Husk mig
â–¼ Indhold

Vindmølleindustriens opsang

Side 3 af 3<123
30-11-2017 22:36
Jakob
★★★★★
(6029)
­

Kjeld Jul skrev:
Jacob-
Det er vandkeligt at være positiv på den danske vindmølleindustris vegne.
Siemens - Gamesa fyrer op mod 400 i Danmark,prisen på vindmøller er faldende,det så vi da Vattenfall gav en ordre til Siemens- Gsmesa,frem for Vestas ,for det billigste bud på havmøller.
Vestas håber nu på en større eksport til USA,men det gør også andre producenter,og General Electric vil bestemt forsøge at holde udenlandske konkurrenter ude af hjemmemsrkedet.

­
Jeg tror måske, at det er lidt ligegyldigt for klimaet, hvilket firmanavn der står på vindmøllerne.

Vi har disruption år.
En ny vindmøllevinge fabrik skal måske kun bruge 5% så mange ansatte i produktionen i forhold til før.
En mindre omkostnings tung produktion vil få prisen på vindmøllestrøm til at falde yderligere, og når prisen er faldende, så vokser markedet.
Hvis der er stille nu, så kan det kun være stille før storm.

Men før man går amok med de økonomisk og økologisk set mindre bæredygtige havvindmøller, mener jeg, at vi bør finde ud af, hvilke vindmøllefabrikker, der bygger de bedste landvindmøller, som borgerne vil blive mest tilfredse med.

Hvem kan hjælpe med at finde ud af det..?

­
­­
30-11-2017 23:55
Jakob
★★★★★
(6029)
­

http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoelleindustriens-opsang-d7-e3325-s40.php#post_63397
­Udpluk:

Vindmøllevision 1 ( ca. år 2018 ):

......

Jeg fik også tilbud om nogle gratis mørkelægningsgardiner, som kan indstilles til selv automatisk at rulle for og tænde lys, hvis der kommer flimmer fra vindmøllen. Jeg har også mulighed for at standse vindmøllen og programmere flimmeret helt væk fra min bolig.

......

Men det er selvfølgelig ikke sikkert, at det er alle naboer, som har lige meget lyst til at bøvle med en computer, hvergang de oplever et problem, som de ønsker at løse.

Derfor kan det måske være klogt af vindmølleindustrien også at udvikle et mere enkelt system:

Man kan evt. tænke sig en simpel box, som kan "pinge" vindmøllen, som kan sende klagen videre til vagthavende.
På boxen kan der måske blot være 4 knapper:

1) for meget støj

2) for meget lavfrekvent støj

3) for meget lysflimmer

4) noget andet er helt galt med møllen

Kan der være flere akutte relevante ting at klage over, som bør have sin egen knap..?

Hvordan et klagetryk på en knap så skal forvaltes af vagthavende er nok en større diskussion værd. Men i hvert fald kan det være en nem måde at registrere det på for alle parter.
Og jeg tror jo på, at den samlede kapital investeret i vindkraft vil få det betydeligt bedre, hvis vi kan finde en mere fleksibel lovgivning og driftsform til landvindmøllerne, og som samtidigt giver mere tryghed til borgerne. Hvor længe en landvindmølle kan stå stille og stadig være en god økonomisk investering i forhold til en havvindmølle, tør jeg ikke helt sige. Men værdisætter man i et langsigtet perspektiv, så er det måske helt op til 10-50%, og nogle landvindmøller behøver måske kun at køre i primetime.

­
01-12-2017 11:10
Kjeld Jul
★★★★★
(2782)
Jakob skrev:
­

Kjeld Jul skrev:
Jacob-
Det er vandkeligt at være positiv på den danske vindmølleindustris vegne.
Siemens - Gamesa fyrer op mod 400 i Danmark,prisen på vindmøller er faldende,det så vi da Vattenfall gav en ordre til Siemens- Gsmesa,frem for Vestas ,for det billigste bud på havmøller.
Vestas håber nu på en større eksport til USA,men det gør også andre producenter,og General Electric vil bestemt forsøge at holde udenlandske konkurrenter ude af hjemmemsrkedet.

­
Jeg tror måske, at det er lidt ligegyldigt for klimaet, hvilket firmanavn der står på vindmøllerne.

Vi har disruption år.
En ny vindmøllevinge fabrik skal måske kun bruge 5% så mange ansatte i produktionen i forhold til før.
En mindre omkostnings tung produktion vil få prisen på vindmøllestrøm til at falde yderligere, og når prisen er faldende, så vokser markedet.
Hvis der er stille nu, så kan det kun være stille før storm.

Men før man går amok med de økonomisk og økologisk set mindre bæredygtige havvindmøller, mener jeg, at vi bør finde ud af, hvilke vindmøllefabrikker, der bygger de bedste landvindmøller, som borgerne vil blive mest tilfredse med.

Hvem kan hjælpe med at finde ud af det..?

­
­­

Hvis man kunne integrere vindturbiner i høje bygninger,så vindkraftværker ikke skæmmer naturen,generer mennesker og dyr,var der måske en mulighed for at kunne udnytte vindenergien i enkele land/byområder.
Vindturbiner findes jo,de skal bare videreudvikles til integrering i bygningskonstruktioner.
Såfremt vindindustrien vil have succes med landvind,skal man tænke utradionelt og udvikle andre systemer,som kan udnytte vindenergien.
01-12-2017 20:28
Jakob
★★★★★
(6029)
­

Hvem kan på det danske marked finde vindmøller på under 4 kW, hvor ejeren med fjernstyring kan krøje vindmøllevingen ud af vinden og bremse den til stilstand..?

Jeg ved godt, at det måske er en underlig sammenligning, men prøv f.eks. alligevel at se denne drone:

https://www.harald-nyborg.dk/p7594/denver-drone-dch-260

Den kan flyve og styres og accelerere og bremse med fire propeller, og den kan filme og knipse billeder. Den er udviklet på få år, og den koster 350kr

På den tid, som det har taget at udvikle dronen, er der nærmest ingen udvikling sket for små vindmøller.
I Danmark har der mest været travlt med at ændre møllestørrelser marginalt efter forskellige blafrende tilskudsordninger.

Er det egentlig ikke lidt fantastisk, at alle verdens ledere samles år efter år på COP for at løse CO2 problemet, men på al den tid har de ikke kunnet få industrien til hurtigt at udvikle andet end end en avanceret billig drone...
Og vindmølleindustrien har heller ikke råbt vagt i gevær og bedt om hjælp.

Det må nok kunne betegnes som verdens redning på et helt særligt højt politisk liberalt plan, som det kan være temmelig vanskeligt for almindelige mennesker at forstå...

­
13-12-2017 20:42
Jakob
★★★★★
(6029)
­

Advarsler

Jeg må hellere advare producenterne af store vindmøller om, at hvis de ikke meget hurtigt fanger de fremlagte visioner for landvindmøller, så er det sandsynligt, at producenterne af små vindmøller tager sagen i egen hånd og snupper en stor del af markedet.
http://www.klimadebat.dk/forum/smaa-vindmoellers-udvikling-d20-e3099.php#post_63707

Jeg må også hellere advare producenterne af små vindmøller om, at hvis de ikke hurtigt følger med, så risikerer de at blive overhalet indenom af græsrødder, der er død trætte af at vente i årevis på en udvikling, som er gået i stå.
http://www.klimadebat.dk/forum/smaa-vindmoellers-udvikling-d20-e3099.php#post_64087

­
Side 3 af 3<123

Deltag aktivt i debatten Vindmølleindustriens opsang:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Opsang til energisektoren925-04-2011 20:47
Opsang til mølleindustrien223-08-2009 22:47
â–² Til toppen
Afstemning
Vil Sverige forbyde alle benzin- og dieselbiler fra 2030 som foreslået af klimaministeren?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2017 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik