Husk mig
▼ Indhold

8 apps til en mere bæredygtig hverdag


8 apps til en mere bæredygtig hverdag21-10-2016 10:53
jakobskovvang
☆☆☆☆☆
(7)
I ens hverdag tager man mange beslutninger, som har direkte eller indirekte indvirkning på klimaet. Vitapus har skrevet et blogindlæg om 8 smart phone applikationer, der kan hjælpe til at opnå en mere miljøbevidst hverdag.
Læs blandt andet om hvordan resterne i dit køleskab kan hjælpe dig til en mere bæredygtig kost eller om hvordan du kan holde styr på dit CO2-regnskab med en smart app.
Alle disse applikationer er designet til at gøre det nemt og overskueligt at tænke bæredygtighed ind i ens hverdag. Normalt er det overvejelse, der nemt kan drukne i den travle hverdag med job, børn og hus der skal passes. Håbet er at disse applikationer kan implementeres som en fast del af ens daglige bevidsthed omkring transport, fødevarer og energiforbrug.
21-10-2016 12:32
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
oki - skal man så bare klikke på 'Køb nu'?





.
RE: ?21-10-2016 12:39
jakobskovvang
☆☆☆☆☆
(7)
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål?

Alle applikationerne er gratis?
21-10-2016 13:08
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
jakobskovvang skrev:
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål?

Alle applikationerne er gratis?



Jeg er mere interesseret i, hvad det er, du vil sælge.




.
21-10-2016 13:38
jakobskovvang
☆☆☆☆☆
(7)
Okay, på den måde.
Jeg er medstifter af virksomheden Vitapus.
Vitapus har til formål at informere folk om klimaændringerne og deres indvirkning på jorden. Ydermere oplyser vi også omkring, hvordan man med små justeringer kan gøre ens hverdag mere klimavenlig. Dette gør vi i gennem vores sociale medier som vores facebookside og vores instagramside, samt vores blog.
I dag er vi som mennesker afhængige af mange processer som at køre i bil, spise kød og være på computer, mobil eller tablet. Alle disse processer kræver energi og den energi kommer med en pris, nemlig udledningen af drivhusgasser.
Vi har derfor sørget for at den enkelte kan tage handling i forhold til deres udledning. I gennem investeringer i CO2-reducerende projekter bliver udledningen for den enkelte neutraliseret.
21-10-2016 13:57
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Okay, på den måde.
Du, som medstifter af virksomheden Vitapus, vil gerne have, jeg bruger mit kreditkort på din side. Til gengæld bilder du mig ind, at jeg har grund til at have bedre samvittighed. Er det sådan?



.
21-10-2016 14:14
jakobskovvang
☆☆☆☆☆
(7)
Jeg vil bestemt ikke prøve at bilde dig noget ind.
Vi, som virksomhed, investerer i projekter som plantning og bevaring af regnskov, oprejsning af vindmøller og distribuering af klimavenlige komfurer i blandt andet Ghana og Kenya.

Hovedformålet med disse projekter er at nedsætte mængden af drivhusgasser der i forvejen er i atmosfæren eller forhindre udledningen af yderligere drivhusgasser. Sekundært er formålet for disse projekter også, at sikre en bæredygtig udvikling i lokalsamfundet, hvor de pågældende projekter bliver eksekveret.
Alle projekterne bliver verificeret af Gold Standard, som er startet af Verdensnaturfonden, hvor der er nogle principper alle projekterne skal leve op til.

Jeg vil bestemt mene at en sådan investering, må være med til at give god samvittighed. Hermed ikke sagt, at man blot skal svine jorden til med sin udledning, så længe man blot neutraliserer det. Man skal som udgangspunkt prøve at formindske sin udledning så meget som overhovedet muligt, men den mængde som man bare ikke kan undlade at udlede, kan man så få neutraliseret.
21-10-2016 14:44
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Nøj, hvor har jeg da dårlig samvittighed nu. Jeg bliver vist nødt til at købe nogle co2-kvoter hos dig. Er jeg så grøn igen?



.
21-10-2016 14:51
jakobskovvang
☆☆☆☆☆
(7)
Formålet er ikke at prøve og give nogen dårlig samvittighed eller placere skylden et sted. Tanken er, at vi i fællesskab skal løfte byrden, som er drivhusgassernes effekt på klimaet.
21-10-2016 15:47
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
jakobskovvang skrev:
Formålet er ikke at prøve og give nogen dårlig samvittighed eller placere skylden et sted. Tanken er, at vi i fællesskab skal løfte byrden, som er drivhusgassernes effekt på klimaet.


Og det gør vi ved at bruge kreditkortet på din hjemmeside. Korrekt?



.
21-10-2016 15:52
jakobskovvang
☆☆☆☆☆
(7)
Det er korrekt. Investeringerne i projekterne foregår i gennem Vitapus, fra vores deltagere
21-10-2016 16:18
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
oki - skal man så bare klikke på 'Køb nu'?





.
21-10-2016 16:21
jakobskovvang
☆☆☆☆☆
(7)
Ja
19-04-2017 18:51
MarseillesProfilbillede☆☆☆☆☆
(3)
Spændende input
Tak, det vil jeg tjekke ud!
20-04-2017 01:34
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Har i nu husket at trække naturens automatiske regulering fra? Jorden bliver i disse år grønnere, helt af sig selv, fordi der er mere CO2 i atmosfæren. Naturen genplanter så at sige sig selv. For at sige det ligeud, så vækkes min dybeste medlidenhed med de stakkels idioter som kan finde på at hoppe på dette projekt.
20-04-2017 18:03
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg er helt enig med Morten Riber.
20-04-2017 18:12
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
- tror nu ikke, der er nogen, der hopper på den.



.




Deltag aktivt i debatten 8 apps til en mere bæredygtig hverdag:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Spørgsmål om bæredygtig energiforsyning318-05-2017 19:55
Tvivlsindustrien og Bæredygtig Landbrug306-02-2017 10:12
Deleøkonomi som en mere bæredygtig fremtid?321-04-2015 20:58
Bæredygtig energiforsyning i Grønland306-09-2008 08:58
I oliestaten Abu Dhabi er en ny bæredygtig by ved at rejse sig221-03-2008 09:53
Artikler
Sådan får du en grønnere hverdag
Søren Hermansen: Forskellen mellem by og land - bæredygtig viden og ny business
Bæredygtig udvikling
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik