Husk mig
▼ Indhold

Anonyme Kødholikere (møde)


Anonyme Kødholikere (møde)29-12-2018 10:44
Jakob
★★★★★
(9216)
­


AK mødet (inspireret af slørede normer) erklæres hermed for åbnet:




Hej, jeg hedder Jakob. Jeg er kødholiker.


*nikker anerkendende til den næste mødedeltager og giver ham (m/k) ordet*





­
29-12-2018 11:15
Kosmos
★★★★★
(5370)
Hej, jeg hedder Jakob. Jeg er kødholiker...

- inden du således (ganske uopfordret?) tager ordet (og dermed forsamlingens opmærksomhed?) bør du nok tilsikre, at ingen føler sig krænket derover!


Godt Nytår til jer alle!
29-12-2018 11:34
Jakob
★★★★★
(9216)
­


Det er ikke særlig god stil, når tilskuere blander sig i et følsomt AK-møde.
Men hvis du også er kødholiker og ønsker at deltage seriøst, så er du også meget velkommen.
Man plejer at begynde med at præsentere sig og hilse høfligt, og så hilser de andre ligeså høfligt tilbage, og i næste omgang må vi så bekende og fortælle.


Hej, jeg hedder Jakob. Jeg er kødholiker.

*nikker anerkendende til den næste mødedeltager og giver ham (m/k) ordet*


­
29-12-2018 20:12
Michael-VejretVendsyssel
☆☆☆☆☆
(17)
Kødholiker... Hold da k... sikke noget forpulet vrøvl!! Det lyder jo som nogle af tosserne på Klimabevægelsen. Det er vel en nytårsspøg.
30-12-2018 02:28
Jakob
★★★★★
(9216)
­


Det er altså ikke sådan, mødet bør køre, men så tager jeg ordet igen.

Det kniber åbenbart med at tro, at jeg skriver her for seriøst at bekende min dårlige samvittighed overfor andre ligesindede, som også er afhænge af kød.

Men tro mig, det er virkelig en plage... Jeg mener, at det er forkert at være afhængig af kød, men selvom jeg for nogle dage siden tydeligt kunne se de ti sultne børn for mig, som ikke fik ris, fordi jeg ville spise en pølse, og selvom jeg for mit indre blik kunne se mishandlede grise med slagmærker, lungebetændelse, hvid lever og bylder, så smagte den alligevel usmageligt godt.
Og engang imellem, så kører tankerne i retning af kød, så de slet ikke er til at styre. Ligegyldigt, hvad jeg læser eller hører, så bliver det i hjernen omsat til kødretter, og det kan blive meget overvældende. F.eks., når jeg læser et citat som dette,:

Kødholiker... Hold da k... sikke noget forpulet vrøvl!! Det lyder jo som nogle af tosserne på Klimabevægelsen. Det er vel en nytårsspøg.


så kan jeg ikke koncentrer mig om selve indholdet i teksten. Jeg sidder bare og tænker på, hvilken portion sylte, der må kunne laves af et hoved, der skriver sådan.


*Bukker hovedet skamfuldt og giver igen ordet videre til den næste*

­
30-12-2018 13:53
Michael-VejretVendsyssel
☆☆☆☆☆
(17)
Jeg tager gerne ordet igen for at hjælpe det hoved der kan erklære sig selv for "kødholiker".
Der er hjælp at få via psykiatriske-akutmodtagelser


https://www.regionh.dk/Sundhed/Akut-hj%C3%A6lp/Psykiatriske-akutmodtagelser/Sider/default.aspx
30-12-2018 15:41
Jakob
★★★★★
(9216)
­


Hej Michael-VejretVendsyssel. Jeg er da så også glad for, at du er her, når der nu ikke er mødedeltagere, som vil hjælpe. Men jeg er helt overbevist om, at den ekspertise, som du henviser til, vil mene, at det ikke er helt dumt i min situation at søge ligesindede, som jeg kan finde støtte hos til at bearbejde mit skamfulde problem. Altså hvis jeg ikke kan leve med fortrængningerne, som de fleste andre opfatter som 'det lille strejf af dårlig samvittighed, som gør nydelsen helt perfekt'. Og det må jeg nok indrømme, at jeg i stigende grad finder vanskeligt.


For to dage siden købte jeg en leverpostej.... og ... nej ......nej, jeg kan desværre ikke mere lige nu, så jeg giver ordet videre til den næste ligesindede med mod til at skrive åbent om sit problem.




­
30-12-2018 18:46
Michael-VejretVendsyssel
☆☆☆☆☆
(17)
Oste-holiker er en mildere form for kød-holiker. Men alt afhængighed starter i det små. Pas på pas på.

https://www.youtube.com/watch?v=2GRgk1vUMjY
30-12-2018 21:56
Jakob
★★★★★
(9216)
­


Michael-VejretVendsyssel skrev:
Oste-holiker er en mildere form for kød-holiker. Men alt afhængighed starter i det små. Pas på pas på.

https://www.youtube.com/watch?v=2GRgk1vUMjY


Jeg synes, at det er for hårdt også at ville tage mælkeprodukter fra en kæmpende kødholiker, så nu tror jeg igen ikke på, at du er her for at hjælpe, men for at håne.
Hvis det er det bedste råd, du kan komme med fra den psykiatriske afdeling, som du så varmt anbefaler, så synes jeg måske, at du bør vende tilbage dertil og bede dem om at lære dig noget bedre.




­
30-12-2018 22:25
Michael-VejretVendsyssel
☆☆☆☆☆
(17)
Hvem begyndte med kød-holiker vrøvlet. Noget som kun folk der hører til på den lukkede afd. kan finde på.
6812 indlæg på denne debat... få dig dog et liv.
30-12-2018 23:44
Jakob
★★★★★
(9216)
­



Det er ikke noget, jeg har fundet på. Jeg har f.eks. set på TV, hvordan nogle sympatiske unge piger holdt møder, fordi de kæmpede forgæves imod deres trang til flæskesvær.



Kære medkødholikere, vi må nok bære over med dem, der ikke kan forstå problemet. Det kan være, at de har forsøgt at løse det for sig selv for så længe siden, at de har fortrængt det, fordi de måtte give op, fordi de troede, at de heller ikke måtte drikke mælk, og så drak de øl i stedet for, og derved opstod den hensynsløse fuldemands æde- og debatkultur, som man kan opleve fra nogle kødædere overfor andres arbejde på at forbedre sig selv i klima bæredygtig retning. Det generer dem, at se andre arbejde på at forbedre sig selv til et moralkodeks, som er finere end deres eget. Det må vel også være forståeligt, at det er vanskeligt at se i øjnene, at man har en trang til at spise lig. Men de har ikke noget at gøre på dette møde. Denne tråd er ikke skabt til dem..!


Og nu, hvor Michael-VejretVendsyssel har været så vendelig at forlade tråden, så prøver Jeg igen...





Hej, jeg hedder Jakob. Jeg er kødholiker.


*nikker anerkendende til den næste mødedeltager og giver ham (m/k) ordet*




­
05-01-2019 16:14
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Har du prøvet med en broccolikur? Hvis ikke du synes om broccoli, så vil jeg anbefale karse. Det vokser udmærket på bløde fugtige steder, så man kan anlægge sit eget karsebed i øregangene, eller i dit tilfælde, måske på issen.
Jeg kan garantere, at efter en måned, udelukkende med karse, så vil du sandsynligvis være enten
1. død, eller
2. en grøntsag
Du bør ubetinget prøve det, og bagefter delagtiggøre os i dine erfaringer. Hvis du altså overlever.
05-01-2019 17:38
Jakob
★★★★★
(9216)
­


Hej Krutzou .... Jeg havde egentlig forladt tråden, men så opdagede jeg, at der var lys og fandt til min store skuffelse ud af, at det bare var dig.

Her må nu nærmest være adgang forbudt for de veganerspirer, som jeg oprindeligt håbede på at tiltrække.


Men når Michael-VejretVendsyssel og andre typer som jer åbenbart tiltrækkes så stærkt af emnet, så vil jeg foreslå, at I søger gensidig inspiration i enerum evt. ved denne video:

https://www.youtube.com/watch?v=vO7Hf1rQWzM

Hyg jer... sammen.



­­
05-01-2019 17:47
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Det er såmænd ikke emnet som virker særligt tiltrækkende på mig. Det er snarere dine besynderlige indfald, som tilsyneladende bliver mere og mere hyppige. Jeg tror du befinder dig i det forkerte forum, hvis du ønsker hjælp til at bearbejde dine tilbøjeligheder.




Deltag aktivt i debatten Anonyme Kødholikere (møde):

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik