Husk mig
▼ Indhold

CO2-bankkonto


CO2-bankkonto02-09-2009 23:32
hjertensfrydProfilbillede☆☆☆☆☆
(12)
Skal menneskeheden hjælpe Jorden med dens klima, kan vi kun gøre det ved at akkumulere solens energi og den eneste måde vi på nuværende tidspunkt kan gøre dette på, er ved at plante træer og fælde dem efter 10-15 år, hvorefter vi henlægger dem i udtjente miner eller under vand i diverse vandområder.

At vi bruger vedvarende energi (solceller, vind, bølge m.v.) vil ikke ændre på klimaets temperatur, da denne energi vi på denne måde bruger, vil indgå i Jordens klima som varme, lige efter vi har brugt den.

Det kan heller ikke hjælpe på klimaet, at vi lave CO2 neutralt forbrug, ved hjælp af træ og biomasse, for det ændre ej heller på temperaturen end sige på CO2 mængden i atmosfæren.

Det eneste der kan fjerne CO2 fra atmosfæren, er at vi planter træer og derefter fælder dem og opbevarer dem borte fra alt der kan omdanne træet til CO2 igen.

Vi skal med andre ord, lave en CO2-bank, hvor vi kan lave en opsparing af CO2. Bankkontoen er træerne og bankboksen er udtjente miner m.v.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen


Dit Livs vandretur - en digtsamling
05-09-2009 00:43
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
hjertensfryd skrev:
At vi bruger vedvarende energi (solceller, vind, bølge m.v.) vil ikke ændre på klimaets temperatur, da denne energi vi på denne måde bruger, vil indgå i Jordens klima som varme, lige efter vi har brugt den.


Det er meget lille varme. jeg vil næsten sige betydningsløs!!
det som kulkræftværkerne gør er; at de udspyder co2 der holder på varmen. ikk at de opvarmer i sig selv. Det er mere indirekte effect....

Men meget spændende tanke om en co2 bankkonto!

En øko form for Carbon Capture Storage?


The time for doubt is over!
Deltag aktivt i debatten CO2-bankkonto:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik