Husk mig
▼ Indhold

X klima.nu - et klimapolitisk parti


X klima.nu - et klimapolitisk parti19-02-2008 00:27
Søren Grene
☆☆☆☆☆
(4)
X klima.nu - et klimapolitisk parti!

Titanic-billedet illustrerer glimrende klimaproblematikken. Man kan blive på dækket og nyde det søde liv i tillid til, at skibet som lovet ikke kan forlise, eller man kan gå på broen og i maskinrummet for at gribe ind.

Ved folketingsvalget for 3 måneder siden var det velfærd, der dominerede dagsordenen og folketinget blev sammensat derefter. At prioritere velfærden højest er som at blive på dækket, for håndterer vi ikke klimaproblematikken ved målrettet og rettidig omhu, kan det snart blive småt med velfærden. Klimaproblemet skal løses politisk, men det fordrer at den parlamentariske situation i folketinget ændres. Derfor er det første spadestik nu taget til dannelsen af et nyt parti X klima.nu (udtales: kryds, klima, nu), et parti der med ét slag kan ændre den parlamentariske situation afgørende i klimapolitisk retning. Er du interesseret, så klik ind på www.xklima.nu, en hjemmeside for de, der mener, at alarmen er gået og ikke længere gider diskutere, om det er falsk alarm.

Med håb og hilsen

Søren Grene
www.xklima.nu
19-02-2008 10:08
Kosmos
★★★★★
(5366)
Klimaproblemet skal løses politisk, men det fordrer at den parlamentariske situation i folketinget ændres.

- ja, deri kan man jo så være mere eller mindre (u)enig!

Et faktum - som kun ganske få vil være uenige i - er imidlertid, at al erfaring viser, at 'enkeltsagspartier' ingen gang på jorden har, 'tihvertifald' ikke på den danske muld; men det vil du tidsnok (gen)opdage!

I mellemtiden ønskes du velkommen i dette forum, hvor du bla. kan skabe dig et (lidt bedre?) overblik over, hvorledes (danske) meninger/holdninger på klimaområdet brydes.
19-02-2008 19:01
Michael
★★☆☆☆
(196)
"Et faktum - som kun ganske få vil være uenige i - er imidlertid, at al erfaring viser, at 'enkeltsagspartier' ingen gang på jorden har, 'tihvertifald' ikke på den danske muld; men det vil du tidsnok (gen)opdage! "

Det tredjestørste parti - kan ellers ligne til forveksling
19-02-2008 19:22
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Michael skrev:
Det tredjestørste parti - kan ellers ligne til forveksling

Netop! Skulle selv til at skrive det samme...
Kosmos, du undervurderer klimaet som politisk tema, hvis du tror, at det ikke kan nå samme omfang som indvandringen har haft.
Dette har intet at gøre med dit syn på klimaproblemets omfang, men drejer sig om en nøgtern analyse af den udvikling, der er ved at foregå i befolkningen (eller med dine ord: det hysteri, der er ved at opstå
)

Om det så lige bliver dette parti (med det efter min mening ikke særlig mundrette navn), det er jo aldrig godt at vide...
Men vil bestemt ikke udelukke, at et "klimaparti" kan finde fodfæste i Danmark. Dets succes kommer i så fald til at afhænge af, i hvor høj grad, det formår at adskille sig fra de i forvejen klimaprogressive partier...

Kunne da være interessant med flere oplysninger fra Søren Grene. Hvordan har du tænkt dig at gribe sagen an? Er du gået i gang med at indsamle underskrifter? xklima.nu virker ikke pt...
RE: www.xklima.nu overbelastet / oppe igen19-02-2008 22:12
Søren Grene
☆☆☆☆☆
(4)
Hej Branner,

tak for dit indlæg. Det er rigtigt, at hjemmesiden først på aftenen var nede - angiveligt p.gr.a. overbelastning. Den er oppe igen.

Jeg håber du der kan finde mange af de oplysninger, du ønsker, ellers må du vende tilbage, så skal jeg prøve at svare. Du kan også deltage på den blog, der er på www.xklima.nu.

Nogle indlæg minder om automatreaktioner, de er naturligvis både ventede, berettigede og velkomne, men kræver jo ikke noget svar, så længe de ikke forholder sig til hjemmesidens indhold.

Med hilsen og håb

Søren
21-02-2008 13:23
Janus Agerbo
☆☆☆☆☆
(14)
@branner

Selvom DF kom frem på indvandringen, har de jo formået at melde ud på de fleste andre områder. Netop dette tror jeg har været stærkt medvirkende til at de er blevet på tinge.
Så hvis man skal lave et 'klima'-parti, i stedet for en interesseorganisation, bør man tænke de klimamæssige aspekter ind i de fleste samfundsmæssige forhold og samtidigt have politik for de områder, der måske ikke er dækket ind under klimaet.

Men god vind herfra
23-02-2008 17:52
Kosmos
★★★★★
(5366)
Mon ikke det var en god idé - ikke mindst for overskuelighedens skyld - at afstå fra at poste enslydende indlæg i flere debattråde?
Det tror jeg også, 'admin' vil mene!
RE: OK23-02-2008 18:07
Søren Grene
☆☆☆☆☆
(4)
Det tager jeg til efterretning.

Mvh

Søren Grene
23-02-2008 19:42
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jo!
Har slettet de fleste af Sørens dobbeltposter nu.
Debatten omkring energiaftalen bør fortsætte her: http://www.klimadebat.dk/forum/ny-dansk-klimaaftale-i-hus-men-er-det-nok--d7-e325.php.
06-03-2008 21:25
Jakob
★★★★★
(9185)
 


Klimaproblemet skal løses politisk, men det fordrer at den parlamentariske situation i folketinget ændres.


Noget tyder på, at Søren Grene ikke er ene om at have fået den tanke:

http://www.grassroots.dk/de-gronneste/index.html


Jeg må foreløbig erklære mig helt enig i logikken.  



 




Deltag aktivt i debatten X klima.nu - et klimapolitisk parti:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Miljø- og klimapolitisk grafitti320-12-2019 21:16
Det mest klima ambitiøse parti (Folketingsvalg 2019)5608-06-2019 19:16
Klimapolitisk Manifest10013-03-2016 15:02
Klimapolitisk udspil fra The Yes Men108-12-2009 00:27
Connie Hedegaard og klimapolitisk handling4012-06-2008 13:11
Artikler
COP15 - klimapolitisk Titanic (Mernilds Klumme, januar 2010)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik