Husk mig
▼ Indhold

COP 117


COP 11724-09-2017 19:38
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Hvornår mon de begynder at interessere sig for årsagerne?
Altså, overbefolkning og overforbrug.

- skulle bare lige op med et gylp.
Hej igen.



.


31-10-2017 07:48
Jakob
★★★★★
(9186)
­­



Så nemt skal du alligevel ikke slippe.


Efter min mening rammer du her de to ømmeste og vigtigste områder i den globale klima-, miljø- og råstofpolitik.

Men hvad vil du gøre ved det..?

Har du selv en politik, der kan gøre noget effektivt ved overbefolkningsproblemet..?

Jeg tror måske, at vi er enige om, at enhver verdensborger skal have adgang til gratis prævention, og hvis et land af forskellige årsager vælger at forbyde prævention, er tiden inde til, at vi begynder at rasle med sabler og forvarme vores F-16 fly.

Men ellers, hvis jeg ser på dine indlæg generelt, så sporer jeg ikke, at nogen af delene gennemsyrer dine politiske holdninger så meget, at det giver væsentlig forandring til det bedre. Desværre jævnligt nærmere tværtimod.

Det er ikke fordi, jeg vil forbyde dig at erkende et problem eller brokke dig over et problem, som du ikke selv har en løsning på. Det kan være fair nok. Men har du nogle politiske løsningsforslag, så synes jeg måske, at du burde prøve dem noget mere af i debatten.


Og hvad med overforbruget..?

Hvis du har nogle gode links til indlæg, så kan det måske hjælpe med at forstå, hvordan du mere konkret ser vejene til en mere bæredygtig verden.





­­
31-10-2017 08:42
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
.


Tak for svaret.

Den del af mine politiske holdninger, du ikke kan lide, er vel når jeg forklarer, at alle mennesker er lige meget værd, og at vi skal lære at dele og den slags.
Jeg har ikke et politisk ståsted; men jeg erkender, at kapitalismen, for længst, har udspillet sin rolle. Der skal nye boller på suppen; men jeg ved ikke, endnu, hvor de er. Som det er nu, stemmer jeg ikke til valgene.

Jakob, hvis du har noget, du vil sige, skal du have et par gode sætninger, du kan gentage i de relevante grupper på Facebook. Hvis dine ideer er gode nok, skal der nok være en politiker, der får den samme ide; og så kan det pludseligt gå stærkt!

Den makabre del af dine løsninger, vi har set, er ikke in. Du får meget svært ved at skaffe flertal til den; så jeg tror, det vil værre nyttigt at droppe den i klimadebatten.

Og ja. Det er nok rigtigt, at vi skal bruge noget tid på at google ligesom de andre, og fyre nogle links af her og der om overbefolkning og overforbrug.



.


31-10-2017 09:42
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Jakob skrev:
­­Har du selv en politik, der kan gøre noget effektivt ved overbefolkningsproblemet..?
­­


Ja, korruptionsbekæmpelse og kvinderettigheder. Men disse ting er der ikke så mange penge i som afladshandel eller salg af CO2 kvoter.
31-10-2017 10:45
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Er der nogen, der kan finde ud af at dirigere et forslag til f.eks. FN? (Gratis prævention).



.


31-10-2017 10:52
Jakob
★★★★★
(9186)
­­



@crank


Jeg mener, at det er aldeles forkert at droppe emner, som jeg finder vigtige, bare fordi de ikke er "in".
I samme øjeblik, jeg gør det, har jeg opgivet mit medborgeransvar. Og jeg vil være blevet en usikker chauffør, der ikke tør at bremse eller undvige, fordi det ikke er "in" at genere passagererne med urolig kørsel.
Måske kommer det også til at ske om et par år. Men resultatet skal du nok ikke ønske dig at opleve.
Hvis vi alligevel ikke kan redde verden, og det er tydeligt, at et oplyst flertal ikke vil gøre, hvad der skal til, så synes jeg nok ligeså godt, at vi kan holde en stor fest den sidste tid. Langt større og endnu mere hensynsløs overfor fremtiden end den, der allerede foregår nu.
Hvorfor ikke..?
Vi har sandsynligt en enestående chancen for at skabe en tryg tilværelse for menneskeheden nogle millioner år frem, hvis alle handler fornuftigt. Men hvis der kun er vilje til nogle få hundrede år, og det alligevel i de fleste tilfælde bliver med kaos og store afsavn for den enkelte, hvorfor så ikke skære det ned til nogle få årtier, og så virkelig bare nyde en rigtig luksus fest til ende..?


Hvorfor du indirekte beskylder mig for at være makaber eller værdi sætte mennesker forskelligt, ved jeg ikke. Er du sikker på, at du ønsker at køre tråden ud af den tangent..?
Hvis du tænker på straffen for at træde forkert i forhold til bæredygtighed, så ønsker jeg ganske vist ikke at lægge fingrene imellem. Når først alle er grundigt oplyst ( der er fortvivlende lang vej endnu ) , så må dødsstraf nok være næsten det absolut mindste, vi kan gribe til.
Ja ok, overdrivelse fremmer forslåelsen, men den skiller også får fra bukke. Mener man det alvorligt, eller gør man ikke..?
Jeg er ikke bange for at mene, at visse kriminelle er mindre værd end ærlige og ordentlige mennesker.
Og hvis f.eks. en fordrukken kvinde ønsker at blive gravid og føde et hjerneskadet barn, så mener jeg, at vi som samfund har pligt til med lov at sørge for, at det ikke kommer til at ske. Hvor makabert, det behøver at blive, må så også til dels være op til den fordrukne kvinde.
Vi ser i dag eksempler på borgere, der bliver jagtet ned og dræbt, bare fordi de har stjålet en bil. Hvad skal man sige... det er ikke ønskelig, men shit happens.

Angående det med at dele, så har jeg et ambivalent forhold. Det er ganske korrekt. Jeg respekterer generelt den private ejendomsret.
Men jeg finder det til gengæld ganske usmageligt, at nogle danskere, som har fået/arvet alle deres kundskaber gratis eller ligefrem med løn fra det danske samfund, mener, at topskattelettelser til dem selv er den eneste rigtige vej frem.
Hvis du har fulgt med i mine indlæg, så ved du udmærket, at jeg ikke kan fordrage det, og det skyldes ikke misundelse, men et ønske om retfærdighed, og at de afgifter som vi indfører for bæredygtighed også skal mærkes hos de rige.
Nationalisering af ejendom vil jeg i en betrængt situation heller ikke helt udelukke. Men mine ideologiske principper for det har intet at gøre med, at rige svin skal ned med nakken, så de fattige kan få mere. Der skal være et meget økologisk stærkt bæredygtigheds argument for det, før jeg kan se fornuften i det.





­
31-10-2017 10:54
Jakob
★★★★★
(9186)
­




kulden-varmen skrev:
Jakob skrev:
­­Har du selv en politik, der kan gøre noget effektivt ved overbefolkningsproblemet..?
­­


Ja, korruptionsbekæmpelse og kvinderettigheder.


Kan du uddybe og begrunde det..?




­
31-10-2017 12:11
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
crank skrev:
Er der nogen, der kan finde ud af at dirigere et forslag til f.eks. FN? (Gratis prævention).


Man kan jo godt finde FNs generalsekretær:
http://www.un.org/sustainabledevelopment/secretary-general/

men de har glemt at opgive hans mobilnummer.


Faktisk er det kun journalister, der søger om det, der kan få lov til at udfylde en 'kontakt formular' og få et autosvar.

- så meget for vort kære demokrati!


.


31-10-2017 13:55
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
FN har vist ikke noget med demokrati at gøre.
-man kan f.eks. ikke stemme på ledelsens medlemmer. De vælger selv(lukket system) hvem der sidder på hvilke poster.
Mange gange aner man ikke hvem personerne er.

EU, som er FN's lille nevø, ønsker tydeligt dette lukkede system udbredt, så de nationale borgere til sidst ikke har noget reelt at skulle have sagt, i disse store beslutninger, om Verdenskontrol.

Det er en uhyggelig udvikling, væk fra klassisk demokrati!

-Søren.
31-10-2017 14:43
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Jakob skrev:
­
kulden-varmen skrev:
Jakob skrev:
­­Har du selv en politik, der kan gøre noget effektivt ved overbefolkningsproblemet..?
­­


Ja, korruptionsbekæmpelse og kvinderettigheder.


Kan du uddybe og begrunde det..?
­


Hvis korruption er det normale, så har politimændene betalt deres stillinger og solgt deres pistoler. Dommerne vil gerne klare alt med en bøde, hvis han ikke er blevet betalt. Og så videre. Hvordan vil du få dette system til at fungere godt?

Hvis kvinderne ikke har nogen rettigheder, men er en slags kvæg, så motivere de ikke mændene moralsk og forbedre mændenes arbejdsmoral.
Det er derfor at Danmark er et mere udviklet land end mange andre lande såsom Irak; Indien og Italien, selvom de lande har haft en længere skrift-tradition.
31-10-2017 19:53
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
kulden-varmen skrev:
Jakob skrev:
­
kulden-varmen skrev:
[quote]Jakob skrev:
­­Har du selv en politik, der kan gøre noget effektivt ved overbefolkningsproblemet..?
­­


Ja, korruptionsbekæmpelse og kvinderettigheder.


Kan du uddybe og begrunde det..?
­


Hvis korruption er det normale, så har politimændene betalt deres stillinger og solgt deres pistoler. Dommerne vil gerne klare alt med en bøde, hvis han ikke er blevet betalt. Og så videre. Hvordan vil du få dette system til at fungere godt?

Du svarer med et spørgsmål. Det er unyttigt og kun yderligere argumentation for, at der er et problem.


Hvis kvinderne ikke har nogen rettigheder, men er en slags kvæg, så motivere de ikke mændene moralsk og forbedre mændenes arbejdsmoral.


Den med kvinderettigheder er en dødssejler. Man kan ikke ændre en gammel kultur- sådan bare, vupti.

Det er derfor at Danmark er et mere udviklet land end mange andre lande såsom Irak; Indien og Italien, selvom de lande har haft en længere skrift-tradition.


Jeg mener, den udvikling er primært til den dårlige side. Måske lige bortset fra det med menneskerettigheder.

Kan du ikke yde noget mere konstruktivt?



.


01-11-2017 10:32
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Søren R Nielsen skrev:

Det er en uhyggelig udvikling, væk fra klassisk demokrati!

-Søren.



Ja. Demokrati er fint; men vi har det ikke.
Nu, hvor de velbjergede er kommet i flertal, skal vi nok overveje at komme tilbage til et demokrati, hvor man har flere stemmer, jo fattigere man er?



.






Deltag aktivt i debatten COP 117:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
COP 25.4917-12-2019 16:50
COP 221221-11-2016 12:52
ClimateGate - COP 15 - Politik1211-05-2010 18:58
COP 15-vejrudsigt502-12-2009 21:36
Artikler
COP (Conference of the Parties)
Før COP 15 - hvad kan vi forvente? (Lidegaards Klumme, december 2009)
NyhederDato
Nedtælling til COP 16 – starter mandag26-11-2010 05:45
FN tvivler på tilslutning til COP-15-aftalen21-01-2010 05:17
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik