Husk mig
▼ Indhold

Trump valgt som præsident



Side 6 af 32<<<45678>>>
19-01-2017 16:15
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det er USA gaeld i dag - $19.190 milliarder

- ja, "det' fanme uhyggeligt, du!"!

Og så spekulerer jeg undertiden over, om 'enkeltstaterne' mon også har (udlands)gæld?? - forhåbentligt ikke!
20-01-2017 20:34
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Mr Trump spiller ikke tiden ;-)

http://www.foxnews.com/live-coverage/presidential-inauguration-2017


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

20-01-2017 21:11
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
- kigger. Personalet tørrer ordentligt røven på ham - dejligt at se




.
20-01-2017 22:15
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Men EPA´s site har stadig klimaparoler :
https://www.epa.gov/climatechange
21-01-2017 10:33
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Alt om klimaproblemer er nu strøget fra White House hjemmeside.
22-01-2017 00:06
Jakob
★★★★★
(9283)
­



John Peter skrev:
Hvad er forkert ved at republikanerne vil have gaelden ned?


Efter min mening umiddelbart ikke det mindste.


Men måske især, hvis man ønsker at nedbringe statsgæld, kan det være en fordel at kunne sætte skatterne op, og det kan/må republikanerne som sagt ikke.

Men Trump vil jo samtidigt også bygge veje og jernbaner og opruste osv.

Jeg har lidt svært ved at se, hvordan det kan undgå at forøge fattigdommen, selvom der skulle bliver en del flere jobs.


https://www.information.dk/udland/2013/10/usa-gaar-bankerot-inden-10-aar
Og det problem kan kun løses på én måde: Ved en bred og langsigtet politisk aftale, en slags New Deal ligesom den, præsident Roosevelt sikrede i 1930'ernes kriseramte USA. En aftale, hvor man lægger en plan for at skære i statens udgiftsbudget over de næste 10-20 år, samtidig med at man øger finansieringen ved at sætte skatterne op.






Frank Lansner skrev:
Mr Trump spiller ikke tiden


Nej, han spiller noget andet. Og videnskaben bør måske øve sig på at slå hælene sammen. Men med den begejstring, du lægger for dagen, kan det se ud til, at det også falder godt i din smag, at videnskaben skal styres af politik frem for af fakta.






­
22-01-2017 16:24
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jakob, du skriver:

"Men med den begejstring, du lægger for dagen, kan det se ud til, at det også falder godt i din smag, at videnskaben skal styres af politik frem for af fakta."


Skeptikernes indsigelse er netop at videnskaben kan forekomme styret af andet end videnskab og ærlighed. Du kan mene at Skeptikerne ikke har ret, men efter så mange år i debaten må du som minimum have opdaget at skeptikerne netop vurderer at den videnskab der promoveres mest i medier ikke kun er styret af rigtige fakta og data, desværre.


Nå!

TRUMP har påstået at forsk meningsmålinger ( i stil med klima data ) ikke er troværdige. F.eks at meningsmålinger vedr hans popularitet både før og efter valget var forkerte, de fleste i hvert fald.

Rasmussen reports, der var en af de få meningsmålinger der ramte valgresultatet hæderligt , er nu ude med den første måling af Trump som præsident.

56 % ser mere positivt på Trump, 44% det modsatte.

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_jan20


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 22-01-2017 16:30
23-01-2017 14:51
John Niclasen
★★★★★
(6428)
Danmark ville have stor gavn af en (ikke-)politiker, som på samme måde kunne gennemføre energi-politik, der vil være til gavn for landet og dets indbyggere. Den førte energi-politik i Danmark er en katastrofe for menneskelig fremgang og sikkerhed, og det er en katastrofe for naturen, når man vil begrænse udledning af CO2 og i stedet fyre med træ, og når man plastrer landet til med vindmøller, der hakker sjældne rovfugle og flagermus i stykker. Arter, der er fredede.

Klippet er fra: An America First Energy Plan
Tilknyttet billede:

23-01-2017 22:41
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Nogle gange tænker man trods alt at nu er Trump-maskinen da gået lidt over gevind?

Et eks. er hvor WH talsmand igår bulrede ud og påstod at crowd foran WH havde været så rekord stort.

Oh no...

Men idag heldigvis en voldsomt meget mere pragmatisk fornuftig tone fra WH talsmand, og også med tilbagetrækning af gårsdagens crowd påstand.
pyha..

http://www.foxnews.com/politics/2017/01/23/spicer-changes-up-format-at-wh-briefings-moves-to-hit-reset-with-press.html


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
23-01-2017 23:12
John Niclasen
★★★★★
(6428)
Det er forholdsvis enkelt selv at se, hvor mange der var, sammenligne med mediers påstande og billeder, og så drage sin egen konklusion.

Video her:
The Inauguration of the 45th President of the United States
Tilknyttet billede:

RE: AP Trump24-01-2017 20:49
John Niclasen
★★★★★
(6428)
Fra Associated Press:

Trump forbyder EPA ansatte (Environmental Protection Agency) at opdatere sociale medier eller tale med pressen, ligesom han blokerer nye kontrakter og tilskud.

Trump bans EPA employees ...

Og senest:

Trump acts to advance Keystone XL, Dakota Access pipelines

Han mener det seriøst, ser det ud til.
Tilknyttet billede:

24-01-2017 21:04
John Niclasen
★★★★★
(6428)
Mere om nyheden ang. EPA:

Trump admin orders EPA contract freeze and media blackout
24-01-2017 23:36
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Joe, noget tyder på at billedet der "beviser" at der var MEGET færre til Trumps indsættelse er misvisende. Skal vi kalde det fake news?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154926670326171&set=a.10150984646076171.483365.686031170&type=3&theater


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

25-01-2017 21:45
John Niclasen
★★★★★
(6428)
Indvirkning på klimapolitik efter valget af Trump, som professor og klimaforsker Judith Curry oplever det:

The Trump shift

Hun nævner EPA (Environmental Protection Agency, miljø beskyttelse), USDA (US Department of Agriculture, altså landbrug) og NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration, hav og atmosfære).
Tilknyttet billede:

25-01-2017 22:32
Jakob
★★★★★
(9283)
­­



@Frank Lansner



Måske forstår jeg dig alligevel godt.
Når videnskabelige beviser er mindre behagelige, så kan det være befriende komfortabelt at lytte til en alternativ udlægning.

Og jeg har da endnu heller aldrig set et indlysende bevis, som ikke kan betvivles af ønsketænkning.


http://edition.cnn.com/2017/01/20/politics/donald-trump-barack-obama-inauguration-crowd-size/
Comparing Donald Trump and Barack Obama's inaugural crowd sizes


http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38707722
Mr Trump's press secretary said it had been "the largest audience to ever see an inauguration"




Det vil sikkert også passe bedre til din og mange andres selvbevidsthed, at solen igen begynder at kredse om jorden frem for omvendt.

Så det må vi da nu se frem til måske kan blive det næste, som den nye supermagts politik vil sætte på plads i din "åbne og ærlige" videnskab.




­
26-01-2017 14:26
Jakob
★★★★★
(9283)
­




Det mest bekymrende er måske i virkeligheden den meget aggressive og provokerende retorik, der blev anvendt under valgkampen på sikkerhedsområdet.


Donald Trump's Danish obsession
https://www.youtube.com/watch?v=CZQ_Z1stAVk

Trump Tells a Bewildered Matthews He Can't Rule Out Using Nukes in Europe
https://www.youtube.com/watch?v=jCHQPCXbt1w

Trump might nuke ISIS won't rule out Europe
https://www.youtube.com/watch?v=n94SUXmCQPo

John Oliver pounds Donald Trump's unfathomable ignorance about nuclear weapons
https://www.youtube.com/watch?v=Sg9BwMNrvug


Republikanerne har jo nærmest forsøgt at intimidere hele verden, og der må nu være behov for et kæmpe diplomatisk reparationsarbejde.

Men man må stadig grue for de tanker og reaktioner, som usikkerheden har startet, og som måske ikke kan standses igen.
Jeg har f.eks. aldrig støttet tanken om, at Danmark skal være en atommagt, men bliver jeg spurgt i dag, så er jeg i tvivl, og det synes jeg selv er ganske rædselsfuldt. Måske især fordi, når jeg tænker sådan, hvordan vil andre lande i større fare, så også tænke.

Jeg frygter handelskrige og et atomoprustnings kapløb uden lige, og det vil gøre verden meget mere usikker og skabe mere fattigdom.
Hvad det kommer til at betyde for klimaet, er det sikkert for tidligt at spå om, men man må nok forudse, at det nogle steder vil bremse og forsinke omstillingen til vedvarende energi, fordi der i stedet for opbygning bliver akutte destruktive ting at koncentrere sig om.



Hvis klimabenægterne forstod alvoren, og at vi alle er kommet fra asken og i ilden, når politik styrer videnskaben og truer med at opløse vigtige gældende konventioner, så tror jeg, at de på trods af uendelig uenighed med den store etablerede videnskab ville forholde sig politisk meget mere afdæmpet og udelukkende kæmpe som rigtige videnskabsfolk på den banehalvdel, som burde være deres alene uden politisk indblanding.
Måske lidt som en flok børn, der har fået lov til at spille bold i en have, men kommer op at skændes, så haveejeren dukker op og siger, at det vist slet ikke er en god idé, at de har haven til rådighed. Og så er de pludselig alle som forvandlet blevet perlevenner igen, og de lægger armene om hinanden for at vise, at så alvorligt var deres uenighed slet heller ikke ment.

Hvis det f.eks. ender med, at NASA opløses af økonomisk vej, fordi nogle skeptikere ikke bryder sig om deres målinger, så er middelalderen kommet tilbage, og ansvaret vil i høj grad hvile på deres skuldre. Og har de mon reelt og helt alvorligt lyst til at bære dette ansvar, når det kommer til stykket..?





­
26-01-2017 20:29
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Doomsday Clock er nu blevet rykket lidt til 2½ minutter i midnat. På wikipedia står der en begrundelse for, at forskerne har besluttet at flytte viseren et ½ minut:

Rise of nationalism, United States President Donald Trump's comments over nuclear weapons, the threat of a renewed arms race between the U.S. and Russia, and the disbelief in the scientific consensus over climate change by the Trump Administration

Se desuden et nyhedscast: http://www.wafb.com/story/34354824/doomsday-clock-closest-to-midnight-since-cold-war

Så er jeg heldigvis ikke den eneste, der er bekymret.

26-01-2017 22:51
Jakob
★★★★★
(9283)
­



Og her er så lidt mere af den nye "åbne og ærlige" forskning, som skeptikerne har set frem til og glæder sig over:


https://ing.dk/artikel/ny-praesident-amerikanske-forskere-faar-mundkurv-paa-192680

Ny præsident: Amerikanske forskere får mundkurv på

Memo til forskerne: Tal ikke med offentligheden, og hold jer fra de sociale medier indtil videre
Forskere i flere dele af den amerikanske statsadministration har fået besked på ikke udtale sig til pressen og på de sociale medier, skriver flere amerikanske medier, bl.a. Huffington Post og New York Times.
Mundkurven er bl.a. givet til medarbejdere i den amerikanske miljøstyrelse (Environmental Protection Agency) og landbrugsministeriet (Department of Agriculture).





­
27-01-2017 00:02
Kosmos
★★★★★
(5371)
Mundkurven er bl.a. givet til medarbejdere i den amerikanske miljøstyrelse (Environmental Protection Agency) og landbrugsministeriet (Department of Agriculture)

- og blev (for sidstnævntes vedkommende) fjernet tirsdag aften:

By Tuesday evening, the guidance had been rescinded in a subsequent email: "Yesterday, we sent an email message about Agency informational products like news releases and social media contact," another email to employees said. "This internal email was released prior to receiving official Departmental guidance and is hereby rescinded."

Senere står:

Young stressed that he is a "career official," not a partisan appointee, and said that the memo he issued closely mirrored one sent at the beginning of the Obama administration. He also said he shared the memo with Trump transition official Sam Clovis before issuing it

Redigeret d. 27-01-2017 00:16
27-01-2017 11:13
John Niclasen
★★★★★
(6428)
Teknisk set er det et ret imponerende foto:

Trump inauguration gigapixel
Tilknyttet billede:

28-01-2017 19:25
Jakob
★★★★★
(9283)
­




­
Hvordan bør Europa tolke den nye politiske situation i USA..?


Jeg er måske på vej til at nå frem til følgende:


Den amerikanske drøm er ikke længere realiserbar for almindelige amerikanere, og det skaber frustrationer og desperation.

Situationen er fastlåst, fordi råstofferne er sluppet op, og det ikke er muligt at hæve skatterne.

Og derforuden betragter mange øgede skatter som kommunisme, der er i pagt med den onde selv.

Fattigdom og nedgang i levestandard har tidligere i historien vist, at amerikanerne kan blive ganske grove, og de vil måske hellere true og kæmpe sig til velstand, end de vil række hånden ud efter hjælp.

Men dybest set bør vi nok betragte den nye situation som et råb om hjælp. USA har trods alt været en af Danmarks og Europas allernærmeste allierede i årtier.

Og hvordan kan vi så hjælpe..?


Vi må sende nødhjælp, læger og sygeplejersker, som kan hjælpe med familieplanlægning og dæmpe virkningen af opløst obamacare.

Vi må vise borgerne i USA, hvad social solidaritet i virkeligheden betyder, og at den største drøm og lykke ikke er velstand i kraft af, at man selv er et fantastisk menneske til at gøre forretninger, men derimod at stå solidarisk sammen og kunne løfte en fælles velfærd i flok. Derved får livet større mening for den enkelte og mening med livet skaber lykke.
Og vi stopper ikke, før alle græder, eller vi selv går fallit.
Det er pay back time..!


De mange flygtninge, som USA's nye præsident ser som en trussel, må vi deportere, som jeg tidligere har beskrevet det. Det skulle vi gøre alligevel, og vi må se at få Merkel med, før den gode statskvinde bliver styrtet af tronen og Europa også trues yderligere af opløsning.

Økonomisk må Europa indstille sig på nogle hårde år, hvor der skal spares og skæres ned, så staten får de nødvendige muskler til både at hjælpe USA og med statsejerskab kan omstille hurtigt til vedvarende energi og samtidigt overtage flere af NATO's våben og forpligtelser.

De diplomatiske forbindelser til Rusland skal varmes op og udbygges. Der skal kontinuerligt forhandles om at få afsluttet kampene i det østlige Ukraine, så Rusland kan komme ind i varmen igen, og vi kan få varig fred og godt samarbejde med denne østens kæmpe nabo. Vi må bebrejde os selv og undskylde, at der ikke blev taget langt bedre fat på dette, da Sovjetunionen af egen drift og i tillid til vesten selv valgte at vælte muren.
Dette er også en stor opgave især for Merkel. Hun har sagt undskyld til jøderne for 2. Verdenskrig, men hvem har hørt hende gøre det samme til Rusland og nabolande, som led de allerstørste tab..?
Vi kan også roligt regne med, at invasionen i Normandiet var endt i total massakre og vestlig fiasko, hvis ikke Hitler havde haft alle de seje russere at slås med. Måske vil det ligefrem være på sin plads at indrømme, at invasionen af samme grund blev forsinket. Hele Vesten skylder Rusland og deres nabolande en stor tak, som de aldrig har fået, for deres indsats.
EU's diplomati må stoppe sit navlepilleri og se at komme i arbejdstøjet for de større perspektiver.





@Jesper-Midtfyn

Hvad mener du om denne tilgang, kan den være fornuftig og realistisk..?





­­
29-01-2017 23:11
Jakob
★★★★★
(9283)
­




Hvis nogen skulle være interesserede i global sikkerhedspolitik i et lidt større historisk perspektiv og fra en anden vinkel, end man normalt ser eller hører det i danske medier, så vil jeg gerne anbefale, at man ser denne video:

The Map That Shows Why Russia Fears War With USA - Mike Maloney
https://www.youtube.com/watch?v=L6hIlfHWaGU

Missilerne i Rumænien må være endnu et forhandlingsobjekt.
Hvis de fortsat skønnes nødvendige og ikke er beregnet til at svække det russiske forsvar, så kunne de måske ligeså godt kontrolleres i et samarbejde, så de kan hjælpe med at beskytte både Rusland og Vesten.

Men dette og meget andet må nok forudsætte, at Ukraine spørgsmålet bliver afklaret gennem forhandling, og der udstedes garanti for, at de nationale grænser bliver fikseret og af alle betragtes som aldeles ukrænkelige i fremtiden.

Diplomati, diplomati og diplomati må være, hvad der er brug for, hvis tilliden skal genoprettes.





­
01-02-2017 23:03
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Forleden viste en "Rasmussen Poll" at ca 48% approvede i en eller anden grad Trump som præsident, mens 42% ikke gjorde.

Idag er der så endnu en poll, Politico, der giver Trump 49% approval i en eller anden grad mod 41%.

http://www.politico.com/f/?id=00000159-f6e7-da98-a77d-f6f7cba90001


Alt imens denne accept af Trump måske er en realitet kan man i rundt om i verden høre overvejelser vedr. at afsætte Trump osv.

Er der ikke et modsætningsforhold mellem den slags overvejelser og så den detalje at Amerikanerne stadig synes at bakke op om Trump i en eller anden grad? Lever nogen i en osteklokke?
PS: Ovenstående skal ikke tolkes derhen at jeg er enig med Trump i et og alt, slet ikke.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 01-02-2017 23:46
02-02-2017 00:59
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Er der ikke et modsætningsforhold mellem den slags overvejelser og så den detalje at Amerikanerne stadig synes at bakke op om Trump i en eller anden grad? Lever nogen i en osteklokke?


Der er noget som tyder på det. Lige nu sidder jeg og ser på Susanne Bier i Lipperts walk and talkshow. Hun roser Meryl Streep op til skyerne for at benytte sin platform til at skose Trump. Nedgør Trumps reaktion på de mange verbale tæsk han fik og benytter nu sin egen platform til at skose og moppe videre.

Personligt holdt jeg op med at hylde og idolisere alle de der stjerner for mange år siden, så jeg føler mig ikke skyldig i at blæse deres enorme egoer og selvoptagethed op, for så ville jeg godt nok sidde med en dårlig smag i munden. Og så alligevel. Jeg har jo nok set en film i ny og næ selvom jeg ikke går op i nogle af de to damers produktioner overhovedet.

Disse mennesker blander fuldstændig politik og underholdning sammen. Kan man snart lade sig underholde af noget som helst uden at komme til at bidrage med at opbygge diverse platforme som siden hen bruges imod ens egen holdning? Nej, snart ikke, og det er da temmelig uhumsk vil jeg mene. Og skummelt. Man bliver jo nærmest snigløbet, hvis du kan følge mig.

Om det så er dem der lever i en osteklokke eller om de bare er for klamme, er vel et spørgsmål om hvad vi vælger at kalde det, er det ikke?

Og jeg forstår slet ikke hvorfor de så ikke har susende travlt med at skose en mand som Putin som helt åbenlyst har frarøvet sine medborgere kæmpe store formuer for ikke at snakke om de mange modstandere han her fået myrdet? Jo, osteklokke er måske en meget rammende betegnelse, trods alt, for de liver i en verden uden realistisk sans.
02-02-2017 09:45
John Niclasen
★★★★★
(6428)
Trump vil se på de grønne subsidier, måske indsætter han den klimakritiske Myron Ebell som leder af Miljøorganisationen EPA.

Myron Ebell har ledet holdet, der skulle lægge en plan for den amerikanske miljøorganisation, EPA, så man kan implementere den politik, Trump gik til valg på. Ebell er ikke længere tilknyttet Trumps regering, ligesom han ikke leder EPA.

Ebell leverer fakta og svarer på spørgsmål til en (foruroliget?) engelsk presse, der ligesom store dele af den danske presse, Hollowood stjerner, og mange andre, har befundet sig i en osteklokke i mange år uden forbindelse til virkeligheden:

GWPF & FPA Press Briefing with Myron Ebell. 30 January 2017.

Direkte på youtube: Press Briefing with Myron Ebell

Ved at se videoen lærer man f.eks., at Elon Musk er den største modtager af skatteydernes tilskud i USA's historie (muligvis nogensinde i hele verden). Myron Ebell informerer om Elon Musk 34:30 inde i videoen.

Tesla CEO Elon Musk er nu med på to hold, som er del af Trumps nye ledelse:

Elon Musk joins a second Trump team
Tilknyttet billede:

02-02-2017 09:54
John Niclasen
★★★★★
(6428)
Engelske James Delingpole, forfatter af Watermelons: How Environmentalists are Killing the Planet, Destroying the Economy and Stealing your Children's Future, var også til pressekonferencen med Myron Ebell og giver her sit syn:

DELINGPOLE: Trump's Climate Plans Just Made the Media's Heads Explode
Tilknyttet billede:

02-02-2017 10:21
John Niclasen
★★★★★
(6428)
Grafen, Myron Ebell viser pressen, er flg. via:

STILL Epic Fail: 73 Climate Models vs. Measurements, Running 5-Year Means
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 02-02-2017 10:29
02-02-2017 16:03
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/trump_approval_index_history

...det ser ud til at Trump rider stormen af med migrationslovgivningen - og er klar til at rive Paris midt over.

Det bliver iøvrigt spændende at se om der overhovedet er en kandidat tilbage til Elysee-palæet i maj efter aviserne har gravet efter familiemedlemmer på lønningslisterne hos kandidaterne.

Man må give araberne ret i at de bedste diktatorer er dem, der er blevet trætte af at røve befolkningerne - så kommer der mere ro på....
02-02-2017 19:27
Kosmos
★★★★★
(5371)
Man må give araberne ret i at de bedste diktatorer er dem, der er blevet trætte af at røve befolkningerne - så kommer der mere ro på...

- det har jeg også hørt! Jeg mente dog, det var nogle afrikanere - som gennem en snes år var blevet plaget af en kleptokratisk despot; de var imidlertid skeptiske over for regimeskifte: Det ville blot føre til en ny én af slagsen, som nok en gang skulle have lommerne fyldt!


Som jeg husker det, var min kilde Jørgen E. Petersen(?)
03-02-2017 21:17
Jakob
★★★★★
(9283)
­




Hvis man tror, at en statsleder sidder sikkert i sadlen, fordi en meningsmåling viser, at ca. halvdelen af befolkningen er tilfredse med ham, så ved man ikke meget om politik.
Til valg tæller det, ellers fortæller det ikke meget.
Det gælder ikke kun folkets holdning til en præsident, men også alt mulig andet.
I Danmark er der f.eks. flertal for aktiv dødshjælp, og 9 ud af 10 er imod omskæring af drengebørn osv..


Jeg tror dog ikke, at der er udsigt til, at Trump bliver afsat.

Man kan jo også se her, hvor meget klimabenægterne elsker ham.
Måske ligeså højt som KKK og nazister.
Er de ikke under samme uoplyste glasklokke, så må de nok i hvert fald leve med lugten i den fælles bås..?


http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-president-elect-alt-right-white-supremacists-nazi-hitler-salutes-richard-b-spencer-a7431216.html


https://www.thesun.co.uk/news/2326556/kkk-racist-slogans-nazi-salutes-donald-trump-victory-parade-north-carolina/
'WHITE POWER!' KKK thugs shout racist slogans and 'give Nazi salutes' during parade to celebrate Donald Trump's election victory

Shocked bystanders watch as parade organised by Klan chapter the Loyal White Knights rolls through Roxboro, North Carolina




http://www.ooyuz.com/geturl?aid=10696985







­
04-02-2017 02:02
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Mig bekendt er der ingen sikre tegn på at Trump på nogen måde, som Præsident, handler ud fra at gavne sine egne personlige interesser. (bortset fra helt lovlige småting som måske falder kan af undervejs, selvfølgelig)

Det er helt afgørende hvis han fx skal sammenlignes med Putin som jo hurtigt kriminaliserede sig selv i en grad så han ikke kunne tåle en retfærdig rettergang.

Handler Trump ud fra at gøre hvad han oprigtigt tror er bedst for Amerikanerne, garanterer jeg for at vi alle kan sove trygt

For i så fald ser jeg ingen grund til at han skulle ønske at ramme andre uskyldige mennesker, vel?

Interesserer det ikke alle de kloge hoveder som dominerer medieverdenen? Nej, slet ikke. De er fyldt helt op af korrekte holdninger, som gør dem forudindtaget. Og ja, så ender de op med blot at være blinde intetsigende ævlende snyltere.
04-02-2017 10:37
Jakob
★★★★★
(9283)
­




@Morten Riber


Ja, det var da virkelig småligt af Putin, at han genskabte en lille smule af den russiske statsmagt, som var gået totalt i opløsning.
Og så var han endda fræk nok til at tage magt fra nogle få rigmænd, som plyndrede Rusland for råstoffer til glæde for Vesten på det russiske folks bekostning.
Ham kan du ikke lide.
Men med hensyn til det beskidte, som hans administration har stået for, så bør du måske også tænke lidt på tidsperspektivet. Jo længere tid en præsident har siddet, jo mere snavs vil der typisk kunne samles sammen.
Hvis du skal sammenligne, så prøv at feje skidt op efter amerikanske præsidenter og andre statsledere helt tilbage til Reagan. Prøv bare at feje op efter krigen i Irak.
Det skulle være så pænt og retfærdigt, men det blev og er stadig møg beskidt, og utallige uskyldige har lidt og er blevet dræbt. Og følgevirkningerne er stadig uoverskuelige.

Trumps FN ambassadør vil gerne have et godt forhold til Rusland, men har fordømt det snavs, som foregår i det østlige Ukraine.
Det tror jeg er klogt, men dybest set handler det nok om at finde en aftale for Ukraine i samarbejde med både Rusland og Ukraine.
Jeg ved godt, at du nok helst ser, at Ukraine kommer ind i NATO, så Vesten kan opstille angrebsmissiler få kilometer fra Moskva, så den grimme Putin kan lære det. Men hvor meget ved du om sikkerhedspolitik..?
Har du set den video, som jeg linkede til, og erkender du, at Rusland allerede er den lille, hvis Vesten beslutter sig for et slå først angreb..?
Hvordan tror du, at det føles at leve med for russerne..?
Jeg synes, du skal prøve at se det fra den anden side også, jeg tror, det vil gøre dig klogere.


Du skriver, at hvis bare Trump gør det, som er i amerikanernes interesse, så kan vi alle sove trygt.
Det er måske rigtigt, og det er jo at sætte Amerika først.

Meeeen måske bør vi alligevel hellere tilknytte et lille ekstra ønske..? :

https://www.youtube.com/watch?v=ryppmnDbqJY
Denmark second | Denmark Trumps The Netherlands at being no. 2

Det er jo ikke sikkert, at det bliver det aller fedeste at være nummer sidst.





­
04-02-2017 11:20
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg vil ikke debatterer med dig Jacob. Din foragt for menneskeliv gør almindelig argumentation, jævnfør sund fornuft, fraværende.

Debat er derfor meningsløs.
04-02-2017 12:44
Jakob
★★★★★
(9283)
­



Morten Riber skrev:
Din foragt for menneskeliv


Det må vist være endnu en projektion og følge ordsproget: "Tyv tror, hver mand stjæler."

Men jeg var heller ikke ude på debat med dig. Jeg forsøgte blot at sætte nogle tanker igang, som måske kunne udvide din horisont. Jeg beklager min omsorg.





­
RE: Emmanuel Macron12-02-2017 17:48
John Niclasen
★★★★★
(6428)
En fremtrædende dansk videnskabsmand sagde for ikke så mange år siden:

Det er en forbandelse, der har lagt sig over klimaforskningen: den er blevet politisk.

En fransk præsidentkandidat bruger netop videnskaben politisk, når han inviterer videnskabsfolk fra USA til at flytte til Frankrig.

Climate scientists wary of Trump: Please come to France, says presidental hopeful

Lad os håbe, det giver så meget bagslag til den makron, at politikere fremover holder sig fra den slags.
Tilknyttet billede:

14-02-2017 09:16
John Niclasen
★★★★★
(6428)
Californiens guvernør, Jerry Brown, beder Trump om hjælp.

Gov. Jerry Brown asks potential nemesis — President Trump — for aid

Det er livsfarligt at fokusere blindt på grønne initiativer, som er populære, og samtidig forsømme infrastruktur.

Hey California!!!, Wind and Solar Don't Work in a Flood

Styret har været advaret tidligere.

Oroville Dam: Feds and state officials ignored warnings 12 years ago
Tilknyttet billede:

17-02-2017 12:21
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Klip hvor Trump annoncerer at regel der er problematisk for kuludvinding vil forsvinde:
http://www.foxnews.com/politics/2017/02/16/trump-overturns-bill-on-coal-mining-debris.html

Klippet der giver et indtryk af Trump i medvind er ikke den slags vi ser i Dansk fjernsyn?

Jeg tror der er nogen der kommer ti at blive forbavsede over hvor populær Trump kan gå hen og blive i USA.
17-02-2017 12:49
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg tror der er nogen der kommer ti at blive forbavsede over hvor populær Trump kan gå hen og blive i USA.


Han er den eneste præsident som i nyere tid har kunne få NATO's medlemslande til at tage deres for lave bidrag alvorligt. Det synes mange er rigtig godt. De samme synes samtidig han er bindegal - sjov nok.
17-02-2017 12:55
John Niclasen
★★★★★
(6428)
At Trump havde en god chance blev forudset allerede d. 19. juni 2015 på TV af denne kvinde. Og se hvilken reaktion, hun fik.

FlashBack: Ann Coulter Got Laughed At For Predicting Trump Win More Than a Year Ago

De radikale medier og politikere har ikke megen begreb om virkeligheden. De har mistet forbindelsen til befolkningen, både i USA, i Danmark, og mange andre lande (i Europa).
17-02-2017 12:59
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Klippet der giver et indtryk af Trump i medvind er ikke den slags vi ser i Dansk fjernsyn?

Jeg tror der er nogen der kommer ti at blive forbavsede over hvor populær Trump kan gå hen og blive i USA.


Godt spørgsmål, men vi kan jo se en nylig undersøgelse at det vi Danskere er mest bange for er ikke Klimaforandringer, terror, Rusland, eller serviceniveauet i sundhedssystemet, det er Trump der tager pladsen som den Danskerne frygter mest i dag.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-02-13-danskerne-frygter-trump-og-det-boer-vi-ogsaa-mener-ekspert

For mig at se og det min personlige holdning, så har den mediedækning der har været af Trump og USA bidraget en god del til denne frygt, det har været direkte pinligt at se hvordan man fra medierne og ''såkaldte eksperter'' der hælder vand ud af ørene med at nu er alt ved og gå galt, man kan klart kritisere Trump for meget uanset politisk ståsted, men som jeg ser det har langt det meste af kritikken og dækningen været substansløs og pinlig og der har dels også være overdrivelser og fordrejninger af hvad der rent faktisk er blevet sagt og ment, noget af det kan den nye Trump-regering takke sig selv for, men det langt langt fra det hele.

Til alt det hysteri, så vil jeg på det punkt gerne give Pernille Vermund ret når hun udtalte i news at vi i den vestlige verden lever i en krænkelseskultur og trump gør sådan set bare op med den eller udstiller den som vi har set det seneste stykke tid og for at være ærlig giver jeg Vermund helt ret i det hun udtaler, så ros for den spot on udtagelse der.

http://ekstrabladet.dk/opinionen/pernillevermund/Om-vi-bryder-os-om-Trump-er-ret-ligegyldigt/6507058

Mvh.
Redigeret d. 17-02-2017 13:02
Side 6 af 32<<<45678>>>





Deltag aktivt i debatten Trump valgt som præsident:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Biden valgt som præsident21420-04-2024 22:40
Det ender med, at Trump får ret1807-02-2018 22:13
Hvad skal der til for at vække Trump716-06-2017 13:33
Trump og klima726-04-2017 15:45
Trump og klimaet519-01-2017 16:23
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik