Husk mig
▼ Indhold

AI-hjælp til klimadebat.dk

Side 3 af 3<123
16-07-2026 22:37
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)
Fakta taler for sig selv.

Kværulanteri kan ikke bruges til noget.
Tilknyttet billede:

16-07-2026 22:38
Peter Villadsen
★★★★★
(3552)
Folk, der gentager sig selv uden kildeangivelse eller dokumentation, er umodne og useriøse
16-07-2026 22:39
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)

Tilknyttet billede:

16-07-2026 22:40
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)

Tilknyttet billede:

16-07-2026 22:41
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)
Fakta om klimaændringer

1) Færre og færre mennesker mister livet på grund af naturkatastrofer og ekstremt vejrs hændelser.
2) Skaderne som følge af naturkatastrofer med mere bliver stille og roligt mindre og mindre, når man opgør dem i promille af BNP.
3) Denne klode bliver langsomt grønnere og grønnere og tilsvarende mere frodig som følge af dels mere CO2 i atmosfæren og dels opvarmningen.
4) Den globale produktion af alle de vigtige afgrøder/fødevarer stiger og stiger.
5) Den gennemsnitlige levealder stiger og stiger.
6) Færre og færre mennesker lever i alvorlig fattigdom.
7) Færre og færre mennesker dør af sult eller lider af alvorlige sultproblemer.
8) Det brændte areal vedrørende skov- og naturbrande falder og falder på globalt plan.
9) Lande som Grækenland, Italien, Frankrig, Spanien og Portugal har også oplevet et væsentligt fald i det brændte areal på grund af skov- og naturbrande.
10) Langt flere mennesker mister livet på grund af kulde end af varme.
11) Det samlede antal kulde- og varmerelaterede dødsfald fortsætter med at falde. Faldet i kulderelaterede dødsfald har indtil nu været større end stigningen i varmerelaterede dødsfald.
12) Færre og færre mennesker dør af infektionssygdomme end tidligere. Det skyldes blandt andet stigende velstand, bedre ernæring, rent drikkevand, forbedret sanitet, vaccinationer, antibiotika og generelt stærkere sundhedssystemer.
13) Homo Sapiens stammer fra Afrika. Vi er således tilpasset til et varmt klima. Eksempelvis er vi meget gode til at svede og herved regulere kropstemperaturen.
14) Den globale opvarmning er ca. 3 – 4 gange så kraftig ved polerne som i gennemsnit af hele kloden. Og den er ca. 4 – 5 gange så kraftig ved polerne som ved ækvator. Det vil sige: Der hvor man har størst gavn af opvarmningen, oplever man generelt den største opvarmning, og der hvor man har mindst gavn af opvarmning oplever man generelt den mindste opvarmning.
17-07-2026 10:12
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)
Fakta taler for sig selv. Og det bliver man nød til at respektere.
RE: Branner er ikke bare Branner...17-07-2026 14:32
Jakob
★★★★★
(10208)
­

Peter Villadsen

Jeg tror måske, at jeg har fundet en alvorlig kodefejl i tituleringen, som kan forklare det hele.
Tester ny kode:

Kære PRESIDENT Branner:

https://www.klimadebat.dk/hjaelp.php

Skulle disse retningslinjer ikke blive overholdt, kan det forventes, at administratoren griber ind med advarsler, sletning af indlæg og i yderste konsekvens udelukkelse af den pågældende bruger.
Senest revideret af Jeppe Branner, Klimadebat.dk's strenge og forhåbentlig retfærdige administrator, 24. januar 2011.

Notification: There are posts for you in this subject.

­
18-07-2026 09:54
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)
Dette handler ikke om kodefejl, titulering eller retningslinjer.

Det handler alt om, at I ikke respekterer fakta. Og I ønsker ikke at høre om og forholde jer til fakta, for så forsvinder grundlaget for jeres alarmisme.
18-07-2026 13:41
Peter Villadsen
★★★★★
(3552)
Det er barnligt at gentage argument om fakta.
Om nogen, jeg respekterer al veldokumenteret Peer reviwed fakta.
Men grafer uden analyser af indhold, kildehenvisning er for tossehoveder og virker helt useriøst. Jeg ved godt Jørgen Petersen nok selv tror, at han er god til at argumentere. Det er han ikke, fordi hanaldrig har været tæt på natur videnskab, som han håner pga uvidenhed.
Det er det tætteste jeg kan komme på sandheden
18-07-2026 15:42
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)
Fakta er fakta og det kan man ikke snakke sig fra.

Fakta viser klart, at der ikke er nogen klimakatastrofe under opsejling.

Hvad ypperstepræsterne siger, er lige gyldigt.

Som bekendt var der en lille dreng, som sagde, at kejseren ingen tøj har på.

Ligheden er påfaldende.
Tilknyttet billede:

18-07-2026 15:43
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)

Ligheden er påfaldende.
Tilknyttet billede:

18-07-2026 15:43
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)

Ligheden er påfaldende.
Tilknyttet billede:

18-07-2026 15:44
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)

Ligheden er påfaldende.
Tilknyttet billede:

18-07-2026 16:00
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)

Ligheden er påfaldende.
Tilknyttet billede:

18-07-2026 21:54
Jakob
★★★★★
(10208)
­

­

Peter Villadsen skrev:
Det er barnligt at gentage argument om fakta.
Om nogen, jeg respekterer al veldokumenteret Peer reviwed fakta.
Men grafer uden analyser af indhold, kildehenvisning er for tossehoveder og virker helt useriøst. Jeg ved godt Jørgen Petersen nok selv tror, at han er god til at argumentere. Det er han ikke, fordi hanaldrig har været tæt på natur videnskab, som han håner pga uvidenhed.
Det er det tætteste jeg kan komme på sandheden

Med eller uden peer reviw, så tror jeg også, at den sandhed er nogenlunde holdbar. Men det er langt fra hele den sandhed, som jeg har argumenteret for at gøre gældende.
Og selvom mindre kan gøre det, så kunne jeg godt ønske, at du ville erkende lidt mere.

Jørgen Petersen håner f.eks. også konstant forumreglerne og de skribenter, som bliver fordummet af det, når han bryder dem.
For mig personligt har hans facon på regelbrud været en pestilens i mange år, men især før under og efter det sidste valg er det eskaleret og har kvalt enhver fornøjelse ved at bidrage med visionært stof til forum. Jeg mener ikke, at det kan være rigtigt, at det skal fortsætte, og der har utallige gange tidligere været klaget over hans spam og flood.

Du arbejder med videnskab, men han arbejder politisk.
Det indebærer desværre ofte to meget forskellige måder at argumentere på.
Hvad synes du om, at du i ny og næ skiver et sandfærdigt videnskabeligt indlæg til en skribent, som ikke vil forstå klimavidenskaben, men til gengæld samtidigt har drøn travlt med at fylde forum med skadelig politik baseret på fejl, som du i forvejen har rettet ham i utallige gange før.?
Genkender du det billede.?
CO2 gør ikke noget, GW er godt, så udledningerne må for enhver pris ikke standses.
De eneste, der skal standses, er dem, der vil arbejde på at standse udledningerne.

Jeg har set på det i 14 år, og jeg har fået så inderligt alt for meget nok af det.
Du har set på det i syv år... hvor mange flere debatår vil du gerne bruge på samme måde til at troldetræne den samme uhæderlige skribent.?
Det er mig bekendt ikke en sag til afstemning eller op til os at bestemme, og du har på mange måder allerede bekendt kulør.
https://www.klimadebat.dk/forum/joergen-petersens-doede-forum-d12-e4845.php
Men hvis du klart tilkendegiver, at du vil have det fint nok med at skulle undvære Jørgen Petersen, så gør du det lidt nemmere for mig at forstå og for Branner at handle.

­
18-07-2026 22:10
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)
Sandheden er ilde hørt. Og det specielt hvis man lever på en løgn.

Efter 300 år med global opvarmning, ville problemerne helt klart være synlige, såfremt opvarmningen medførte alvorlige problemer.

Men problemerne er der bare ikke.
20-07-2026 21:02
Jakob
★★★★★
(10208)
­

https://www.klimadebat.dk/forum/joergen-petersens-doede-forum-d12-e4845.php#post_106952
Lars Buhrkall skrev:

D. 18-07-2026 kl. 16:56 er der da to andre indlæg.....

Det er min erfaring, at det kan betale sig at tænke en ekstra gang over hans sjældne svar.
Det har jeg gjort, men jeg kan stadig ikke greje dette.
I min søgen troede jeg, at jeg havde fundet en anden betydning i form af en ny profil, men det har med rimelig sikkerhed nu vist sig at være en AI-reklamespambot af en mere avanceret type, som måtte komme før eller siden.

Dog interessant at se, som Jørgen Petersen straks hoppede på limpinden.
Det vil næsten være synd at skille dem ad, så jeg indstiller til, at det nye lykkelige spampar sendes på orlov sammen, så de kan følges yndigt videre ad.
Spamme til hinanden....
https://www.klimadebat.dk/sendleradam93-p3005.php#indlaeg

­
21-07-2026 08:30
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)
Du udstiller din uvidenhed og dit manglende intellekt med dit evindelige kværuleren.

Jeg gør blot opmærksom på at vi ikke har nogen klimakrise eller -katastrofe.

Tilknyttet billede:

21-07-2026 08:30
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)
Du udstiller din uvidenhed og dit manglende intellekt med dit evindelige kværuleren.

Tilknyttet billede:

21-07-2026 08:31
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)

Tilknyttet billede:

21-07-2026 08:31
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)

Tilknyttet billede:

21-07-2026 08:32
Jørgen Petersen
★★★★★
(8805)

Tilknyttet billede:

Side 3 af 3<123

Deltag aktivt i debatten AI-hjælp til klimadebat.dk:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Grønnere svar fra AI..?2306-08-2026 22:01
Har AI en bevidsthed.?616-06-2026 15:38
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik