Husk mig
▼ Indhold

Bemærkelsesværdige citater.....



Side 6 af 13<<<45678>>>
10-11-2008 09:42
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
MortenRiber skrev:
at, uanset hvor meget manipulation, følelsesmæssigt bedrag mv. en udsættes for, så skal vi altid huske at tænke selv. Selvom en måske endda vil føle sig udenfor, så lad dem ikke få en til at blive endnu en medløber, for netop nu er det at en må tænke selv.


alt det engelske tekst så betyder det bare: "Kejseren nye klæder". Der er noget med at dansk er mere kort fattet end Engelsk.
RE: Hermed lige et par one-liners snuppet i farten fra diverse tv-diskussioner :18-11-2008 08:07
gorm
★☆☆☆☆
(81)
¤ "Either we change - or the climate changes !".

¤ "Stenalderen ophørte da heller ikke pga. mangel på sten !".



[- og undskyld, hvis I kender dem allerede, det var egl. her jeg ville have posted dem ! -]
18-11-2008 09:15
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@kulden-varmen
Jeg har først lige set det du skriver, men jeg mener trods alt at der går noget tabt når vi således skærer teksten ned. Fx kan jeg se at jeg ikke fik med at Mikale Crichton også ligestiller "alarmen" med propaganda som igen opfattes som en trussel. Trusselsaspektet er væk i min tekst og det er vel også lidt meget forlangt af en tredje læser at han selv skal udlede det af kejserens nye klæder. Dertil kommer at kejserens nye klæder også er oversat til engelsk.

Han skriver også at vi nøje bør overveje om det giver anledning til noget problem når vi mødes af en sådan massiv propaganda, altså om det er en trussel i det som skal taget alvorlig eller om der måske bare er tale om en storm i et glas vand.

Slutteligt vil jeg medgive dig at det langt hurtigere bliver vanskeligt at tolke en engelsk tekst, end en tekster på vort eget modersmål. Hvis det ikke skal tage alt for lang tid kræver det et kæmpe ordforråd på engelsk, samt et dybtgående grammatisk kendskab, som jeg desværre ikke har, men jeg håber at det nu er lykkedes at få dette "lille" stykke tekst forstået på rimelig vis.

Mvh
Morten
23-11-2008 21:48
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Fra National Snow and Ice Data Center nyheds artikel:

"An expected paradox: Autumn warmth and ice growth " (10/11-08)

As is normal for this time of year, ice extent increased rapidly through most of October. However, this year, the increase was particularly fast, which contributed to above-average air temperatures near the surface. A look back at the entire melt season from March through October reveals that the Arctic sea ice is showing some unusual changes in growth and melt cycles.

In the past five years, the Arctic has shown a pattern of strong low-level atmospheric warming over the Arctic Ocean in autumn because of heat loss from the ocean back to the atmosphere. Climate models project that this atmospheric warming, known as Arctic amplification, will become more prominent in coming decades and extend into the winter season. As larger expanses of open water are left at the end of each melt season, the ocean will continue to hand off heat to the atmosphere.

As mentioned...unusually high air temperatures go hand-in-hand with the rapid increase in ice extent seen through most of the month of October. It is important to reiterate this fast rate of growth is not unexpected under current conditions.

....if we look at the total extent of ice lost between the March maximum and the September minimum, 2008 set a new record for total ice loss over an entire melt season.

Arctic sea ice and climate are behaving in ways not seen before in the satellite record—both in the rate and extent of ice loss during the spring and summer, and in the record ice growth rates and increased Arctic air heating during the fall and winter.

Fed skrift min

Hele artiklen her:

http://nsidc.org/arcticseaicenews/index.html


Vh rick

Vi har hørt varslerne. Klokken tikker....Informerede valg.
12-01-2009 20:35
rick_uk
★★★★☆
(1140)
National Snow and Ice Data Center - 7/1-09:

Average ice extent in December..(2008)..was well below average and very close to that measured in 2007. Heading into 2009, the Arctic sea ice cover is again young and thin; given this set-up, a continuation of well-below-average sea ice extent in 2009 is a near certainty.

http://nsidc.org/arcticseaicenews/index.html


Vh rick

Vi har hørt varslerne. Klokken tikker....Informerede valg.
RE: Hermed lige et par one-liners snuppet i farten fra diverse tv-diskussioner :08-02-2009 21:28
faroeinn1
☆☆☆☆☆
(16)
gorm skrev:
¤ "Either we change - or the climate changes !".

¤ "Stenalderen ophørte da heller ikke pga. mangel på sten !".



[- og undskyld, hvis I kender dem allerede -]


Jeg har set i tv nogen spise sten der indeholder mineraler
nu spises mennesker stenalderbrød mennesket lever i en
stenalder tid de er ikke kommet videre oppe i hovedet.

v.h.Hans Birgir
Tórshavn/ Færøerne
http://www.faroeinn.fo
09-02-2009 18:39
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Engelbeens konklusion efter et par lange debater bl.a på Watts, her fra debaten CO2, temperature and ice ages:

"Conclusion:
Although humans are the cause of the increase of CO2 (and CH4), the effect of this on temperature is limited and to a certain extent even beneficial.
There are other reasons to limit our use of fossil fuels, but global warming is not one of them... "
03-03-2009 11:07
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
NOAA´s Swanson om den afkøling vi ser disse år:

"This is nothing like anything we've seen since 1950," Kyle Swanson of the University of Wisconsin-Milwaukee said. "Cooling events since then had firm causes, like eruptions or large-magnitude La Ninas. This current cooling doesn't have one."

Redigeret d. 03-03-2009 11:08
05-03-2009 19:33
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Wallace Broecker, klimaforskningens grand old man.

For over 50 år siden offentliggjorde han sine første videnskabelige artikler om CO2's evne til at påvirke atmosfæren. For næsten 35 år siden introducerede han begrebet global warming og advarede om farerne ved at afbrænde fossile brændsler.

Information: Er der i dag en grad af desperation blandt klimaforskere i lyset af klimaets hastige forandring og fraværet af handling?

Vi er - i det mindste i USA - knap kommet over den tærskel, hvor folk i almindelighed tror på, at klimaforandringerne er et alvorligt og menneskeskabt problem. Mange mener ikke, det er et problem. Og blandt mennesker, der erkender problemet, er der ofte en forestilling om, at det er lettere at løse, end det i virkeligheden er. At få vedtaget Kyoto-aftalen var virkelig svært, men den udgør bare et lillebitte skridt. At nå 10, 20, 30 pct. vedvarende energi i energisystemet er svært - at nå op på 100 pct. er en gigantisk udfordring.

Normalt er jeg et meget optimistisk menneske, men her er jeg ikke optimist. Denne udfordring er virkelig hård. Menneskeheden har klaret at løse lokale forureningsproblemer, men dette er globalt. Jeg er 78 og holder måske 20 år endnu, hvis jeg er meget heldig. Det er ikke længe nok til, at jeg kan få at se, hvordan dette udvikler sig. Det er de unge, der vil komme til at leve med det resten af deres liv.


Kilde:

INFORMATION: 'Vi er nødt til at støvsuge atmosfæren for CO2' (5/3-09)
http://www.information.dk/184406


Vh rick

Vi har hørt varslerne. Klokken tikker....Informerede valg.
12-03-2009 21:50
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Kevin Anderson, forskningschef ved det britiske Tyndall Centre for Climate Change Research, klimakongres i Bella Centret i København (12/3-09):

Jeg håber fortsat, at vi får en god aftale på Københavns-mødet i december, men realistisk tror jeg, at chancerne for, at politikerne reagerer passende på en udfordring af det omfang, som forskerne nu meget klart har beskrevet, er meget, meget spinkel.

...den store forskel på Kyoto-aftalen fra 1997 og en ny Københavns-aftale er, at verden i Kyoto stadig havde tid at løbe på og tid til at formulere skrappere mål....Den luksus har vi ikke længere. Vi er nødt til at gennemføre markante CO2-reduktioner globalt inden for de nærmeste 5-10 år. Vi kan ikke vente på, at der i fremtiden kommer skrappere strategier.

...i-landene må forpligte sig til allerede i 2020 at reducere deres CO2-udledninger med 40-50 pct. I 2030 bør målet være 60-70 pct. reduktion eller mere


Kilde:

http://www.information.dk/185137


Vh rick

Vi har hørt varslerne. Klokken tikker....Informerede valg.
13-03-2009 00:49
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
James Hansen - Tirsdag 10/3 i ingienørforeningens hus.

"Jeg håber ikke de når til en aftale i København i år såfremt den er lige så ineffektiv som den forrige (Kyoto). Så er det bedre at man tager 1-2 års pause og får debatteret og udarbejdet noget der virker istedet."

Personligt er jeg jo enig. Måske en del af de "klima-bevidste" burde til at bekymre sig over vores tiltag fremfor om der er en årsag. Den slags bør overlades til videnskaben - herunder selvsagt "hobby-videnskabsmænd" hvis de har lyst. Men tænk om Gore og ligesindede brugte bare 10% af sin tid på at evaluere Kyoto og forskellige tiltag fremfor bare at levere skræmmebilleder konstant. Vi er jo igang med Kyoto og indstillet på en ny aftale så fortsat "skræmmen" til handling er lidt trættende i længden - samt ikke mindst potentielt mere skadeligt for hele ideen i længden. (overdrivelser gør at man spilder den nyttige idiot for "modstandere").

Mvh.
Mikkel
16-03-2009 07:24
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Dr James Hansen, the director of Nasa's Goddard Institute for Space Studies:

We can no longer allow politicians and business to twist and ignore science...The scientists can connect the dots and define the implications of different policy choices and we should make clear those implications

One power plant with a lifetime of several decades will destroy the efforts of millions of citizens to reduce their emissions..If the government permits the building of new infrastructure which locks us into a future of high CO2 emissions, there is a moral obligation to try to stop them


Kilde:

http://www.telegraph.co.uk/earth/environment/climatechange/4995872/Day-of-climate-change-protests-planned.html


Vh rick

Vi har hørt varslerne. Klokken tikker....Informerede valg.
RE: Ja...det ligner total solformørkelse16-03-2009 22:17
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
"Vi har fire måneders mørke og otte måneders vinter, det er klart at vi skal bruge mere energi på det" udtaler Kim Kielsen

Kim Kielsen er Grønlands Klimaminister og nu er grænserne trukket op til COP 15 i København.

Grønland udleder p.t. omkring 750.000 tons CO2 om året.

Connie Hedegaard og IPCC bliver nu tvunget til at sige JA...Hvis der er uenighed om udslippet i Rigsfællesskabet under COP 15 er det dårlig reklame for Klimaministeren og værtslandet Danmark.

Det hører ind under begrebet: De særlige Arktiske forhold.
22-03-2009 13:01
faroeinn1
☆☆☆☆☆
(16)
Menneskeheden har medvirket til global opvarmning & klimaendringer siden
mennesket begyndte at bruge ild ude i den frie natur & siden til opvarmning
i bygdninger/ parcelhuse/ oliefyret kedler og i alle motorer biler/ skibe/ fly.

Menneskeheden har aldrig lært bruge energien rigtigt mens vi sparer energi
derfor har vi global opvarmning der skaber klimaendringer vi kunne spare i
hele verden mere end 90 % af spildevarmen der ryger ud gennen skorsten.

Alle bør gøre op med fortiden og vanetænkning i den offentlige og politiske
og faklige debat og være mere kritiske og skabende medmennesker og se
på ens egen og andres situation hvordan alle følger kæft - trit - retning i dk

Al vedvarende energi løsninger med vindmøller på land og til havs og atom
kraften & solpanel & varmepumper reducerer ikke global opvarmning og en
drer ikke klimaet over en længere perioder hvad ingen kan fatta og forstå.

Verdens regeringer ønsker ikke reducere global opvarming og endre klima
et over en længere periode regeringer i Danmark England USA kender den
ne nye decentrale energi teknologi der afsløret svindel nummer oliekrisen.

v.h.Hans Birgir Hansen
Tórshavn/ Færøerne
http://www.faroeinn.fo
31-03-2009 08:29
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Nicholas Stern forfatter af Stern Review in 2006:

As an undergraduate, I did maths and physics. That doesn't make me a scientist. So I try to read and understand and talk to scientists. I'm staggered by how many people who are lawyers, or politicians....Taxi drivers. People behind bars. People cutting hair. They all seem to be knowledgeable and expert on the science.

In public policy we have to understand a little bit about nuclear physics, and biochemistry, and genetics. So what do you do if you want to understand about genetics? You talk to a geneticist. You don't turn to taxi drivers or politicians. Both respectable professions, but you don't go to them for the science of climate change, you go to scientists. And what do you hear? That this is basically simple physics. It's not as if it's something strange or mysterious that people can't explain to you. It's not something outside the experimental. The greenhouse effect is something you can observe experimentally - and most people have observed the greenhouse effect themselves, in greenhouses. Yes?

Fed skrift min

Kilde: Interview i The Guardian 30/3-09

'We're the first generation that has had the power to destroy the planet. Ignoring that risk can only be described as reckless'

http://www.guardian.co.uk/environment/2009/mar/30/climate-change-nicholas-stern-interview


Vh rick

Vi har hørt varslerne. Klokken tikker....Informerede valg.
31-03-2009 11:31
faroeinn1
☆☆☆☆☆
(16)
Hvorfor skrive noget på engelsk når der ikke er mange gæster og brugere der ikke er aktive der ikke læser en række artikler og sætter sig ind i debatemner
og deltager i debatten global opvarmning klimaendring er et globalt problem.

v.h.Hans Birgir Hansen
Tórshavn/ Færøerne
http://www.faroeinn.fo
31-03-2009 11:47
faroeinn1
☆☆☆☆☆
(16)
Jeg ser det som en alvorlig trussel når menneskeheden ikke kan tænke selv på
grund af hjerneforurening/ hjernevask/ indoktrinering af sindet/ propaganda og
manipulation i all verdens aviser radio tv der tjener mørkets kræfter i USA m.fl.

Det er godt jeg kan tænke selv som samfundsdebattør og samfundskritiker der
skriver kritiske indlægg i en privat ejet papir/ netavis i Torshavn/ Færøerne jeg
skriver ud fra egne tanker holdninger meninger om alt vedr: etablerede på F0.

v.h.Hans Birgir Hansen
Tórshavn/ Færøerne
http://www.faroeinn.fo
22-04-2009 17:52
Kosmos
★★★★★
(5369)
Et link til (un)RealClimate, som Rick forleden gav, førte mig bla. til en tankevækkende kommentar (#55) fra en af debattørerne. Den vil jeg i uddrag citere (Debatten vedrører den korrektion, der i efteråret måtte foretages i GISTEMP efter at WUWT havde afdækket en datafejl):

The funny thing about this is that just this January Had/Cru changed there endpoint algorithm because it gave the appearance of being too cold. And yet, the previous Jan when the same algorithm gave the appearance of being too warm nobody noticed. The fact is that Climate Scientist are very quick to correct any data that does not subscribe to the theory, or at the very least look to see if the data is faulty, but blissful unaware of any faulty data that coincides with the theory. Fortunately there are a few jesters out there keeping you on your toes. The molehill is faulty Russian data that would have most likely been corrected for the year end summary, the mountain is the inability to scrutinize the data without regards to any theory.


{Hvis man iøvrigt går (nogle af) 'kommentarerne til kommentarerne' efter i sømmene, vil man finde, at det spirende 'kætteri mod (klima)kirken' har ført til, at den gode 'gavin' ind imellem forekommer ret så 'kortluntet' over for de frafaldne (mfl.)!
}
Redigeret d. 22-04-2009 17:58
06-05-2009 23:22
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
BBCNews:
Mike Hulme
Director, Tyndall Centre for Climate Change Research

"What has pushed the debate between climate change scientists and climate sceptics to now being between climate change scientists and climate alarmists?"


http://news.bbc.co.uk/2/low/science/nature/6115644.stm
13-05-2009 09:07
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hvordan ser det ud nu efter en dekade med stagnerende/faldende globale temperaturer?

Professor Ove Hoegh-Gulberg, WWF:

"I must say that the report (the WWF released today) describes a 'worst case scenario,' but it is not as bad as the future we are currently headed for"



The future er værre end worst case scenario. Husk det.
http://nonmodern.blogspot.com/2009/05/textbook-example-of-alarmist-fear.html
Redigeret d. 13-05-2009 09:15
13-05-2009 22:10
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Mike Hulme, founding director of the Tyndall Centre for Climate Change Research at the University of East Anglia, UK:

Many people think the greenhouse effect is a late 20th-century invention. Yet the physical basis for anthropogenic global warming was established six months before Darwin published On the Origin of Species. Unlike Darwin, Tyndall's findings didn't cause a revolution in thinking. It was a long, slow process before people recognised the implications.

Kilde: New Scientist "The man who discovered greenhouse gases" (13/5-09)
14-05-2009 00:48
Kosmos
★★★★★
(5369)
Og samme Mike Hulme siger skam mere end dét:

Moreover, says Hulme, no one is even quite sure what sort of knowledge it is that the IPCC, as a "boundary organisation" – part science, part politics - actually produces. Nor how the world at large interprets that hybrid knowledge. Even more fundamentally, he says, it is far from clear that the IPCC has actually allowed us to do "better science"
16-05-2009 07:41
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Carl Gustaf Lundin, head of the IUCN's Global Marine Programme (15/5-09) om "det andet CO2 problem"

Very few people understand that carbon emissions are making the oceans acidic

Interview med IPS
16-05-2009 10:05
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
rick_uk skrev:
Carl Gustaf Lundin, head of the IUCN's Global Marine Programme (15/5-09) om "det andet CO2 problem"

Very few people understand that carbon emissions are making the oceans acidic

Interview med IPS


Har havet i andre geologiske perioder været så surt at fisk og skaldyr blev opløst?
16-05-2009 10:22
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
@rick

Mig bekendt er oceanerne basiske med en PH-værdi over 8 som gennemsnit. Det er bl a derfor skaldyr (der har kalkskaller) trives så fint. Det er rigtigt, at hvis CO2 opløses i vand, dannes der H2CO3 (kulsyre - det er det, der er i danskvand og øl), men hvis jeg husker ret, er du fortaler for AGW, og et varmere hav kan indeholde mindre CO2 end et køligere. Vil altså blive mere basisk - alt andet lige.

Er det bare endnu et får i ulveklæder? Lundin er åbenbart lige så desparat som mange andre fortalere for menneskeskabt opvarmning og skal så opfinde en ny katastrofe. - Ja ny og ny - det er mere end 20 år siden, jeg første gang hørte om forsuring af havene pga CO2.

Så hvad bemærkelsesværdigt er der lige ved dit citat?

Venligst brinch
19-05-2009 16:26
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
En Lille tegning..


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 19-05-2009 16:42
20-05-2009 16:16
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Nye model beregninger:

"..indicate a median probability of surface warming of 5.2 degrees Celsius by 2100, with a 90% probability range of 3.5 to 7.4 degrees. "


http://web.mit.edu/newsoffice/2009/roulette-0519.html

Det er altså 90% sikkert at vi vil se opvarmning i snit mellem 3,5 og 7,4 grader på 91 år.

Jamen det skriver de altså.

Hvor mange - selv blandt jer der er enige i AGW tanken - vurderer så at der rent faktisk er 90% sandsynlighed for dette?

Dvs at temperaturer fra nu af rent faktisk vil stige ca 10 gange hurtigere end i det 20 århundrede. Og dette altså med afsæt i en dekade der slet ikke viser stigende temperaturer, og afsæt i en sol der er i dvale.

"AGW´ere", tror i på det?
Eller har man råbt Ulven kommer så meget at budskabet er slidt og udpint til det ingen troværdighed har mere selv hos "AGW´ere"?
Redigeret d. 20-05-2009 16:19
20-05-2009 19:15
Kosmos
★★★★★
(5369)
Hvor mange - selv blandt jer der er enige i AGW tanken - vurderer så at der rent faktisk er 90% sandsynlighed for dette?

- århh, vær nu ikke så sippet, Frank!: Husk, at 'overdrivelse fremmer forståelsen'!


Med bedste forsommerhilsner samt ønsket om en signet Kr. Himmelfartsdag til alle mine kære meddebattører,

Kosmos
21-05-2009 23:51
Kosmos
★★★★★
(5369)
Det er altså 90% sikkert at vi vil se opvarmning i snit mellem 3,5 og 7,4 grader på 91 år

- mon iøvrigt det ikke er samme kilde, Lubos Motl tager under kærlig behandling her?
09-06-2009 09:07
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Shyam Saran, India's chief climate treaty negotiator during preparatory meeting for Copenhagen (COP 15) in Bonn (June 1-12 '09):

"The current exercise is not to renegotiate the UN Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) but to see how we can enhance it" to tackle climate change more effectively....There were many suggestions from industrialised countries that diverged from the UNFCCC, "giving the impression that we are negotiating a new treaty. Any country which wants to do that should use the procedure laid down in the convention. This is very important for us because UNFCCC is the only agreed legal text to address global climate change"

Talking about the 1997 Kyoto Protocol by which all industrialised countries except the US are legally bound to reduce their GHG emissions by five percent during 2008-12, compared to 1990: "Most developed countries are nowhere near meeting their target....That is why they are trying to muddy the waters....The latest is Japan saying the baseline should be shifted from 1990 to the current date. All these are efforts to get away from the legal document and to gloss over the fact that they are not meeting their legal targets... And when that happens, what is our confidence in the commitments you make for a period 10 years from now? Then you can very well turn around and say the original target was unrealistic."

What was the status of the commitments made by industrialised countries for the 2008-12 period? "This is the issue being repeatedly brushed under the carpet, the one that the western media ignores,"

Saran, who will be in Bonn next week to lead the Indian delegation, emphasised that these points of view were not of India alone, but of all developing countries, which negotiate climate treaties jointly under the umbrella called G77 plus China. The Group of 77 (G77) countries actually has over 130 countries as members.

Kilde


Most developed countries are nowhere near meeting their target....That is why they are trying to muddy the waters...This is the issue being repeatedly brushed under the carpet, the one that the western media ignores

EU: Danmark langt bagud med CO2-mål (17/10-08)


Vh rick

Vi har hørt varslerne. Klokken tikker....Informerede valg.
17-06-2009 10:07
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Om besøget af aktivister til klimatopmødet (COP 15) København, december '09.

Chefpolitiinspektør ved Københavns Politi, Per Larsen (16/6-09):

..vi forventer at det forløber fredeligt.

Kilde


Vh rick

Vi har hørt varslerne. Klokken tikker....Informerede valg.
19-06-2009 17:29
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Atmospheric Scientist Dr. Chris Walcek, a professor at the University at Albany in NY and a Senior Research Associate at the Atmospheric Sciences Research Center says:

The authors of the latest US climate change report would make Pravda editors and reporters blush with envy on how they can misconstrue and mis-report truths for a propaganda angle.
19-06-2009 21:32
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Atmospheric Scientist Dr. Chris Walcek, a professor at the University at Albany in NY and a Senior Research Associate at the Atmospheric Sciences Research Center says:

You really can't do anything about global warming...What we need to do to stop global warming is to stop burning fossil fuels. Literally stop, you can't turn on a light switch anymore, you can't drive a car anymore, you can't fly a plane anymore, you can't heat your home anymore. All of those things cause global warming, and nobody is going to make that sacrifice...The little things are all good things to do, but they don't stop global warming.


Kilde: Chris Walcek Interview
19-06-2009 22:02
Kosmos
★★★★★
(5369)
Literally stop, you can't turn on a light switch anymore, you can't drive a car anymore, you can't fly a plane anymore, you can't heat your home anymore...

- vær nu ikke så selvopgivende, I to! I skal da bare afvente et mindre mirakel: Fx. to torsdage i én uge - så får vi alle jo dobbelt løn! Og så kan 'det andet' sikkert klares med et snuptag!


Mere seriøst: Er vi efterhånden ikke havnet i en opadgående spiral af tiltagende useriøse dommedagsprofetier??
RE: glemme19-06-2009 22:48
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Bogstaveligste stop, du ikke kan tænde for en lyskontakt længere, kan du ikke køre bil længere, kan du ikke flyve et fly mere, du ikke kan varme dit hjem længere ...

Mere seriøst: Er vi efterhånden ikke havnet i en opadgående spiral af tiltagende useriøse dommedagsprofetier??

Skal vi ikke bare glemme det hele og trække dynen op over hovedet?
19-06-2009 23:17
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
kulden-varmen skrev:
Mere seriøst: Er vi efterhånden ikke havnet i en opadgående spiral af tiltagende useriøse dommedagsprofetier??

Skal vi ikke bare glemme det hele og trække dynen op over hovedet?


Nej - skal vi ikke i stedet trække dynen op over over hovedet og huske det hele??

Venligst brinch
20-06-2009 00:04
Kosmos
★★★★★
(5369)
Du har lidt rod i citaterne!: Det var faktisk mig, der skrev:

Mere seriøst: Er vi efterhånden ikke havnet i en opadgående spiral af tiltagende useriøse dommedagsprofetier??

- men pyt nu med dét, og jeg er iøvrigt enig med jer!
20-06-2009 14:11
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
Beklager! Og du har fuldstændig ret. Det var din sentens. - Når jeg skriver på min laptop, sker der en gang imellem nogle uforklarlige udfald og omplaceringer. - Jeg må bare blive bedre til at huske at aktivere "Se svar", før jeg uploader det. Eller bare bruge den stationære.

Venligst brinch
23-06-2009 22:32
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
"At a time of great fiscal challenges, this legislation is paid for by the polluters who currently emit the dangerous carbon emissions that contaminate the water we drink and pollute the air we breathe," he said.

Barak Obama

http://www.guardian.co.uk/environment/2009/jun/23/obama-climate-change-congress
21-07-2009 00:32
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Et par citater af Thomas schelling, nobelpristager, ivrig global warming tilhænger.

Om udbredelsen af global warming idéen siger han:

"It's a tough sell. And probably you have to find ways to exaggerate the threat. "


Den faglige indgangsvinkel har ikke overbevist Amerikanerne, hvad så med ren religiøs indgangsvinkel:

"But I get no impression that Protestants and Catholics are sermonizing on the importance of preserving the bounty of the earth, the richness of the species, or preserving the planet as we would like to know it. And I think that if someone could mobilize the church to be interested..."


Men i stedet håber han at der sker et eller andet drabeligt, der måske kan forbindes til vind og vejr:

" I sometimes wish that we could have, over the next five or ten years, a lot of horrid things happening — you know, like tornadoes in the Midwest and so forth — that would get people very concerned about climate change. But I don't think that's going to happen."


Og bemærk hans sidste ord: "But I dont think its going to happen"

Og jeg undrer mig da lidt over hvad årsagen til alt dette påstyr så er??
"But I dont think its going to happen"

(Og vil det også sige, at han heller ikke mener at de "horrid" ting der sker idag kan bruges?)


Tjah..

http://correspondents.theatlantic.com/conor_clarke/2009/07/an_interview_with_thomas_schelling_part_two.php
Redigeret d. 21-07-2009 00:34
Side 6 af 13<<<45678>>>





Deltag aktivt i debatten Bemærkelsesværdige citater.....:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik