Husk mig
▼ Indhold

AT-synopsis


AT-synopsis15-04-2018 14:20
vegan
☆☆☆☆☆
(2)
Hejsa, jeg skriver AT-synopsis i fagene Biologi og Matematik. Overemnet er Grænser og jeg har valgt, at fordybe mig i "hvordan påvirker en vegansk livsstil klimaet i forhold til at miljøproblemerne ingen landegrænse har?"

Derunder har jeg tre spørgsmål:
1. Hvor stor er forskellen på CO2-udledningen fra en vegansk livsstil og kødspiser-livsstilen?

2. Hvordan påvirker Vestens problemer andre lande som f.eks. Bangladesh?

3. USA's kødforbrug og CO2-udledning sammenlignet med Indiens kødforbrug og CO2-udledning.



Det tredje spørgsmål har jeg ikke helt fået færdig-formuleret.
Hvad ville I svare til spørgsmålene? Og hvordan ville man få nogle metoder inkluderet? Jeg har lidt svært ved at få nogle biologiske og matematiske metoder ind i det.

Håber der er hjælp af finde :-)

Mvh,
vegan
15-04-2018 20:19
vegan
☆☆☆☆☆
(2)
Nogle der kan hjælpe?
15-04-2018 23:45
Kosmos
★★★★★
(5370)
Håber der er hjælp af finde :-)

- jeg håber, du har spurgt i andre fora end dette...her savner vi vist i nogen grad 'veganer-ekspertise'!


Med henvisning til vedhæftede 'udflytningsforslag' fra Weekendavisen kunne jeg være nysgerrig mht., om du er bosiddende i øst- eller vestdanmark?
Tilknyttet billede:

16-04-2018 08:30
pifpafpuf
★★★☆☆
(769)
...jeg ville undersøge hvor mange af de unge piger , der kommer i kontakt med psykiatrien grundet spiseforstyrrelser, som får disse problemer afledt af de unges politiske overvejelser om klodens fremtid. Og overbevisningen om selv at have indflydelse på klodens fremtid , være en del af problemet , som følge af kostvaner.
Vi kender desværre en, hvor jeg mistænker at roden til spiseforstyrrelsen er politisk betinget mere end noget andet.
Det kunne være rart at vide om problemet eksisterer , og i givet fald hvor stort problemet er.
16-04-2018 09:25
Jakob
★★★★★
(9216)
­
­


@vegan


Dette link har du sikkert læst:
https://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/sadan-pavirker-din-mad-klimaet
Læs her, hvorfor maden er med til at skabe global opvarmning, og se, hvor mange drivhusgasser de enkelte fødevarer egentlig udleder.



Jeg ville nok være mest nysgerrig efter at vide, hvad den generelle forskel mere præcist er på vegansk livsstil og kødspiser-livsstilen.
Føder de f.eks. lige mange børn?, har de samme privatforbrug?, investerer de i de samme ting?, er de lige flinke til at isolere deres huse?, rejser de lige meget?, har de samme benzinforbrug? osv. osv..
Der kan måske være en chance for at spore flere interessante og vigtige forskelle end blot kosten.




­­




Deltag aktivt i debatten AT-synopsis:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik