for en dag!?

Redigeret d. 13-12-2018 10:49
13-12-2018 10:48
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Jow , den er god nok - men det handler mest af alt om hvorvidt støtte fra en regering til autonome grupper kan påføre staten ansvar for krigsforbrydelser. Der er sager omkring USAs støtte til Contra'erne i Nicaragua og diskussioner om hvorvidt Taleban, som regering , kunne drages til ansvar for Al Qaida's operationer.
Men i begge situationer er forbindelsen mellem stat og terrorgrupper for løse til at staten ender med at blive draget til ansvar.

Så der er helt sikkert elementer i det her i diskussionen om Hillarys mailserver. Hvis det kan bevises at USA ledede operationer , der var ulovlige - så kan USA dømmes for krigsforbrydelser.
Og det er der formentlig ingen , der ønsker. Heraf træghed i systemet for at få afdækket serversagen.

International Law - Henrik Andersen - S. 131 og 134.
13-12-2018 13:56
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Mens vi venter på høringerne i USA (om ca 6 timer? ) så spreder Q-teamet lidt brødkrummer.

De gør opmærksom på at det ikke kun er Huber der har autoritet til at komme med fremlæggelsen idag i huset, også en anden dog pt. anonym har dette.

Det ligner en backup plan in case noget skulle ske med Huber. Dog skriver de også nu og da at noget af deres information er decideret vildledning idet "andre" læser med. Så det er unægteligt lidt tåget.
De skriver for nogle timer siden:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 13-12-2018 13:59
13-12-2018 14:21
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Men er Q fake?

Well, prøv at overveje: "Q" er et monster af et setup som der er brugt meget tid, energi og finesse på at bygge op og få udbredt.

1) Hvis "nogen" har stillet dette monster op som fake, hvem kunne have kapacitet og intellekt til dette ? The xxxx dems?

2) Hvem skulle en fake Q iøvrigt hjælpe og hvordan?

3) og ikke mindst: Ville nogen bruge SÅ meget energi på at lave et fake-Q-monster for derefter at bryde det ned, f.eks. idag hvis spådomme ikke bliver opfyldt?
Klima-profetier udføres gerne så man uanset hvad der sker kan sige at det er helt i tråd med profetier.
Q derimod kommer jævnligt med verificerbare spådomme der ville tage livet af Q overnight hvis det ikke holdt vand.

Se f.eks herunder. Man forudsiger noget historisk idag, med eller uden Hubert.
Man slører lidt hvem budbringeren bliver idag. (Tager de fusen på os og det er Sessions selv der kommer? Rosenstein? Måske ikke så sandsynligt, men det kunne være underholdende. Jeg vil ind og se filmen ASAP)

Men altså, ville nogen bruge så meget energi på at opbygge en FAKE Q, for så at løbe med fuld kraft ind i en mur idag hvis ikke de særdeles oppustede forentninger indfries? Det er da en mærkelig strategi i så fald ?


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 13-12-2018 14:22
13-12-2018 16:21
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
(à là Sass,

Det er faktisk en rigtig god sammenligning. Hvis Thorning havde tilsidesat rådgivning om at undgå Sass , og troet det var Løkke og hans embedsværk, der bare havde et horn i siden på Sass, så kunne hun potentielt have være havnet i samme suppedas som Trump.
Redigeret d. 13-12-2018 16:29
13-12-2018 16:41
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Pifpafpuf: Jeg tror ikke Trump er i en suppedas ;-)

Det er den anden side der har massive problemer. "Vist nok" .

Bedste hilsner, Frank
13-12-2018 17:01
ASKF
☆☆☆☆☆
(41)
pifpafpuf skrev:
(à là Sass,

Det er faktisk en rigtig god sammenligning. Hvis Thorning havde tilsidesat rådgivning om at undgå Sass , og troet det var Løkke og hans embedsværk, der bare havde et horn i siden på Sass, så kunne hun potentielt have være havnet i samme suppedas som Trump.


Det kan slet ikke sammenlignes.
Helle Thorning blev presset af RV til ikke at gøre Sass til minister og så blev "sikkerhedsgodkendelsen" brugt som belejlig undskyldning. Med Sass i regeringen ville RV ikke have kunnet kontrollere S og SF, da han ville trække S i modsatte retning økonomisk end RV ønskede.

En sikkerhedsgodkendelse fra PET eller FET har ingen betydning for folkevalgte, eller udpegede ministre, den har kun betydning for ansatte embedsmænd og andre arbejdere som udfører deres arbejde i omgivelser hvor der er adgang til fortrolige oplysninger. - Man skal f.eks. sikkerhedsgodkendes hvis man skal lave VVS arbejde på TERMA, selvom der blot skal skiftes en håndvask, mens et medlem af Enhl. godt kan sidde i kontroludvalget for PET uden sikkerhedsgodkendelse.
13-12-2018 20:22
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Det kan slet ikke sammenlignes.

Kan ellers godt lide at sammenligne Trumps problemer med ydmygelsen af Venstre i skattesagen. Hvor Thornings problemer pludselig ender med at blive Venstres hovedpine.
13-12-2018 21:00
Søren SUS
★☆☆☆☆
(89)
Pifpafpuf.
Går sammenligningen på det magtmisbrug som skattedirektør Erling Andersen begik ved at ændre skatteprocedurer til fordel for Thorning og manden, hvorefter han beskyldte Peter Loft og måske Troels Lund for magtmisbrug for at leake til pressen.
Kommisionen der blev nedsat, måtte kun se på sidstnævnte forhold, men ikke forbrydelsen, der var årsagen.
13-12-2018 21:13
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Q skrev igår "Where is Huber?"


Og høringer er begyndt:
https://www.youtube.com/watch?v=vsJKZV9FfI8

- men helt syrealistisk: Huber der skulle fremlægge resultater mv. fra den store lange undersøgelse ... er bare ikke dukket op.
Det betyder ikke at der ikke har været en undersøgelse mv. .. men holdk hvor er det bizart.
Efter sigende skulle der stadig dukke nogle whistle blowers op ... men hvad skal man forvente?
Redigeret d. 13-12-2018 21:13
13-12-2018 21:50
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Går sammenligningen på det magtmisbrug som skattedirektør Erling Andersen begik ved at ændre skatteprocedurer til fordel for Thorning og manden, hvorefter han beskyldte Peter Loft og måske Troels Lund for magtmisbrug for at leake til pressen.


just præcis... og da Thorning jo er gift med en ex-MI5 fætter - så har jeg ledt efter en engelsk pendant sag. Uden held dog.
13-12-2018 23:19
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Nu ved jeg ikke hvor voldsomt interesserede i andre var i denne Clinton Foundation høring, men den var sær.
Helt kort fik vi at vide at nogle der gennem flere år har gennemgået Clinton Foundation vurderer at de har foretaget dels skattesnyd, dels "Criminal acts", misbrug af penge folk donerer til velgørenhed og "pay to play". Og vi fik at vide at FBI har en open criminal investigation.

men...

Jeg synes alligevel luften gik af ballonen. En meget omtalt whistleblower "Nate Cain" f.eks. så man ikke noget til. Jeg synes bestemt at der var lagt op til at noget var investigated færdigt og at vi skulle høre outcome. Der dukkede slet ikke nogen whistleblowers op. Kun dette firma der har undersøgt og så Judidical Watch/Tom Fitton.

Så igen noget at "måske på et tidspunkt sker der noget"... ej, trods et par lyspunkter, så var det en fuser.
Redigeret d. 13-12-2018 23:20
14-12-2018 00:37
perhag
☆☆☆☆☆
(41)
Frank Lansner skrev:
Nu ved jeg ikke hvor voldsomt interesserede i andre var i denne Clinton Foundation høring, men den var sær.
Helt kort fik vi at vide at nogle der gennem flere år har gennemgået Clinton Foundation vurderer at de har foretaget dels skattesnyd, dels "Criminal acts", misbrug af penge folk donerer til velgørenhed og "pay to play". Og vi fik at vide at FBI har en open criminal investigation.

men...

Jeg synes alligevel luften gik af ballonen. En meget omtalt whistleblower "Nate Cain" f.eks. så man ikke noget til. Jeg synes bestemt at der var lagt op til at noget var investigated færdigt og at vi skulle høre outcome. Der dukkede slet ikke nogen whistleblowers op. Kun dette firma der har undersøgt og så Judidical Watch/Tom Fitton.

Så igen noget at "måske på et tidspunkt sker der noget"... ej, trods et par lyspunkter, så var det en fuser.


Forventningen var vel ikke at alt ville blive fremlagt ved den høring, men stemningen blandt Trump-tilhængerne var nok pisket lidt for højt op.

Mistanken om at Hubert er udpeget af "den dybe stat" via Sessions kunne måske godt være rigtig. Trump har tweetet advarende at der som svar på Muellers rapport vil komme en rapport om modpartens forbrydelser, så alle kortene spilles ikke ud lige nu. Når modparten har ret effektiv mediekontrol kan de jo bare fortie kongreshøringen om Clinton-fondet uanset om alt var blevet lagt frem, mens det vil være sværere at ignorere Trumps svar på Mueller-rapporten.
14-12-2018 00:53
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Når modparten har ret effektiv mediekontrol kan de jo bare fortie kongreshøringen om Clinton-fondet uanset om alt var blevet lagt frem, mens det vil være sværere at ignorere Trumps svar på Mueller-rapporten.


God pointe, men også som du antyder at der måske kan foregå en handel i porten, hvis begge parter har noget de helst holder helt væk fra offentligheden.

Spillet er blevet mere lige nu, og ikke mindre spændende at følge med i. Samtidig bliver vores egen presses åbenlyse leflen for Obama/Clinton fløjen lettere at argumenterer for.
14-12-2018 01:38
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Perhag, du skriver:

"Mistanken om at Hubert er udpeget af "den dybe stat" via Sessions kunne måske godt være rigtig."

Ja.. det virkede nærmest som om at Huber blev sablet ned i hans fravær til denne høring. Det blev skåret ud i pap hvor ekstremt langsom Huber har været til at se på disse ting, og at han så sjovt nok lige kigger lidt på det for helt nyligt hvor høringen blev offentliggjort.
Huber scorede ikke points idag og mistanke om at han ikke er solidt på Trumps hold lever. (Men who knows).

Du skriver:
" Trump har tweetet advarende at der som svar på Muellers rapport vil komme en rapport om modpartens forbrydelser, så alle kortene spilles ikke ud lige nu."

Det er rigtigt alle kort spilles ikke ud nu, og det er en fin taktik. Men måske har nogen skruet forventinger til denne konkrete dag lidt for højt op.

Jeg har set folks reaktioner på høringen, indtil videre er en del faktisk lidt mere positive end jeg...
14-12-2018 14:00
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Joe... folk er ret begejstrede for høringen igår.

Jeg kan anbefale denne lidt spøjse fætter der har svært ved at sige "pay for play" ´s udlægning af hvorfor høringen var vigtig :

https://www.youtube.com/watch?v=gth_mzAlq6I

Jeg synes han forklarer hvordan central Clinton Foundation for mange andre ulovligheder er en vigtig arm for at fonde disse.

Haiti issue er også vendt.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Redigeret d. 14-12-2018 14:21
15-12-2018 14:40
Søren SUS
★☆☆☆☆
(89)
De danske MSM - DR, TV2 og de landsdækkende aviser er fuldkommen skævvredne i deres dækning af begivenhederne i USA.
Når man følger deres dækning af Trump, minder det om en retsag, hvor der kun findes anklager og dommer. Ingen forsvarer er til stede.
Det tydeligste eksempel er DR2 programmet, der nu i månedsvis har kørt med overdommer/anklager Jersild på den ene side af bordet og et par venstreorientede "eksperter" på den anden. De konsensushygger sig (ind i mellem er Jersild helt Junkerglad - skål).
Objektivt set er det egentlig mærkeligt, at en sådan forestilling kan accepteres i et public service medie måned efter måned. Seere, der ikke selv opsøger andre kilder, bliver jo mere og mere uvidende.
Side 26 af 32<<<2425262728>>>





Deltag aktivt i debatten Trump valgt som præsident:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Biden valgt som præsident21230-03-2024 20:42
Det ender med, at Trump får ret1807-02-2018 22:13
Hvad skal der til for at vække Trump716-06-2017 13:33
Trump og klima726-04-2017 15:45
Trump og klimaet519-01-2017 16:23
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik