Husk mig
▼ Indhold

Affaldssortering


Affaldssortering22-09-2011 11:45
Johanne
☆☆☆☆☆
(1)
Til brugerne af klimadebat.dk

Jeg er studerende på Journalisthøjskolen og er i gang med en historie, der handler om Danmarks brug af affaldssortering (eller mangel på samme) og forskellene fra kommune til kommune.
Jeg leder i den forbindelse efter personer, der enten:

1) Ønsker at sortere sit affald, men ikke har tilfredsstillende mulighed for det i sin kommune.

eller:

2) Bor i en kommune med god ordning for affaldssortering og er glad for ordningen.

Jeg håber, at nogle af jer har lyst til at medvirke og hjælpe med at sætte fokus på emnet!
Send mig en mail på nedenstående adresse.

Mvh.

Johanne Kramer
Danmarks medie -og journalisthøjskole
Email: jdkramer@mail.dmjx.dk
22-09-2011 19:34
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Kære Johanne

Måske du også skulle se på, hvad husholdningsaffald sorteret på en anden måde kan bruges til.

Jeg bor selv i en kommune, hvor husholdningsaffaldet sorteret i 2 dele - en biologisk/organisk og en rest del.
Der er yderliger en beholder til papir.
Farlig affald kan lægges i en plastpose og bindes til affaldsbeholderenslåg.

Jeg kunne godt tænke mig, at det biologiske affald blev opdelt i vegetabilsk og animalsk, så det direkte kunne bruges til biogasproduktion.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
23-09-2011 11:52
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
Hej Johanne

Spændende emne - specielt hvis du kan få mere ind i det end nøje udvalgte enkelthistorier der understøtter to skarpt foruddefinerede perspektiveringer. Et åbent spørgsmål; Hvad er formålet med de interviews? Ny viden og indsigt - eller blot kød på et forbygget skelet?