Husk mig
▼ Indhold

Vindmølleindustriens opsang



Side 1 af 5123>>>
Vindmølleindustriens opsang29-10-2017 19:37
Jakob
★★★★★
(9261)
­


Opsang til Vindmølleindustrien.




Kære Vindmølleindustri.


Vindmøller og vindmølleindustri har dybe idealistiske rødder i den danske kultur og på det danske arbejdsmarked.
Det er der måske flere ting, der har, men ud fra en omsorg for menneskeliv og et globalt bæredygtigt fremtidsperspektiv, vil der på sigt næppe være noget, vi som danskere kan være ligeså stolte af.
Jeg håber, det forstås, at dette er et skulderklap af de store til alle, der har deltaget helt tilbage fra før Svend Aukens tid og til alle dem, der er kommet til siden.


Men når det er sagt, og før der går for meget jubilæumstale i det, så er jeg ærligt talt også pisse skuffet...

Vi har f.eks. en tråd liggende med mange forslag, der måske kan forbedre landvindmøllernes integration:
http://www.klimadebat.dk/forum/ned-med-vindmoellestoej--d20-e814.php#post_14939

Men hvad gør vindmølleindustrien ved det..??


Vindmølleindustrien burde klage i offentligheden over, at de ikke får tilstrækkelige midler og hjælp fra universiteter til at bekæmpe alle ulemper, som borgere og økosystemer oplever fra landvindmøller.
Det er ikke nok at være den energi industri, der gør mindst skade.
Ud fra en bæredygtig økologisk betragtning er målet klart det uopnåelige slet ikke at gøre skade på klima, miljø eller råstoffer.

Det er også som om landvindmølle industrien har glemt eller ikke i tilstrækkelig grad forstår, at det er borgerne, de skal gøre sig lækre for, og det handler om meget mere end penge.
Jeg ved godt, at Nicolaj Sonne er Danmarks eneste tekniske journalist, og han er nok ikke engang journalist, og han bliver måske for søsyg til vindmøller, hvis de ikke har en Tesla elevator installeret. Men alligevel...

Ser man f.eks. på sådan noget som "branding", der er omtalt i den nævnte tråd, så ville mange sikkert gerne se, hvad henholdsvis Siemens, Vestas og Vattenfall kan drive det til, før de beslutter sig for at sige ja til den ene eller den anden. Og jeg tror såmænd, at Nicolaj Sonne vil finde det interessant at teste og følge udviklingen i årene frem, uden det behøver at koste industrien en rød øre.

Okay, jeg indrømmer, at jeg ikke ser meget TV, og hvis jeg gør nogen uret, så vil jeg gerne beklage det, når jeg ser dokumentationen for det.





------ More to come ( I bet ) --------



PS: Som forklaring på, hvorfor danske vindmøller skal være statsejede landvindmøller, kan anbefales denne tråd:
http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-til-lands-eller-til-vands--d7-e1591.php
Samt dette indlæg:
http://www.klimadebat.dk/forum/gw-golfstroem-og-politik-d13-e2248-s40.php#post_62388
30-10-2017 09:57
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
I Danmark,i lighed med Tyskland,opstår der flere og flere borgerprotestgrupper mod opstillingen af flere landvindmøller.
De er med til at ødelægge den danske natur og skader både mennesker og dyr.
Der foreslås fra flere,at der dannes en forening,som kan lægge politisk pres på kommunalpolitikere og regering for at få stoppet en videre udbredelse af landmøller.
Istedet skal møllerne langt ud på havet uden for synsvidde fra de danske strande.
Redigeret d. 30-10-2017 09:59
30-10-2017 10:15
John Niclasen
★★★★★
(6371)
Kjeld Jul skrev:
I Danmark,i lighed med Tyskland,opstår der flere og flere borgerprotestgrupper mod opstillingen af flere landvindmøller.
De er med til at ødelægge den danske natur og skader både mennesker og dyr.
Der foreslås fra flere,at der dannes en forening,som kan lægge politisk pres på kommunalpolitikere og regering for at få stoppet en videre udbredelse af landmøller.

Ja, måske man i flok kan ændre vanviddet, hvis man er mange nok.
Eller man skal have en markant ændring i toppen af dansk politik, ligesom det er sket hos en af vores stærkeste allierede. Én rigtig person på den rigtige post kan ændre meget.
Tænk jer rigtig godt om, hvem I stemmer på til valg.
30-10-2017 10:25
Kosmos
★★★★★
(5371)
Der foreslås fra flere,at der dannes en forening,som kan lægge politisk pres på kommunalpolitikere og regering for...

- en sådan forening findes faktisk allerede, men den savner måske lidt vind i sejlene!?


Men OK, den arbejder (formelt) ikke direkte mod udbredelsen af møller på land.

En anden mulighed ville være at få Danmarks Naturfredningsforening til i højere grad at værne om naturen!
30-10-2017 13:08
Jakob
★★★★★
(9261)
­



Tip til Vindmølleindustrien:

Som man næppe kan undgå at bemærke, er denne side meget groft infiltreret af klimabenægter skribenter, som fanatisk støtter atomkraft og/eller fossil afbrænding, og disse skribenter skyr ingen midler for at ødelægge eller reducere vindmøllernes bæredygtighed ( om deres holdninger slår mennesker ihjel betyder tilsyneladende intet for dem ).

Det kan være meget nedslående og uproduktiv læsning, og derfor vil jeg anbefale, hvis man vil have det lidt nemmere og spilde mindre tid, at man i denne tråd kun læser mine indlæg. Jeg vil bestræbe mig på at medtage alt relevant og henvise til andre progressive vindmølle indlæg, hvis der mod forventning kommer nogen.

Til orientering har vi også denne tråd, som er meget rodet, og som vist ganske tydeligt viser, hvordan denne debat har udviklet sig. Den kan man evt. skimme på samme måde i håbet om at finde et guldkorn eller to.
http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-daarlige-for-miljoeet-d20-e1504.php


Statsejede landvindmøller er det sikre valg for Danmark.





­
­
30-10-2017 13:36
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Vestas behøver ikke Jacobs rådgivning,de har forlængst indset,at landmøller er ved at være en saga blot på kontinentet og i Storbritannien ,og koncentrerer sig om havmøller.
30-10-2017 14:24
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Jakob skrev:
­og derfor vil jeg anbefale, hvis man vil have det lidt nemmere og spilde mindre tid, at man i denne tråd kun læser mine indlæg. ­
­



Jamn, hvis du helst vil have en side helt for dig selv, så værs'go da.




.


02-11-2017 14:00
Jakob
★★★★★
(9261)
­




Jeg har med denne tråd i tankerne også startet denne om

Landvindmølle fundamenter:
http://www.klimadebat.dk/forum/fundamenter-til-landvindmoeller-udvikling--d20-e3328.php




Her et direkte link til et par sider med alle tråde i teknologi underforum:
http://www.klimadebat.dk/forum/teknologi-f20.php
Jeg plukker nok noget mere inspiration ud derfra senere, og det kan andre selvfølgelig også gøre.






@crank

Du ved udmærket, at jeg ikke bestemmer, hvem der læser eller skriver.
Men skulle der dukke et par lyse hoveder op fra landvindmølle industrien, så vil jeg finde det ønskeligt og langt mere konstruktivt, at de fokuserer på emnet "OPsang" frem for at få en "NEDtur" ved at forsøge at tilfredsstille skribenter, som ikke arbejder for udvikling, men derimod afvikling af landvindmøller i hele EU.




Et emne som "branding" kan måske faktisk reelt hjælpe nogle mennesker, som i dag måtte finde ubehag ved vindmøllestøj.
http://www.klimadebat.dk/forum/ned-med-vindmoellestoej--d20-e814-s40.php#post_19138





­
­­
08-11-2017 22:39
Jakob
★★★★★
(9261)
­



Til ære for Kjeld Jul og andre kan jeg da også med glæde minde om, at Vestas har slået verdensrekord med en vindmølle på land.




http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-til-lands-eller-til-vands--d7-e1591-s40.php#post_58193
https://nordjyske.dk/nyheder/vindmoelle-i-oesterild-saetter-verdensrekord/93aac171-b2f6-4669-a541-9fea113c181b/4/1513

Vindmølle i Østerild sætter verdensrekord

Testmølle producerede 216.000 kilowatt-timer på ét døgn




Om Vestas også ville vinde, hvis kampen stod om miljø- råstof- nabo- bruger- og naturvenlighed, ved jeg ikke. Måske andre ved det..?



­
­
09-11-2017 08:26
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Det er da en flot verdensrekord Jacob.
Såfremt disse mastodonter blev lukket ud af deres indheging og ud i det åbne land i Danmark,tror jeg de ville blive nedlagt af alle kommuner.
De skal forvises til det åbne hav,langt uden for synsvidde fra land.
Redigeret d. 09-11-2017 08:51
09-11-2017 08:32
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Kjeld Jul skrev:
Det er da en flot verdensrekord Jacob.
Såfremt dusse mastodonter blev lukket ud af deres indheging og ud i det åbne land i Danmark,tror jeg de ville blive nedlagt af alle kommuner.
De skal forvises til det åbne hav,langt uden for synsvidde fra land.



Kunne man ikke male dem? Evt. med grafitti-landskaber?


.


09-11-2017 11:01
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
crank skrev:
Kjeld Jul skrev:
Det er da en flot verdensrekord Jacob.
Såfremt dusse mastodonter blev lukket ud af deres indheging og ud i det åbne land i Danmark,tror jeg de ville blive nedlagt af alle kommuner.
De skal forvises til det åbne hav,langt uden for synsvidde fra land.



Kunne man ikke male dem? Evt. med grafitti-landskaber?


.


Uanset camouflage,får de vanskeligt ved at skjule sig.
09-11-2017 12:30
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Ja imponerende med ny verdensrekord for Vestas.

De har også sat en anden ny verdensrekord, inden for vindmøllebranchen, i dag.

Deres værdi er faldet med ca. 21,5 milliarder her til morgen.

Det er da noget der rykker.
09-11-2017 13:09
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Ja, Vestas-aktien er forringet ca. 30% siden midt Aug. 2017. (620kr. -> 428kr.)

-Er faldet slut?...
09-11-2017 13:20
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
-Er faldet slut?...

...Goldman Sachs har forladt Ørsted - Så mit bud er nej.
09-11-2017 13:33
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Det er et begyndende deroute for Ørsted,Siemens og Vestas.
Nu bliver det blot at afvente skatteudspillet i USA.
Det er klart,at et forretningskoncept baseret på subsidier i længden ikke er holdbart.
09-11-2017 13:53
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Vestas

Ja konkurrenten Siemens /gamesa fyrer 6.000 mand.
09-11-2017 13:57
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Er der ved at vise sig ridser i den grønne lak?

-Eller er den fine grønne overflade begyndt at skalle af ?
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 09-11-2017 14:00
09-11-2017 21:44
Jakob
★★★★★
(9261)
­­



Man kan sagtens se motiverne fra atomkraft- og fossil tilhængerne for at sende vindmøller langt ud på havet, hvor økonomien og den økologiske bæredygtighed er dårligere.

Men at belære vindmølleindustrien om, at vindmøller kun hører hjemme langt ude på havet er måske alligevel ikke det mest smarte..
For det første lyder det ligeså dumt som at fortælle en bilfabrik, at deres biler skal langt væk fra Viborg.
Med mindre man ønsker at ligne en selvtægts aktivist, så må spørgsmålet om landvindmøller skal op eller ej må nok hovedsageligt være en lokal- eller landspolitisk afgørelse.
Hvis bageren sælger brød efter loven, men man er utilfreds, så må man måske angribe loven og politikerne, men ikke bageren.


Og for det andet må man på baggrund af nedenstående også erklære det for aldeles usandt.

Her kan man f.eks. se landvindmøllerne i Tyskland trækker et stort læs ( 10% ) i forhold til havvindmøller ( 1,9% ):


https://www.kwh-preis.de/oekostrom/strom-aus-windkraft




Ligesom man også kan se, at der er et marked for kul, som dansk landvindmøllestrøm kan hjælpe med at udfase.





­­
­
10-11-2017 00:17
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
@Jakob.

Dine metaforer er simpelthen så underholdene.

De burde samles i et lille værk, og udgives.

Du bruger tit metaforer til at bevise dine argumenter... Det kan man altså ikke!

I dag er den "bedste" fra dig:

"Hvis bageren sælger brød efter loven, men man er utilfreds, så må man måske angribe loven og politikerne, men ikke bageren."

Hvad med man blot undlod at købe bagerens brød, og fandt en anden bager.. Slut!?

Du er helt fikseret på total statskontol. Meget sørgeligt. De individuelle borgere er blot en resource, der skal adlyde maghavernes ordrer, -for lederne ved bedst!..

Puha, du må ha' det hårdt i vores moderne, delvist demokratiske, kapitalistiske velfærdssamfund..

Du må pænt vente med at få opfyldt dine drømme til EU og FN tager fuld kontrol over Vesten/Verden, -og alt privat initiativ er kvalt.
--Så kommer tiden for de loyale soldater, der marcherer i takt, og ønsker stramme ordrer for at tjene det store mål...

-Søren.
Redigeret d. 10-11-2017 00:20
10-11-2017 15:14
Jakob
★★★★★
(9261)
­



Søren R Nielsen skrev:

Dine metaforer er simpelthen så underholdene.

De burde samles i et lille værk, og udgives.

Du bruger tit metaforer til at bevise dine argumenter... Det kan man altså ikke!

I dag er den "bedste" fra dig:

"Hvis bageren sælger brød efter loven, men man er utilfreds, så må man måske angribe loven og politikerne, men ikke bageren."

Hvad med man blot undlod at købe bagerens brød, og fandt en anden bager.. Slut!?

Du er helt fikseret på total statskontol. Meget sørgeligt.





Hvis fordummelse og tidsspilde til fordel for anarki havde været sejlturens formål, så kunne det nok også være sjovt og underholdende med dig som et antændt løst bundt damefis på dækket til at støje, når der nu ikke er rigtige kanoner at få.

Hvis man ikke kan eller vil forstå en metafor, så kan man næsten altid dreje den om til noget helt uforståeligt.
Men jeg synes da, at du skal prøve at finde en Vestas vindmølle i din nærhed og sige, at du "blot" hellere vil have en vindmølle med birkes og syltetøj fra Siemens.. Slut!

Og så kan du jo blot blive stående der som "et helt frit og ikke statsstyret menneske" og vente spændt på resultatet af din egen opskrift.
Jeg kan ikke helt udelukke, at du vil blive hørt allerede om 20-60 år, og skal noget ændres, så bliver det nok igen demokratiet og de folkevalgte ( statsmagten ), der skal give tilladelsen til det og kontrollere det. Og tænk, det er ikke engang noget, som jeg har fundet på. Og det er heller ikke vindmølleindustriens skyld. Det er blot sådan det danske demokrati fungerer.





­
10-11-2017 16:20
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
De europæiske vindmøllefabrikker Siemens og Vestas er trængte.
Mon ikke Trump og Xi Jinping under deres forbrødring har besluttet at dele det resterende vindmølle marked i mellem sig?
General Electric vil gerne have det amerikanske marked for sig selv,de kinesiske producenter kan efter at have forbedret Vestas teknologi også sagtens klare dækningen af det kinesiske og asiatiske marked.
Både amerikanerne og kineserne vil jo i fremtiden satse mere på udviklingen af kernekraft,her kan de to supermagter være et godt økonomisk makkerpar.
De danske grønne fabrikanter kan så selvfølgelig levere et psr husstandsmøller og pynte på teknologien for biogasanlæg og bioethanol.
10-11-2017 17:45
Kosmos
★★★★★
(5371)
de kinesiske producenter kan efter at have forbedret Vestas teknologi også sagtens klare dækningen af det kinesiske og asiatiske marked

- det kunne de vist i forvejen (eller mente at kunne?)

En ekstra lille godbid til weekenden:

Mange af dem ser ikke ud til at leve op til kravet om at være additionelle, hvilket betyder, at projekterne også ville være gennemført uden dansk støtte.

Et eksempel herpå er den danske støtte til vindmølle-projekter i Kina, hvor mange af vindmøllerne sandsynligvis også var opstillet uden CDM-støtte, da Kina har en meget ambitiøs national plan for udbygningen af vindmøller.

Mange af de dansk-støttede CDM-projekter skaber ikke de nye og ekstra reduktioner i drivhusgasudslippet som de skulle, da de med stor sandsynlighed også var blevet til virkelighed uden dansk støtte, siger Søren Dyck-Madsen fra Det Økologiske Råd...


Ali i alt: Danmark mestrer kunsten at blive til grin for egne penge!

Redigeret d. 10-11-2017 17:55
10-11-2017 18:20
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kiinesere,Japanere og koreanerne ( både nord og syd) er dygtige til at tilegne sig ny viden,og forbedre og videreudvikle en teknologi.
Kineserne kan nu snart sende bemandede rumskibe til månen,Japan og syd Korea har nogle af de mest udviklede it teknologier (robotter),nord Korea kan fremstille atom/brintbomber.
Kineserne har jo sagt,at det vi ikke selv kan,skal vi aflure barbarerne uden for den kinesiske mur.
Som tidligere nævnt,har jeg selv oplevet,hvordan kineserne i Harbin selv kunne projektere og bygge en fabrik til fremstilling af præisolerede fjernvarmerør,efter vi var helt sikre på at have fået ordren, men kineserne havde været så tit på.skolebænken i vores firma i Fredericia,at de selv kunne klare opgaven.
10-11-2017 18:20
Jakob
★★★★★
(9261)
­
­



En vigtig pointe med denne tråd er at etablere mere konkurrence og flere konkurrenceparametre imellem landvindmølleproducenterne, så vi kan få mere fart på udviklingen og skabt et større og mere bæredygtigt VE marked.

Så længe borgerne lokalt ikke væsentligt er med til at bestemme, hvilke vindmøllefabrikater, der skal opstilles, så har de enkelte vindmølleproducenter heller ikke det store direkte incitament til at vise dem hensyn. Hvilke borgere kender overhovedet forskel i dag..??

Der mangler folkeoplysning..!

Men jeg håber alligevel, at vindmølleindustrien bliver mere visionær og forstår, at det er det næste vigtige slag, de skal vinde, og den fabrik, der halter mest bagefter, risikerer lige om lidt at blive skubbet helt ud af landvindmøllemarkedet, og det vil sandsynligt samtidigt forringe dens chancer på havvindmølle markedet.

Og omvendt, jo mere innovativ og dygtig en vindmøllefabrik viser sig imod gener, jo mere sandsynligt bliver det, at borgerne vil efterspørge landvindmøller fra netop den fabrik.




Det kan dette forum hjælpe med at gøre gældende, især hvis skribenterne generelt forstår opgaven og ønsker at leve op til dette medborgeransvar, som kan redde mange menneskeliv.
Men er man ligeglad med menneskeliv, så er der jo også stadig kommunerne og naboerne, og hvis man seriøst ønsker at hjælpe dem med at opnå færre gener og større glæder fra landvindmøllerne, så må det nok også anbefales, at man tilstræber at gå konstruktivt ind i diskussionen, hvis man vil være med.






@Kosmos


Jeg forstår, at det er ganske slemt, at kineserne har tabt 20 TWh i 2012, og det har kostet cirka 1800 mennesker livet.
Men vi er vel forhåbentligt enige om, at det er lidt langt ude at give vindmølleindustrien en opsang, fordi deres vindmøller producerer for meget strøm..!?






­
10-11-2017 19:43
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Det er mig uforståeligt,at Jacob bliver ved med den vildmand,at han tror vindmarkedet i fremtiden vil ligge på landjorden.
De store vindmøllevirksomheder ved, at det er havmøller der skal satses på.
I Danmsrk,Tyskland og Storbritannien vil landbefolkningerne ikke have flere møller til at skæmme naturen,i alle disse lande lyder der højlydte protester,som politikerne ikke kan ignorere.
Redigeret d. 10-11-2017 19:44
10-11-2017 20:06
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Kjeld Jul skrev:

Kineserne har jo sagt,at det vi ikke selv kan,skal vi aflure barbarerne uden for den kinesiske mur.
Som tidligere nævnt,har jeg selv oplevet,hvordan kineserne i Harbin selv kunne projektere og bygge en fabrik til fremstilling af præisolerede fjernvarmerør,efter vi var helt sikre på at have fået ordren, men kineserne havde været så tit på.skolebænken i vores firma i Fredericia,at de selv kunne klare opgaven.


Var i f. L. Smith, jo kineserne sendte 40 mand for at tale cementfabrik. også det bygger de selv.
Gyser for en konflikt med Kina. hvis de vil må vi gå bukseløse rundt og al vores elektronik rummer antageligt kinesiske stumper. Har tit tænkt på hvor uheldigt det havde været, hvis amerikanerne havde outsourcet deres skibsværfter til Japan i 1930
10-11-2017 22:08
Jakob
★★★★★
(9261)
­



https://www.kwh-preis.de/oekostrom/strom-aus-windkraft
Ökonomische Nutzung der Windkraft

Inzwischen stehen in Deutschland über 27.270 Windenergieanlagen mit einer installierten Leistung von über 45.910 Megawatt. Damit wird aus der Windkraft 12,3 Prozent des deutschen Strombedarfs gedeckt. Strom aus Windkraft trägt damit momentan von allen alternativen Energiequellen am meisten zur Deckung des Stromverbrauchs bei. Wenn man die Pläne der Industrie zu neuen, noch größeren und leistungsfähigeren Windkraftanlagen berücksichtigt, hat die Windkraft noch deutliches Potenzial.


Og det er landvindmøller, der skrives om.

Af hensyn til Kjeld Jul, som vist ikke er så god til tysk er her en google oversættelse:


Økonomisk anvendelse af vindkraft

Der er nu over 27.270 vindmøller i Tyskland med en installeret kapacitet på over 45.910 megawatt. Dette dækker 12,3 procent af den tyske efterspørgsel efter elektricitet. Strøm fra vindkraft bidrager i øjeblikket mest af alle alternative energikilder til at dække strømforbruget. I betragtning af industriens planer om nye, større og mere kraftfulde vindmøller har vindkraft stadig betydeligt potentiale.



Og her ønsker jeg selvfølgelig igen at betone vigtigheden af, at der også udvikles bedre gene bekæmpelse, så det også på den måde bliver muligt at gøre landvindmølle markedet endnu større.


Lidt vovet kan man måske påstå, at hvis generne kan halveres, så kan der opstilles ca. 5 gange så stor landvindmølle kapacitet.
Det ville for Tyskland betyde, at målet ikke behøver at være 30% vindstrøm i nettet. Det kunne i stedet blive 150%




­
­
11-11-2017 08:21
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Jacob-
Jeg ved du er en knag til tysk-her får du din lektie - um klueger zu werden.


Der er allerede for mange landmøller i Tyskland efter landbefolkningens mening.
For at kunne dække 1/4 af Tysklands strømforsyning,skal hele Tyskland plastres til med vindmøller med en afstand på.8 km.

http://:www.vernunftkraft.de/dreisatz/
Redigeret d. 11-11-2017 09:19
11-11-2017 10:16
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
tyskerne har da bygget en stor havvindmølle park i Nordsøen. Har læst, at det har budt på store vanskeligheder at etablere et ledningsnet til Sydtyskland grundet særlige fugle og tudsearter. Var også et problem at føre kablet i land grundet miner og granater fra krigen.

Mange naturelskere må vælge mellem energi og truede dyr.
11-11-2017 15:17
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kjeld Jul skrev:
Jacob-
Jeg ved du er en knag til tysk-her får du din lektie - um klueger zu werden.


Der er allerede for mange landmøller i Tyskland efter landbefolkningens mening.
For at kunne dække 1/4 af Tysklands strømforsyning,skal hele Tyskland plastres til med vindmøller med en afstand på.8 km.

http://:www.vernunftkraft.de/dreisatz/


Jacob-
Jeg vil gøre det lettere for dig - gøre linket klikbart:
http://www.vernunftkraft.de/dreisatz/

Jeg giver dig samtidig flere lektier for.
I Tyskland er det nødvendigt med en fuld konventionel kraftværksreserve,for at garantere forsyningssikkerheden.
http://www.science-skeptical.de/blog/an-tagen-wie-diesen/0015958/
Redigeret d. 11-11-2017 15:19
11-11-2017 16:59
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Tak til Jul

hele Tyskland skal åbenbart tilplastres med vindmøller hvis bare en fjerdedel af behovet for el skal dækkes.
Oplagring i Metan lyder heller ikke godt. 70% af energien går åbenbart tabt. Sikkert ikke bedre ved vandsønderdeling i ilt og brint.
For nylig så jeg, at nogle ville indbygge akkumulatorer i hver enkelt vindmølle, men umiddelbart lyder det vist som en tvivlsom løsning på udligning af tider med vind og andre uden.
11-11-2017 17:40
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Niels-
Ja,det viser med al tydelighed at vindkraft aldrig kan blive en primær energiforsyning,dertil er vindenergi alt for svingende og ustabil,samtidig er levetiden for kort og energitætheden alt for lille for vindmøller.
12-11-2017 09:43
Jakob
★★★★★
(9261)
­




Kjeld Jul skrev:

hele Tyskland plastres til




Det lyder ikke rart, må jeg indrømme. Faktisk så grimt, at jeg ikke engang vil ønske at se en græsplæne, som er helt plastret til med græs..





Kjeld Jul skrev:

hele Tyskland plastres til med vindmøller med en afstand på.8 km.




Nu ved jeg ikke, om tyskerne er et særlig sensitivt og sart folk uden hår på brystet. Det ved du nok bedre end jeg, og tak fordi du ikke belærer mig om det på en uforståelig tysk dialekt.
Jeg ved også godt, at jyden er stærk og sej... men for mit vedkommende må jeg sige, at jeg overhovedet ikke kan føle sorg på tyskernes vegne, hvis de med 25% vindstrøm får udsigt til en landvindmølle for hver 8 km.
Skulle det virkelig være noget at klynke over, når det kan gøre dem 25% selvforsynende med energi på god økonomi og tilmed redde mange 1000 menneskeliv om året..??

Hønseklynk... pulle pulle...

De skal selvfølgelig op over de 100%


I følge cirkeldiagrammet længere oppe i tråden:

Tyskland:
Brunkul: 150 TWh/år
dræber ikke på grund af klimaforandringer, men alene på grund af miljøforurening 2-9.000 mennesker om året.

Og hvis cirkeldiagrammet er baseret på tal fra før Merkel lukkede en million flygtninge ind, så er det nok ikke blevet færre mennesker, der siden må lade livet på kul kontoen.
Hun må bare se at få opstillet det nødvendige antal landvindmøller i en ruf. Ordnung muss sein..!
Wir shaft das..!



Landvindmølle industrien har gode kort på hånden til at presse på.


Og det har Danmark også.

Vi mangler bare lige at feje det sidste for egen dør først, og det er pinligt, at det ikke allerede er gjort.

Vi kan begynde med at etablere en del flere testcentre. Udvikling og vindmølle integration kan vinde den sidste del af kampen..!

Og derefter måske en national masterplan.

Den nuværende dokumentation om opstilling af vindmøller er allerede forældet i forhold til morgendagens tekniske fremskridt for vindmøller.


Ærgerligt at Siemens er på tilbagetog i Danmark.
De burde have haft mere opbakning fra politikere, universiteter og øvrige myndigheder, og måske især fra Merkel.





­
12-11-2017 09:54
Jakob
★★★★★
(9261)
­



Niels Olsen skrev:
Gyser for en konflikt med Kina. hvis de vil må vi gå bukseløse rundt og al vores elektronik rummer antageligt kinesiske stumper. Har tit tænkt på hvor uheldigt det havde været, hvis amerikanerne havde outsourcet deres skibsværfter til Japan i 1930


Jeg har ikke nævnt Vindmøllehavn, fordi jeg er er bange for, at det er for sent og der mangler nationale ambitioner.
Du vil nok også synes, at det bliver alt for vildt til din morgenkaffe.
Men du kan prøve at kigge. Den idé er netop baseret på at skabe national absolut energi uafhængighed og forsynings sikkerhed:
http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoellehavn-d7-e581.php




­
12-11-2017 09:57
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Jacob-
Selvom du måske er jyde og stærk,sej og stædig - kæmper du forgæves for landmøllers videre udbredelse.
En enkelt husstands mølle hist og her kan gå an - men det er også grænsen.
12-11-2017 13:21
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
yIstedet for Jacobs "Vindhavn",som efter Jacobs eget udsagn nu er passe som visionær,kunne Danmsrk jo begynde at sadle om til forskning i kerneteknologi og udvikling og fremstilling af må modulære kernereaktorer,i lighed med USA,UK,Canada,Rusland mfl.
En SMR består fx af et modul på.50MW,som kan bygges sammen til 12 moduler til 600 MW og anbringes i en bygning.
Et modul er 22 m høj og 4,5 m bred og kan transporteres på vej eller med skib.
De små kernekraftværker kan transporteres til afsideliggende områder og anbringes på land eller på en flåde,som netop snsrt vil være tilfældet i Rusland.
SMR er generstion 4 koncept,og kan anvende Thorium og allerede deponeet affald,reaktoren kan heller ikke nedsmelte.
Prisen bliver sammenlignelig med opførelsen af et 600 MW kulkraftværk.
Modulerne bliver fremstillet på.en fabrik og fragtet til deres bestemmelsessted.
Prognoser siger,at i 2035 vil 10% af alle kernereaktorer i verden være af typen SMR.
Af de 60 reaktorer der er under bygning nu,er 4 SMR.
Redigeret d. 12-11-2017 13:47
12-11-2017 18:51
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jakob skrev:
­




Kjeld Jul skrev:

hele Tyskland plastres til




Det lyder ikke rart, må jeg indrømme. Faktisk så grimt, at jeg ikke engang vil ønske at se en græsplæne, som er helt plastret til med græs..





Kjeld Jul skrev:

hele Tyskland plastres til med vindmøller med en afstand på.8 km.




Nu ved jeg ikke, om tyskerne er et særlig sensitivt og sart folk uden hår på brystet. Det ved du nok bedre end jeg, og tak fordi du ikke belærer mig om det på en uforståelig tysk dialekt.
Jeg ved også godt, at jyden er stærk og sej... men for mit vedkommende må jeg sige, at jeg overhovedet ikke kan føle sorg på tyskernes vegne, hvis de med 25% vindstrøm får udsigt til en landvindmølle for hver 8 km.
Skulle det virkelig være noget at klynke over, når det kan gøre dem 25% selvforsynende med energi på god økonomi og tilmed redde mange 1000 menneskeliv om året..??

Hønseklynk... pulle pulle...

De skal selvfølgelig op over de 100%


I følge cirkeldiagrammet længere oppe i tråden:

Tyskland:
Brunkul: 150 TWh/år
dræber ikke på grund af klimaforandringer, men alene på grund af miljøforurening 2-9.000 mennesker om året.







­


Alt har sin pris. Gad vide hvor mange mennesker, der overlever til de bliver 80 eller 90, fordi vi har adgang til Energi i rigelig mængde. Intet erså godt, at det ikke også er skidt. Jakob kunne hæve debatnveauet ved at se bagsiden af al den glasfiber, der skal fjernes, Se problemet forsyningssikkerhed. Omvendt er det da klart at visse modparter måske kunne se lidt mere neutralt på det alternative.

Da DK var hestetrukket åd de kære dyr en afgrøde, der svarede til alt , hvad der kunne dyrkes på Fyn. Bare i min barndom sled mænd sig til pukkelryg ved at slæbe foderstofsække på 50 kg op ad hønsestiger til bondens stænge. Jeg betaler gerne prisen, at jeg måske allerede dør som 70 årig af luftforurening med ret ryg.
12-11-2017 21:02
Jakob
★★★★★
(9261)
­





Niels Olsen skrev:
Jakob kunne hæve debatnveauet ved at se bagsiden af al den glasfiber, der skal fjernes



Niels Olsen kunne hæve det ved at læse kilder og give vores længe savnede skribent Mikael Obelitz et skulderklap, netop fordi han har fundet et svar på glasfiber bekymringen:
http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-daarlige-for-miljoeet-d20-e1504-s240.php#post_56346

Jeg skal være den første til at indrømme, at der er behov for udvikling. Det er faktisk motivationen for tråden.
Jeg er også med på, at hele landmølle konceptet skal have indtil flere overhalinger. Men jeg er som sagt nok mere bekymret for fundamenter, gener, holdbarhed og servicevenlighed.




Niels Olsen skrev:
Jeg betaler gerne prisen, at jeg måske allerede dør som 70 årig af luftforurening med ret ryg.


Det ville jo så her være klædeligt, synes jeg, hvis du også indrømmer, at du faktisk bor i et område, der er minimalt plaget af gener fra kul. Dit mod og din stolthed klinger noget hult for mig, når det er andre, der betaler prisen for det.


https://motherboard.vice.com/en_us/article/vvvkb3/whats-the-deadliest-power-source






­
12-11-2017 21:11
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Niels-
Jeg tænker,det er utroligt ,at nogle fra min generation stadig er i live.
I min bsrndom i 40erne og helt op til nullerne havde man kakkelovne og brændeovne,man fyrede med træ,tørv,stenkul og brunkul,i anlæg med dårlig forbrænding.
Alle de store boligejendomme i byerne havde stokerfyrede kulfyr.
Idag kan man ikke få en ældre Morsø støbejernsbrændeovn godkendt til brændefyring.
Miljøfolket kæmper for at få brændeovne forbudt,da de er meget sundhedsskadelige,siger de.
Er vi moderne mennesker ikke ved at blive for sarte?
Side 1 af 5123>>>





Deltag aktivt i debatten Vindmølleindustriens opsang:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Opsang til energisektoren925-04-2011 20:47
Opsang til mølleindustrien223-08-2009 22:47
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik