Husk mig
▼ Indhold

Trump valgt som præsident



Side 14 af 32<<<1213141516>>>
20-09-2017 23:19
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
En spændende vinkel du her giver 3p.

-Så længe byerne ikke bruger løs af offentlige(stats) midler, men kan finansiere deres drømme/eksperimenter med lokale pengekasser, så er det da at foretrække fremfor nationale "ordrer" til grøn omstilling.
-Hvis det så viser sig som dårlige valg(økonomisk/praktisk), -så vil det sjove i legen mangle, og fornuften vil tage over igen.

Andre byer kan så observere og lære af erfaringerne.

Californien er en sådant eksperimentel region, hvor mange byer har deres helt egene klima-agendaer.
Større byer i Texas har også betalt i dyre domme for omstillinger til grøn.
(Begge stater er meget rige i forvejen, og har derfor råd til underskuddet!)
Redigeret d. 20-09-2017 23:24
20-09-2017 23:21
Kosmos
★★★★★
(5371)
Så alt i alt en god deal for hele det politiske system - hvis byerne overtager klimaagendaen

- tjaeh?? Monstro de så også har tænkt sig at udrede USAs bidrag til klimafonden??
20-09-2017 23:31
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Elon Fusk, Zuckerberg og resten af Cali-tech-eliten + Hollywood, kan snildt betale med deres lettjente milliarder?
Redigeret d. 20-09-2017 23:34
20-09-2017 23:33
Kosmos
★★★★★
(5371)
GGGI under FNs vinger. http://gggi.org/gggi-joins-un-evaluation-group/. -Er det ikke yndigt?

- jovist...nu mangler vi vel blot, at også TERI melder sig under fanerne!?
20-09-2017 23:38
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Ifølge Reuters bestilte Mongoliet 25 mindre vindmøller hos Vestas for få dage siden.

Har Mongoliet råd til det?

Jo da, FN's Klimafond yder et tilskud på 25.000.000,00$

Øh!!!

Jeg kunne også tænke mig en vindmølle, bare der er nogen der vil betale for den!
20-09-2017 23:45
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Jeg håber(men tror desværre ikke) at Trumps slankeråd til FN vil blive taget til efterretning.
Frit fra hukommelsen UN-speech: "Der er mange ansatte der laver det samme arbejde!"

Og det er vist en underdrivelse..?

-Samtidigt ser vi organisationen vokse, og verdens statsledere(de små lande som os) fedter sig endnu mere ind.
Redigeret d. 21-09-2017 00:01
20-09-2017 23:47
Kosmos
★★★★★
(5371)
Elon Fusk, Zuckerberg og resten af Cali-tech-eliten + Hollywood, kan snildt betale med deres lettjente milliarder?

- Bono mfl. har måske også en klatskilling?
Tilknyttet billede:

20-09-2017 23:52
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg håber(men tror desværre ikke) at Trumps slankeråd til FN vil blive taget til efterretning

- hvis/når USA barberer sine bidrag til FN (= 22% af 'den ordinære drift, 30% af den fredsbevarende/-skabende militære indsats(?)), må der vel ske 'etellerandet'!?
20-09-2017 23:55
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Bono... (skattely i Hollandske finansielle systemer.)
-Eller kig nærmere på Panama-papirerne, så ser du en liste med hellige penge, der sagtens kan anvendes til klima-fims.
RE: Trump - Nord-Korea21-09-2017 19:18
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Trump har i flere måneder offentligt kritiseret Kina for ikke at hjælpe effektivt med, i Nord-Korea-krisen.
Nu ser det ud til Kina er ved at forstå budskabet.

Kinas banker standser nu alle lån til N-K. Noget der længe har været fokus på.

Forunderligt nok, har Syd-Korea just godkendt at sende nødhjælp for $8 mill. til naboen!
Som de selv siger, "er timingen rigtig dårlig", og de kan godt se problemet med dette "signal".
-Det er ikke penge, -men fødevarer o.lign vigtige fornødenheder, via FN.
"The money is intended to support programs run by U.N. Children's Fund and U.N. Food Program.", "The ministry added the assistance doesn't include cash."

Fede Kim, som styrer alt, vil selvfølgelig personligt sørge for uddelingen(som højst sandsynligt vil favorisere regeringen, og militærets kronisk sultne soldater).
Syd-Koreas hjælp er dog ikke foregået fysisk endnu, og det kan måske stadig ændres?

Her link til artikel om emnet.(Videoen der spilles samtidig er ikke relevant her, og bør pauses.)
http://www.foxnews.com/world/2017/09/21/china-banks-reportedly-to-halt-business-with-north-korea-as-south-korea-sends-8-million.html

Det er et "hot" pokerbord at sidde med ved. Der bluffes, og forhøjes, i højt gear.

Vh. Søren
Redigeret d. 21-09-2017 19:36
26-09-2017 15:02
Kosmos
★★★★★
(5371)
Ja, og de amerikanere som står i spisen for angrebene mod Trumps klimapolitik, gør det også på grund af penge. Der er investeret Miliader af dollars bare i Texas og de penge skal jo gerne hjem igen.

Altså, som Løkke siger koster det staten kassen og en række firmaer står og skal score kassen. Alle som ikke har et sådant firma, kommer til at betale gildet festen. Det er let at se.

...og vi får intet for alle vores penge

- afslutningen på en i flere henseende læseværdig artikel:

If President Trump were to reverse his decision and once again have the U.S. participate in the Paris Accord, we would immediately owe the U.N. $2.5 billion against our pledge. Just maybe it would be better to take that money and help the 150,000 whose homes were flooded in SE Texas during Harvey.

One last comment, what is the real reason for the Paris Accord? One of the most revealing statements I have seen comes from a top official in the U.N. climate change program. Ottmar Odenhofer said "We redistribute de facto the world's wealth by climate policy. One has to free oneself from the illusion that international climate policy is environmental policy". In other words, it an international program to redistribute wealth: Whose wealth? Our wealth!
RE: Ottmar Edenhofer26-09-2017 15:53
John Niclasen
★★★★★
(6429)
... Ottmar Odenhofer said "We redistribute de facto the world's wealth by climate policy. One has to free oneself from the illusion that international climate policy is environmental policy".

Han hedder Ottmar Edenhofer med 'E'. Han er tidligere omtalt i dette indlæg.

Det originale citat er:

Aber man muss klar sagen: Wir verteilen durch die Klimapolitik de facto das Weltvermögen um.

Man muss sich von der Illusion freimachen, dass internationale Klimapolitik Umweltpolitik ist. Das hat mit Umweltpolitik, mit Problemen wie Waldsterben oder Ozonloch, fast nichts mehr zu tun.

Kilde: Klimapolitik verteilt das Weltvermögen neu
Tilknyttet billede:

26-09-2017 16:58
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ja, cheføkonom ved PIK Ottmar Edenhofer går arm i arm med chefen for PIK Hans Joachim Schellnhuber.
Redigeret d. 26-09-2017 17:00
18-10-2017 16:57
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Scott Pruitt, EPA's administrator, har netop modtaget dette brev.
Brevet er underskrevet af 60 eksperter.
Indholdet forklarer hvorfor EPA ikke skal have kontrol over CO2, efter definitionen(Obama 2009) der anser CO2 for at være et farligt/skadeligt stof.

"We the undersigned are individuals who have technical skills and knowledge relevant to climate science and the GHG Endangerment Finding.
We each are convinced that the 2009 GHG Endangerment Finding is fundamentally flawed and that an honest, unbiased reconsideration is in order."
(Mine fremhævn.)

Der lægges hermed op til en ny seriøs undersøgelse, der skal afgøre hvor farligt/skadeligt/opvarmende CO2 egentlig er, vha. videnskabelige metoder, og ikke de politiske/økonomiske, -der motiverede Obama til at haste definitionen igennem i sin tid.

Læs her brevet, med alle navnene nederst.
https://thsresearch.files.wordpress.com/2017/10/letter-to-pruitt-signed-final-101617.pdf

Scott Pruitt menes at være åben for dette forslag, og vil forhåbentlig tage anmodningen alvorligt.


-Søren.
19-10-2017 22:42
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Scott Pruitt (EPA boss) har travlt for tiden. -Og det betyder søvnløse nætter for klima-mafiaen.

Klima-mafiaen er de ledende klima-personer der nyder(til tider særdeles) godt af de specielt offentlige penge(budgetter) der fordeles med rund hånd.

Der er mange der har påpeget denne korrupte eller inhabile måde systemet har virket på.

Hvad er det præcist der foregår?

Hvis nogen har læst tråden "Ph-målinger af vores vand" vil de huske "afsløringer" af hvordan f. eks. Ocean-Acidification-forskningen modtager deres budgetter, og indretter fremtidig forskning.
-Det viser sig at det er de samme forskere der rådgiver(Advisory Boards medlemmer), som der modtager bevillingerne..!
Man anbefaler dermed sig selv som modtager af flere penge, og fra-selekterer samtidig forskere der har andre meninger.

Denne skandaløse konstruktion, hvor ganske få gengangere sidder med to kasketter, og dermed den totale kontrol, over både forskningsretningen, og midlerne, skal nu standses.

Slut med -at forgylde sig selv og, -at foretage "peer-reviews" af sine egne papirer.!?!

Senator Inhofe, som tidligt gennemskuede dette nepotistiske dobbeltspil(cirkus hvor man anbefaler sig selv eller sine nærmeste), har bla. sagt flg:

"I have observed EPA, under the Obama Administration, cherry-picking the same allies to serve on this advisory committee and its subcommittees at the expense of having an open and robust process for selecting external advisors"

-Han ser de samme få ledere (NOAA, NASA osv.) sidde i alle kommissionerne og under-kommissioner(der endeligt, rådgiver politikerne.).
En lille klima-klike, der styrer hele showet? "The usual suspects".

"Milloy's 2012 research demonstrated that six of the seven CASAC members at the time had received or were still receiving research grant funding totaling nearly $80 million."
-Altså: 6 ud af 7 kommissions-medlemmer, som også var forskere, bevilgede US$80 mill. til deres egen forskning..!! -Helt grotesk situation..

Hele dette cirkus stopper nu! -Der vil fremover komme gennemsigtighed i processerne, og folk med dobbelt-kasketter vil blive fjernet. Slut med kammerateriet fra Obama-æraen..

Dette er et hårdt slag for medlemmerne af klima-mafiaen, -der nu skal til at arbejde for føden igen.

Her, artiklen af Michael Sandoval:
https://wattsupwiththat.com/2017/10/18/winning-epa-to-reform-its-science-advisory-boards/.

Drain the climate-swamp!
Redigeret d. 19-10-2017 22:48
24-10-2017 22:55
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Det republikanske parti er med Trump som leder i opløsning.
Måske gør europæerne ikke samme fejl, nu hvor farcen udspiller sig frit i fuld offentlighed?

Her blot en af 100 vis tilsvarende artikler.
http://www.dr.dk/nyheder/udland/senator-opgiver-genvalg-trump-agerer-haemningsloest-skandaloest-og-uvaerdigt
24-10-2017 23:16
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Wow Niels, har du selv fundet den Trump-negative artikel fra DR ?

Jeg kan godt lide din indledning:
"Det republikanske parti er med Trump som leder i opløsning."

Og jeg som sad og troede det gik så godt.

DR, CNN, NBC, NYT, WP, er de sande nyheder, hvis du skal google flere bæmunds-artikler om Trump. -Held og lykke.
24-10-2017 23:50
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Nielsen: den var eftertænksomt udvalgt til netop dig.
Så du George Bush tale?

Redigeret d. 24-10-2017 23:54
25-10-2017 00:33
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Niels,
-når du linker til DR, har du meldt dig i Demokraternes(US) lejr.
Clintons og Obama er muligvis dine helte.

Jeg har postet min mening om USA-politik her i tråden, siden 15-06-2017.

Jeg gider ikke opleve deja vu med dig.

Gå venligst tilbage til mit første indlæg, og læs dig frem til i går, -hvis du vil kende mine holdninger ang. Amerikansk politik.

DR....-Phsssss
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 25-10-2017 00:50
25-10-2017 08:48
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
....der er ingen tvivl om at Republikanerne er i krig med hinanden - men det er Demokraterne også bare uden for mediernes bevågenhed pt..

Bush's nevø var jo som bekendt den journalist , der offentliggjorde den gamle mobil-optagelse "grab them..." og blev fyret efterfølgende. Så Busherne er ikke - og har ikke været - på Trump's side - det er tydeligt.

Men meget af Trump kritikken, fra før valget, herunder de angivelige russerforbindelser, var også konstruerede af Rep. , herunder 'tisserapporten' , som formentligt var orkestreret af Mccain i samarbejde med tvivlsomme private efterretningsvirksomheder. 1. Års undersøgelser under ed er også endt i ingenting.

Derimod virker det som om at man er ved at få skovlen under Clinton's, og muligvis også stækket Obama, i "Uranium One" skandalen. Men nyeste er endda at Demokraterne også var med til at funde "tisserapporten". Det kommer til at sejle hos Demokraterne nu.

Men hvad kommer der til at ske med Trump og Republikanerne?

Mit bud er at det afhænger af midtvejsvalgene. Hvis Republikanerne forbliver med at have flertallet i mindst 1. kammer - så bliver Trump både siddende og kommer til at være Rep. kandidat ved næste præsidentvalg.

Hvis Rep. taber begge kamre og man ikke har fået 'begravet' Clintons inden da, så kommer der et impeachment forsøg - og Trump bliver ikke Rep's kandidat i 2020 uanset udfaldet.

Hvis han fortsat sidder i 2019, så må han derfor stille op som uafhængig kandidat - og det er formentlig den mulighed Bannon nu arbejder hen imod at forberede.

Så uanset hvad der sker, så bliver de næste 2-3 år i amerikansk politik 'atomisk' at følge. Nogen skal ned og de kommer til at falde HÅRDT.
25-10-2017 09:40
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Spændende info og spændende synspunkter. Hvad var de nu tisserapporten gik ud på? Har du et link?
25-10-2017 10:19
Kosmos
★★★★★
(5371)
Hvad var de nu tisserapporten gik ud på? Har du et link?

- ikke så svært, kig fx. her!:

Donald Trump arranged for a group of prostitutes to urinate on the Moscow hotel bed where the Obamas had slept, according to sensational reports in the US
25-10-2017 10:38
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
- og Bush'erne har også deres interne kampe - basalt set mener Sr. jo at Jr. er en skidt knægt - og aldrig har været værdig nok og den forkerte til at overtage embedet.
Jr.'s ungdom var præget af 'udvidet forældrearbejde' grundet sønnikes druk og hor. Han har vist bla. en dom trafikuheld efter spirituskørsel ( i Hans Engell klassen).
Misytringerne fra Far fortsatte da Jeb Bush ikke blev valgt som præsidentkandidat i 2016, som jeg husker det, mente Sr. at det var Jr. skyld fordi han var så upopulær i befolkningen efter Irak.
Fædre er svære at gøre tilfredse...
25-10-2017 12:11
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Som ingen kan være i tvivl om, har trumps valg, og virke som præsident, været præget af den mest beskidte politiske/personlige smædekampagne nogensinde i USA.

Flere gamle modstandere fra republikanerne selv (McCain m.fl.), har forkludret dette yderligere.
Demokraterne er stadig, et år efter valget, ikke kommet sig over resultatet. De har totalt glemt at føre politik, og har i dag hverken et seriøst parti-program, eller egentlige ledere af partiet.
De bruger al tid/kræfter på håbløse beskyldninger, og indædt modstand mod alt hvad det hvide hus foreslår.

Hillary Clinton, er ikke sig selv mere. Hun bliver næppe den politiske kraft, der skal prøve at samle demokraterne op, efter de fuldstændigt har glemt hvordan man fører seriøs politik.

Jeg forguder absolut ikke Trump, som ofte har dummet sig i forsøgene på at "forsvare" sig selv mod diverse anklager.
Han er ikke en dreven levebrødspolitiker, -han er sig selv, og det kritiseres han for, af alle demokraterne, -og en håndfuld bitre/forbigåede republikanere.

Det er ét stort reality-show, som flertallet af Amerikanere er blevet godt trætte af at følge med i.

Der er stadig adskillige kommissioner og under-kommissioner, der "undersøger" alle aspekter af både Trump, og så sandelig også af demokratrenes folk/metoder.

-Clinton(s), -Wasserman Schultz, -Loretta Lynch, -Comey, -Obama, og mange mange flere.
-Og FBI/NSA/CIA's sære overvågninger/unmaskings af republikanere, både under og efter valget.

-Selv Muellers "ulovligt" anlagte(Comeys falske "leakede" memo) undersøgelse af Russer-forbindelser? -er kørt sur, i deres minutiøse jagt på snavs.
-Der bruges utroligt meget tid/kræfter på disse undersøgelser. Utroligt at der overhovedet kan regeres under disse forhold.

At næsten alle mainstream-medierne er åbelyse demokratiske bidragsydere(støtter partiet økonomisk og nyheds-mæssigt), gør ikke "kampen" mere fair.

Trumps politik/personlige meninger er fyldt med mange punkter, som jeg personligt ikke er enige i.

Men han er stadig langt mere ærlig og realistisk end demokraterne, som er gennem-inficerede af korruption, løgne og globalistiske(totalitære) tanker.

Trump er en forretningsmand, -der slog demokraterne i valget! På trods af, at H. Clinton brugte flest penge nogensinde, i en amerikansk valgkampagne.
Politikerleden i USA er overvældende!

Trump har dog to punkter hvor jeg er helt enig. -Klima-politikken, og genoprettelsen af økonomien. To punkter hvor Obama helt glemte at slå hjernen til, -og bare brugte løs af pengene, som fremtiden nu skal afbetale på..
Dette misk-mask som Obama efterlod, kræver en del oprydning, før musikken atter spiller igen. Dette kan tage årevis, -men Trump arbejder hårdt på at få fornuften tilbage, og det begynder at lysne flere steder.

USA har aldrig i nyere tid været så splittede som i dag. Det er synd, -og det får dem til at fremstå lidt latterlige, og ineffektive, i omverdenens øjne.

Trump er ærlig, måske for ærlig, -da han ofte angribes for sine hurtige tweets og udtalelser.
Det er dog hans stil, og den fik ham valgt!!

Vh. Søren.
25-10-2017 12:48
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kosmos skrev:
Hvad var de nu tisserapporten gik ud på? Har du et link?

- ikke så svært, kig fx. her!:

Donald Trump arranged for a group of prostitutes to urinate on the Moscow hotel bed where the Obamas had slept, according to sensational reports in the US


FAKE NEWS selvfølgelig. Det giver heller ingen mening hvis Trump virkelig ønskede af genere Obama. Så skulle han jo have hyret dem til at tisse i sengen inden Obama lagde sig i den, ikke sandt?



Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
25-10-2017 13:06
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Trumps politik/personlige meninger er fyldt med mange punkter, som jeg personligt ikke er enige i.


...og sådan har rigtig mange det - men sålænge Demokraterne ikke vil indse at Trump ikke går væk af udskamning, så kommer de ikke videre. Trump er et produkt af stigende fattigdom og håbløshed i den amerikanske middelklasse. Det kan ikke længere udskammes bort - for statistikkerne viste nemlig også efter valget at mænd fra alle socialklasser stemte på Trump. Alle har nu indset problemernes omfang.

En personlig anekdote herom:

Jeg vidste godt at jeg indtil 80'erne havde haft en farbror i USA - men havde kun set ham en gang som barn i 70'erne , da han kort var på besøg i dk i forbindelse med hans brors (min far) alvorlige sygdom.

Han var allerde taget afsted fra DK lige inden krigens udbrud og var startet som skibsdreng i den engelske handelsflåde - senere var han immigreret officielt til Canada og havde ernæret sig som skovhugger hvorefter turen var gået til Californien som tømrer og turistskibsejer i San Fransisco.

Han blev dog aldrig 'millionær' men det gik OK - og da han kommer tilbage til DK i forbindelse med sin brors sygdom er han rystet over tilstanden i det danske sygehusvæsen, og opfatter ganske enkelt DK som et tilbagestående bondesamfund. Min far dør da også af fejlbehandling og farbror vender hjem, dybt rystet, og kommer aldrig tilbage til DK.

Han bliver dog senere syg af kræft, men bruger så et par år i firserne på at rejse hele USA rundt i en Van med sin unge svenske kone. Det bliver derfor kun til et mobile home da de afslutter rejsen , og han dør af sin sygdom kort efter. Men her bor tante stadig....

Da jeg fandt hende for et par år siden, for at få historien, og slog adressen op, viste google street view mig et mondænt hus og jeg tænkte først - well done farbror - men det gik senere op for mig at google bare viste mig det nærmeste rigtige hus som de havde kørt forbi i området - og google kører åbenbart ikke forbi mobile homes.

Med andre ord er tiden stået stille for tante siden 80'erme og med hende mange mange andre i USA. Og Europa er i mellemtiden spurtet forbi i sundhedsvæsen, uddannelse og socialt sikkerhedsnet. Uden at vide det tror jeg tante - altså svensker - har levet af madkuponer de seneste mange år.

Men uanset hvad kan hun nu fra sit mobile home se sit gamle fædreland invitere immigranter i 100.000' vis til Sverige under langt bedre vilkår end hun formentlig nogensinde har haft i USA. Men hvad kan hun gøre?

Og stilheden omkring problemet - inden Trump - skyldtes en ting: Skam. I USA skammer man sig og holder sin kæft lukket hvis ikke man kan klare sig selv.

Og det eneste Hillary havde som løsning var at bede folk om at smile mens de fortsat holdt munden lukket om armoden. Om Trump så har en løsning? - eller bare artikulerer utilfredsheden må tiden vise...
25-10-2017 13:19
Kosmos
★★★★★
(5371)
USA har aldrig i nyere tid været så splittede som i dag. Det er synd, -og det får dem til at fremstå lidt latterlige, og ineffektive, i omverdenens øjne

- en lille anskueliggørelse af, hvor tung Kongressen kan være at danse med...alle medlemmer forsvarer indædt deres små, lokale (og private!) Hassan'er:

However, anyone who thinks reality, logic and common sense do or should play an essential role in public policy decisions has an abysmal understanding of how the Washington, DC Swamp operates. Programs, mandates and subsidies beget vocal beneficiaries, industries, lobbyists, and crony corporatist arrangements between them and elected representatives – who receive dinners, trips and campaign contributions in exchange for votes that perpetuate programs, mandates, subsidies and electoral success.

No sooner had EPA announced its intended biodiesel reductions, than the Swamp Denizens rose up in righteous wrath and united indignity. Several US Senators threatened to block confirmation of President Trump's EPA nominees, unless the agency abandons its plans. Confronted with this reality, EPA caved. The biodiesel quotas remain, and will increase even further. The DC Swamp won – this round.

It's pretty easy to understand why Illinois Democratic Senator Tammy Duckworth would battle EPA over biodiesel. Hers is a farm state, with a lot of Big Biofuel farmers and distillers, and her party has become solidly anti-hydrocarbon and anti-Trump. These days, Democrats line up largely in lockstep in opposition to domestic drilling, pipelines and refineries – though hardly on any personal actions to reduce fossil fuel use in their homes, offices, vehicles or especially air travel.

However, biofuel advocacy and confirmation blocking has become bipartisan. Senator Charles Grassley (R-Iowa) is leading the charge. The powerful Republican chairs the Judiciary Committee and serves on the Agriculture, Budget, Finance and Tax Committees. He was once a self-proclaimed "pig farmer," but these days he and his family are mostly involved in growing corn for ethanol and soybeans for biodiesel.

Indeed, the Grassley family together collected $1.4 million in farm subsidies between 1995 and 2014...


'Drain the swamp' er lettere sagt end gjort!

Redigeret d. 25-10-2017 13:20
25-10-2017 13:24
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Trump er ærlig, måske for ærlig, -da han ofte angribes for sine hurtige tweets og udtalelser.
Det er dog hans stil, og den fik ham valgt!!


Ja, og så er det tydeligt at en præsidents stilling er belagt med et række skrevne og uskrevne regler som Trump af gode grunde aldrig har sat sig ind i, eller gået op i.

Danske kommentatorer er tilsyneladen de bekendt med alle disse regler, men dels sidder de næsten altid på bagkant af begivenhederne og kunne nå af læse på på tingene, dels er det deres beskæftigelse at studerer alle disse regler.

Går man ambitiøst ind i politik tidligt i sit liv, studeres studeres regler og spilleregler naturligvis minutiøs, men Trump dumpede nærmest bare ned i jobbet. Overbærenheden er dog til at overse. Den eksisterer ikke.

Tvært om, så udtaler hans modstandere skråsikkert at hans manglende viden skyleds et endog meget lavt intelligensniveau, ekstrem dårlig koncentrationsevne samt en nærmest ikke eksisterende tankevirksomhed og meget mere. (Denne liste er lang)
25-10-2017 14:26
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Klovnen Trump kom til magten i kølvandet på Demokraternes arrogance overfor almindelige mennesker. Hvis der ikke kommer noget helt nyt inden næste valg, sker der heller ingen ændring.



.


26-10-2017 16:06
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Skandalerne for Demokraterne står pt. i kø .

Det er blevet afsløret at demokraterne har betalt fake news med hjælp fra Russere gående på noget med Trump i et hotelværelse og nogle ludere samt tis.. Sær historie, men altså fake.

Men en værre, meget værre, skandale er efterhånden også uundgåelig for Clintons nu:
https://www.youtube.com/watch?v=NaFkYqz99UI

Mod at få ca 145 mio $ til "Clinton foundation" og vist ogsp 35 mio $ til Podesta, så har Demokraterne skrevet under på at Russerne skulle få kontrol med 20% af USA´s Uran - der kan bruges til kernevåben.
Med i denne aftale var så at Russerne ikke måtte videresælge til andre lande.. maen.. noget tyder på at dette ikke er overholdt.

Vi stå altså med en af mange - men til gengæld meget stor - Clinton Pay-for-Play skandaler hvor Clintons har solgt ud af verdens sikkerhed for Dollars.

Mange af disse ting er velkendte, men institutioner som FBI har nægtet at føre sagerne og forekommer mere og mere involverede i Demokraternes lovbrud.

Således er netop den mand der skulle føre "sag" mod Trump og hans til dato ikke eksisterende Russiske hjælp under valget, denne mand, Mueller, kan se u til selv at være en del af disse lys-sky deals og collusions med... netop Rusland.

Jeg skal da godt nok love for at Trump og co har noget at rydte op i, hvor herre bevarres.

Og sjovt nok, Hillary har lige meddelt at hun ikke genopstiller.

Og sjovt nok Bernie Sanders har lige meddelt at han melder sig ud af det Demokratiske parti, han er for mig at se væsentligt mere clean end Hillary og store dele af Obama-toppen.

Men der kommer flere sager, de står i kø.


Som nogle siger:

Hillary ville gerne være USA´s første kvindelige præsident, men hun ville i dén grad havde være en uheldig start for kvinder på den post.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Redigeret d. 26-10-2017 16:09
26-10-2017 16:43
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Mark Steyn om Dossier sagen:

"Everybody was colluding with Russia except Trump"


https://www.youtube.com/watch?v=u41g5fvYGc0

De gennemgår så hvilke folk der har "colluded" med russerne men glemmer faktisk at visse republikanere, herunder McCain, muligvis har været med i forskellig lyssky Rusland-collusions.
26-10-2017 17:15
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Som Frank nævner, står sagerne i kø..

Mange commitees og sub-commitees undersøger i øjeblikket demokraternes mange skandaler.
Der er flere sager der har været "henlagt" siden Obama/hillary's velmagtsdage.
-Benghazi, -Clinton-Foundation(med mange facetter, fra pay-for-play, -Haiti milliarderne, -skatte-unddragelse, -ulovlig oprettelse(New York), -at betragte fonden som egne penge. Og hvor er pengene nu??)
-Loretta Lynch "tarmac meeting", -Podesta, -DNC's leakede e-mails, -Clintons leakede/slettede e-mails, -Demokraternes computerleverandør Imran Awan(banksvindel, tyveri af hardware fra demokraterne, adgang via password til demokraternes/USA's top hemmelige dokumenter, mm.).

-Jeg kan liste mange flere både store og små sager...

De store(CNN NBC, NYT, WP etc.), har alle valgt ikke at dække disse skandaler.. Stilheden er larmende..

Man kan kigge FOX, eller YouTube for at blive opdateret.
(En god kilde er :https://www.youtube.com/user/JudicialWatch)
-Søren.
Redigeret d. 26-10-2017 17:22
26-10-2017 17:26
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
FOX er fake news, som mange naive sjæle desværre falder i. Samme som Breitbart, højre populisterne kagedåse, hvor de opfinder en anden verdensorden omhandlende mig, mig og atter mig.
Youtube er helt ukritisk sammenbland af godt og skidt.
Det forklarer fuldstændigt ovenstående indlæg.
26-10-2017 18:01
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Mht. FOX News, så kan man sige de elsker Trump.
Mht. til MSM(Main Stream Media) som CNN, MSNBC, ABC, (BBC, DR, TV2) o.lign. kan man sige de hader Trump, og i USA betaler(donerer) de alle til demokraternes valgkampagner.....

Hvis man vil se interviews med senatorer der fortæller hvor langt disse sager er kommet, og hvor mange vidner der mangler at blive afhørt, og andre detaljer om komiteernes undersøgelser, så er det yderst mangelfuld information du får hvis du kun ser Demokrat-TV.

Judicial Watch, og Freedom Watch(som tager sig af retssagerne) har længe været anerkendte for deres jagt på sandhed og retfærdighed.(her er der ingen skjulte reklamer, kun tør info og lov-snak.)

Man kan også finde ekstremer som Niels K gør. -Der er alt lige fra yderste højre til de skøreste kommunister. -YouTube kan gøre dig både klogere og dummere!
Er man efter informationer, statistikker, og interviews med de involverede, så finder man dem nok, hvis man har lyst.

Man kan som Niels måske gør, fravælge "alt det grimme", -og så danne sig sit eget indtryk af hvad der er sandt og falsk.
Mht. til alle de, af Frank og jeg, listede skandaler, så er de sande, og der bliver kigget på dem i øjeblikket. Flere endda af komiteer på højeste plan.

-Søren.
Redigeret d. 26-10-2017 18:07
26-10-2017 18:08
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Man kan også være ensidig i sit valg af kilder. Hvis ikke man forstår, at Clinton havde problemer, og Trump havde og har problemer, så har man intet forstået.
Det er amerikansk politik, der er i dyb, dyb krise.
Et demokrati, der visner, hvis ikke det snart får tilført samlende, demokratisk indstillede kræfter på højeste niveau.
Redigeret d. 26-10-2017 18:09
26-10-2017 20:40
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Niels K Sørensen:

Du skriver: "FOX er fake news"

Nu er det bare sådan, at dem der OGSÅ har fulgt med på Fox, det er dem der var klar over at demokraterne var på direkte selvmords kurs. Det får vi jo netop bekræftet mere og mere, det var ikke fake news.

Dem der kun har fulgt med i MSM, de har netop troet på fake news gående på at der skulle være en stor Trump-Russia-cousion baseret på evidens.
Der er stadig ikke kommet evidens på bordet der peger på nogen stor Trump-Russia-collusion.

Med hvilke solide kort på hånden kan du så bare sige at det er Fox der er Fake?

Uden Fox, ville en stribe ekstremt vigtige forhold ikke være belyst. Herunder hvad der måske nok ender med at blive USA´s største politiske skandale nogensinde, Russia-Uran collusion fra Obamas periode samt andre pay-for-play episoder kun Fox belyser.

Problemet er ikke FOX. Problemet er at alle andre TIER om sandheden og man TVINGES til at se FOX hvis man vil have helheden med, herunder de vigtigste historier.
26-10-2017 21:10
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Medie med problemer: FOX
https://www.b.dk/globalt/bill-oreilly-og-fox-news-er-igen-i-soegelyset-med-hemmeligt-forlig-for-seksuel
Redigeret d. 26-10-2017 21:13
26-10-2017 21:13
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
FOX fake?
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2017/10/20/retired-navy-seal-praising-trump-on-fox-news-was-a-fake/?utm_term=.e350694900d2
26-10-2017 21:29
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Niels,

Det som vi ved nu er at Demokraterne har betalt folk (bl.a dermed Russere) for nogle "undersøgelser" ang. Trump og netop noget sex-halløj. Resultatet heraf kaldes "the Dossier" og blev brugt i valgkampen mod Trump.

Efter valget blev tabt anklager demokraterne så TRUMP for at have samarbejdet med Russere for at påvirke valget (!) Og snakker om hvor forfærdeligt det er at gøre den slags.

Så nævner du dette med at også Oreilly fra Fox blev anklaget for sex-halløj med "vidner", og dette skete sjovt nok efter at han havde støttet Trump på Fox.

Pas på med at tro på alt du hører - også selvom det kommer fra dem med et pænt sprog og pænt tøj.
Redigeret d. 26-10-2017 21:39
26-10-2017 22:11
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Hej Lansners,
Ja, tak i lige måde.
Side 14 af 32<<<1213141516>>>





Deltag aktivt i debatten Trump valgt som præsident:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Biden valgt som præsident21420-04-2024 22:40
Det ender med, at Trump får ret1807-02-2018 22:13
Hvad skal der til for at vække Trump716-06-2017 13:33
Trump og klima726-04-2017 15:45
Trump og klimaet519-01-2017 16:23
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik