Husk mig
▼ Indhold

Trump valgt som præsident



Side 22 af 32<<<2021222324>>>
14-09-2018 17:14
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Hej Christian.
Jeg har læst lidt om CCUS.
Det jeg kan se er,at hele processen med udtrækningen af CO2,lagringen og derefter udnyttelsen til olie eller andet bliver meget dyrt og endnu ikke gennemregnet.
Alene udtrækningen fra røggasserne og lagringen er dyr og forringer et kulkraftværks virkningsgrad med omk. 20% , dertil kommer så teknologiudstyr til udnyttelse til brugbare produkter.
Jeg mener CCS, uden udnyttelse, økonomisk vil være at foretrække,jeg tror biprodukterne bliver for dyre.
Redigeret d. 14-09-2018 17:45
14-09-2018 23:18
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det jeg kan se er,at hele processen med udtrækningen af CO2,lagringen og derefter udnyttelsen til olie eller andet bliver meget dyrt og endnu ikke gennemregnet

- Norge har vist forsøgt sig på området...men foreløbigt uden større succes, ser det ud til!?
15-09-2018 11:25
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Ganske som de Danske medier har gevaldige huller i deres viden/dækning af klima, så er det også tilfældet når det gælder den politiske og juridiske situation mht Trump / Hillary.

Danske medier tror tilsyneladende stadig at det er Trump lejren der har problemer.

Men i stil med klima bliver det jo bare ekstra underholdende at overvære hele "Russia-Collusion" korthuset brase sammen:

https://www.youtube.com/watch?v=Ke0kfyKfO6g

Så utroligt mange folk i FBI og CIA samt folk fra Obama/Hillarys administration rykker tættere og tættere på at blive sigtet for alle mulige typer af korruption mv.

Først når der er rydtet op i "the svamp" i disse organisationer og disse ting er overstået kan man for alvor se på råddenskab i andre Amerikanske institutioner.
Redigeret d. 15-09-2018 12:10
18-09-2018 00:49
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Som jeg forstår det på forskellige youtube "snakkere" så har Trump for en lille times tid siden beordret at alle papirer og al dokumentation vedrørende legalisering af spionering af Carter Page deklassificeret!

Eftersom Carter Page var en (beskeden) del at Trump kampagnen, så var dette brohovedet til at FBI/CIA spionerede på Trumps kampagne. Og meget andet.

Tik tik tok... Korthuset knager og brager. nogle autoritetstro Danskere vil få en lille overraskelse.
Listen af Amerikanske topfolk og institutioner der invovlveret er betragtelig.

Jeg gætter på at nogle af disse folk vil blive sigtet, men lad os se hvad der kommer ud af dene vending nu.

Dem der har aller mindst clue om hvad der foregår er Jersild og co. DR

De har ingen anelse om hvad der kommer.
(Lidt som klima.. )
Redigeret d. 18-09-2018 01:24
18-09-2018 01:51
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Her H A Goodman´s udlægning af the declassification:

https://www.youtube.com/watch?v=5VvfrhFaSkQ


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
19-09-2018 12:55
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Wops..

https://www.youtube.com/watch?v=t7EYt1nrhB8

(der kommer en reklame i starten..)

Det ser ud til at 2 pinger i FBI har haft travlt med at slette data på deres pc´er.. Strzok og McCabe.

Desværre for dem blev de overvåget. Mange har undret sig over at de ikke forlængst var fyret. Men noget ser ud til at man har brugt lejligheden til at overvåge deres aktiviteter i stedet for at fyre dem med det samme. For at få flere beviser på dem.

tik tik tok..
Redigeret d. 19-09-2018 12:55
19-09-2018 13:18
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det ser ud til at 2 pinger i FBI har haft travlt med at slette data på deres pc´er.. Strzok og McCabe...

- ja, der er sket en del på den (informations)teknologiske front siden Oliver North brugte sin navnkundige 'shredder'!
19-09-2018 14:30
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...ja, det er ekstrem speget - vi har tidligere talt om Rosensteins rolle - men jeg synes nu selv at det er Sessions ageren, der virker mest suspekt.

Sessions melder sig som en af de første under fanerne i Trumps kampagne, som senator, og Sessions er angiveligt med til de famøse møder i april 2016 med russere, der sparker hele mistanken om collusion igang. Men allerede her (inden Trumps nominering som præsident kandidat) er Halper på plads som informationsagent for FBI - Allerede her har FISA , de hemmelige domstole , give tilladelse til FBI indblanding. Og man nævner at de har mindst 2 folk inde.

Spørgsmålet er så , det er mit tankespind, om Sessions på det tidspunkt fungerer som Agent provocateur for FBI? Arrangerer møderne , deltager i møderne ?

På det tidspunkt må det vel alene være Republikanerne selv , der forsøger at stoppe Trump? Altså et oppositionsparti med direkte adgang til FBI og FISA domtolene - usædvanligt.

Og da så Trump overraskenede vinder nomineringen - så lækker Mccain fuprapporten til FBI og forsøger at giver bolden videre til Obama, men han bremser angiveligt 'efterforskningen' indtil Trump faktisk bliver valgt.

Og da så ... Sessions bliver udpeget til justitsminister , så står han i den forbandede situation at han nu leder en efterforskning - hvori han selv tidigere har ageret agent mod sin nye chef.

Derfor fralægger han straks, og uventet for Trump, sig ethvert ansvar for efterforskningens videre forløb. Hvis det her er rigtigt, er der så mange , der har gjort i nælderne, på begge sider af det politiske spektrum, at man godt forstår at Washington er i total oprør.

Og nu er mindst en af de personer , der formidlede kontakten til møderne i April 2016 endda også forsvundet - i bedste Hillary stil. At det kun er Mccain af hovedpersonerne, der endnu er døde er for mig faktisk en smule overraskende.
19-09-2018 16:13
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Pifpafpuf, du skriver:
"Og nu er mindst en af de personer , der formidlede kontakten til møderne i April 2016 endda også forsvundet"

Hvem er forsvundet? Mifsud? Han er vist dukket op igen tror jeg.. Halper? Downer?

Det vi ser pt. er verdenshistorie. Der er nogen der ikke følger med og så er der dem der følger med.

Jeg har ikke set nævnt i DK medier at Trump lige har declassificeret centrale dokumenter. Måske nok en af de største bomber i sagaen. Heller ikke i flere store Amerikanske medier. Ganske som med klima håndplukkes kun de nyheder der kan bruges for den ene side. Og sjovt nok er det lidt de samme folk der står for dette, både med Trump og klima.

Pifpafpuf, det forlyder at der er et historisk højt antal "sealed indictments". Altså sigtelser man holder tilbage indtil tiden er rigtig. Disse skulle angiveligt være i forbindelse med human traffic og meget andet hvor mange prominente personer er involveret. Men.. er dette totalt spin???
I disse tider er det ikke sjældent at små spin-agtige kilde til nyheder rammer bedre plet end store medier. Så man må bare selektere med grov hånd disse "nyheder" fra alle sider.
Redigeret d. 19-09-2018 16:15
19-09-2018 17:14
Kosmos
★★★★★
(5371)
Og da så ... Sessions bliver udpeget til justitsminister , så står han i den forbandede situation at han nu leder en efterforskning...

- men han kunne vel i så fald bare ha' takket nej til udnævnelsen!?
19-09-2018 17:32
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Ja det var Mifsud. Godt at høre han er ved godt helbred


http://www.foxnews.com/politics/2018/09/10/dnc-says-papadopoulos-tipster-and-key-figure-in-russia-case-might-be-dead.html

It has long been suggested -- in court documents filed by Special Counsel Robert Mueller's team, by Democrats on Capitol Hill and in the media -- that Mifsud may have been connected to Russian intelligence, though some have noted his ties to Western institutions to challenge that narrative.


Her har man altså en mand , der i princippet kan være brugt af FBI til at kontakte Trump kampagnen med mødeforslag fra russere - og så kan de have haft Stefan Halper og ... Sessions ... - inde i kampagnen. Og så Strzok og McCabe til at lække til pressen efterfølgende.

Ja - det er verdenshistorie. Og Watergate blegner ved siden af.

men han kunne vel i så fald bare ha' takket nej til udnævnelsen!?


De, lad os bare kalde dem Deep State, har grinet hele dagen over deres held med Sessions da han blev udnævnt.

Men det seneste er nu at Trump igen hamrer hårdt på Sessions også på andre emner - grænsekontrol - og så har han en undskyldning for at gøre en ende på det.
20-09-2018 10:17
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Pifpafpuf,

Sessions og Mueller: Hvis man tager højde for langsigtet strategi, så synes jeg det er svært at stemple Sessions og Mueller... Hva filen er pointen?

Dette at lave en ramme for mistænkte til at lave flere forbrydelser for at naile dem, det er ret effektivt. Således synes Strzok og McCabe at være taget ned på denne måde.

Det er så MEGA sært at Sessions har recused himself p.gr.a. et møde med Kiseliak (staves?) at det næsten er for sært.

Jeg vil ikke udelukke, at Mueller Sessions helt overlagt har givet en masse spillere en masse plads for at nakke dem. Jeg vil heller ikke udelukke at Sessions og Mueller bare er what it seems.

Måske bliver vi klogere inden midtvejsvalget 6 nov. Hvis vi pludseligt ser Sessions UN-recuse sig selv igen. Hvis vi pludseligt ser en lang række sigtelser mv. Rækken af lovbrud som kan være ved at blive undersøgt er nærmest uendelig.

Scenariet, at Sessions/Mueller har taget hul på en masse sager mens de lader Rod Rosenstein og den flok overvåge så de kan dømmes.. det er logisk.
Hvis man virkeligt gerne vil rydte op, drain the Swamp, findes der en bedre måde at gøre det på? Lade der være en periode hvor man giver Swampers frit spil til at lave kriminalitet mens an overvåger? Lader dem tro at alt er oki-doki? Lige nu tilbeder Dems Mueller og Sessions... men..

Det er en plan - Men måske ønsketænking !! ;-)
Vi kan ikke rigtigt vide det.

Kavanaugh..
Lige nu siger jungle trommerne at:
Fru Ford der påstår sexovergreb er set som aktivtist på gaden med lyserød hue.
Hendes Advokat er donor til Hillarys kampagne (fastlået).
"Fords compagnion" har relationer til.. Fusion GPS... (really??)
Ford har lavet et lignende sex-anklage-brev i forbindelse med udnævnelsen af dommer Gorsuch sidste år (Ikke bevist).

Hvad der ligger fast er, at Dems+Ford kunne have kommet frem med deres sex-påstande meget tidligere, allerede i juli. Havde de gjort dette, så kunne deres sag have været behandlet UDEN at forsinke udnævnelsen af Kavanaugh.
Men i stedet for dette indlysende, så har de valgt at komme med deres sexanklager lige før afstemningen skulle finde sted, efter at alt var færdigt. Altså, Dems+Ford har valgt at time denne "upolitiske" sexanklage med maximal mulighed for at kunne forsinke udnævnelsen af Kavanaugh.
Jeg tror at Dems har glemt at deres opførsel her kan gøre at de mister stemmer.

Helt generelt tror jeg svagt at vi lige pludseligt vil se en lang stribe sigtelser blive offentliggjort - endda også i sager vi knapt nok har hørt om. Men også sex traffic anklager og andet. Men who knows... Alle spiller et spil pt. Så det bliver spændende at se hvad der faktisk kommer til at ske.
20-09-2018 10:34
Kosmos
★★★★★
(5371)
Lige nu siger jungle trommerne at:
Fru Ford der påstår sexovergreb er set som aktivtist på gaden med lyserød hue.
Hendes Advokat er donor til Hillarys kampagne (fastlået)...

- det slår 'tihvertifald' Skum med adskillige skibslængder!
21-09-2018 23:37
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Så vidt jeg kan forstå har der lige været en special election i et område af Texas.
Republikanerne vandt.. og et senat-sæde gik fra demokraterne til republikanerne...

https://www.youtube.com/watch?v=oQqzpxU7hG0&t=365s

men dette distrikt har ikke stemt på republikanerne i 130 år .. ..
dette omåde har 70% Hispanics..
Dette område i 2016 blev vundet af Hillary med 12 %..
..

Hvis dette område er toneangivende for midtvejsvalgene (??) 6 nov, så bliver det en historisk red-wave.
Og i så fald har vi igen fået demontreret at "polls" kan være lige så pålidelige som klimadata.
Redigeret d. 21-09-2018 23:47
22-09-2018 01:57
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...mangler at kommentere på en masse spændende input fra dine iseneste indlæg Frank - det må blive i løbet af weekenden - men her til aften kommer vi måske nærmere på årsagerne ril Rosensteins ageren.

Angiveligt, ifølge NYT, har han under de afgørende møder , der leder op til Muellers efterforskning i maj 2017, i overværelse af Mccabe og Lisa Page, (og fremprovokeret af Mccabe ), sagt ting om Trump , der kan opfattes som forrædderi.
Mccabe når så lige at skrive referat af mødet og afleverer så memoet til Mueller efter egen fyring og afhøring.
Med andre ord Mueller har Rosenstein om bollerne herfra - men han benøgter nu pure. Hele Muellers efterforskning er altså bygget op omkring afpresning og dummebøder.
http://www.foxnews.com/politics/2018/09/21/rosenstein-reportedly-discussed-wearing-wire-invoking-25th-amendment-against-trump.html
Redigeret d. 22-09-2018 01:58
22-09-2018 02:45
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...og spørgsmålet er så hvilken tilgang Trump vil vælge til disse afsløringer. Selvom det er næppe nyheder for ham.
Fyrer han Rosenstein , indledende for illoyalitet, eller viser han storsind?
Nu hvor 'klemmen' er afsløret er det måske den bedste strategi for Trump at vinde Rosenstein over.
Med mindre der er mere vi ikke kender til ...
22-09-2018 09:25
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Pifpafpuf,
Levin har måske et udmærket take på dette?
https://www.youtube.com/watch?v=6JHhogtM3bk
Men ét gigantisk stort spil, man ville ønske at den film snart sluttede.
22-09-2018 12:17
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Tak for link Frank,

Men ét gigantisk stort spil, man ville ønske at den film snart sluttede


Jeg håber at de går linen helt ud. Ikke mindst fordi sagen nu tydeligvis har tråde til bevidst 'informationskrig' fra google , facebook og videre til de liberale medier.
For du har ret i at der er nogle mærkværdige paralleller mellem informationsstrømmene , og ikke mindst undladelserne i information, i både Trump-sagen og omkring klimaet. Det gælder for så vidt også Brexit.

Den 'liberale verdensorden' kan ganske enkelt ikke bygges videre på løgn og fortielser. Det er blevet for tykt og for stygt.
Redigeret d. 22-09-2018 12:18
23-09-2018 16:22
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Wow...

MSM .. MSNBC Morning Joe tager afstand fra demokraternes håndtering af Ford anklager mod Kavanaugh !!
https://www.youtube.com/watch?v=vvVCynzsXEk
24-09-2018 18:12
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...så ryger Rosenstein alligevel. På trods af at både Hannity og undertegnede mente han burde fortsætte...
Et spørgsmål presser sig på nu - var det også Strzok , der gennemførte undersøgelsen af om Obama var født på Hawaii

Redigeret d. 24-09-2018 18:13
24-09-2018 19:57
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Nå - ikke alligevel.
25-09-2018 18:14
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Pæne ord fra Trump om Nordkorea og en hilsen til Kim Jong- un fra FNs Generalforsamling.
Indtil nu tyder meget på at Trumps strategi er lykkedes.
25-09-2018 18:36
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Indtil nu tyder meget på at Trumps strategi er lykkedes.


Og i år var Iran så på agendaen for Trump - med samme retorik.

Jeg så en udmærket dokumentar i aftes om bjergbestigning ... et succesfuldt forsøg på at bestige Everest fra sydsiden engang i 70'erne.

Selve klatreturen var selvfølgelig imponerende - men det mest bemærkelsesværdige var dog hvordan de havde transporteret udstyret - 4 lastvogne - til Nepal.

De havde ganske enkelt kørt det hele fra England til Grækenland, videre igennem Tyrkiet , Syrien, Irak, Iran, Afganistan, Pakistan, Indien til Nepal på under 4 uger - uden sikkerhedsfolk og uden problemer.

Men det var også inden revolutionen i Iran i 79. Vi kan i dag slet ikke forestille os hvad en verden uden krig med Islam, og imellem Islams grene, ville betyde for vesten og ikke mindst for borgerne i Mellemøsten.

Om Trumps metode også virker mod Iran vil tiden vise.
25-09-2018 18:57
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
pifpafpuf skrev:
Indtil nu tyder meget på at Trumps strategi er lykkedes.


Og i år var Iran så på agendaen for Trump - med samme retorik.

Jeg så en udmærket dokumentar i aftes om bjergbestigning ... et succesfuldt forsøg på at bestige Everest fra sydsiden engang i 70'erne.

Selve klatreturen var selvfølgelig imponerende - men det mest bemærkelsesværdige var dog hvordan de havde transporteret udstyret - 4 lastvogne - til Nepal.

De havde ganske enkelt kørt det hele fra England til Grækenland, videre igennem Tyrkiet , Syrien, Irak, Iran, Afganistan, Pakistan, Indien til Nepal på under 4 uger - uden sikkerhedsfolk og uden problemer.

Men det var også inden revolutionen i Iran i 79. Vi kan i dag slet ikke forestille os hvad en verden uden krig med Islam, og imellem Islams grene, ville betyde for vesten og ikke mindst for borgerne i Mellemøsten.

Om Trumps metode også virker mod Iran vil tiden vise.


Ja,det er et spørgsmål om pruegelknabe retorikken også virker mod perserne?
26-09-2018 17:33
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Nu koster olien 80 dollar pr. tønde.
Det skyldes sanktionerne mod Iran,som skal standse deres olieeksport fra november.
USA troede Saudi Arabien kunne erstatte den manglende olie fra Iran, men det vil Opec ikke tillade.
Det bliver interessant at følge den videre udvikling - det kan måske føre til uroligheder i Iran, især når USA skærper sanktionerne,som Trump netop har sagt i FN.
27-09-2018 15:25
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Fake news?

Kunne være interessant hvis følgene er sandt: En man skulle være trådt frem og har påtaget sig skylden for overgrebet på Dr Ford .. ...
https://www.youtube.com/watch?v=HzgC_Ejhrqk
03-10-2018 14:36
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jeg havde for ½-1 år siden en dialog med en af mine venner om situaitonen i USA mht. Trump osv. Jeg gjorde opmærksom på at jungletrommerne i form at undergrundsnyheds strømmen mm. lagde op til at mange topfolk i FBI, CIA i forbindelse med bl.a. Trump-Russia collusion sagen havde problemer med deres måde at køre sagerne på og at disse folk nok snarere end Trump var i farezonen for at blive anklaget for misconduct eller lign.

Eftersom vi her i DK hele tiden får den selektive "information" at det er Trump der har problemer, så affejede min ven disse ting fra min side som "fake news".

Realiteten er imidlertid at nu er 7 ud af disse 8 topfolk fra FBI/CIA mm fyret eller det der er værre. Nogle har nu sager kørende mod sig.

Dette ville man have set komme hvis man følger med i de ikke-redigerede nyheder.

Så hvem ved hvilke nyheder der er fake news? Er det altid dem med "Fact-checks" bedømmelse af andres budskaber der reelt har facts iorden? Dem der råber højt?

Netop fordi mange ting har det med at vise sig at holde vand fra "underlødige" nyhedsmedier, så vil jeg her lige ridse op hvad der ellers er af nyheder pt:

Dr Ford, anklager af judge Kavanaugh:
- Hun har i 2008 udgivet en artikel om hvordan man kan lave "selv-hypnose" med det formål at "Create an artificial situation". Primært tænkt til at heale folk.
- Hun har bidraget andre med at tage polygraph tests.
- Hun har haft 2 døre i sit hus tidligere end hun har forklaret
- Hun har ifølge tidligere kæreste fløjet selv med små flyvere uden problemer (hun ville ikke komme til afhøring grundet flyskræk..). Og i afhøringer kom det frem at Ford er "frequent flyer" som altså specifikt ikke lige ville flyve til Washinton p.gr.a flyskræk medførende delay af processen.
- Det viste sig så at Ford ikke var langt væk (Californien) fra Washinton som påstået, men var tæt på, Delaware.
- Hun har aldrig til tidligere kæreste ytret noget issue med klaustrofobi (som skulle være resultat af Kavanaughs påståede overfald).
- Ford fik ikke at vide af demokraterne at hun var blevet tilbudt at sagen kunne køres helt privat hjemme hos hende selv i fred og ro.
- Fords far har været del af CIA. Ford har bekendt med ansættelse i.. Fusion GPS. Nøjagtigt samme firma der står bag Russia-Colussion "dossier" med Clinton som funding. Faktisk et ret lille firma..
- Officielt: Fords egen bedste veninde der skulle have været tilstede i huset under overfaldet har vidnet under oath, at hun ikke har været til en sådan fest og at hun iøvrigt slet ikke så meget som kendte Kavanaugh. Ingen af de andre (iflg Ford) tilstedeværende i huset kan bekræfte hverken festen eller begivenhedens eksistens.

Nå, men vigtigere:

Iflg "fake news", så har vi en grotesk anspændt situation, og det bliver jo spændende at se om noget af følgende holder stik:
- Der findes pt over 50.000 "sealed indictments". Altså anklager man af strategiske årsager afventer med at føre ud i livet. Aldrig tidligere har der været mere end et par tusinde.
- Indictments tænkes at have med sex trafficking at gøre, måske pædofili. Men måske også i forbindelse med andre ulovligheder og det vil ramme også kendte folk bl.a. politikere.
- Trump har udtalt at "this is the calm before the storm". Det spekuleres at han sidder med "den røde knap" til at udløse et ragnarok af anholdelser.
- Det spekuleres, at man først skal have Kavanaugh stemt igennem før at sealed indictments aktiveres. Derfor interessant at demokrater synes at kæmpe imod Kavanaugh.
- Dertil kommer at Trump har beordret dokumenter vedr. Russia Collusion og ikke mindst spionage mod Trump-kampagnen 2016 offentliggjort uden redactions. Dette kan ramme folk i Obamas administration. Så har jeg vist ikke overdrevet.
- Sager er på vej (kører allerede?) igen mod Clinton, Clinton foundation pay for play korruption og muligvis Uranium One skandalen.
- Trump administrationen samt militæret er i besiddelse af Clintons servere. Muligvis inddraget ved aktion ved Langley base for mange måneder siden. Kan mails fra disse begrunde nogle af de mange sealed indictments?

Pt. Kaldes nogle af disse bomber for "red October" angivende at en del skulle gå amok her før valget 6 nov.

- Det omtales at General Mattis, samt Trump mfl har fået tilsendt breve med gift igår, der nog ikke nåede målet.

- Og der er meget meget mere, men.. vi stopper her :-)

Så.. skal vi have popcorn frem til "red October" eller er det hele en and?
Jeg kan levende forestille mig at der ikke rigtigt sker noget, det fiser ud i sandet, men lad os nu se om bare lidt af det her holder stik. Ingen anelse.
Men så meget som der er lagt op til nu før valget.. Så er det dog lidt interessant at følge med.


(PS: Der er også en "nyhed" om at et site mod Kavanaugh har søster-URL´er for hver enkelt kandidat der var på listen over mulige Supreme Court judges. Nogen havde med det samme købt alle urler så man kunne oprette et site mod enhver der nu måtte blive republikanernes valg. )
Redigeret d. 03-10-2018 15:11
03-10-2018 18:20
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...Det viser sig også at Soros , udover sin medievirksomhed , igennem sine 'filantropiske' fonde støtter nogle af de meget agressive optrin , der bliver ved med at hærge republikanske politikere på f.eks. restauranter.
Soros personlige histrorie - sammenholdt med f.eks. Bilderberg gruppens arbejde - er ekstrem interessant.
Og det er muligvis her at man finder 'the missing link' mellem de meget ens (ensidige) medieforløb i dækningen af Brexit, Trump og klima.
Men hvis det er sandt - er det en ubegribelig omfatende manipulation af befolkningerne med meget fordækte formål.
04-10-2018 10:40
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Yep, Pifpafpuf, Soros har en idé om at hans vurdering af mange ting er mere vigtig end andre folks vurdering.

"Red October" ser måske ud til at rykke lidt nærmere virkelighed (? svært at sige!!) idet FBI insider James Baker for tiden er under afhøringer. James Baker var i lang tid underlagt en ordre fra Obamas administration om at han ikke måtte tale om misforholdene i FBI etc. Men denne "Gag order" er vist hævet og nu kan Baker snakke:

https://www.youtube.com/watch?v=1IBdXdpMtSQ

Q: https://qmap.pub/

Efter sigende skulle "Q" være en insider der fortæller et og andet løbende i en slags kodeform måske så han/de ikke kan anklages for leaks (?) Derfor er der mange der følger Q og prøver at dekode til omverdenen via youtube eller andet hvad denne Q fortæller. Der er så nogle der vurderer at Q er en slags fake, men det lader ikke til at påvirke Q-støtterne.
Redigeret d. 04-10-2018 10:51
04-10-2018 10:59
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Frank,

Tak for link. Her er så Fox's take på Bakers afrapportering. Lidt tynd i koderne - men der er tydeligvis meget lukkede skotter pt. hos kilderne, som du selv nævner, er der nok 'bomber' på vej.

https://www.foxnews.com/politics/top-fbi-lawyer-baker-offers-explosive-testimony-on-abnormal-handling-of-russia-probe-into-trump-campaign-lawmakers

Men noget af det eksplosive er øjensynligt identiteten på den 2. FBI informant i Trumps kampagne. Der spørges så til om det er en journalist - hvilket ikke bekræftes.

Men det er åbenbart et bud i de kredse. Jeg holder stadig på Sessions selv. :-)
04-10-2018 13:40
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Her mere om de nu ca 55.000 Sealed indictments i USA, og hvad dette går ud på.

Tilsyneladende ligger en hel flod af anklager parate til at blive aktiveret:

https://www.youtube.com/watch?v=hVk4IEMO9mc

Hvad venter vi på med disse indictments? Kavanaugh? Midterms? Eller?
Giver det mening at relatere dette til Trumps vending "The calm before the storm" ?
Eller er dette helt igennem en and?
06-10-2018 23:12
Søren SUS
★☆☆☆☆
(89)
Godkendelsen af Kavanaugh til højesteret i aften, er et meget vigtigt skridt for USA, Trump og resten af verden.
Hvis midtvejsvalget om en måned resulterer i fortsat republikansk flertal i Senatet og Repræsentanternes Hus, er det nærliggende at forvente et kontraslag fra Trump.
Noget i denne retning:
1. Mueller vil afslutte sin resultatløse "undersøgelse"
2. Rod Rosenstein fyres.
3. Jeff Sessions fyres.
4. Peter Strzok, Sally Yates, Bruce og Nellie Ohr, Mccabe og Comey og mange flere tiltales for noget i retning af deltagelse i planlægning og udførelse af statskup.

Der vil opstå panik blandt den store gruppe, der ind i mellem omtales som Deep State og mange storbyer vil blive præget af kaos og vold. Hvor langt og voldsomt det bliver er uforudsigeligt.
07-10-2018 00:08
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Søren,

Ganske enig. Dog er jeg i tvivl om Sessions rolle. Ingen tvivl om at han har ladet stå til på visse fronter. Men dette har givet visse bad agents tid til at lave flere ulovligheder de kan blive dømt for hvis de er monitoreret pt. Trumps hårde snak mod Session kan være spil for galleriet - det har i hvert fald fået mange demokrater til at blåstemple Sessions.

Når/Hvis Sessions en dag - inden længe - går i gang med tunge anklager mv. ja, så har demokraterne lige blåstemplet ham.

Er "A good Sessions" scenarie helt urealistisk? Måske, men bemærk: Alle de fyringer mv der allerede er sket i FBI skulle så vidt jeg ved være underskrevet af... Sessions.

Nå, men nu bliver det spændende at se hvilke dokumenter der frigives unredacted hvornår, og hvad der kommer ud af de nye afhøringer af snaksagelig FBI insider. Jeg tror der ligger rigtigt rigtigt mange bomber foran os.

De medier der vedbliver med ikke at dække dette "fra oven", de vil også tabe. Ligesom de skuespillere, journalister, sportsfolk osvosv der har satset deres omdømme på at Trump er skurken og at demokraterne er rosenrøde vil tabe.
har "mainstrem" media i USA sammenlagt kun halvdelen af USA´s interesse. Folk forlader sportskampe, Gider ikke se film med skuespillere der har dummet sig offentligt mod Trump. osvosv.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
10-10-2018 21:26
perhag
☆☆☆☆☆
(41)
Når efterretningstjenestekontrollerede medier som New York Times og Washington Post stempler noget som konspirationsteori vil det ofte eller måske endda altid være en rigtig teori. Efter mordet på Kennedy besluttede CIA og FBI nemlig gennem massemedierne at latterliggøre selve ordet konspirationsteori og på den måde undgå at realitetsbehandle klager over den forbryderiske virksomhed.

Konspirationen mellem FBI, Clinton, Obama og mange andre har de traditionelle medier efterhånden svært ved at holde skjult, ikke for danskerne men for amerikanerne ganske som klimaspørgsmålet. Trods forsøg på bortfjernelse af mange sandhedsdyrkere fra de monopoliserede amerikanske sociale medier kan man stadig finde rigeligt på youtube som Mark Adams sammenfatning af Trumps plan for at vælte de skjulte magthavere efter indsættelse af dommer Brett Kavanaugh og Trump-loyalisters sejre ved midtvejsvalget:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=o3fiynBvh8U
12-10-2018 10:03
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jeg nævnte for nyligt at "7 ud af 8" FBI folk mv var fyret (og nogle under investigation) men jeg var ikke opdateret. Herunder listen som den angiveligt ser ud lige nu, vi er oppe på 15 stk.

En pudsig historie er hvordan Jim Rybicky angiveligt skulle være blevet fyret:
Christoffer Wray, den nye FBI chef, fortalte Rybicky en hemmelighed at Wray ville tage sin afsked. Kort efter var dette leaked til pressen og Rybicky kunne fyres. Wray havde ingen planer om at trække sig.

Den lille box th i grafik herunder er de personer det pt. skulle være i søgelyset, de skulle være ved at blive undersøgt pt. samt givet mulighed for at samarbejde.

Forklaringen på de mange "sealed indictments" der pt. ikke rigtigt fører til rettergang skulle være at man ikke kan gå igang før der er renset ud dels som her i FBI og dels i dommerstanden. Ikke overraskende at Kavanaugh blev angrebet så hårdt. Trump har endda mulighed for at indkøre endnu en Supreme judge... Når Ginsburg simpelthen ikke kan mere, er så gammel at hun ikke kan være dommer. Ser ud til at være snart. Og næste Trump Supreme judge bliver nok en kvinde, lad os se. If so kommer vi op på 6-3 i Supreme judges i Rep. favør. Nu med Kavanaugh står den 5-4. Sjovt, Dems snakker om at "impeache" Kavanaugh... bare ærgeligt at det kræver 2/3 flertal ved afstemning. Not going to happen.

Muellers "investigation" der tilsyneladende er startet uden a crime, uden beviser for noget som helst, har den effekt at rigtigt meget bevis materiale ikke kan fremlægges i andre sammenhænge fordi de jo er "part of an investigation". Således er Muellers "investigation" en stor sten i hjulet på mange potentielle undersøgelser der pænt må vente på at Mueller bliver "færdig". Muellers "investigation" kan muligvis afspores og stoppes hvis meget materiale deklassificeres så det står klart at der ikke var noget fundament for at starte Muellers "investigation".

Man kalder Sessions for "the Stealth Bomber" fordi han uden nogen kan se han gør noget, uden om disse juridiske forhindringer stadig formår at få folk fjernet en efter en. Og McCabe har forsøgt at føre retssag mod Sessions gående på noget perjury anklage. Og det er nok ikke uden grund McCabe gør det.

Jeg vil IKKE sammenligne Hitler med Deep state i USA (!), men på et punkt så jeg et fælles træk: Da Hitler blev aller mest presset til sidst i krigen, da opfordrede han civile til at stå frem med deres høstredskaber og hvad de ellers havde mod den fremrykkende Russiske hær. Han kaldte det "Operation Volkssturm" så vidt jeg husker. Et sidste panisk træk. Lidt som at vælte skakspillet når man er mat.

Lige nu ser vi flere demokrater herunder Hillary direkte i prime time tv opfordre til civil ulydighed. Vi ser "Antifa" få ret frit spil til at lave balade igaderne. Man ser demonstranter - til tider betalte - gå amok omkring senatet. Og vi har set visse fysiske overfald på republikanere.

Disse ting incl. Kavanaugh processen gavner næppe Dems i valget 6 nov. Men noget synes åbenbart mere vigtigt end valget ?

Udover at gøre banen klar til civile retssager (Deklass => Mueller stopper?, FBI fyringer, nye dommere ikke bare for Supreme Court) så er der et stort fokus på kommende militære retssager.
De folk som kan siges at have arbejdet sammen med udlændinge, sågar Englændere, Australiere men også Kinesere og Russere, de folk kan muligvis forfølges via militære domstole. Her findes ikke nogen dems deep state og sådanne militære domstole kan blive skræmmende effektive.
Hvad der bekymrer mig lidt er, at militær domstole synes at have nærmere adgang til dødsstraf. Ganske vist er jeg ikke vild med at nogle fabrikerer (?) beviser mod den præsident som det Amerikanske folk har valgt. Men man skal nok passe på med ikke at gøre straffe for makabre og voldsomme. Disse ting skal bare stoppes.
Men nogle dems kunne godt virke desperate i deres metoder lige nu, herunder forsøg på at starte "Operation Volkssturm".
En anden måde at komme uden om kommende anklager er hvis man stiller op til valg. Det er kotume at man ikke forfølger folk der er på valg (?). Hillary stiller minsandten op til 2020 præsident posten nu .. .. !

Mange steder i det ovenstående skriver jeg f.eks. at det "skulle" være sådan og sådan. Det er fordi, jeg ser på de "nyheder" der kommer uden om MSM. Jeg kan ikke vide hvad der er op og ned på disse. Men erfaringen viser at en del ikke-MSM nyheder viser sig at holde vand. Ikke alle.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

13-10-2018 00:43
Søren SUS
★☆☆☆☆
(89)
Det har undret mange, at Trump tøver med at declassificere dokumenterne vedrørende FISA misbruget. Det ser ud til at Rosenstein fik overtalt ham til at undlade det, ved at påpege, at det kunne miskreditere andre landes efterretningsvæsner.
Den undskyldning er ofte brugt, men i dette tilfælde kan det være plausibelt. Den gamle koldkrigsalliance bestående af efterretningsvæsnerne i Canada, UK, AUS, NZ og US, kaldet Five Eyes Alliance ( FVEY), har sandsynligvis spillet en afgørende rolle i forsøget på at kuppe Trump. Perongalleriet tyder på det: Englænderen Halper var agent provokateur i Trumps team under valgkampen. Englænderen Steel forfattede Steel dokumentet. En australier rapporterede til CIA, at den naive Papadopulos i en brandert i London, havde pralet med, at han havde eller var interesseret i at få noget snavs på Hillary.
Trump er med andre ord, nødt til at "overtale" nogle af disse lande til at acceptere offentliggørelsen af dokumenterne.
13-10-2018 05:19
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Trump er med andre ord, nødt til at "overtale" nogle af disse lande til at acceptere offentliggørelsen af dokumenterne.


Jeg mener også det er en afgørende pointe ikke alene i forhold til England men også i forhold til Tyrkiet.

Man skal dog huske på at May først kommer til magten i juli 2016 og hun kan vel derfor formentlig undskylde sig - og lade sagerne ligge.

Omkring Tyrkiet satte Trumo jo pres på med en af Obamas efterladenskaber fra kupforsøget ,Brunson ,men præsten er blevet frigivet i dag. Og Erdogan - ja, istedet for at fortælle hvad han vidste om kupforsøget til Trump valgte han at holde kæft og lade sig hylde i Berlin.

Velvidende at Merkel var meget lang tid om at erklære sin støtte til Erdogan den nat.

Hvad han må have fået i Berlin for ikke at indgå i dialog med Trump må Allah vide, men han virkede veltilfreds - altså Erdogan...

Og Rosenstein taler stadig tvetydigt til Trump - der åbenbart blev overrasket over at han ikke ville lade sig interviewe til kongressen efter den snak de havde haft sammen....

https://www.foxnews.com/politics/trump-surprised-rosenstein-wont-testify-after-hearing-his-side-of-the-wire-story

Alle venter på valget om 3 uger...
Redigeret d. 13-10-2018 05:22
13-10-2018 09:57
Kosmos
★★★★★
(5371)
Og Rosenstein taler stadig tvetydigt til Trump - der åbenbart blev overrasket over at han ikke ville lade sig interviewe til kongressen efter den snak de havde haft sammen...

- som vist før omtalt, bevæger mine associationer sig i retning af Skum, hver gang jeg læser disse indviklede beretninger fra Magtens Korridorer i Washington!


Man tænker også (hvis 'man' er gammel nok) på tidligere tiders Kremlologi:

Mange politiske avgjørelser i Sovjetunionen ble tatt i det skjulte, eller ble avslørt først lang tid etter at de ble tatt. Utenforstående forsøkte å følge utviklingen ved å tyde små tegn på hva som foregikk bak fasaden. Det var i stor grad gjetting, men man forsøkte å bygge opp kunnskaper om hva ulike tegn betydde.

I sovjettiden kunne man studere aviser for å finne ut hvilke politikere som ble omtalt i hvilke aviser, og rekkefølgen de ble omtalt i. Man kunne studere hvilke ledere som var til stede ved offentlige anledninger..
14-10-2018 00:20
Søren SUS
★☆☆☆☆
(89)
Om Rosenstein.
Udpeget af Trump feb/17. Godkendt af senatet i slutningen af april/17.
Udfærdiger kort efter notat til Trump, hvor han anbefaler fyring af Comey. Begrundelsen var at Comey i forbindelse med Hillarys e-mail skandale havde besluttet, at der ikke skulle rejses tiltale.
FBI har ikke ret til at beslutte den slags. FBI skal undersøge og fremlægge for anklagemyndigheden, der så beslutter om tiltale skal rejses. Så anbefalingen var helt efter juraen.
Ganske kort herefter udnævner han special counsel Robert Mueller, der skal undersøge russisk indblanding i præsidentvalget.
Den beslutning, har det vist sig, var mildt sagt ulden. Hvorfor traf han så den beslutning.
I flg. Mark Levin skyldes det, at en rasende Mccabe, der afløste Comey, pressede ham til det på mødet hvor Rosenstein i flg. NYT skulle have foreslået, at han selv skulle bære optageudstyr under næste møde med Trump og bruge det til at starte en rigsretsag mod præsidenten (15. Amendment).
Set i bakspejlet virker det faktisk troværdigt, at han mente det sarkastisk, som svar på Mccabes pres.
At resultatet så blev nedsættelse af en special counsel, må tilskrives, at Rosenstein var ny og uerfaren i jobbet og at Mccabe fremlagde "beviser" i form af bl.a. det såkaldte Steel dossie.
15-10-2018 12:04
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Søren, ja, det kan være svært at gennemskue med ham Rosenstein. Faktisk var der 6 centrale demokrater der vist stemte imod hans udnævnelse.
Rosenstein har underskrevet den 4´de fornyelse af Steel Dossier... som nok bekendt for nogen her i forum. Dette får ham jo umiddelbart i bås med deep state anti trumpers.

Da Rosenstein (for et halvt års tid siden?) fremlagde at en stribe Russere var anklaget, der var han ret klar i sin tale om at disse ting ikke var rettet mod republikanerne.
Hvor står Rosenstein? Mon ikke stadivæk at mest peget på at han er antiTrumper?

På "Q" liste over de fyrede og dem der snart skal undersøges mv. der står Rosenstein slet ikke.
Jeg er blevet overrasket før, f.eks. mht Sessions som nu forekommer længe at have været på aktiv på Pro-Trump siden. Flest er dog stærkt overbeviste om at Rosenstein er anti-Trumper. Og nok Sessions ligeså.
Redigeret d. 15-10-2018 12:07
Side 22 af 32<<<2021222324>>>





Deltag aktivt i debatten Trump valgt som præsident:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Biden valgt som præsident21230-03-2024 20:42
Det ender med, at Trump får ret1807-02-2018 22:13
Hvad skal der til for at vække Trump716-06-2017 13:33
Trump og klima726-04-2017 15:45
Trump og klimaet519-01-2017 16:23
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik