Husk mig
▼ Indhold

Vindmøller dårlige for miljøet?

Side 7 af 7<<<567
23-09-2016 07:45
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(707)
Jørgen Petersen skrev:
MO.

Du kan ikke snakke dig fra, at denne klode er blevet betydeligt grønnere og tilsvarende mere frodig igennem de sidst mange år. Og at denne udvikling vil forsætte så langt vi med rimelig sikkerhed kan skue ind i fremtiden. Det er i allerhøjest grad en både meget positiv og bemærkelsesværdig udvikling. En udvikling som der er god grund til glæde sig over.

igen, igen og igen gentager du det samme, Jørgen. Vi har diskuteret det tidligere, jeg har også kommet med links til emnet.
Mig bekendt er der ingen der anfægter, at CO2 fertilizering er en realitet.
Der er bare ingen, der påstår, at denne effekt er større end de negative effekter, som højere temperatur, mere tørke, der er skadelig for plantevækst.
Men hvis du har undersøgelser, der siger noget andet, så kom med dem?
Ellers så accepter, at videnskaben idag mener, at denne effekt har en mindre, men positiv, betydning.
23-09-2016 08:36
Jørgen Petersen
★★★★☆
(1088)
Fakta taler for sig selv. Jorden bliver grønnere og grønnere. Det er en realitet som ikke kan bortforklares, og denne udvikling vil fortsætte så langt vi med rimelig sikkerhed kan skue ind i fremtiden.

Angående den langsigtede udvikling, så er den baseret på meget usikre prognoser. Prognoser er i sagens natur altid meget usikre, hvis de rækker langt ud i fremtiden. Sådan har det altid været og sådan vil det altid være. Den er det glade vanvid at ståle på sådanne prognoser, når de er i åbenlys modstrid med den faktiske udvikling.
23-09-2016 14:04
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(707)
Behold du bare din egen tilgang til emnet.
Det ændrer intet på den diskussion, der er igang nu blandt verdens forskere.
Vi ved iøvrigt godt, at du ikke tror på videnskaben, men kun på dine egne tanker.
Fred være med det... :-)
Side 7 af 7<<<567

Deltag aktivt i debatten Vindmøller dårlige for miljøet?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
At skåne miljøet1722-02-2008 00:26
Artikler
Vindenergi
Vindmøller
NyhederDato
Vindmøller godt for klimaet – men ikke for miljøet10-06-2011 11:41
▲ Til toppen
Afstemning
Bør der indføres en klimaafgift på oksekød, som foreslået af Etisk Råd?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2016 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik