Husk mig
▼ Indhold

USA ramt af kuldebølge


USA ramt af kuldebølge16-01-2009 20:58
Christian hof christensen
★☆☆☆☆
(63)
is koldt polarluft strømmer frem mod usa fra Canada og hvor at stort højtryk over USA´s midtstater sender den kolde polarluft hen over den nordlige og centrale del af USA
temperaturen på 30 graders frost på grænsen mellem minnesogta og canada som kaldes International Falls nåede man 38 graders frost,
i wekenden forvendtes der i USA´s nordøstater undnu en gang stregn frost med temprature omkring 20-35 graders frost nå en kold artisk luft kommer fra atlandterhavet,

http://vejret.tv2.dk/article.php/id-19836322.html

ved ikke hvor det kunne sættes ind men det er dag rart at høre det er kold,
Redigeret d. 16-01-2009 21:03
17-01-2009 13:33
Christian hof christensen
★☆☆☆☆
(63)
USA nu ramt af de koldeste temperature i 20 år


det er især delstaten Illionois -36 grader i Dixon, Chicago nåde man fredag morgen 28 grade´´s frost det den laveste temperatur man har målt i Chigago siden 3. februar 1996.

http://vejret.tv2.dk/article.php/id-19865301.html
17-01-2009 15:51
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Hvor er det dejlig at se at der stadig findes kulde og rigtig barsk vinter vejr!

jeg ville ønske vi fik en rigtig is vinter i DK hvor bælterne frys til og sneen lå overalt!

Når jeg høre om kulden i USA tror jeg nok stadig på; at det kan ske. men for hver år bliver chancen mindre p.g.a. global opvarmning


og samtidig er jeg blevet itvivl om det nu også ville være super med en rigtig vinter.
For mange folk er jo ikke så oplyste og mange vil bare tro; der er intet problem med co2.
17-01-2009 16:03
Christian hof christensen
★☆☆☆☆
(63)
jeg syntes de senere år er blevet koldere i Nordamerika, De sætter den ene sne og kulderekordt efter den anden.

jeg tror nu stadig vi kan få en isvinter eller en rigtig vinter. Hvilket 2005/2006 var et godt eksempel på med masser af østenvinde,
og i den vinter var der mildt i nordamerika. jeg har en teorig om en ændring i strømnings mønstret,
syntes også her at der er tendens til den kolde luft kommer sydpå


men USA og Canada er et dejligt sted om vintren kunne endelig godt tænke mig at komme derhen

Redigeret d. 17-01-2009 16:05
17-01-2009 17:36
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
USA ramt af kuldebølge...

det er faktisk meget alvorligt med minus 25-30 C, dieselolie begynder at blive besværlig ved omkring minus 15-20 C....der betyder at redningskøretøjer m.v. ikke kan køre, men mindre de tankes med Arctic fuel (en højere procent af petrolium)....

Her i Kangerlussuaq kører vi på Arktisk fuel hele året...just in case of global rapidly cooling.

Fyringsolie på udendørs tanke er ligeledes problematiske i den kulde, så de lave kuldegrader er faktisk et meget større problem end diverse avisartikler skriver om.




Deltag aktivt i debatten USA ramt af kuldebølge:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
Klimaet i USA
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik