Husk mig
▼ Indhold

Vore Politikere

Side 5 af 5<<<345
16-02-2018 09:02
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Da jeg var ung hændte det offe, at vi betragtede RUSLAND og SOVJET som synonymer.

SOVJET er borte. Kun koldkriger Ellemann og proselytter anskuer stadig Kreml som kommunismens højborg, der drømme om verdensherredømme.

At Putin ville have Kreml er nøjagtigt så forståeligt som USA der klamrer sig til Guantanamo, som iøvrigt burde give anledning til anklage om forbrydelse mod menneskeheden. Men UHA USA er fredhellig
16-02-2018 10:37
Jørgen Petersen
★★★★☆
(1761)
@ Niels Olsen

Kul- og Ståunionen og det efterfølgende EF var helt klart med til at opbygge et godt og tillidsfuldt forhold imellem de 2 gamle arvefjender Tyskland og Frankrig. Hvor mange blodige krige har disse 2 lande ikke udkæmpet i mod hinanden igennem tiderne? Skal vi starte med at nævne første og anden verdenskrig samt den fransk-tyske krig i 1870'erne.

Angående Putin, så er han en gammel garvet KGB-mand, som man umuligt kan sige noget godt om. Hans militære indsats på Krim og i det østlige Ukraine tale for sig selv. Det kan man umuligt forsvare. I øvrigt så kan man ikke betegne Rusland under Putin som et demokratisk land. Eksempelvis er Putin altid blevet valgt uden nogen reel modkandidat. Tilsvarende eksistere der ikke nogen fri og kritisk presse i Rusland, og hvis man tillader sige at kritisere og/eller modarbejde Putin, så falder den store hammer.

At Tyskerne er ved at gøre sig selv afhængige at Russisk naturgas er komplet tåbeligt. De risikerer at Tyskland bliver fuldstændigt lammet hvis russerne/Putin lukker for gassen. Er store dele af energiforsyningen først lagt an på naturgas, så kan man ikke lægge den om med kort varsel, hvis gassen pludselig udebliver.
17-02-2018 10:02
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jørgen Petersen skrev:
@ Niels Olsen

Kul- og Ståunionen og det efterfølgende EF var helt klart med til at opbygge et godt og tillidsfuldt forhold imellem de 2 gamle arvefjender Tyskland og Frankrig. Hvor mange blodige krige har disse 2 lande ikke udkæmpet i mod hinanden igennem tiderne? Skal vi starte med at nævne første og anden verdenskrig samt den fransk-tyske krig i 1870'erne.

Angående Putin, så er han en gammel garvet KGB-mand, som man umuligt kan sige noget godt om. Hans militære indsats på Krim og i det østlige Ukraine tale for sig selv. Det kan man umuligt forsvare. I øvrigt så kan man ikke betegne Rusland under Putin som et demokratisk land. Eksempelvis er Putin altid blevet valgt uden nogen reel modkandidat. Tilsvarende eksistere der ikke nogen fri og kritisk presse i Rusland, og hvis man tillader sige at kritisere og/eller modarbejde Putin, så falder den store hammer.

At Tyskerne er ved at gøre sig selv afhængige at Russisk naturgas er komplet tåbeligt. De risikerer at Tyskland bliver fuldstændigt lammet hvis russerne/Putin lukker for gassen. Er store dele af energiforsyningen først lagt an på naturgas, så kan man ikke lægge den om med kort varsel, hvis gassen pludselig udebliver.

Du behøver ikke at fremture med officiel propaganda. rart når nogen kan se en sag fra flere sider.
Det er NATO med EU som spydspids, der har KØBT SOVJETS tidligere satelliter iøvrigt til EUs eget fordærv. Krim hørte som du ved til den russiske sovjetrepublik indtil Krustjov administrativt flyttede den til UKRAINE, som er det mest korrupte, forbryderiske land i europa, måske i verden. GODT vi ikke fik den røverbande med i EU, VÅGN op!
17-02-2018 13:45
Jørgen Petersen
★★★★☆
(1761)
Nu var det altså de østeuropæiske lande som på eget initiativ anmodede om at blive medlem af NATO. Så vidt jeg har forstået det, så var det deres frygt for russerne, som fik dem til at anmode om et NATO medlemsskab.

Iøvrigt har EU gjort et stort stykke arbejde for at få de østeuropæiske lande på fode efter kommunismens kollaps. Det skal EU da have ros for. Der er vel ingen som går ind for et velstående Vesteuropa og et fattigt Østeuropa.
17-02-2018 14:14
crankProfilbillede★★★★★
(2057)
Jørgen Petersen skrev:
Iøvrigt har EU gjort et stort stykke arbejde for at få de østeuropæiske lande på fode efter kommunismens kollaps. Det skal EU da have ros for. Der er vel ingen som går ind for et velstående Vesteuropa og et fattigt Østeuropa.

Ja. At vi har udnyttet et større marked og den billige arbejdskraft østpå, har da givet en vis vækst.
Så det har vi (EU) vel gjort af ren og skær næstekærlighed?

.

Redigeret d. 17-02-2018 14:23
17-02-2018 17:53
Jørgen Petersen
★★★★☆
(1761)
Det er klart at udvidelsen af EU i mod øst har været til alles store fordel. Denne udvidelse er med andre ord en ting som EU kan stolte af.

Udvidelse har som bekendt ikke været uden problemer, men disse problemer er ikke større end at de kan løses. Korruption og kriminalitet kan og skal således løbende bekæmpes.
18-02-2018 08:46
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jeg misunder de eenøjede, men det er dem, der skaber problemerne.

Mens Jeltsin fyldte sig med vodka og var korrupt blev ruinerne af Sovjet plyndret af Oligarker indefra og EU kapitalister udefra. Hvis vi vil videre må vi forsøge at FORSTÅ russerne, hvoraf rigtigt mange har meget godt at sige om Putin.

EU betyder udjævning af forskelle på Bulgarien og DK. Forskellen på rig og fattig bliver den samme overalt.
18-02-2018 09:00
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
I 1972 var jeg begejstret tilhænger af EF, fællesmarkedet, fordi jeg fandt det bevist, at frihandel og privat initiativ - altså det jeg kalder liberalisme, mens Crank nok heller bruger ordet kapitalisme- ville og altid vil give det størst mulige udbud af varer og tjenesteydelser til de lavest mulige priser.

Senere har jeg opdaget, at ØKONOMI ikke er den eneste faktor, som betyder noget.

EU er håbløst. 28 forskellige FOLK med hver deres sammenhængskraft kan aldrig regeres på demokratisk vis. DEMOS betyder jo FOLK. Selv her i Dk er der mennesker, som IKKE føler sig som en del af det danske demokrati, men OK brød og cirkus til pøblen er altid godt sålænge kejseren har penge nok.

Ja englænderne vånder sig. På den ene side vil de gerne være herrer i eget hus, men på den anden må de nøjes med mager bacon.
18-02-2018 09:06
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Tyrkiet vil gerne have Tysk hjælp til OPRUSTNING, så de kan smadre YPG kurderne i Syrien.

Tyskerne elsker gang i hjulene og når det regner på tysk krigsindustri så drypper det ofte på danske underleverandører.

I München tales der om at EU skal have EGEN udenrigspolitik, altså uafhængig af USA. De jamrer over Trump, der taler i både øst og vest. Jeg kunne nok tro på EU, hvis det virkelig lykkedes disse politikere, som tilsammen styrer dobbelt så mange mennesker som Trump og Putin til sammen. lykkedes disse tyskere, polakker, portugisere, grækere og danskere at blive enge om noget som helst andet end at nyde en bedre middag. Nok a la carte, da end ikke smagen for mad er den samme fra nord til syd eller øst til vest
18-02-2018 09:48
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Hvis EU skal fremad bør man gøre EET sprog til regeringssprog. Skrækkeligt, at alle love fra Parlamentet og dekreter fra Kommissionen skal affattes på, øh 27 eller er det 28 forskellige sprog.
trist at UK forlod selskabet. ellers havde jeg gerne set engelsk som EU fælles sprog, som alle børn fra Portugal til Finland skulle lære at beherske i skolen.

Man skulle også skrive en fælles europæisk historie, der kunne skabe, udsoning mellem eksempelvis det polske og det tyske folk.
18-02-2018 10:51
John Niclasen
★★★★★
(3592)
Niels Olsen skrev:
Jeg kunne nok tro på EU, hvis det virkelig lykkedes disse politikere, som tilsammen styrer dobbelt så mange mennesker som Trump og Putin til sammen.

Er det sandt?

Der er godt 508 mio. i EU.
List of European Union member states by population
Der er 325 mio. i USA.
USA @ World Bank
Der er 144 mio. i Rusland.
Russia @ World Bank

325 + 144 = 469 mio., som ikke er så langt fra 508 mio.
19-02-2018 08:36
crankProfilbillede★★★★★
(2057)
crank skrev:

Det er ikke et spørgsmål om højre eller venstre her. Men man aner totalitarismens fremmarch i en eller anden form.

Hvem tør prøve at sætte ord på det her?

Parlamentarikervælde? Lobbyisme?
Sorte penge? Hvidvask?
Mafia?

Det tredje rige?

.

19-02-2018 08:42
crankProfilbillede★★★★★
(2057)
crank skrev:
SE HER: Nu kan man skrive under !!

Dansk udmeldelse af EU

Dette forslag pålægger folketinget at debattere og ultimativt stille krav til regeringen om at udskrive folkeafstemning vedrørende Danmarks fortsatte deltagelse i EU.
https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-00201

- kom til at se, at der er FLERE UNDERSKRIFTSINDSAMLINGER.
Her er også en: https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-00193

Det er jo noget værre rod. Hvis man tænker på at skrive under, må det være bedst at vente, til der er ryddet lidt op i det.

.

20-02-2018 08:00
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
John Niclasen skrev:
Niels Olsen skrev:
Jeg kunne nok tro på EU, hvis det virkelig lykkedes disse politikere, som tilsammen styrer dobbelt så mange mennesker som Trump og Putin til sammen.

Er det sandt?

Der er godt 508 mio. i EU.
List of European Union member states by population
Der er 325 mio. i USA.
USA @ World Bank
Der er 144 mio. i Rusland.
Russia @ World Bank

325 + 144 = 469 mio., som ikke er så langt fra 508 mio.

Lidt talhurlumhej og pointen er VÆk. Kan EU nogensinde skabe fælles fodslag blandt de 500 millioner. I Rusland er der mange folkslag med hver deres sprog, men de regeres på russisk og hvis en latino i Californien ikke forstår engelsk er det vist stadig værst for ham. I EU er dansk og tysk ligeberettiget. Det er meget idealistisk men fremmer næppe samvirket.

Rusland har på sin vis samme problem med Tjetjenere som EU har med danskere. LAND og FOLK hører sammen.
20-02-2018 08:58
John Niclasen
★★★★★
(3592)
Niels Olsen skrev:
Lidt talhurlumhej og pointen er VÆk.

Det bliver ofte slynget rundt med påstande. Det er vel useriøst (og trættende i længden), hvis påstandene ikke holder ved nærmere eftersyn.

Kan EU nogensinde skabe fælles fodslag blandt de 500 millioner.
...
LAND og FOLK hører sammen.

Måske en model som den i Schweiz er at foretrække?

De har et lille og effektive ikke-bureaukratisk statsapparat. Til gengæld har de knap 2.800 kommuner, som typisk er få tusinde mennesker hver.

Så kan man selv bestemme i sin kommune.
Det er nær-demokrati.

Og det går vist ret godt for Schweiz.

EU og Danmark ser ud til at gå den stik modsatte vej med så meget bureaukratisk central-styring, som muligt.
RE: når krybben er tom, bides hestene21-02-2018 22:08
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
jeg læser Johns indlæg som en tvivl om EU s muligheder for at skabe samdrægtighed. i belgien er det svært for protestantiske kapitalist Flamlændere at udholde Valonske katolik familiedyrkere.

I spanien sprænge Baskerne mange bomber. Nogle troede at de ville blive lykkelige borgere i spanien, da franco forsvandt, men det var vist først frygten for at blive slået i hartkorn med al qeada og den slags, der fik dem til at opgive bomberne. det samme gælder nok IRA i Ulster, der også har været tavse i årevis, men nu hyler ved tanken om en kontrolleret grænse til Eire,

I min optik var det nationalismen, der smadrede SOVJET, som ellers var bundet økonomisk tæt sammen i COMECON, hed det vist. derovre lærte de små børn i DDR og Letland eller russisk i skolen.

Nej EU er dømt til at falde sammen. Kun økonomien holder sammen på skidtet, men når nu kinesiske kapitalister har opkøbt de tyske High Tech erhvervsliv og flytter produktionen hjem til riget i Midten så kunne jammeren måske begynde.
21-02-2018 22:15
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
I fortsættelse af ovenstående så har jeg fra ungdommen drømt om Europas Forenede statet og drømmer lever stadig i mig. I den forbindelse så jeg gerne de store stater såsom Tyskland og Spanien m. flere opdelt i MINDRE,

Bayern, Slesvig Holsten, Catalanien, Ethvert FOLK bør have et maximum af statslig integritet. Hvad en dansker finder ret og rimeligt kan måske få en græker op i det røde felt. Så ja den Svejtsiske kanton model er fin.

Iøvrigt har de amerikanske stater jo også vide beføjelser. Nogle har dødsstraf, andre ikke, for nu bare at være lidt morbid.

Og så: Flytter du fra den ene stat til en anden så SKIK FØLGE eller fuck tilbage, hvor du kom fra.
RE: Politiske konsekvenser22-02-2018 08:53
John Niclasen
★★★★★
(3592)
Al propagandaen har desværre stadig tag i vore politikere i en vis omfang.

Energiministeriet @ twitter

Regeringen lukker for efterforskning og boring efter olie og gas på land i Danmark

Test af vindmøller får højere prioritet

Kul, olie og gas er gammelt, dødt plantemateriale. Der er mangel på CO2 i atmosfæren. Der har den seneste mio. år med gentagne glaciale perioder været noget af den laveste koncentration af CO2 i atmosfæren i Jordens historie. Os mennesker er som gartnere, der vender jorden i en udpint have, når vi graver det gamle, døde plantemateriale op og brænder det af, så der kan dannes nyt liv af det.

Vindmøller er kendt for at hakke sjældne rovfugle og flagermus ihjel. Desuden er vindmølle-strøm ustabil energi, som har og i fremtiden fortsat vil få alvorlige konsekvenser, når strømmen udebliver. Det har bl.a. det sydlige Australien måtte sande.
Tilknyttet billede:

Redigeret d. 22-02-2018 09:04
22-02-2018 09:00
crankProfilbillede★★★★★
(2057)
John >
Hvis du ikke får modargumenter, er det fordi, dit skriv taler for sig selv.

.

23-02-2018 12:50
crankProfilbillede★★★★★
(2057)
crank skrev:

Det er ikke et spørgsmål om højre eller venstre her. Men man aner totalitarismens fremmarch i en eller anden form.

Hvem tør prøve at sætte ord på det her?

Parlamentarikervælde? Lobbyisme?
Sorte penge? Hvidvask?
Mafia?

Flere skattely med særregler?

.

24-02-2018 11:09
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(990)
crank skrev:
John >
Hvis du ikke får modargumenter, er det fordi, dit skriv taler for sig selv.

.

Ja, sikke en gang fordrejet ekstremistisk sludder (altså Niclasens propaganda opslag).
Det er desværre niveauet pga manglende kvalificerede bloggere, der ikke gider dette forum pga den useriøse debatform, der er her.
Redigeret d. 24-02-2018 11:10
24-02-2018 12:04
Jørgen Petersen
★★★★☆
(1761)
@ Niels K Sørensen

Dit kværulanteri ændrer som tidligere nævnt ikke på, at der er afgørende forskel på AGW og CAGW.

Sagt på en anden måde, så kan man udstille både din manglende viden og din manglende realitetssans blot ved at henvise til AGW og CAGW.
RE: Connie Hedegaard23-03-2018 08:31
John Niclasen
★★★★★
(3592)
Connie Hedegaard

Denne tråd blev indledt med et indlæg om Connie Hedegaard.

Berlingske Media skriver:

Connie Hedegaard ny bestyrelsesformand for Berlingske Media

Connie Hedegaard er tiltrådt som ny bestyrelsesformand for Berlingske Media. Hun afløser Kim Graven-Nielsen, der fortsætter som medlem af bestyrelsen. "Vi er stolte og begejstrede over, at en kapacitet som Connie Hedegaard har accepteret positionen som vores nye bestyrelsesformand. Hun har indsigt i medier, har en moderne, konservativ forståelse af samfundet og et internationalt udsyn, som gør hende til en stærk sparringspartner for ledelsen og aktionærerne," siger Christian Van Thillo, adm. direktør for De Persgroep, som ejer Berlingske Media.

Han takker samtidigt Kim Graven-Nielsen for hans lederskab og store bidrag for Berlingske Medias udvikling siden 2015. I den periode har huset gennemgået en hastig udvikling med fokus på sine superbrands Berlingske, BT, Metroxpress, Weekendavisen og Radio24syv.

Connie Hedegaard er i dag formand for klimafonden KR Foundation, den grønne tænketank Concito, Aarhus Universitet og har en række andre bestyrelsesposter. Tidligere har Connie Hedegaard været EU's klimakommissær, minister i VK-regeringen, og har siddet i Folketinget for Det Konservative Folkeparti. Karrieren omfatter også journalist på Berlingske, chef for DR's Radioavisen og studievært på DR2 Deadline.

"Sjældent har mediernes udfordring med at få økonomi og publicisme til at gå op i en højere enhed været større - og sjældent har samfundets behov for, at man lykkes med lige præcis den udfordring været større. At sikre at Berlingske Media også i fremtiden kan løfte sin helt centrale opgave i det danske samfund, er en opgave jeg glæder mig til at blive en del af," siger Connie Hedegaard.

(Mine fremhævninger.)

Kilde: 19. marts 2018, Connie Hedegaard ny bestyrelsesformand for Berlingske Media

Connie Hedegaard var desuden i 2009, da hun var Klima- og energiminister, med til at skabe en lille bog med klima-propaganda til Det Danske Spejderkorps, som jeg skrev om i dette indlæg.
Tilknyttet billede:

Redigeret d. 23-03-2018 09:02
26-03-2018 23:50
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Gætter på at spørgsmål om islam snart vil optage også danske politikere, som det ses i tyskland, hvor CSU og CDU står på hvert sit.
28-04-2018 14:48
Kosmos
★★★★★
(4687)
- jeg opdager pludselig, at årets Earth Hour åbenbart løb af stabelen i lørdags!(?). Dét gik da vist møj stille af sig - eller har jeg bare sovet i timen?

- skrev jeg sidste år; nu opdager jeg pludselig, at begivenheden åbenbart gentog sig i sidste måned...men dét hørte vi åbenbart heller ikke meget om??

- i 2018 var det åbenbart 24. marts...var der nogen her, der registrerede 'begivenheden'
Side 5 af 5<<<345

Deltag aktivt i debatten Vore Politikere:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Danske politikere er parat til at aflive sæler221-12-2017 22:31
Forskere som politikere?2002-11-2010 13:13
Artikler
Samtale med politikere
NyhederDato
Amerikanske politikere spiller sikkerhedsargumentet15-09-2009 06:04
Svenske politikere vil stoppe flytrafik med skat25-08-2008 07:05
▲ Til toppen
Afstemning
Hvilken af verdens førende økonomier er længst fremme i omstillingen til vedvarende energi?

USA

EU

Kina

Japan

Indien

Brasilien

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2017 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik