Husk mig
▼ Indhold

Vandforbrug og CO2


Vandforbrug og CO229-10-2008 09:57
Tech2people
☆☆☆☆☆
(1)
Hvordan omregner jeg på bedst mulig måde mit private vandforbrug til CO2 udslip?
29-10-2008 10:23
manse42
★★★☆☆
(633)
prøv DONGs hjemmeside
29-10-2008 15:43
Jakob
★★★★★
(9213)
 



Hvordan omregner jeg på bedst mulig måde mit private vandforbrug til CO2 udslip?


Hvad skal du bruge en sådan formel til..?

Tænker du kun på den energi, der skal bruges til at pumpe det, så er det nok simpelt, men kræver alligevel lokalkendskab.

Hejser du det f.eks. selv op af brønden i en spand, så bruger det selvsagt mindre fossilt brændsel, end hvis et kulkraftværk skal levere strøm til en stor pumpe, som pumper vandet mange kilometer, før det når din vandhane.
Men er det vindmøller, der leverer energi til vandtrykket, så ser det igen bedre ud.

Hvad det kræver at lave en vandboring, ved jeg ikke, men det er i hvert fald meget dyrt. Og de mange lukkede brønde fører også til mere nedgravet vandledning, som også er dyrt og CO2-belastende.


Så altså et noget kompliceret regnestykke.
Men det gode er, at det trods alt kun er en meget lille bitte del af det samlede CO2-udslip.


Jeg mener, at der med hensyn til vand er langt større grund til at frygte forurening med sprøjtemidler og tabt folkesundhed. Altså masser af udgifter, som blandt andet kan komme til at gå ud over den økonomi, som netop skal gøre noget seriøst imod CO2-problemet og give os mere VE.



 




Deltag aktivt i debatten Vandforbrug og CO2:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Spørgeskema vedrørende vandforbrug226-04-2011 14:12
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik