Husk mig
▼ Indhold

Coronavirus, frihandel, flyrejser og fornuftig klimapolitik.

Side 9 af 9<<<789
RE: Corona 21-Aug-202021-08-2020 10:02
John Niclasen
★★★★★
(3856)
I fortsættelse af dette indlæg.

Vedhæftet er opdateret graf med data til og med uge 33, 2020.
Grafen viser totalt antal døde pr. uge i Danmark uanset årsag.

Data: www.statistikbanken.dk/DODC2
Tilknyttet billede:

RE: Corona 28-Aug-202028-08-2020 10:49
John Niclasen
★★★★★
(3856)
I fortsættelse af dette indlæg.

Vedhæftet er opdateret graf med data til og med uge 34, 2020.

Tilknyttet billede:

08-09-2020 09:05
John Niclasen
★★★★★
(3856)
Det oprindelige indlæg med denne graf.

Vedhæftet er opdateret graf med data til og med uge 35, 2020.

Data: www.statistikbanken.dk/DODC2[/quote]
Tilknyttet billede:

RE: Corona 11-Sep-202011-09-2020 21:47
John Niclasen
★★★★★
(3856)

Vedhæftet er opdateret graf med data til og med uge 36, 2020.

Jeg er ikke ekspert ang. vira på nogen måde, men det ser ikke ud til, der er nogen tegn på en 2. bølge i 2020.

Tilknyttet billede:

12-09-2020 13:24
Jakob
★★★★★
(7772)
­

John Niclasen skrev:
Jeg er ikke ekspert ang. vira på nogen måde, men det ser ikke ud til, der er nogen tegn på en 2. bølge i 2020.

Det første vil jeg gerne tilslutte mig. Det ville sandsynligt være blevet massedød og velfærdsstatens undergang, hvis politikerne havde lyttet til Jørgen Petersen og dig.
Det andet understøtter det første. Du kigger et helt forkert sted, hvis du vil følge med.
Prøv i stedet at se på denne graf:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/detektivarbejde-saadan-opspores-og-brydes-smittekaederne
Tilknyttet billede:

12-09-2020 13:37
Jakob
★★★★★
(7772)
­

Min oplevelse af supermarkedet hen over sommeren har været, at både kunder og personale har slækket på forholdsreglerne imod Corona i en grad, så jeg har oplevet det som intimiderende.
Håndspritten virker ikke, og kunderne klumper ved kassen, og folk rynker på næsen, hvis de ser, at man bærer handsker osv.

Men forleden, mens jeg handlede, hørte jeg pludselig en lettere højrystet mand oppe fra kassen:

"Ja, men vi skal jo holde afstand."

"Det er da bare for utroligt, at folk ikke kan lære at bruge indersiden af hovedet.!!"

Jeg smilede, for det var som talt ud af mit hjerte.

Vi kan teste ligeså meget vi vil. Hvis ikke folket forstår at passe på og holde afstand, så nytter det for lidt, og vi får heller ikke en tiltrængt gevinst, fordi den påpasselige adfærd samtidigt skulle bremser den almindelige influenza.

Og omvendt, hvis blot folk kan overholde adfærdskravene, holde afstand, god hygiejne og blive hjemme, hvis de er småsyge osv., så behøver vi hverken at teste eller at opretholde en enorm hospitalskapacitet. Corona vil ikke få en chance for at få fat, og det samme med almindelig influenza.

Hvis vi vil det, så kan Coronakatastrofen ende med en lav dødelighed og nogle nye tillærte adfærdsnormer, som i fremtiden vil forbedre sundhed og livskvalitet for mange tusinde danskere.

Men det forudsætter, at danskerne opfører sig ordentligt.

6. sep 2020
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hoejeste-antal-corona-indlaeggelser-i-over-tre-maaneder-det-er-forventeligt
Højeste antal corona-indlæggelser i over tre måneder: 'Det er forventeligt'
Vi er stadig meget langt fra at få problemer med pladsen på coronaafdelingerne, siger professor.

Jeg ved virkelig ikke, hvad det er for noget slendrian.
Hvis de forventede en rekord stigning, så må det interessante være at høre dem forklare, hvorfor de ikke har forebygget den.

Hvor kommer smitten fra.?
Har offentligheden ikke krav på at få oplyst smittekilden, hvergang der kommer et nyt udbrud i et lokalområde.?
Hvis myndighederne ikke kan finde den, så må det være smitteopsporingen, der skal under lup og forbedres.

Kåre Mølbak forklarer, at det især er unge og yngre voksne, der er blevet smittet. Og smittespredningen er især sket ved private sammenkomster i fritiden og i nattelivet.

Men der må høre mere med til forklaringen. Ingen bliver jo smittet af en sammenkomst, hvor alle er raske. Så vi mangler at vide, hvem det er, der bærer smitten ind i gruppen, og hvordan det er gået til.

Smitteopsporing:

11. sep 2020
https://www.dr.dk/nyheder/indland/detektivarbejde-saadan-opspores-og-brydes-smittekaederne
Tre gange om dagen modtager Styrelsen for Patientsikkerhed en liste fra Statens Serum Institut med navne og adresser på de nyeste registrerede covid-19-smittede i Danmark.
Og straks skal mellem 50 og 70 medarbejdere i gang med at opsnuse telefonnumre og prøve at ringe til alle på listen.
- Det er vigtigt at bryde smittekæderne, og det gør vi ved at tale med de smittede enkeltvis, siger Bente Møller, overlæge og sektionsleder i Styrelsen for Patientsikkerhed.
Den sundhedsfaglige tilsynsmyndighed skal med andre ord opspore og bryde smittekæderne.
I telefonsamtalerne skal medarbejderne nemlig kortlægge de smittedes færden ved eksempelvis at spørge ind til, hvem kan have smittet dem, hvem kan de have smittet, og i hvilken situation kan det være sket?

Når smitte skal standses, så er det altså ganske afgørende, at du kan genfinde de personer, som du muligvis kan have smittet eller fået smitte fra de sidste 14 dage.
Det hænger dårligt sammen med, at Kulturministeren nu giver tilladelse til flere tilskuere til sportsarrangementer. Ingen kan holde styr på alle de mennesker, man bumper ind i, hvis der bliver mylder. De ansvarsbevidste må holde sig væk. Det samme gælder nattelivet med fulde folk i fyldte værtshuse. Det dur ikke.!

Når der udstedes bøder for at bryde forholdsreglerne, så bør der stå: "Bøde for at undergrave den danske velfærdsstat og udsætte medborgeres liv og førlighed for fare."

Kan du redegøre for hver eneste person, som du har været tæt på de sidste 14 dage..?
Hvis ikke, så har du været tæt på for mange, og du må se at få bedre styr på din historik.

­
12-09-2020 15:00
Jørgen Petersen
★★★★★
(2901)
Ingen er så gode til at male fanden på vægen som Jakob.
RE: Corona 19-Sep-202019-09-2020 09:03
John Niclasen
★★★★★
(3856)

Vedhæftet er opdateret graf med data til og med uge 37, 2020.

Hvis man oplever en stigning i antal smittede med corona virus, og man samtidig ikke kan se en stigning i antal døde, så kan det være fordi, man registrerer falske positive, når man undersøger for virus.

En anden mulig forklaring er, at corona virus ikke er lige så dødelig som f.eks. influenza. Den blå kurve er for 2018, hvor der var en slem influenza epidemi.

Tilknyttet billede:

20-09-2020 12:24
Jakob
★★★★★
(7772)
­

Jørgen Petersen skrev:
Ingen er så gode til at male fanden på vægen som Jakob.

Jeg vidste ikke, at det var så slemt at skrive dit profilnavn.

John Niclasen skrev:
Hvis man oplever en stigning i antal smittede med corona virus, og man samtidig ikke kan se en stigning i antal døde, så kan det være fordi, man registrerer falske positive, når man undersøger for virus.

En anden mulig forklaring er, at corona virus ikke er lige så dødelig som f.eks. influenza.

Man kan gøre sig mange fantasifulde vrangforestillinger, hvis man ikke har sat sig ind i elementære fakta som f.eks. at børn og unge ikke rammes så akut dødeligt, og at sygdommen har en inkubationstid.

At måle Corona faremomentet på dødstal minder om at sejle hurtigt i et farvand med isbjerge og samtidigt tro, at det er tilstrækkeligt for sikkerheden at lytte efter, om der er isbjerge i vejen.
Det er i øvrigt samme usikre og forarmede observationsprincip, som mange klimabenægtere benytter, når de skal vurdere faren ved GW grundet drivhusgasser.
­

­
20-09-2020 12:49
Jakob
★★★★★
(7772)
­

Man kan hos nogle borgere mærke en fordummende modvilje i forhold til, at regeringen nu igen strammer op for at reducere smittespredningen.
Myndighederne bliver også beskyldt for at give forskellige signaler, som kan forvirre befolkningen.
Men hvis man ved lidt om, hvordan man forhindrer smittespredning, så hænger det meste nydeligt sammen, og dumme journalister kan forhåbentlig ikke forhindre folk i at tænke selv.
Når Kåre Mølbak f.eks. talte om, at hver borger skulle søge ind i en social boble på max 5-10 personer og undgå tæt kontakt med alle andre udenfor boblen, så var det et godt råd imod at sprede smitten. Og selvom regeringen ikke ønsker det håndhævet, så er det stadig et godt råd til alle med samfundssind, som har mulighed for at gøre sådan.

Borgere, der opfører sig som forkælede uvidende børn, får opmærksomhed i medierne.
Men det, som jeg mener, er en af de mest vigtige ting at gøre klart for befolkningen, det drukner i omsvøb, så jeg prøver lige igen.

Jeg tog fat på det med dokumentation i dette indlæg, hvor det ikke blev kommenteret, men druknede i spamomsvøb:
https://www.klimadebat.dk/forum/coronavirus-frihandel-flyrejser-og-fornuftig-klimapolitik--d7-e3780-s280.php#post_78082

Jeg vil håbe, at alle tænker alvorligt over det.
En øget smittespredning kan ikke bare føre til, at medborgere bliver invalide eller dør. Den kan også føre til, at verden får en ny ny Corona, som er endnu mere smitsom og endnu mere dødelig, og så starter hele møllen forfra igen med en ny ny pandemi og forfra igen med at klare skærene med endnu hårdere nedlukninger, indtil der kommer en ny ny vaccine.

Det er altså de lande, som sløser mest med at forhindre smitte, som statistisk bærer det største ansvar, hvis det mislykkes.
Det er også et vigtigt argument for at være meget forsigtig med turisme. Der kan i skrivende stund være opstået en mutant i Mexico, som er mere dødelig og mere smittefarlig, og som ikke kan bekæmpes med den vaccine, som de nu arbejder på at udvikle, og som nogle optimister lover vil være klar om kun et par måneder.

Forstå det sådan, at hvis vi kan halvere antal smittede, så fordobler vi sandsynligheden for, at det faktisk vil lykkes hurtigt at udvikle en effektiv vaccine. Og omvendt, hvis vi lader smittetallet stige til det dobbelte, så halverer det chancen for, at det kan lykkes.

Har jeg ret, og fiser det ind på lystavlen.?
Nej, det gør det nok ikke. I dette forum vil en vandrehistorie sikkert være mere effektiv.

Er der andre end mig, som har hørt om, at det er sandsynligt, at mere end 50% af covi-19 patienterne ung som gammel vil dø af lungekræft 10-20 år efter de er blevet erklæret raske..?
Det hænger sammen med, at nogle områder i lungerne kan være blevet så hårdt angrebet, at evnen til at rense ud og regenerere er blevet sat varigt ud af kraft. Og når et område ikke kan renses, så kan der lokalt samles kræftfremkaldende stoffer, som får lang tid til at virke.

­
20-09-2020 19:21
Jørgen Petersen
★★★★★
(2901)
Glem ikke at der er mange sygdomme, som er langt værre at blive ramt af end covi-19. Det er f.eks. kræft, hjertekarsygdomme, sclerose, kol, demens og mange andre.
Side 9 af 9<<<789

Deltag aktivt i debatten Coronavirus, frihandel, flyrejser og fornuftig klimapolitik.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
IPCC-chef: "Klimapolitik Omfordeling af Velstand, Ikke Milieupolitik". Thunberg Gore/Soros Rob024-01-2020 20:25
FNs Fordrejede Klimapolitik og Teknokratiets CO2-Økonomi205-12-2019 01:48
Er klimapolitik religion..?4505-12-2019 01:40
Hvad er jeres holdning til Co2 neutrale flyrejser?025-03-2019 09:52
(Aktuel) fransk klimapolitik305-12-2018 10:56
Artikler
Flytrafik
Føler du, at befolkningen bakker op om en vidtgående klimapolitik?
EUs klimapolitik - en succeshistorie? (Mernilds Klumme, januar 2009)
Klimapolitik (Bionyt: 500 svar om klima)
NyhederDato
Slut med billige flyrejser i fremtiden10-09-2009 09:52
Hedegaard samler tænketank om huller i klimapolitik17-11-2008 05:33
LO får sin første klimapolitik19-08-2008 07:54
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik