Husk mig
▼ Indhold

Vindmøller dårlige for miljøet?



Side 9 af 23<<<7891011>>>
24-06-2017 09:10
crankProfilbillede★★★★★
(2454)
Rend mig med dit pis, Morten.
24-06-2017 09:38
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Danmark eksporterer vindmøllestrøm under markedspris.
Iflg. analyse fra tænketanken Grøn Energi kan prisen ligge på hele 21 % under markedsprisen.
24-06-2017 10:22
crankProfilbillede★★★★★
(2454)
Jamen, det er en anden snak, Kjeld.
24-06-2017 14:47
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Jesper-Midtfyn skrev:
Så blev der smidt et ekstra kort angående vindmøller med flagermus som en faktor i denne usmagelige argumentation mod vindmøller.

Dette argument husker jeg ikke at have hørt før.

Hvad er det usmagelige i at passe på vores natur?
25-06-2017 21:07
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Jeg refererer også til et par af de billeder, der blev lagt op på tråden, og som umiddelbart kan kobles til det emne, som bliver diskuteret. Selvfølgelig går jeg op i dyrs velfærd og levevilkår, og flere amerikanske forskergrupper har forsøgt med vindmøller, der udsender ultrasonisk lyd, og som får flagermusene til at flyve uden om. Men desværre med skiftende resultat. Man omlægger ikke større hovedveje på grund af risikoen for påkørsel af dyrevildt men tilføjer sikre dyrepassager ved store gennemgående anlæg og på samme måde kan man håbe på, at en løsning for flagermus bliver videreudviklet på et tidspunkt i fremtiden.
25-06-2017 22:37
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Når man skal vurdere en gammel teknologi som vindmøller i ny forklædning og i så stort antal, som de sættes op, så er man nødt til at se på alle negative såvel som positive konsekvenser af teknologien for at vurdere, om det totalt set er en god eller skidt ting at have.

Flagermus bliver slået ihjel af vindmøller.

Det sker i stort antal i Tyskland iflg. undersøgelser refereret til af Kjeld i et tidligere indlæg, ligesom der har været en svensk undersøgelse. Der er ikke nogen grundig dansk undersøgelse, så vidt jeg er informeret. Vis mig det, hvis jeg tager fejl.

Der er ikke noget usmageligt i at påpege dette!

Vindmøller slår også rovfugle ihjel, hvilket er undersøgt og dokumenteret også på video.

Disse fakta skal med, når man skal vurdere vindmøller.

Det er vildledning at sammenligne med dyr dræbt i trafikken og lign.. At dyr dræbes af nogle teknologier retfærdiggør ikke, at man dræber dyr p.gr.a. nogen anden teknologi.

Som jeg ser det, er de negative konsekvenser af vindmøller for mennesker, dyr og natur langt større end de positive effekter, og derfor er jeg blevet kraftig modstander af vindmøller.

Vindmøller smadrer vores økonomi, mennesker bliver syge af at bo og arbejde i nærheden af dem, de dræber sjældne og fredede dyr, jager andre dyr væk og skæmmer naturen visuelt.

Hvad er de positive sider af vindmøller?

Her et link til en, der forsker i effekterne af vindmøller:
Wind Turbine Syndrome
Tilknyttet billede:

26-06-2017 20:32
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Det er svært at indkredse nøjagtigt, hvor mange dyr der egentlig bliver generet af vindmøller på grund af flere forskellige resultater på området, men jeg har grund til at tro, at der er mange mytedannelser på dette område. Jeg har oplevet vindmøller, hvor der på trods af en afstand på 400 meter til nærmeste bebyggelse stort set aldrig er problemer med lyd eller andre gener. Det sker kun i sjældne vejrsituationer. Jeg har aldrig observeret dyr, der har haft problemer i forhold til vindmøllerne, selv om jeg færdes hyppigt i nærheden af vindmøller. En undersøgelse fra Storbritannien dokumenterer, at folk, der bor tættere på vindmøller, bliver mere positive i forhold til vindmøller, og det er fordi, at der er få gener for størstedelen af naboerne.
26-06-2017 21:13
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
I øvrigt skulle kulbaserede energikilder være langt større bidragsyder i forhold til deres indvirkning på dyrearternes bestand, så det er en form for tilsigtet lommefilosofi, der har sneget sig ind her, hvis man tror, at andre energikilder er mere ærbødige (måske lige bortset fra solenergi der ikke generer i højden).

http://reneweconomy.com.au/coal-found-guilty-case-energy-generation-vs-birds-48624/

Men i øvrigt er der mange tal på bordet, der enten er verificerede eller uverificerede.
26-06-2017 21:47
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Jesper-Midtfyn skrev:
Men i øvrigt er der mange tal på bordet, der enten er verificerede eller uverificerede.

Ja, har du checket de tal fra dit link?

Hvordan bliver fugle dræbt af kul?

Svaret ser ud til at være beskrevet i dette link:

CHART: How Many Birds Are Killed By Wind, Solar, Oil, And Coal?

As for coal, those bird death numbers came from a peer-reviewed study in the journal Renewable Energy. That estimate had a more sweeping methodology, though, with the study's author including everything from coal mining to production — and bird deaths from climate change that coal emissions produce.

Så de tager fugle med, som er døde af klimaforandringer forårsaget af kulkraft!? Det må da så være et tyndbenet studie.

Det er vist dette studie:
The avian benefits of wind energy: A 2009 update

Synes du selv, det er saglig argumentation, du leverer?

For mig ser det ud som det sædvanlige pladder, som al denne konsensus har ført med sig af uvidenskabeligt nonsens. Det minder om samme slags nonsens, et andet paradigme førte til for 100 år siden, da man troede på eugenik.

De skriver også i dit link, at katte dræber langt flere fulge.
Ja, men det er andre og langt mere artsrige fugle end dem, der dræbes af vindmøller.

Jeg mangler stadig at se nogle argumenter for positive effekter af vindmøller.
26-06-2017 21:49
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Her er et link til en dansk forening af naboer til vindmøller:

stilhed.eu

Der kan man bl.a. læse om danskernes egne erfaringer.
27-06-2017 21:45
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
På grund af arbejdspres har jeg ikke tid til at være så aktiv og dybdegående herinde. Men har selv siddet i paneldebatter for nogle år tilbage og har også respekt for de modsatte synspunkter. Angående vindmøller er det noget af et guldæg, når man tænker på de 118 milliarder kr. i omsætning, men jeg er ikke i tvivl om, at der selvfølgelig er nogle ting, der kan gøres bedre.

http://www.windpower.org/da/fakta_og_analyser/statistik.html

Har selv haft nogle forbehold men ellers er jeg optimist på området.
28-06-2017 00:05
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Jesper-Midtfyn skrev:
Angående vindmøller er det noget af et guldæg, når man tænker på de 118 milliarder kr. i omsætning, men jeg er ikke i tvivl om, at der selvfølgelig er nogle ting, der kan gøres bedre.

http://www.windpower.org/da/fakta_og_analyser/statistik.html

Det bekræfter mig i min formodning om, at klima-halløjet i høj grad handler om et følge pengestrømmen.

Fra linket:

Samtidig oplevede beskæftigelsen en fremgang fra 31.251 ansatte i 2015 til 32.898, en stigning på 6,2 pct.

Hvor mange arbejdspladser er det, der forsvinder for hver såkaldt grøn arbejdsplads?

Du kaldet det et guldæg, og ser positivt på det.

Jeg ser en lille klike, der tjener tykt på en stor løgn, en større del, som har en arbejdsplads i den branche, mens en masse andre arbejdspladser er gået tabt over årene.

Jeg ser et klike, som har trumfet noget lovgivning igennem, som en del mennesker lider under og får deres liv ødelagt af.
Redigeret d. 28-06-2017 00:08
28-06-2017 00:28
Kosmos
★★★★★
(5371)
Hvor mange arbejdspladser er det, der forsvinder for hver såkaldt grøn arbejdsplads?

- man kunne endvidere spørge, hvor mange 'grønne arbejdspladser', der ville være (tilbage), såfremt alle subsidier forsvandt!?
28-06-2017 09:43
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Hvor mange arbejdspladser er det, der forsvinder for hver såkaldt grøn arbejdsplads?


Det kunne fx være bemandingen på hospitalerne, antal læger pr indbygger, skolelærer, sundhedsassistenter, sygeplejesker, politi osv der ikke er råd til
RE: Delingpole wind30-06-2017 13:37
John Niclasen
★★★★★
(6386)
James Delingpole summerer det ganske godt op:

Why Renewables Are Doomed and Fossil Fuels Are the Future

James Delingpole skriver:
Renewables do not work. They are a fail. They are an imposition on the consumer, based on a pack of lies invented by anti-capitalist green loons, embraced by corporate shysters, endorsed by ill-informed politicians, promulgated by politically motivated environment and energy correspondents who aren't doing their job as journalists, and swallowed by brainwashed victims of a dumbed-down education system who are too thick to know better. They are unaffordable, environmentally destructive, morally wrong. The people who make money out of them should retire to their studies with a bottle of whisky and their service pistol and do the decent thing (except they won't because they're not decent people).

Mange klima-alarmister og røvhuller, der har indtaget vores universiteter, skulle gøre det samme.

Det ville være det anstændige at gøre (men de gør det ikke, fordi de ikke er anstændige mennesker).
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 30-06-2017 13:59
RE: Vindmøller 2015-201604-07-2017 15:07
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Ved årsafslutning 2015 var der 5775 vindmøller i drift i Danmark.
(Effekt: 5.070 MW)

Ved årsafslutning 2016 var der 6129 vindmøller i drift i Danmark.
(Effekt: 5.242 MW)

Kilde: Danmarks Vindmølleforening, Kapacitet

Der var altså en tilgang på både antal møller og potientiel effekt fra vindmøller i Danmark i 2016.

Alligevel var der et fald i elforbrug dækket af vindkraft i 2016. I 2015 dækkede vindkraft 14.120.278 MWh, og i 2016 dækkede vindkraft 12.749.380 MWh.

Både i 2015 og i 2016 var der ingen tilgang af havvindmøller. De nye vindmøller var altså alle placeret på land.

Vi får flere vindmølller, som generer mennesker, fører til højere priser på elektricitet, hakker fugle og flagermus i stykker, og skæmmer vores natur, og vi får mindre ud af det.

De mennesker, som er ansvarlige for denne udvikling, bør stilles til ansvar for deres udåd. Det drejer sig både om politikere og ledere i vindmølleindustrien.
Tilknyttet billede:

RE: Vindmøllekort04-07-2017 15:12
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Vedhæftet er et kort over elproducerende vindmøller i Danmark pr. dags dato.

Kilde: Vindmøllekort
Tilknyttet billede:

04-07-2017 16:37
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Det ses,at de fleste møller er i det vestlige Jylland,i nord Jylland,på vest Sjælland og på vest Lolland.
I Nyborg kommune,hvor jeg bor,er der 38,vi har i kommunen protesteret mod flere naturskræmsler.
RE: Anholt Havmøllepark05-07-2017 12:31
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Anholt Havmøllepark er placeret mellem Anholt og Djursland.



DONG skriver:
Anholt Havmøllepark består af 111 vindmøller og kan med sin samlede kapacitet på 400 MW dække fire procent af Danmarks samlede elforbrug, svarende til mere end 400.000 danske husstandes årlige forbrug, med CO2-fri elektricitet.

En enkelt kernereaktor under konstruktion ved Flamanville Nuclear Power Plant i Frankrig, vil levere mere end fire gange så stor effekt (1.650 MW) kontinuerligt, og ikke kun når vinden blæser.

I Danmark har man en ekstrem og irrationel angst og modvilje mod kernekraft, så derfor smadrer man i stedet vores økonomi og natur ved at opføre enorme vindmøller i stor stil.

Man kan ikke bebrejde de danskere, der vælger at forlade landet.

Klik på billedet for stor version. Anholt ses øverst til højre.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 05-07-2017 13:00
05-07-2017 12:40
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ja og energitætheden-
Kernekraftværket dækker et areal på 1 km2 -
Vindparken 100 km2.
Ja,og prikken over "i" et, Dong arrangerer "Safari" til ansamlingen af hav-skræmsler.
Redigeret d. 05-07-2017 12:55
RE: Vindmølle kaos06-07-2017 09:06
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Billederne er fra flg. blogindlæg dateret 23. juni, 2017:

More Wind Turbine Self-Incinerations & 10 Tonne Blade Throws
Tilknyttet billede:

09-07-2017 09:35
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Vestjyder er trætte af at betale øst Danmarks grønne strøm.
Vindmøllestrømmen fra Vestjylland bliver transporteret til Øst Danmark og slider på elnettet,det har de senere år kostet vestjyderne 40 mio. Kr.,virksomheden Birn i Holstebro koster det 400000 Kr. årligt.
16-07-2017 14:44
Jakob
★★★★★
(9267)
­
­



Jeg forstår godt, hvis fornuftige mennesker finder det vanskeligt at få tid til at følge denne tråd. Det er jo på det sidste kun et koncentrat af klimabenægternes værste bærme, der er tilbage at føre dialog med ( "Sig mig hvem du omgås, og jeg skal sige dig, hvem du er!" - et ordsprog, som her efterhånden må give enhver fornuftig deltager et gys af væmmelse eller det, der er værre. ).
Nogle rigtig dårlige tabere, som kammer helt over, fordi atomkraft i Norden på bæredygtig vis bliver overhalet indenom af landvindmøllestrøm, som er billigere og mere miljøvenlig og langt mindre råstofforbrugende.
Det var ikke en offentlig undersøgelse, der viste, at landvindmøllestrøm var og er billigst. Allerede i 2014 forelå der fire, som sagde det samme.
https://www.information.dk/indland/2014/11/fjerde-gang-vindmoeller-paa-land-billigst

Landvindmøller er økonomisk ansvarlighed.!

Atomkraft er for nasserøve..!
Atomsektoren har i forvejen fået alt for mange svimlende forsknings- og støttebeløb på vindmøllernes og miljøets bekostning. Det må høre op..!


Så det er bare med at klø på og få opstillet statsejede landvindmøller. Alt andet er unødig gambling med borgernes penge og Danmarks fremtid.

Projektet i optimeret form kan økonomisk regnes som en varig skattelettelse til danske borgere og virksomheder.


Men jeg har bemærket nye højspændingsmaster i nærheden af Østerild, og det synes jeg da nok, at man bør diskutere nødvendigheden af.


Det er i øvrigt endnu et sted, hvor husstandsvindmøller er bedre end de store vindmøller, fordi husstandsvindmøller føder nettet baglæns gennem de eksisterende kapilærkabler frem for direkte til centrale punkter.
Husstandsvindmøller kan på den måde være til stor gavn for at undgå mange nye kraftige højspændingskabler. Især, hvis der også er lidt lokal styring og lagring af energien, kan det blive effektivt, og antallet af flere nye højspændingskabler vil kunne minimeres.
Det er godt med store landvindmøller, men vi må også give bedre plads til udvikling af de små.




­­
16-07-2017 15:54
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
24 januar 2017 var behovet for energi i Tyskland 75GW,Tyskland har omkring 26000 vindmøller,men den dag kunne møllerne kun bidrage med 1GW.
I det tyske område var der næsten vindstille, -så vindmøller er da et.utroligt sikkert og stabilt energi potentiale.
Havde Tyskland ikke haft brunkulskraftværker og kernekraft,havde det europæiske lokomotiv været lammet.
Redigeret d. 16-07-2017 15:56
06-08-2017 13:27
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Nu protesteres der i Skotland mod etableringen af vindmølleparker i det skotske højland.
Turisterne bliver væk fordi den storslåede natur bliver ødelagt og skæmmes af vind tårnene.
Samtidig klager turisterne over støjen fra møllerne.
Den skotske regering har nu tilbagetrukket tilladelsen til opførelsen af flere vindmølleparker i naturområder.
I Danmark skulle regeringen heller ikke give tilladelse til opstilling af hav møller i Vesterhavet indenfor synsvidde fra stranden.
Redigeret d. 06-08-2017 13:28
08-08-2017 14:44
Jens VAllerød
☆☆☆☆☆
(1)
Har nogen regnet på betydningen af den større landskabsmæssige ruhed foråsaget af vindmøller for den målte lufttemperatur? Vindhastigheden efter en vindmølle vil over adskillige kilometer være reduceret med ca. 25 %, svarende til ca. 33 % længere opholdstid for luften og dermed mere solopvarmning og mindre afkølingseffekt.
Ses på DMI's "vejret lige nu" fra i dag, så synes landopvarmningen at være op til ca. 1,5 grd. C pr. 100 km. Dvs. en mulige effekt fra vindmøller på op til 0,5 grd. C og dermed væsentlig i relation til klimadebatten.
Redigeret d. 08-08-2017 15:14
08-08-2017 17:39
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Selvfølgelig har vindtårnene en indflydelse på vindhastigheden og er med til at drosle den og derved begrænse afkølingen af jordoverfladen,men det samme kan man sige om alle andre kunstige topografiske landemærker som byer,broer etc.Det er sikkert at for 200 år siden var temperaturen over jordoverfladen anderledes fordelt end i vore dage.
Derfor er alle land termometer målinger i forskellige geografiske områder behæftet med stor divergens i forhold til bare for 100 år siden.
Redigeret d. 08-08-2017 18:25
RE: Drogden Fyr13-08-2017 10:12
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Når man idag passerer Drogden Fyr, ser man en skov af vindmøller i baggrunden.

Billedet er taget fra en sejlbåd for tre dage siden. Klik på det for stor version.
Tilknyttet billede:

13-08-2017 10:34
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
John Niclasen skrev:
Når man idag passerer Drogden Fyr, ser man en skov af vindmøller i baggrunden.

Billedet er taget fra en sejlbåd for tre dage siden. Klik på det for stor version.


Der burde aldrig gives tilladelse til den form for naturødelæggelse.
Et lignende vue vil vi få om nogle år fra endnu større turist-,strand--,og sommerhusområder langs Vesterhavet.
Det er hovedrystende,at det kan få politisk tilslutning i Danmark,tilladelsen burde trækkes tilbage,som den skotske regering har gjort i det skotske højland.
13-08-2017 12:55
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Sådan ødsler man med skatteydernes penge.

Efter 125 mio i ststsstøtte: Nye møller skiftes ud efter støttebeløb.
Velfungerende vindmøller med mindre end ti år på bagen skal efter planen skiftes ud med nye,større og subsidierede vindmøller i et projekt ved Randers efter statsstøtten er udløbet.
Det er af hensyn til økonomien,at møllerne nu skal udskiftes,det er ikke rentabelt de næste 10 år af deres levetid, at drive møllerne på basis af den rene spotpris,derfor demonteres nu møllerne og erstattes med nye ,så man kan begynde forfra med at tappe af statskassen.
Sådan bliver loven udnyttet på det groveste,det har iflg.
Lilleholt aldrig været meningen med loven.
Ja,det er den fagre roste vindenergi ,"koste was wolle".
13-08-2017 23:26
Kosmos
★★★★★
(5371)
Nu protesteres der i Skotland mod etableringen af vindmølleparker i det skotske højland.
Turisterne bliver væk fordi den storslåede natur bliver ødelagt og skæmmes af vind tårnene.
Samtidig klager turisterne over støjen fra møllerne.
Den skotske regering har nu tilbagetrukket tilladelsen til opførelsen af flere vindmølleparker i naturområder

- heldigvis tyder alt på, at danske kommuner (i hvert tilfælde i Sønderjylland) er ved at blive mere kritiske over for opstilling af vindmøller på land:
I Haderslev forsøgte Byrådet først at at 'nedgradere' et naturområde - uden at oplyse, at formålet var at muliggøre opstilling af vindmøller i området. Senere kom det frem, at kommunen havde benyttet samme konsulentfirma som vindmøllelauget!
Som sagen tegner sig nu, har kommunen lagt planerne på is!(?)
14-08-2017 08:50
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ja,i de fleste danske kommuner og landdistrikter med naturområder protesteres der af beboerne mod opførelsen af flere og større møller.
Det er også tilfældet på øst Fyn,i Nyborg kommune har man taget protesterne tilfølge,og giver for tiden ikke flere opstillingstilladelser.
14-08-2017 20:04
crankProfilbillede★★★★★
(2454)
Kjeld Jul skrev:
Ja,i de fleste danske kommuner og landdistrikter med naturområder protesteres der af beboerne mod opførelsen af flere og større møller.
Det er også tilfældet på øst Fyn,i Nyborg kommune har man taget protesterne tilfølge,og giver for tiden ikke flere opstillingstilladelser.



- og det er sikkert bare et tilfælde, at de har en venstremand til borgmester.






.


14-08-2017 21:30
Kosmos
★★★★★
(5371)
- og det er sikkert bare et tilfælde, at de har en venstremand til borgmester

- måske, men hvad har dét med sagen at gøre?

Under udvalgsbehandlingen i Haderslev stemte repræsentanten for Enhedslisten imod (at droppe lokalplanforslaget og dermed vejrmöllerne), mens en repræsentant for Venstre undlod at stemme. Udvalgets øvrige fem medlemmer (én Venstre, én Dansk Folkeparti, én Liberal Alliance og to socialdemokrater) vedtog at droppe lokalplanforslag/vejrmöller.

Hvilken partipolitisk tolkning deraf kan du tilbyde?
14-08-2017 21:43
crankProfilbillede★★★★★
(2454)
Kosmos skrev:
- og det er sikkert bare et tilfælde, at de har en venstremand til borgmester

- måske, men hvad har dét med sagen at gøre?

Under udvalgsbehandlingen i Haderslev stemte repræsentanten for Enhedslisten imod (at droppe lokalplanforslaget og dermed vejrmöllerne), mens en repræsentant for Venstre undlod at stemme. Udvalgets øvrige fem medlemmer (én Venstre, én Dansk Folkeparti, én Liberal Alliance og to socialdemokrater) vedtog at droppe lokalplanforslag/vejrmöller.

Hvilken partipolitisk tolkning deraf kan du tilbyde?


Sorry; ingen. Jeg havde bare ikke sat mig videre ind i den sag, da det normalt er venstrepolitik at stemme imod alt andet end store rapsmarker.




.


14-08-2017 22:12
Kosmos
★★★★★
(5371)
Sorry; ingen. Jeg havde bare ikke sat mig videre ind i den sag, da...

- no problem! Jeg tror snarere, at massive protester fra kommunens borgere samt udsigten til kommunalvalg ultimo november tilsammen har været udslaggivende!?
17-08-2017 16:21
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg tror snarere, at massive protester fra kommunens borgere samt udsigten til kommunalvalg ultimo november tilsammen har været udslaggivende!?

- mere af samme skuffe!:

Der skal ikke bygges nye vindmølleparker på land i Esbjerg Kommune.
Det besluttede plan- og miljøudvalget i Esbjerg Kommune i dag
Dermed nedlægger kommunen planer om vindmølleparker i Vilslev Nord, Kærbøl Mark og Lundsmark. Tilsammen skulle der have været opført 34 vindmøller på de tre placeringer
('i dag' er 7. marts 2017)
17-08-2017 16:58
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Har man fået slukket ilden i gigantmøllen i Østerild?
Hvorfor gik der ild i den,var det et opvarmet leje eller en el-defekt?
Disse møller er så høje,at man ikke kan komme op for at slukke,det var da godt,at der ikke fald brændende dele i skoven.
Nej,lad of få alle vindmøller så langt ud på havet som muligt,så er brandfaren for landmål,da i det mindste udelukket.
17-08-2017 17:16
Kosmos
★★★★★
(5371)
Har man fået slukket ilden i gigantmøllen i Østerild?

- det skete vist for et par dage siden (branden fik tilsyneladende lov at fortsætte, til den ikke 'kunne mere'?)

Efterforskningen af årsagen til en spektakulær brand i toppen af en stor Vestas havmølle-prototype den 4. august fortsætter nu nede på jorden.

Læs også: Ekspertgruppe leder efter årsag til vindmøllebrand

Tirsdag aften blev den udbrændte vindmølle, der var opstillet til test på statens prøvestation i Østerild, pillet fra hinanden og taget ned efter anbefaling fra den enhed, der efterforsker årsagen til branden.

Det skriver MHI Vestas i en pressemeddelelse.
(kilde)
17-08-2017 17:24
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kosmos skrev:
Har man fået slukket ilden i gigantmøllen i Østerild?

- det skete vist for et par dage siden (branden fik tilsyneladende lov at fortsætte, til den ikke 'kunne mere'?)

Efterforskningen af årsagen til en spektakulær brand i toppen af en stor Vestas havmølle-prototype den 4. august fortsætter nu nede på jorden.

Læs også: Ekspertgruppe leder efter årsag til vindmøllebrand

Tirsdag aften blev den udbrændte vindmølle, der var opstillet til test på statens prøvestation i Østerild, pillet fra hinanden og taget ned efter anbefaling fra den enhed, der efterforsker årsagen til branden.

Det skriver MHI Vestas i en pressemeddelelse.
(kilde)


Tak for info.
Side 9 af 23<<<7891011>>>





Deltag aktivt i debatten Vindmøller dårlige for miljøet?:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
Vindenergi
Vindmøller
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik