Husk mig
▼ Indhold

Ulve i Danmark ?


Ulve i Danmark ?28-02-2013 16:52
kfl
★★★★★
(2167)
Skal ulvene have lov til at brede sig i Danmark ? Der er plads til 100 stk.




KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
28-02-2013 21:13
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Og når de er blevet 101, hvad gør man så?
28-02-2013 22:14
Jakob
★★★★★
(9283)
.




Jeg må indrømme, at jeg umiddelbart ikke er særlig begejstret.
Det gode kan være, at de måske er bedre til at styre selektionen af rådyr og kronvildt i en sund retning, end jægerne er.
Men gratis er det ikke, og freden er forbi for dyrene, som vil blive jagtet hele året af ulve. Om det også vil give større problemer for trafikken, ved jeg ikke.

Men de tager jo desværre også husdyr.

Måske kan de også sprede smitte..?

Og hvad sker der, når de bliver for mange, og flokken begynder at sulte, og landmandens lille knægt i skumringstiden er alene ude på kælkebakken..?

Det må nok vise sig, om der sker noget, for jeg tror ikke, at EU vil give os lov til at sige nej. Måske ikke engang selvom der kommer lig på bordet.

Det kan også være, at man vælger at fodre dem i dyre domme inde i reservatet og regulere deres antal, men så er det jo ikke mere en rigtig vild bestand, men nærmere en zoologisk have med potentielt farlige vilde dyr uden indhegning.
Det kan også være, at jeg tager fejl med min bekymring. Men jeg tror, at der er to grøfter, både den over romantiske, som i denne tid slet ikke kan styre sin begejstring eller ophøre med at bedyre ulves fromhed, og den, der dæmoniserer dem.




.
RE: ulve i danmark10-03-2013 08:46
jens pedersen
☆☆☆☆☆
(1)
Det undrer mig at hunde skal gå i snor men ulve skal have lov til at gå frit omkring. "Hunde skræmmer vildtet". Det gør ulve måske ikke? "Ulve er bange for mennesker" siges det. Rigtigt men kun så længe de bliver jagtet. Ræve færdes hjemmevandt i storbyernes parker, og jeg har haft et rådyr i haven her i udkanten af Århus nær to meget trafikerede veje. Jeg holder meget af naturen men ulve, nej tak.
13-03-2013 10:39
sg17a
★★☆☆☆
(378)
Ulven hører naturligt til i Danmark, og er ikke en invasiv art. Jeg har stor respekt for den naturlige natur, og Ulven er kommet hertil fordi der er plads og natulige forhold.

Ja, Ulven vil også tage nogle landmænds dyr, men det er der politisk debat omkring og man har foreslået en erstatningsfond.

Personligt synes jeg også at vildsvinet skal have lov til at slå sig ned. Ja, jeg ved godt at der er konflikt med svinefarme, men jeg synes ar argumentet tyder på manglende forståelse og respekt for naturen.
31-03-2013 14:35
Jakob
★★★★★
(9283)
.




Lidt mere stof til eftertanke til dem, der støtter dansk totalfredning af ulve:


http://m.jyllands-posten.dk/indland/article5285806.ece
Citater:
----------------------------------
Offentliggjort 29.03.13 kl. 12:11

Canadisk ulveekspert forudser, at danske ulve vil angribe små børn, hvis de får lov at slå sig ned.

En førende canadisk ulveekspert siger nu, at hvis ulve får lov at slå sig ned i Danmark, så er det kun et spørgsmål om tid, før de vil angribe mennesker. Det skriver Søndagsavisen.

Angrebene vil særligt være rettet mod børn og svagelige.

Det forklarer Valerius Geist, professor ved Faculty of Environmental Design på Universitetet i Calgary i Canada til Søndagsavisen.
Vil vænne sig til mennesker

Han har skrevet talrige artikler og bøger om ulves adfærd rundt om i verden, og hvordan de har tilpasset sig nye forhold, hvis de er migreret ind i nye områder.

Når de totalfredede ulve erfarer, at menneskene ikke gør dem noget, så bliver det farligt, siger han til Søndagsavisen.

- Hvis ulvenes tilstedeværelse accepteres af mennesker, så vil de angribe børn og svage grupper såsom handicappede, siger Valerius Geist.

Han forklarer, at Danmark er så tæt befolket, at ulvene vil vænne sig til mennesker og med tiden opfatte dem som bytte.

--

Han siger desuden, at ulve aldrig tidligere har kunnet leve side om side med mennesker i et landskab med marker og menneskelig bebyggelse over det hele.

--

Valerius Geist fortæller endvidere, at ulven først vil finde føde i skraldespande og jage hunde, katte og husdyr. Det danske råvildt vil hurtigt blive fordrevet. Herefter vil de angribe mennesker, forklarer han.
----------------------------------




.
31-03-2013 17:19
kfl
★★★★★
(2167)
Den forsker du omtaler siger samtidig,

at hvis der er føde nok til ulvene
at hvis der er tale om raske ulve
at hvis der foretages en ikke effektive jagt på ulve

Da er det usandsynligt, at der vil ske angreb.

Han siger samtidig, at ulve er observerende og lærer hurtigt hvorledes man åbner et hegnsgærde eller et bur. I modsætning hertil er hunde langt mindre intelligente.
31-03-2013 21:55
kfl
★★★★★
(2167)
WHEN DO WOLVES BECOME DANGEROUS TO HUMANS?
25-04-2013 22:11
frisor111
☆☆☆☆☆
(1)
Jeg syntes man skal lade naturen gå sin gang.
Hvis ulven er på vej til Danmark er det efter mine mening fint nok.


EjendomsmæglerMad ud af huset
30-04-2013 23:34
Jakob
★★★★★
(9283)
.



På TV Nord viste de for nylig, at en fåreavler havde anskaffet en "hyrdelama" som vagthund mod ræve, som kan snuppe nyfødte lam.
Og efter lama hingsten er begyndt at patruljere på folden er ingen lam blevet angrebet.
Lamaen vil ganske enkelt ikke finde sig i ræve på folden, og med fægtende forben tordner den imod ræven, så den må flygte for livet.
De ved ikke, om den samme metode kan fungere overfor ulve. Men nogle steder er det måske et forsøg værd. Lamahingsten kan nok ikke klare en flok sultne ulve, men den kan gøre det mere utrygt for dem at færdes på folden.
De måtte dog kastrere hyrdelamaen, fordi den tog for mange hyrdetimer med fårene.




.
13-05-2013 16:53
kfl
★★★★★
(2167)
Her er de sikkerhedsregler man skal anvende ved møde med en ulv:Ulve Sikkerhedsregler.

Af dette link fremgår, at man har 2 sikre identifikationer af drab af menneker af ulve i Nordamerika og Canda.

I dette link er der link til andre brochure.
13-05-2013 16:54
kfl
★★★★★
(2167)
Her er de sikkerhedsregler man skal anvende ved møde med en ulv:Ulve Sikkerhedsregler.

Af dette link fremgår, at man har 2 sikre identifikationer af drab af menneker af ulve i Nordamerika og Canda.

Se også Staying safe in wolf country
Redigeret d. 13-05-2013 17:00
13-05-2013 22:32
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Her er de sikkerhedsregler man skal anvende ved møde med en ulv


Meget lig de forholdsregler man gør sig i S-toget om aftenen.

Carrying a firearm is not a bad idea
- meget enig, men vist ikke helt lovligt - hverken på heden eller i S-toget.
14-05-2013 10:57
helios
★★☆☆☆
(314)
Spørgsmålet er ikke om ulvene er farlige for mennesket eller ikke, men derimod hvad de gør ved sagesløse husdyr, som de maltrakterer som det allerede er sket her i landet.
At ulven kommer ind i landet med adskillige eksemplarer synes at antyde, at de er transporteret her til landet af folk med en eller anden syg holdning til naturen.
Der er 2 muligheder - enten indfanges de og sendes ud af landet - eller man afliver dem på en noget mere blid måde end de selv praktiserer.
Et par andre invasive arter må gerne følge med - Skarven og Bæveren, der ikke hører hjemme i dansk natur.
Ulve-Import APS14-05-2013 11:36
kfl
★★★★★
(2167)
Kan du angive navne på personer eller organisationer, der står for ulveimporten ?
Redigeret d. 14-05-2013 11:45
RE: Selvtægt?14-05-2013 19:15
helios
★★☆☆☆
(314)
- nej - lige så lidt som jeg kan opgive navnene på de, der stak ild på Frihedsmuseet - eller på de, der ulovligt indfører planter fra udlandet.

Men læg i øvrigt mærke til min formulering - "noget tyder på"....
RE: Ulve kort18-05-2013 13:46
kfl
★★★★★
(2167)
Ulvekort

Ulve udsat af mennesker ?

Ulv på byvandring ?
Redigeret d. 18-05-2013 13:47
19-05-2013 11:48
helios
★★☆☆☆
(314)
- tak for links, der stort set bekræfter det jeg skrev.
Men det kan kun være en formodning indtil man finder sikre tegn på de
er indfanget.
30-05-2013 08:57
kfl
★★★★★
(2167)
Mindst 3 ulve har været/er i Danmark:JP om ulve

Mindst 2000 ulve i Sverrige et passende målsætning

Ulveunger i Norge

Nyheder om ulve
Redigeret d. 30-05-2013 09:17
30-05-2013 09:57
helios
★★☆☆☆
(314)
kfl skrev:
Mindst 3 ulve har været/er i Danmark:JP om ulve


Det er mindst 3 ulve for meget - enten de er indførte eller de selv har fundet vej.
JP glemmer i øvrigt at nævne, hvor mange sagesløse får som pt. er sønderrevet at ulvene - der æder løs af husdyrene før de har slået dem ihjel.
Men mon ikke danske jægere sørger for vores ulveproblem? Eller går det ligesom med Skarv, grågæs, råger m.v.

I Danmark har vi for mange prædatorer. Her har vi f.eks. kun en meget lille bestand af småfugle. Det sørger bare 2 par spurvehøge for. Tidligere havde vi et mylder af solsorte, stære og sangfugle, nu kan vi end ikke få redekasserne befolket. At der nu er muligt at vi kan høste kirsebær er kun en ringe trøst.
Snævre fugle- og naturinteresser ødelægger efterhånden det naturlige miljø - desværre.
30-05-2013 11:14
kfl
★★★★★
(2167)
Der er nogen, der er værre end ulve.....

Danske Landbrug er langt værre til at mishandle dyr end de få ulve, der er i Danmark.

Dansk Landbrug importerer store mængder af ulovlige sprøjtemidler fra Tyskland, der kan skade grundvandet og føre til en manglende forplantningsevne blandt mennesker.

Dansk Landbrug importerer store mængder af antibiotika fra Tyskland. Dermed opstår der resistens blandt dyr, der så på et tidspunkt kan overføres til mennesker.

Dansk Landbrug mishandler direkte dyr i form af dårlig pasning, transport, slag, knækkede haler og spark.

Dansk Landbrug misinformerer eller holder information tilbage om anvendelse af bl.a. antibiotika.

Dansk Landbrug er en skændsel.

Tilstedeværelsen af rovdyr vil føre en mindre population af byttedyr, men til gengæld vil sundhedstilstanden være bedre blandt byttedyrene. Dette gælder for hjortevildt, hønsefugle og fisk.
30-05-2013 15:40
helios
★★☆☆☆
(314)
kfl skrev:
Der er nogen, der er værre end ulve.....

Danske Landbrug er langt værre til at mishandle dyr end de få ulve, der er i Danmark.

Dansk Landbrug importerer store mængder af ulovlige sprøjtemidler fra Tyskland, der kan skade grundvandet og føre til en manglende forplantningsevne blandt mennesker.

Dansk Landbrug importerer store mængder af antibiotika fra Tyskland. [/b]

Det er en samling paranoia, misinformationer etc.
Der er en række direkte fejl som må skyldes ualmindelig ribng3e kendskab til erhvervet.

Dansk landbrug hverken køber eller anvender store mængder antibiotika fra udlandet, dansk landbrug tager afstand fra de enkeltpersoner (som du fejlagtigt rubricerer som Dansk Landbrug).
At enkelte personer smugler pesticider ind i landet kan ikke betegnes som "Dansk landbrug" - det svarer til at man kan rubricere "kfl" som narkosmugler, hvilket naturligvis 4er lige så skingrende skørt som at skylde Dansk Landbrug for at smugle pesticider, fordi det danske samfund pålægger danske landmænd økonomiske særbyrder.
Sprøjtemidler skader ikke drikkevandet - ingen af de 5 mio. danskere har nogensinde taget skade. Derimod er der mange udenfor landbruget, der sprøjter løs på fortove og fliser etc.
Dansk Landbrug bruger lovlige og godkendte midler og overholder de forskrifter, der gælder for brugen - det gør private desværre ikke, derfor stammer de fleste forureninger fra andre kilder end landbruget.

Landbruget skader ikke naturen, det gør de mange unyttige fugletællere og fritidsfolk, der smider dåser o.a. ind i græsmarkerne, som koster mange dyr liver hver år - de værste typer vader ulovligt ind på private arealer, hvor de ofte forulemper ejerne. Prøv f.eks. af se hvad der kastes ind i f.eks. private skove.

Rent fagligt så bør der ikke være ulve i Danmark, det vil medføre indavl i stor stil. Folk der medvirker ved den ulovlige import af ulve bør formenes adgang til naturen.
Men sådan en lille detalje kender man sikkert ikke i statistikkredse?
Rent bortset fra det så ser jeg ikke det har relevans i klimadebatten.
30-05-2013 18:22
kfl
★★★★★
(2167)
Det er blot at søge på internettet for at bekræfte min påstande.

Her er et af resultaterne 120 landmænd sigtet
31-05-2013 16:14
helios
★★☆☆☆
(314)
- Eksempler er enkelte landmænd som ikke kan rubriceres som "Dansk landbrug" som du postulerede - en del af de stævnede er for resten smidt ud af deres lokale landboforeninger.
Søg gerne videre på internettet og se, hvordan "Dansk landbrug" tager afstand fra lovbrud - din fortolkning er ren misinformation som så mange andre påstande.
Dansk landbrug anvender godkendte midler efter de forskrifter, som m yndighederne pålægger dem - sværere er det ikke, så hvorfor skal det gentages i det uendelige? Måske fordi man ikke anvender fagmænd, men journalister som sin yndlingsinformationskilde?
Og jeg kan slet intet finde på internettet om skader, forårsaget af pesticider i drikkevand som du så fejlagtigt postulerede uden dokumentation. Dansk drikkevand er af langt bedre kvalitet end de vand man eksempelvis kan købe i flasker på de Kanariske øer.

Og jeg kan stadig ikke se, hvorfor hadske og urigtige misinformationer om landbrugserhvervet skal optræde på klimadebatsiden?
Du har da vist et problem, som folk med andre uddannelser end min, skal løse?
03-06-2013 22:46
kfl
★★★★★
(2167)
Konspirationsteorier om udsætning af ulve i Danmark:Teorier om ulveudsætninger florerer også i Tyskland.

Herfra har jeg kopieret følgende:


Ilka Reinhardts forskningsinstitution er selv blevet beskyldt for at udsætte ulve i Tyskland.

I 2009-2010 undersøgte de, hvor langt unge tyske ulve vandrer, når de forlader deres forældre territorium, ved at udstyre seks unge ulve med GPS-radiohalsbånd, så man via satellit kunne følge deres færden.

Et af individerne, en et-årig han, tilbagelagde på 47 dage over 1.550 kilometer og endte i Hviderusland.

Det blev af ulvemodstandere taget som bevis for, at den pågældende han i virkeligheden måtte være blevet fanget i Hviderusland og udsat af forskerne i Tyskland, men nu vendte tilbage til sit hjem.


Ulve jager Bisson
Redigeret d. 03-06-2013 22:54
05-06-2013 09:03
helios
★★☆☆☆
(314)
kfl skrev:
Herfra har jeg kopieret følgende:

- Du undviger det essentielle - på baggrund af enkelte landmænds påståede overtrædelser bliver hele den danske landbrugsstand gjort til syndebuk inden de retssagen. D.v.s. du optræder som dommer Lynch - ikke med baggrund i facts fra faglige kilder, men fra rygtebørsen i medierne.
At der fortrinsvis drejer sig om godkendte midler interesserer dig ikke - du postulerer frejdigt at de vil forgifte drikkevandet - uden nogen form for dokumentation. Sådanne midler er ingen trussel for miljøet, her er der alene tale om unddragelse af danske afgifter, som kan betegnes som konkurrenceforvridende.
Jeg afventer hvad retten finder frem til - og dømmer ingen får retten har talt.
Og jeg mangler fortsat dokumentation for, at de indførte midler har eller vil ødelægge drikkevandet kfl(ynch).

Min pointe forstår du ikke - ulve i Danmark er en dødfødt ide - uanset om de er smuglet ind i landet eller ej - de vil ikke kunne få bæredygtigt afkom pga. indavl.
Prøv at slå op i en bog om arvelighedslære.
05-06-2013 10:45
kfl
★★★★★
(2167)
Link til Naturstyrelsen:Ulve i Danmark
03-12-2013 11:25
kfl
★★★★★
(2167)
Link til artikel fra Jægerforbundet:


Ulve
RE: Ulv+loss en stor økonomisk fordel03-12-2013 13:54
kfl
★★★★★
(2167)
Det vil være en stor økonomisk fordel for Danmark, hvis der var en stor bestand af ulve og los til regulering af hjortevildt!

Der er følgende argumenter for påstanden:

1. Der dræbes ca. 25.000 dyr pr. år i trafikken og den gennemsnitlige omkostning til bilreparation er på ca. 30.000 kr. svarende til en årlig udgift på 750 mio.kr. Hertil kommer udgifter til personskader.

2. Et ukendt antal personer smittes årligt af flåter, der kræver sygedage plus behandling med et ukendt beløb til følge. Hjortevildt er vært for flåter.

Det kan sammenlagt måske nå over én milliard pr år når alt regnes med.

Den primære årsag er en voksende bestand af kronvildt, dådyr, sikahjorte og rådyr. Den eneste måde, hvorpå man kan undgå de omtalte omkostninger er ved en betydelig reduktion i antallet af hjortevildt.

Hvilke muligheder er der for en reduktion i bestanden af hjortevildt?

1. Jagt
2. En begrænsning af jagten på ræve
3. Udsætning af los
4. Udsætning af ulve

Ad 1
Tilsyneladende er danske jægere så dårlige skytter, at de ikke kan holde bestanden af hjortevildt nede. Bestandene er vokset betydelig over de sidste 10 år.

Ad 2
Ræve tager en betydelig del af kalvene fra rådyr, men kun undtagelsesvis voksne dyr. I de områder, hvor ræve er bortskudt, vokser bestanden af rådyr indtil sygdomme virker bestandsregulerende. En begrænset jagt på ræve vil være bestandsregulerende for rådyr og forbedre sundhedstilstanden for rådyr.

Ad 3
En los's primære fødekilde er voksne rådyr og den vil have en betydelig bestandsregulerende indflydelse og den vil tvinge rådyr ud på de åbne arealer, således at jagten på dem bliver lettere.

Ad 4
Udsætning af ulve kan blive nødvendig for at regulere bestanden af kronvildt, sikahjorte og vildsvin.

Ved at udsætte los og ulv, vil man opnå en mindre bestand af hjortevildt, men til gengæld sundere og flottere dyr. Er det ikke det jægerne gerne vil opnå ?

Den måde jagt på hjortevildt sædvanligvis drives på, er en selektiv jagt, hvor man skyder de største individer. Dette vil resultere i, at det er de små og svage individer, der overlever. Set over mange år vil resultatet være en genetisk påvirkning mod mindre og svagere hjortevildt.

Rovdyr går altid efter de svageste individer i en bestand, således at det er de største og stærkes individer, der overlever. Set over mange år vil resultatet være en genetisk påvirkning mod større og stærkere hjortevildt.

En sidegevinst
Med en bestand af ulve og los vil der være baggrund for en licensjagt på disse dyr til glæde for mange jægere.

Danmarks Miljøundersøgelse er ved at udarbejde en rapport om bestandsudviklingen af hjortevildt. Her er der mulighed for, at ovestående argumenter bliver uddybet, men jeg må understregen, at jeg pt. ikke ved det.

Her er en rapport fra 2006: Trafikdræbte større dyr i Danmark–kortlægning og analyse af påkørselsforhold

Historien om "Den Sorthalede Hjort", Grand Canyon er omtalt på side 183 i "Grundbog i Økologi" af Kåre Fog 1982. Her bortskød man alle rovdyr og bestanden eksploderede med en efterfølge kollaps af bestanden til færre og mindre individer.

Jeg har støttet mig til artikler i tidsskriftet "Jæger" bl.a. 20. årgang December 2011, side 81 , hvor Henning Grønfeldt, Skødstrup har skrevet om "Rådyr i trafikken".

Prof. Thomas Jaenson, Sverrig mener, at 90% af alt hjortvildt bør skydes for at begrænse flåtplagen i Sverrig(Jagt&Fiskeri). Ikke alle er enig i dette synspunkt .
Redigeret d. 03-12-2013 14:44
03-12-2013 15:05
kfl
★★★★★
(2167)
Bemærkning:
Den europæiske los har det latinske navn er Lynx Lynx.
04-12-2013 20:10
Jakob
★★★★★
(9283)
.




kfl skrev:
Tilsyneladende er danske jægere så dårlige skytter, at de ikke kan holde bestanden af hjortevildt nede.


Mon ikke, at det nærmere hænger sammen med, at der er ikke må jages i særlig stort omfang..?



.
25-01-2014 22:37
kfl
★★★★★
(2167)
Mogens Trolle:Fakta om ulve

Hvor mange ulve er der i Skandinavien ?
Redigeret d. 25-01-2014 23:27
RE: Skyd kongeørn,ulv,bjørn, jærv og loss09-04-2014 11:28
kfl
★★★★★
(2167)
Der er idag fængslet 12 personer under mistanke for systematisk jagt på ulve i Norge:

Politiaktion mod ulvejægere i Norge

Der er forlydender om, at man i selskabsjagter i Sverrrig har parolen:

Skyd Kongeørn, ulv,bjørn,jærv og loss.

Disse rovdyr opfattes som årsagen til en tilbagegang de jagtbare arter.
RE: Loss i Danmark23-06-2014 18:44
kfl
★★★★★
(2167)
Jeg har fundet en artikel om introduktion af Loss i Danmark
Julie Ane Grove Hinsch:Er det muligt at reintroducere den Eurasiske los (Lynx lynx) I Kongernes Nordsjælland?

Hovedkonklusionen er at der ikke er plads til en bestand af Loss hverken på Sjælland eller i Jylland, idet Loss er meget pladskrævende.
Venstre jagter ulve, bistandsklienter,....24-04-2015 14:18
kfl
★★★★★
(2167)
Nordmænd i fængsel for ulvedrab




Nu er hunulven kommet til Danmark

Nu slår Venstre plat på ulve

Ud over at jagter ulve, jagter Venstre også bistandsklienter, invalidepensionister, arbejdsløse, udlændinge , flytninge, studerende med eller uden statsbetalte underbukser og bilagtsrod med eller uden forkærlighed for naturfilm ! Man sparker på alt hvad der ligger ned !
Redigeret d. 24-04-2015 14:32
28-04-2015 19:38
pernilles86
☆☆☆☆☆
(4)
Jeg er ikke fan af at have ulve i Danmark... Men det kan sku nok ikke undgås!!
28-04-2015 20:02
Morten Riber
★★★★★
(2298)
pernilles86 skrev:
Jeg er ikke fan af at have ulve i Danmark... Men det kan sku nok ikke undgås!!


Jo, det kunne formegentligt sagtens løses ved at tillade jagt på dem. Alene det at de blev jaget ville være at foretrække, for som det er nu ender det galt.

Ulven er normalt sky overfor mennesker, men mon ikke det kommer sig af at de er blevet jaget i en sådan grad at de næsten blev uryddet? Nu da ingen jager dem mere, tyder alt på at deres skyhed forsvinder og deres selvtillid vokser.

Nyd synet, og bak langsomt ud, hvis du møder en flok ulve i naturen, siger de "kloge" biologer. Enhver kan jo regne ud hvordan det ender den dag et barn eller en svag voksen ikke kan eller husker dette råd. Havde det så været i USA hvor man må bære våben, kunne man endda forsvare sig.

Jeg har det fint med at vi skal skatte naturen, men da ikke at sætte den over vores egne børns liv. Det er endnu et eksempel på videnskabelig arrogance når det er værst.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres




Deltag aktivt i debatten Ulve i Danmark ?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Ulve, Får Og Vogtere1223-03-2014 18:00
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik