Husk mig
▼ Indhold

CO2Turbo


CO2Turbo05-12-2011 21:48
anonym1
☆☆☆☆☆
(2)
Jeg har ejet en stor 4x4 SUV. En nat havde en ukendt person ridset bogstaverne CO2 ind i bilens fine lak. Hærværk, det er en kendsgerning. Det er også en hilsen fra personen: jeg har ødelagt din bil, men din bil ødelægger vores miljø. Det er også en kendsgerning.

Episoden gav mig en åbenbaring og en idé. En provokation jeg tror kan noget. Jeg solgte bilen og købte en cykel (der blev stjålet i går) og et webside domæne navn.

Jeg tror nem'li vi er blevet immune overfor de fleste organisationer og regeringers langhårede klima kampagner. Mennesket vil have mere!

Jeg tror på en ironisk og sarkastisk mærkning kan få den vestlige verdens befolkning til at træde frem og mærke sig selv og deres ubæredygtige produkter.

Et mærke der vil latterliggøre reklamernes, og derved vores, drømme og mål om uholdbare statussymboler. Ikke ved at pege moralske fingere, men ved at fremhæve dem og gøre dem endnu mere pralende og dermed frastødende. Gøre dem vulgære!

CO2TURBO

Har selv klistermærket på min skraldespand, min bil, mine standby produkter, elevatoren på jobbet, to go kaffe koppen på caféen, den udenlandske vandflaske i fitnesscenteret og på maven af mig selv osv osv. Provokationen!

Har et stort ønske om feelback da jeg står på vippen til at gå i gang med at distribuerer klistermærket, via venner og godtfolk, til Frankrig, England og USA
Tilknyttet billede:


Redigeret af branner d. 18-12-2011 11:22
Deltag aktivt i debatten CO2Turbo:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik