Husk mig
▼ Indhold

Trump valgt som præsident



Side 10 af 32<<<89101112>>>
03-07-2017 23:28
Kosmos
★★★★★
(5371)
På grund af Trump er der ved at opstå en debat om pressens ret til ikke at blive angret
??
- mener du "...ikke at blive angrebet"??
03-07-2017 23:30
Morten Riber
★★★★★
(2298)
- mener du "...ikke at blive angrebet"??


Ja! Det var sjusket. Undskyld!
03-07-2017 23:32
Morten Riber
★★★★★
(2298)
På grund af Trump er der ved at opstå en debat om pressens ret til ikke at blive angrebet.

Det er kun mennesker som ikke har nogen platform at tale fra, og derfor ikke bliver hørt, som må ytre sig mod pressen, syntes holdningen at være.

Er det ikke også tyrani? Er det ikke også derfor klimaskeptikere ikke har udsigt til at kommer til orde?

Forhåbentlig vil debatten, som Trump er i gang med at skabe, slå hul på boblen.
03-07-2017 23:48
Kosmos
★★★★★
(5371)
Forhåbentlig vil debatten, som Trump er i gang med at skabe, slå hul på boblen

- Weekendavisen skrev i sidste uge bla.:

KAMPEN er først lige begyndt, de første 100 dage er et overstået kapitel, men som det fremgår, er det en kamp på liv og død. Pressen kæmper for at overleve på markedet. Præsidenten kæmper for at overleve i embedet, så der udveksles dødsønsker som aldrig før.
Hvor den danske presse befinder sig? I afdelingen for lemminger, slædehunde og copycats. Danske journalister skriver mere eller mindre af efter de store forbilleder i USA. Danske TV-reportager præges af dyb forlegenhed, når det gælder Trumps tilhængere. De pyntesyge danske journalister færdes ikke blandt den slags mennesker i det daglige, så de er tydeligvis forlegne ved den defekte afvigelse fra normalkurven i DRTV og TV2. Som helhed er dansk presse veritabel anti-Trump, det gælder alle aviser, også såkaldt borgerlige, hvor udenrigsjournalister optræder i dobbeltrollen som journalist og lederskribent i samme artikel. En overskridelse set med danske øje. Et syndefald set med amerikanske, hvor man alle dage opretholdt det skarpe skel mellem objektiv reportage og private meninger. Det skel er skrottet. Trumps fjender tager alle midler i brug, og dansk presse følger trop

......

Han har ikke en jordisk chance for at hamle op med etablissementet i USA. Det har ingen, medmindre man stiller op med sit eget system, sin egen mod-regering og sin egen skare af eksperter, advokater og embedsmænd. Det kan Trump ikke mønstre. Det kan intet menneske, så Trump er dømt til at synke ned i en bundløs sump af processer – et amerikansk speciale. Allerede nu befinder vi os i forhalingsmanøvrernes sumpede delta, og så forsvinder sigtet med det at være præsident med ambition om at bruge magten til noget.
Bill Clinton ødelagde det for sig selv på sin egen måde. Clinton var som bekendt sexkleptoman, der rapsede hist
 og pist, og det blev han knaldet på. So to say. Med løgne og bortforklaringer til følge og et præsidentskab, der lå brak i to år. Skammeligt over for vælgerne, og det samme truer Trump...

Redigeret d. 03-07-2017 23:50
04-07-2017 02:11
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Well, der bliver skrevet og sagt mangt og meget. Selv fik jeg Trumph hadet af føle da jeg forleden sad og så Jersild om Trump sammen med en bekendt. Som modvægt til tre menneskers arrangerede enside nedsabling af Trump, tillod jeg mig at lægge personlig afstand til overvældende propaganda som strømmede ud i stuen. Da udsendelsen var slut blev jeg straks beskyldt for ikke at ville accepterer at andre mener noget andet end mig selv, men det var jo slet ikke det mine ytringer gik på. Da jeg så holdt fast i at jeg blot savnede ligevægt i debatten, fik jeg så mange skæld ud at jeg på et tidspunkt rent refleksmæssigt holdt armene op over hovedet da min modstander havde rejst sig op og lidt efter kom råbende, fægtende med begge arme, hen imod mig, bagfra. Hun holdt på at det skam var en udmærket vægtet debat men modråbte så straks sig selv ved at råbe at de tre debattører alle var sunde mennesker med fornuftens fulde brug, mens Trump er psykopat. Programmet var derfor fuldt ud retfærdigt. Det sang i venstre øre da hun skreg psykopat.

Det som skræmmer mig mest er de stærke reaktioner som viser sig fra de ellers så humanistiske mennesker som gerne ser sig selv som meget sociale. Hvor langt er Trumps fjender villige til at gå? Alarmisterne? Økofasisterne?
04-07-2017 07:58
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Hvor langt er Trumps fjender villige til at gå? Alarmisterne? Økofasisterne?



Tjae, det er jo de rige (magthaverne), der lægger linien.



.
04-07-2017 09:43
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Når mange omtaler Trump er det med store emotionelle følelser og udladninger.
Trump agerer,som en typisk topleder i et stort selskab,han er ikke politiker og pakker ikke sine meninger ind i diplomatiske floskler,han siger,hvad han mener og stikker sine ordrer ud,og er ikke bange for at skille sig af med medarbejdere,som ikke passer ind i hans team.
I mange virksomheder,kan man finde personligheder,som Trump,jeg kender adskillige.
Trump opfører sig anderledes end man er vant
til af en amerikansk præsident,han har en målsætning,som skal give alle amerikanere mere arbejde,han er politisk valgt,og jeg mener,vi skal se tiden an og give hans projekt en chance,at kalde ham en psykopat,selv om han til tider opfører sig noget aparte,er efter min mening helt forfejlet.
04-07-2017 11:59
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg mener også det er helt forfejlet at kalde ham psykopat, og da min bekendte er psykolog, har jeg haft grund til at tænke denne betegnelse igennem mere end en gang
Har andre en kommentar til denne betegnelse høre jeg gerne.

Det er ikke kun det forhold at Trump er erhvervs mand som skaber problemer, men det er en del af historien. Vi skal bare huske på at det dårlige forhold mellem Trump og pressen har eksisteret fra før han gik ind i politik, og at hans kanal ud til sine vælgere hele tiden har gået via de sociale medier. Pressen går alt ind på at skade ham og har gjort det fra før start, muligvis også fordi han ikke går med på deres klimafis.

Men alle de historier der kommer derovre fra, hvor vi igen og igen oplever folk fra den danske presse more sig på bekostning af Trump, skal ses i lyset af et eskalerende slagsmål mellem to parter hvor ingen af siderne kan siges at være mindre barnlige end den anden. Som sådan er det mindst lige så rystende at en blivende institution som CNN opfører sig som de gør, som at en forbigående præsident gør os opmærksom på at hvor galt det står til hos samme presse.

Er det vor tids svøbe han dermed afslører for os? Vi har da et alvorligt problem i verden når store dele af verdens presse, i ytringsfrihedens navn opfører sig sådan ? Jeg har før råbt op om hvordan vores tid mangler en debat om etik, men den ønsker ingen at tage. De er gælder jo tydeligvis ikke at vi skal være humane overfor hinanden, med mindre vi tilslutter os en række bestemte meninger om klimaet, grøn omstilling osv.
04-07-2017 16:21
John Niclasen
★★★★★
(6382)
Netop som man tror, man har set det meste ang. angreb på USA's præsident og klima-nonsens, så kommer dette:

Hawking says Trump's climate stance could damage Earth

"We are close to the tipping point where global warming becomes irreversible. Trump's action could push the Earth over the brink, to become like Venus, with a temperature of two hundred and fifty degrees, and raining sulphuric acid," he told BBC News.

Danske gengivelser:

Berlingske: Hawking advarer: Trumps udmelding kan medføre uafvendelig skade

Information: Hawking advarer om Trumps klimadom: 250 grader og svovlregn

Mange mennesker har ikke adgang til uddannelse. Mange mennesker, der har adgang til uddannelse, er ikke interesseret i uddannelse. Mange mennesker, der er interesseret i uddannelse, ender med en masse information og stort set ingen viden.
07-07-2017 11:19
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
G20
Det ser ud til,at både Trump og Putin dropper deltagelsen om klimaet i eftermiddag,og istedet holder et indbyrdes møde.
De to har ikke helt den samme energipolitik,Trump vil bruge de store forekomster af fossile stoffer i USA,som kul,olie og gas.
Putin vil også fortsat anvende gas,olie og gas,men investerer også stort i videre udviklingen af kernekraft,Rusland har allerede et KKV generation 4 i drift ,og opstarter om kort tid anlæg nr. 2,disse KKV kan anvende allerede deponeret radioaktivt affald fra de nuværende KKV.
Trump sagde i en tale d. 27.juni 17:vi (USA) er velsignet med en overflod af energi,vi har naturgas til 100 år og skønne rene kul til 250 år
www.whitehouse.gov/
Redigeret d. 07-07-2017 12:19
07-07-2017 12:56
Kosmos
★★★★★
(5371)
Mange mennesker har ikke adgang til uddannelse. Mange mennesker, der har adgang til uddannelse, er ikke interesseret i uddannelse. Mange mennesker, der er interesseret i uddannelse, ender med en masse information og stort set ingen viden

- nogle 'svar' til Hawking.
RE: Hawking Venus CO207-07-2017 14:17
John Niclasen
★★★★★
(6382)
Kosmos skrev:
Mange mennesker har ikke adgang til uddannelse. Mange mennesker, der har adgang til uddannelse, er ikke interesseret i uddannelse. Mange mennesker, der er interesseret i uddannelse, ender med en masse information og stort set ingen viden

- nogle 'svar' til Hawking.

Linket indeholder bl.a. flg., som jeg kan tilslutte mig:

I am coming to the conclusion that there is something about the climate issue that makes people -- especially but not limited to academics and scientists -- completely and utterly lose their senses.

Oprindeligt fra Roger Pielke, Jr.: It Has Been Foretold

Hawkings udtalelser minder om konsekvenser, man normalt finder beskrevet i religiøse tekster:

action could push the Earth over the brink, to become like Venus, with a temperature of two hundred and fifty degrees, and raining sulphuric acid.

Rundet af i hele procent indeholder Jordens atmosfære:

78% N2 (nitrogen, også kaldet kvælstof)
21% O2 (oxygen, også kaldet ilt)
1% Argon (den mest alm. ædelgas)

Dette er tør luft, og der er i gennemsnit ca. 1% vanddamp i atmosfæren, og det svinger mellem ca. 0% og 4% afhængig af lokation.

CO2 er slet ikke med! Hvis man runder det af til hele promiller, får man:

78,1% N2
20,9% O2
0,9% Argon
~0,1% resten, heriblandt 0,0% CO2.

Der er stadig ingen CO2, hvis man opgør det i hele promiller. Man skal runde det af til 10.-dele promiller for at registrere noget CO2, og der er så ca. 0,04% CO2 i Jordens atmosfære.

Der er dermed mangel på CO2 i atmosfæren, da denne gas er helt essentiel for fotosyntesen og dermed planters vækst.



Hawking udtrykker nonsens!
Redigeret d. 07-07-2017 14:19
07-07-2017 17:22
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Det er en negativ bedømmelse Trump får af de danske kommentatorer,via Uffe Elleman,Svenning Dalgaard ,Steinmetz m.fl.,efter hans korte første møde med Putin på G20 i Hamborg.
Det er tydeligt, at høre,de i forvejen har dumpet Trump .De mener, at Trump er for underdanig og høflig overfor Putin.
Det er klart,at disse bedrevidende kommentatorer,ikke har en disse forstand på,hvordan en dreven forretningsmand vil opnå en god aftale,det er ikke ved at trække våbnene og være afvisende og negativ overfor modparten ved det første møde,jeg betragter Trump som visende overskud overfor Putin - på ingen måde svaghed.
08-07-2017 12:42
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg er vel ikke uenig.

De bedrevidende kommentatorer fejlede på vanlig vis fatalt. På vanlig vis farvede de fremtiden knald sort eller lysende hvid med 99% sandsynlighed for at kuglen ville lande på det sorte felt.

Sjov nok blev resultatet hverken sort eller hvidt, men noget helt andet som jeg vil betegne som meget interessant. Personligt ville jeg agerer meget anderledes end Trump hvis jeg selv var i hans rolle, men det afholder mig ikke fra, på mange måder, at holde med ham. Som sådan tør jeg vist godt konkluderer at de sidste par dage er gået rigtig godt på trods af den negativt forud indtagende kommentatorer

Redigeret d. 08-07-2017 12:44
08-07-2017 13:02
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Morten-
Jeg er enig i din analyse,jeg sympatiserer bestemt heller ikke med mange af Trumps handlinger,men det støder mig,når man hører nogle betegne Trump udfra hans kropssprog ,som en tumpe,bare fordi man ikke kan lide ham og har en anden politisk vinkel.
Måske viser det sig,at Trump får noget ud af sit møde med Putin,men at gøre ham til en Dummkopf på baggrund af dette møde med Putin,er efter min mening en forkert etikette.
08-07-2017 14:31
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg uforbeholden enig
Det er sygt, og man skal virkelig tage sig sammen for ikke at slukke for disse vigtige verdensbegivenheder
08-07-2017 16:42
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
G20 er nu nået til enighed om klimaaftalen fra Paris - bortset fra USA.
De 19 blev enige om,at implementere aftalen hurtigst muligt.
Hvordan man så har tænkt sig i praksis,at opfylde målsætningen,og begrænse CO2 udledningen indenfor en floppy defineret årrække,bliver stadig et åbent spørgsmål,Kina og Indien ,samt flere andre fossillande, har tilsyneladende ikke tænkt sig at begrænse udledningen med særlig overbevisning.
USA fortsætter jo med de fossile uden begrænsning.
08-07-2017 17:27
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Kjeld Jul skrev:
G20 er nu nået til enighed om klimaaftalen fra Paris - bortset fra USA.
De 19 blev enige om,at implementere aftalen hurtigst muligt.
Hvordan man så har tænkt sig i praksis,at opfylde målsætningen,og begrænse CO2 udledningen indenfor en floppy defineret årrække,bliver stadig et åbent spørgsmål,Kina og Indien ,samt flere andre fossillande, har tilsyneladende ikke tænkt sig at begrænse udledningen med særlig overbevisning.
USA fortsætter jo med de fossile uden begrænsning.


USA rakte jo hånden ud og ville genforhandle en aftale der var mere spiselig for USA, men det blev kort og kontant afvist, chancen var der, så der intet som helst at tude over for dem der vrede over Trump regeringens beslutning, det ville der være hvis de ikke fik denne chance, men det gjorde de og afviste, sådan er det og det her årsagen til USA ikke er med mere ligger, de fik chancen for at forhandle, men valgte at være småfornærmet, og fortsætte deres egen arrogante stil.

Men har det sådan uanset hvad man måtte mene om Trump, så er 99% af alt kritikken komplet substansløs, langt mere følelses præget med en forudindtaget modstand, en ting det er blandt de tosser der efter hans sejer og indsættelse har rendt rundt og skabt sig i gaderne med skilte og march for dit og dat, en anden ting er vi har politikere der ikke kan bedre, det sku sølle


Mvh.
08-07-2017 17:30
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det er en negativ bedømmelse Trump får af de danske kommentatorer,via Uffe Elleman,Svenning Dalgaard ,Steinmetz m.fl.,efter hans korte første møde med Putin på G20 i Hamborg.
Det er tydeligt, at høre,de i forvejen har dumpet Trump...

- klip fra en kommentar i Weekendavisen, skrevet af Ulrik Høy:

Der er 10.000 journalister i Danmark, i medier, politik, lobby, spindoktorater etc., og ingen bryder sig om Donald Trump. Ingen. Disse journalister og deres redaktører er mest trygge ved den information, der udgår fra bestemte medier i USA og England. Disse medier hedder CNN, Washington Post, The New York Times, og det er ikke bare begavede medier. Det er også de rigtige medier med de rigtige meninger. Plus The Guardian i London, glemte vi den. Den er enormt rigtig for rigtige danske journalister...
08-07-2017 17:59
Kosmos
★★★★★
(5371)
Hvordan man så har tænkt sig i praksis,at opfylde målsætningen,og begrænse CO2 udledningen indenfor en floppy defineret årrække,bliver stadig et åbent spørgsmål

- det er måske et endnu mere åbent spørgsmål, hvorledes de vil klare indbetalingen af årligt G$100 (fra og med 2020) til Klimafonden??

Men måske 'die Angela' vil spytte i bøssen...hun er jo angiveligt ved at blive kåret som ny leder af (den vestlige?) verden!
08-07-2017 18:40
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kosmos skrev:
Hvordan man så har tænkt sig i praksis,at opfylde målsætningen,og begrænse CO2 udledningen indenfor en floppy defineret årrække,bliver stadig et åbent spørgsmål

- det er måske et endnu mere åbent spørgsmål, hvorledes de vil klare indbetalingen af årligt G$100 (fra og med 2020) til Klimafonden??

Men måske 'die Angela' vil spytte i bøssen...hun er jo angiveligt ved at blive kåret som ny leder af (den vestlige?) verden!


Hvis die Mutti skal overtage USAs andel på 22%,får finansminister Scheuble nok et slagtilfælde.

Der er jo også omkostningerne ved demonstrationerne i Hamborg,som forbundsregeringen nok skal betale en del til?
Hvorfor man ikke afviklede G20 på Petersberg overfor Bonn/Godesberg,som tidligere,forstår man ikke.
Redigeret d. 08-07-2017 19:01
08-07-2017 22:08
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Der er jo også omkostningerne ved demonstrationerne i Hamborg,som forbundsregeringen nok skal betale en del til?
Hvorfor man ikke afviklede G20 på Petersberg overfor Bonn/Godesberg,som tidligere,forstår man ikke.


Det er der kun en fornuftig forklaring på - og det er at man ønskede balladen fra den tyske regerings side.

Bla. Bilderberg har presset på den grønne omstilling i 15 år - formentlig fordi at man hermed indgik en pagt med den millitante tyske/europæiske venstrefløj. En pagt hvor pengene til de ineffektive energiløsninger blve givet via endeløse statssubsidier til gengæld for fred fra 'økofascisterne'.

At Trump nu melder sig ud af pagten gengælder Merkel så med at udløse vreden fra folket...
09-07-2017 07:40
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Nu truer Tyrkiet med ikke at ratificere Klimaaftalen,de er usikre på om de efter USAs udtræden får det beløb,som var dem lovet for at begrænse CO2 udledningen.
Macron indkalder til et nyt klimatopmøde i Paris i december 17.
Det ser ud til,at de ledende lande for aftalen i 15,ikke har helt styr på ,hvordan man opnår målsætningen,og er i et panikmode,og føler sig nødsaget til at holde en ny mammut omkostningskrævende forsamling - går hele deres klimaprojekt op i hat og briller?
Redigeret d. 09-07-2017 08:13
09-07-2017 15:26
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
USA har valgt ikke at udfase de fossile brændstoffer og fortsætte deres stålproduktion og smeltning af silicium og øvrige metaller,samt ikke at ændre på deres kemiske industri og fremstillingen af plastik etc.
Sagen er nemlig den,at vind,sol og hydro ikke har tilstrækkelig energi potentiale til fremstillingen af disse produkter.Højovne til smeltning af jern og fremstilling af stål skal bruge kul til opnåelse af de høje temperaturer og legeringen.
Hvordan vil man fremstille vindmøller uden ståltårne.?
15-07-2017 09:48
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mange lande,som ratificerer klimaaftalen gør det ikke for klimaets skyld,men kun for at få penge af de "rige" lande.
Det kom tydeligt frem på G20 mødet i Hamborg.
Her sagde Erdogan,at Tyrkiet kun ville ratificere aftalen,hvis Tyrkiet ikke kom med i gruppen af industrilande (modtager ikke tilskud),det var han blevet lovet af Hollande,sagde han.
Macron lovede Erdogan det.
15-07-2017 11:37
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Det er fint nok at Macron gerne vil styrke sammenholdet i Europa og sammenholdet i hele den vestlige verden, men nu er det jo Frankrig han er præsident i. Et af de svage led i Europa.

Han kan med andre ord gøre rigtig meget for Europa ved at styrke den Franske økonomi samt at få arbejdsløsheden bragt ned på acceptabelt niveau. Alene disse ændring vil gøre en forskel for den vestlige verden som er mindst lige så meget værd som alle hans møder og ord tilsammen.

Det ville i øvrigt være rart hvis han sørgede for det inden han begynder med alle sinde ambitioner på vi andres vegne, og vi ved jeg slet ikke om reformerne overhovedet kommer. Personligt gør han mig ikke videre tryg, indtil videre...
15-07-2017 11:45
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Scott Pruitt,lederen af det amerikanske miljøagentur EPA,beskylder europæerne for hykleri,især Merkel,han siger,hvis fru Merkel er så meget imod CO2,hvorfor lukker hun så kernekraftværkerne?
Mit indspark: Tyskland har måttet bygge flere brunkulskraftværker for at erstatte kernekraftværker.
Redigeret d. 15-07-2017 11:48
15-07-2017 13:25
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Tyskland lukker jo kernekraftværkerne efter tsunamien i Japan. Det er vel ligetil, så jeg forstår ikke helt deres måde af formulere angrebet på. Havde de angrebet hende for at at handle uovervejet og overilt, gav det meget bedre mening.
15-07-2017 13:51
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Morten-
Mange ryster jo på hovedet af,at man i Tyskland lukker kernekraftværker pga. risikoen for en tsunami.
I Japan åbner man nu igen lukkede kkv.
I Tyskland er CO2 emissionen ikke faldet siden 2009,fordi brunkulsværkerne udleder CO2.
15-07-2017 15:36
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Ja, men det er også en underlig handling fra Tysklands side.

Generelt har Scott Pruitt jo ret. Både ideen med at købe og sælge CO2 kvoter og ideen med at biobrændsel er CO2 neutralt er udtryk for hykleri. Samme mennesker går vel også stærkt ind for elitesport? Der findes jo ikke den undtagelse som kan anvendes for liige at tage flyvere over atlanten osv osv. Men altså, så findes der jo også masser af hykleriske amerikanere, især i Florida.
16-07-2017 00:15
Kosmos
★★★★★
(5371)
Macron lovede Erdogan det

- hvilket umiddelbart må betegnes som et noget luftigt løfte: Hvis de øvrige lande ((tilbageværende) bidragyderne til Klimafonden) mener noget andet, kan 'Makronen' vel blot slå ud med armene og sige 'Sorry, Sam'!
16-07-2017 09:28
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
På G20 deltog de 20 største bidragsydere.USA,den største bidragsyder med 22%,er ude,de øvrige 18 skulle have sagt ja til,at Tyrkiet skulle have bidrag.
De mindre bidragsydere,som ikke deltog på G20,herunder Danmark,blev ikke spurgt.
Der må komme et efterspil (rivegilde)om fordeling af bidragene og størrelsen af disse,det er nok et af disse spørgsmål der skal drøftes i Paris d. 12.december 17,hvor Macron har indkaldt til et møde med underskriverne af aftalen fra 2015.
Redigeret d. 16-07-2017 09:29
16-07-2017 10:11
Kosmos
★★★★★
(5371)
På G20 deltog de 20 største bidragsydere.USA,den største bidragsyder med 22%,er ude,de øvrige 18 skulle have sagt ja til,at Tyrkiet skulle have bidrag.
De mindre bidragsydere,som ikke deltog på G20,herunder Danmark,blev ikke spurgt...

- interessant! Det bliver også interessant at se, hvor meget der samlet set 'ender i kassen'!
16-07-2017 10:35
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ja,det bliver interessant,hvormeget af det besluttede i Paris der kan realiseres og i det hele taget er gennemførligt.
Lige fra CO2 reduktion til bidrag til særligt udvalgte lande.
16-07-2017 12:03
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Nu udviste Trump en vis imødekommenhed klimaområdet overfor Macron, og så håber de alle sammen selvfølgelig, han er ved at skifte politik til klimaet, ligesom han har gjort med så meget andet. Det ville jo være forfærdeligt for en skeptiker som mig. Jeg ved ikke selv hvorfor, men det er ikke noget jeg frygter.

...tror som Mads Fuglede det bare er varm luft

Redigeret d. 16-07-2017 12:07
16-07-2017 12:13
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Trump har jo hele tiden sagt,at han ønsker aftalen skal genforhandles.Det ville de andre hoveddeltagere ikke.Det kan jo være,det alligevel vil ske,Paris kollegiet kan vel ikke undvære et klækkeligt bidrag i us dollar fra USA?
Redigeret d. 16-07-2017 12:19
16-07-2017 12:25
Kosmos
★★★★★
(5371)
Paris kollegiet kan vel ikke undvære et klækkeligt bidrag i us dollar fra USA?

- måske ikke? Men uddeling af pekuniære midler, der stammer fra skattebetaling, vil nok under alle omstændigheder forblive 'off limits' - med mindre US Congress da undergår en total omkalfatring!
16-07-2017 12:51
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ja,så har vi CO2 problematikken.
Vil Trump opgive sin kul politik,som han har lovet sine vælgere i kul områderne?
Fracking er jo så omfattende,at den er af vital betydning for USAs energiforsyning samt eksport af gas til Europa,så denne metode kan ikke tænkes at blive reduceret.
Man kunne forestille sig,at der kunne gives tilladelse til opstilling af et par vindmøller mere,for at virke imødekommende overfor Makronen & Co.
16-07-2017 13:26
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Ja, der er nok af katte lemme
RE: Red team25-07-2017 13:12
John Niclasen
★★★★★
(6382)
Meget klima-alarmisme stammer fra USA, der huserer FN's hovedkvarter i New York, ligesom også United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC), der ligger til grund for IPCC og COP-møderne, er beliggende i New York.

Derfor er det nok også i USA, at man skal tage fat om roden til problemet, og det er administrationen i det Hvide Hus godt i gang med, ser det ud til.

Trump administration lining up climate change 'red team'

Vi har meget bureaukrati i Danmark, og jeg har på fornemmelsen, det også er et kæmpe problem i USA.
Tilknyttet billede:

Side 10 af 32<<<89101112>>>





Deltag aktivt i debatten Trump valgt som præsident:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Biden valgt som præsident21230-03-2024 20:42
Det ender med, at Trump får ret1807-02-2018 22:13
Hvad skal der til for at vække Trump716-06-2017 13:33
Trump og klima726-04-2017 15:45
Trump og klimaet519-01-2017 16:23
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik