Husk mig
▼ Indhold

Behovet for frygt og frelse


Behovet for frygt og frelse22-08-2008 18:43
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
I gamledage frygtede folk for dommedag, og de tegn som indvarslede dommedag. Sygdom, krig, jordskælv, uvejr og solformørkelse m. m. Det må bemærkes at der stadigt er folk som tæller stadigt mindre jordskælv, og tager stigningen i disse som et tegn på jordens snarlige undergang.

I min barndom var det atomkrig vi frygtede. Selvom brugen af atomvåben er lang mere sandsynligt i dag hvor der langt er flere gale mennesker, som har dem, så er det ikke noget vi taler om så meget som den gang.

Det gode ved menneske skabte globale opvarmning er at vi kan forhindre den ved at påtage os et ansvar ved at nedbringe vores eget udslip af CO2 ikke kun ved at holde vejret, men ved at plante et træ, cykle til bageren, i stedet for at køre i bil. Og en masse andre ting. Er det ikke bare en rar følelse at rede jorden? Det er så rart når så mange enlige unge mennesker af begge køn kan gøre nogen sammen og i fællesskab rede jorden.
23-08-2008 14:09
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@kulden-varmen

Er du ironisk? Jeg kan ikke se det fede ved at redde jorden på en måde det i den grad skal styrer vores adfærd. Hvis nogen mener at det er fedt, er mit svar at det kun kan være fedt på den samme syge måde som det må være at lægge alt ansvar fra sig og bare sejle derudaf i en kæmpe brandert.
23-08-2008 17:41
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
MortenRiber skrev:
Er du ironisk?

Jeg prøver bare at forstå folkstanke mønstre. Men det kommer nemt til at virke ironisk.

Jeg kan ikke se det fede ved at redde jorden på en måde det i den grad skal styrer vores adfærd. Hvis nogen mener at det er fedt, er mit svar at det kun kan være fedt på den samme syge måde som det må være at lægge alt ansvar fra sig og bare sejle derudaf i en kæmpe brandert.


Det fede er følelsen at have magt, at gøre noget selv i et fællesskab. Der er mange andre ting som styre vores adfærd, det er det som hedder kultur.




Deltag aktivt i debatten Behovet for frygt og frelse:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik