Husk mig
▼ Indhold

Vandstigning

Vandstigning29-03-2017 08:57
Anna Rivn Hinsen
☆☆☆☆☆
(2)
Hvad gør man når vandstigningen bliver så voldsom, at meget af landet forsvinder og man mister sit hjem?

Er der noget man kan gøre for at vandstigningen stopper eller kan man i det mindste mindske det?
29-03-2017 09:28
John Niclasen
★★★★★
(2249)
Vandstandsstigning er stærkt overdrevet.

Landet hæver sig i Skandinavien og har gjort det siden sidste glaciale periode var på sit højeste for 20 000 år siden. Det betyder, at vandstanden falder i det nordlige Danmark. Man har målt det længe i f.eks. Hirtshals.

Data: Hirtshals @ PSMSL

Så længe vandstanden falder i Hirtshals, så er der ikke katastrofal vandstandsstigning. Derfor kan man f.eks. holde øje med vandstanden i Hirtshals, hvis man er bekymret, som trådstarter ser ud til at være.

Jeg har dannet vedhæftede graf på baggrund af data fra PSMSL (link ovenfor), og man ser, at der er målt et fald i vandstand på 0,22 mm/år i Hirtshals, hvilket er 2,2 cm pr. århundrede.
Tilknyttet billede:

29-03-2017 10:50
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2157)
Anna Rivn Hinsen skrev:
Hvad gør man når vandstigningen bliver så voldsom, at meget af landet forsvinder og man mister sit hjem?

Hvis havet stiger 3mm/år og du lever 90år, hvor langt skal du bo fra stranden for ikke at mindste dit hjem, i din levetid?!
27cm. Find et sted på standen om mål 27cm af.

Anna Rivn Hinsen skrev:
Er der noget man kan gøre for at vandstigningen stopper eller kan man i det mindste mindske det?

Nej. det kan kun stoppe af sig selv.
29-03-2017 11:02
crankProfilbillede★★★★☆
(1061)
kulden-varmen >

De 27 cm. skal måles lodret!

.
29-03-2017 12:32
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2157)
crank skrev:
kulden-varmen >
De 27 cm. skal måles lodret!
.

Ja, men hvis jeg siger måske 3m i bredten, så er der straks nogen som måler i højden.

Deltag aktivt i debatten Vandstigning:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Vandstigning i Nordamerika802-04-2017 11:11
▲ Til toppen
Afstemning
Vil Donald Trump trække USA ud af Paris-aftalen?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2017 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik