Husk mig
▼ Indhold

Coronavirus, frihandel, flyrejser og fornuftig klimapolitik.



Side 22 af 32<<<2021222324>>>
RE: Obligatorisk Vaccination02-12-2021 19:25
John Niclasen
★★★★★
(6366)
Formanden for Europa-Kommissionen, Ursula von der Leyen, lufter tanken om obligatorisk vaccination 1-Dec-2021:

EU should consider mandatory vaccination! Ursula von der Leyen @ YouTube

Ursula von der Leyen udtaler:
How we can encourage and potentially think about mandatory vaccination within the European Union, this needs discussion. This needs a common approach, but it is a discussion that I think has to be met.

Tilknyttet billede:

03-12-2021 11:08
Jakob
★★★★★
(9256)
­



Jesper-Midtfyn skrev:
Jeg synes, at det var en forkert og forhastet beslutning at indføre krav om mundbind i supermarkeder og andre forretninger. En trist dag i Danmarkshistorien. Kravet bliver sandsynligvis først ophævet engang til foråret og så må dem, der oplever gener med dette jo lide under dette i nogle måneder. Indkøbsoplevelsen bliver spoleret, og de butiksansatte får et dårligere arbejdsmiljø.

Ikke desto mindre er det tankevækkende, når en overlæge, der oplever dagligdagen ude på på et sygehus, også undrer sig over kravet om mundbind.

https://www.bt.dk/politik/overlaege-undrer-sig-over-mundbindskrav-vi-oplever-slet-ikke-pres-paa-grund-af

Uddrag fra artiklen med overlæge Jacob Rosenberg

Mener du ikke, at det er nødvendigt at pålægge borgerne at bruge mundbind? »Nej. I hvert fald ikke endnu. Det kan blive nødvendigt, men lad os nu lige vente og se. Det har også mange omkostninger at indføre sådanne restriktioner Jeg mener, det er en panikløsning og en overreaktion. Jeg synes til gengæld, at det er vigtigt at fokusere på at få flere vaccineret. Det gør man heldigvis også,« siger Jacob Rosenberg. [....] »Set fra min stol, så har de en forkert opfattelse. Vi oplever ikke et særligt pres på afdelingerne på grund af corona.


Man har ellers forsøgt at sælge idéen om flere restriktioner med argumentet om et forøget pres på sygehusene, men ifølge overlægens opfattelse er der endnu ikke et særligt pres på afdelingerne på grund af corona.

Synes det er deprimerende. Det er ikke Danmark, som jeg kender det, at tage forhastede og efter min mening forkerte beslutninger.




Vi har flere smittede, flere indlagte, flere på intensiv, flere i respirator og flere døde, end vi havde sidste år på samme tid.

Man kan evt. spole tilbage i tråden og se, hvilke konsekvenser det fik dengang for julen og efterfølgende langvarig nedlukning.

Man kan altid diskutere, om der reageres forhastet. Men problemet er, at hvis man ikke reagerer hurtigt, så kan det blive uhjælpeligt for sent. Og kun bakspejlet kan fortælle sandheden.


Angående mundbind, så mener jeg stadig, at der er mulighed for at vælge en ansigtsskærm som alternativ.

Jeg er meget uenig i, at krav om mundbind eller skærm spolerer indkøbsturen. Tværtimod øger det trygheden og gør det mere afslappet, at alle er opmærksomme på ikke at smitte hinanden.
Også de ansatte i butikken må få et bedre arbejdsmiljø, når kunderne spreder mindre smitte.




­­
03-12-2021 20:24
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Corona-problemet og CO2-/klimaproblemet har det tilfældes, at begge problemer er fuldstændig blæst ud af proportioner.

For os der er vaccineret er corona-problemet ikke noget problem. Dem der ikke er vaccineret ligger som de har redt.
RE: Protest I Australien04-12-2021 10:18
John Niclasen
★★★★★
(6366)
Ang. fornuftig politik: der har den seneste tid været massive protester i Australien i relation til lovgivning og restriktioner relateret til Covid-19 og den såkaldte pandemi.

Denne YouTube kanal har en masse video-dokumentation:

Aussie Cossack

Frihedselskende mennesker får nok på et tidspunkt.
Det bliver interessant at se, hvor dette ender, i Danmark som internationalt.
Tilknyttet billede:

04-12-2021 15:28
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Problemet er bare, at store dele af befolkningen er skræmt fra vid og sans. Derfor accepterer de alle mulige indskrænkninger i friheden og tilsvarende er de villige til at betale meget store beløb på tåbelighedens alter.
04-12-2021 15:56
John Niclasen
★★★★★
(6366)
Jørgen Petersen skrev:
Problemet er bare, at store dele af befolkningen er skræmt fra vid og sans. Derfor accepterer de alle mulige indskrænkninger i friheden og tilsvarende er de villige til at betale meget store beløb på tåbelighedens alter.

Så når bøller (regeringer) udøver psykisk terror (skræmmer befolkninger fra vid og sans) for egen vindings skyld, hvad gør man så?
RE: Dommerkendelse?04-12-2021 16:24
John Niclasen
★★★★★
(6366)
Ang. minkskandalen:

Krævede det en dommerkendelse af slå alle mink ned?
Hvis ikke, hvorfor ikke?

Med tanke på Magtens tredeling, der "skal forhindre magtmisbrug":

Fungerer det i praksis?
Har vi et alvorligt problem i Danmark?
04-12-2021 17:55
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvis ikke, hvorfor ikke?


Hvis man siger at man ikke ved det, når man gør det ulovlige, så er det i orden..
04-12-2021 23:29
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Jakob skrev:
­



Jesper-Midtfyn skrev:
Jeg synes, at det var en forkert og forhastet beslutning at indføre krav om mundbind i supermarkeder og andre forretninger. En trist dag i Danmarkshistorien. Kravet bliver sandsynligvis først ophævet engang til foråret og så må dem, der oplever gener med dette jo lide under dette i nogle måneder. Indkøbsoplevelsen bliver spoleret, og de butiksansatte får et dårligere arbejdsmiljø.

Ikke desto mindre er det tankevækkende, når en overlæge, der oplever dagligdagen ude på på et sygehus, også undrer sig over kravet om mundbind.

https://www.bt.dk/politik/overlaege-undrer-sig-over-mundbindskrav-vi-oplever-slet-ikke-pres-paa-grund-af

Uddrag fra artiklen med overlæge Jacob Rosenberg

Mener du ikke, at det er nødvendigt at pålægge borgerne at bruge mundbind? »Nej. I hvert fald ikke endnu. Det kan blive nødvendigt, men lad os nu lige vente og se. Det har også mange omkostninger at indføre sådanne restriktioner Jeg mener, det er en panikløsning og en overreaktion. Jeg synes til gengæld, at det er vigtigt at fokusere på at få flere vaccineret. Det gør man heldigvis også,« siger Jacob Rosenberg. [....] »Set fra min stol, så har de en forkert opfattelse. Vi oplever ikke et særligt pres på afdelingerne på grund af corona.


Man har ellers forsøgt at sælge idéen om flere restriktioner med argumentet om et forøget pres på sygehusene, men ifølge overlægens opfattelse er der endnu ikke et særligt pres på afdelingerne på grund af corona.

Synes det er deprimerende. Det er ikke Danmark, som jeg kender det, at tage forhastede og efter min mening forkerte beslutninger.




Vi har flere smittede, flere indlagte, flere på intensiv, flere i respirator og flere døde, end vi havde sidste år på samme tid.

Man kan evt. spole tilbage i tråden og se, hvilke konsekvenser det fik dengang for julen og efterfølgende langvarig nedlukning.

Man kan altid diskutere, om der reageres forhastet. Men problemet er, at hvis man ikke reagerer hurtigt, så kan det blive uhjælpeligt for sent. Og kun bakspejlet kan fortælle sandheden.


Angående mundbind, så mener jeg stadig, at der er mulighed for at vælge en ansigtsskærm som alternativ.

Jeg er meget uenig i, at krav om mundbind eller skærm spolerer indkøbsturen. Tværtimod øger det trygheden og gør det mere afslappet, at alle er opmærksomme på ikke at smitte hinanden.
Også de ansatte i butikken må få et bedre arbejdsmiljø, når kunderne spreder mindre smitte.




­­


Jeg mener stadigvæk ikke, at beslutningen om at indføre mundbind i supermarkeder og andre forretninger var den rigtige på nuværende tidspunkt

Så vidt jeg har forstået, skal vi op på 800-1000 indlagte, før sygehusene for alvor bliver udfordrede, og der er vi jo ikke endnu. De nyeste tal viser, at der er i alt 449 indlagte, så man kunne godt have ventet med at tage beslutningen om mundbind og set tiden an. En beslutning der berører mange danskere i deres dagligdag og skaber gener for tusindvis af mennesker. Det skal tilføjes, at vi har over 4 millioner vaccinerede og kortere og lettere behandlingsforløb for de smittede, der bliver indlagt, ifølge overlæge og forsker Thomas Benfield. Så det lader til, at de smittede generelt set får et mildere behandlingsforløb end før.

Så er der smitterisikoen. Jeg har taget et kig på forskning, der omhandler smitterisikoen i supermarkeder, og risikoen for smitte var ikke så stor på grund af den lave eksponeringstid. De fleste bruger ikke mere end 5 minutter i deres lokale supermarked, og der er derfor ikke særlig stor eksponeringstid i forhold til potentielt smittede sammenlignet med andre situationer som samvær med nære og tætte relationer, hvor smitten typisk videreføres. Jeg tror derfor ikke, at den sundhedsmæssige effekt er så stor, som flere politikere håber på.

Med hensyn til mine egne oplevelser kan jeg tilføje, at jeg bliver mere anspændt med mundbind i supermarkederne og har haft flere mareridt på det seneste. Desuden er omgangstonen i et af de supermarkeder, hvor jeg handler, blevet markant dårligere. Så det er langtfra alle, der har det let med dette.

Vi ser åbenbart forskelligt på tingene.
05-12-2021 00:37
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
delphi skrev:
næsten 90000 dødsfald for 60 millioner indbyggere


Det er jo det som er følgen af åbne samfund uden vaccination.. Eller det jo det som er hele pointen som Oxfordprofessoren igen og igen argumenterer for: sygdommen SKAL have lov at rase ud i befolkningerne, som selvsagt bevirker flere døde, men stadig på niveau med en influenzaepidemi. Et vaccineret menneske danner så åbenlys ikke de rigtige antistoffer, og medvirker herved ikke til at skabe flokimmunitet. Det er vigtig at få 'ram på' de raske mennesker med en reel og virkelig corona-smitte. Mennesker som kan holde til smitten og deraf danne rigtig flokimmunitet SKAL smittes.

Og som Oxford professoren siger, så skal man gøre alt for at beskytte de svage, og jo vaccinere dem.

Eller man kan reelt sig Danmark har ikke haft den nødvendige eksponering af befolkningen så de har kunnet danne antistoffer mod virus. Og holde sygdommen i ave med Vacciner vil kun udskyde det nødvendige at befolkningen udsættes for reel smitte og herved danner reel flokimmunitet.

Brasilien (Et land ved Ækvator hvor der ingen årsvariationer er) som ikke har været lukket hvor sygdommen har fået lov at rase ud så der opstår reel flokimmunitet



Hvis udviklingen fortsætter for Brasilien de næste 14 dage 3 uger så er det helt klart at landets manglende Lockdown har bevirket en reelt flokimmunitet.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/south-africa/ kan hele Sydamerika udsorteres og i går var der beskedne 300 døde for hele kontinentet.


Alt er gået i stå (døde og nye smittede) i Sydafrika som meget vel kan have haft en stor fordel af en lav vaccination på under 25 % og der er dannet stor immunitet i befolkningen..



Selvfølgelig skal smitten, da ikke bare have lov til at rase ud. I Sydafrika er man gået fra 300 registrerede smittetilfælde på daglig basis i midten af november til nu omkring 16000 registrerede smittetilfælde på daglig basis, ifølge de nyeste tal. Altså en kæmpe stigning og meget markant stigning på kort tid.

En forsker har udtalt, at Omikron er dobbelt så smitsom som delta varianten. Men teserne omkring de enkelte faktorer, der vedrører varianten, skal selvfølgelig underbygges med flere undersøgelser.

Det er vigtigt, at vi forebygger smitte med forskellige politiske tiltag, om end jeg ikke var enig i timingen i forhold til at genindføre mundbind på nuværende tidspunkt.
05-12-2021 09:30
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Corona-sygdommen er ikke så farlig som man gør den til. For os der er vaccineret er denne sygdom ingen problem. Det er således tydeligt at se, at dem der bliver indlagt på sygehuset med corona i dag er så godt som alle folk der ikke er vaccineret.

Problemet er at sygehusvæsenet her i landet er i store problemer p.g.a. mangel på kvalificeret arbejdskraft. For at beskytte vores sygehusvæsen (som politikerne af andre årsager har mishandlet) har man været nødsaget til at indføre en række restriktioner.
05-12-2021 10:20
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Søren Pind i Berlingske:

Denne klumme handler om sundhedsvæsnet. Og de kommentarer jeg fik på sidste uges klumme. Men vi starter et andet sted.

Jeg skulle til det skønne Sønderborg – holde en tale om dannelse og disruption i det 21. århundrede for byens erhvervsråd. En stærk by, Sønderborg. Mit besøg var kommet den tidligere Danfoss-direktør Jørgen Mads Clausen for øre, og han spurgte, om ikke jeg kunne komme forbi til en snak. Vi mødtes på det nye hotel Alsik, skabt af familien Clausen for netop at kunne højne byens hotel- og kulinariske standard. Stedet optræder nu i guide Michelin ...

Han fortalte mig om Danfoss – og det, han fortalte mig, var intet mindre end forbløffende. Virksomheden er forskningstung, verdensførende og har tre specialer: Hydraulik, energieffektivitet og elektricitet. En Danfoss-komponent indgår i så godt som alle nye el-biler, der produceres.

Men her til sagen: Danfoss har i alle årene siden 2011 effektiviseret sin drift med ti procent. Siger og skriver ti procent. Hvert år. Det illustreres af, at hvor 100 medarbejdere i 2011 lavede 100 produkter laver 100 mennesker i dag 325. Mere end en tredobling af produktiviteten. På ti år. Og medarbejdertilfredsheden? Højere end nogensinde.

Det er ganske enkelt unikt. Jeg spurgte ham hvordan. Han forklarede, at man hele tiden arbejdede med at gøre alting bedre, mere hensigtsmæssigt, effektivt. Hele tiden. Hver dag. Det er en ledelsesopgave.

I den danske hospitalssektor tror man nok, at effektivitet er blevet højere. Men vi ved det ikke rigtigt. Vi ved, at vi har tilført masser af ekstra penge. Fra 2000 til 2017 46 procent flere midler. Sundhedsudgifterne pr. boger er steget med 35 procent i faste udgifter i samme periode. Antallet af sengedage er faldet. Der er kommet næsten 20.000 flere ansatte til siden 2008. Andelen af BNP er steget fra 7,9 til 9,8 procent i 2016. Ifølge Eurostat – i modsætning til, hvad Jes Søgaard bemærkede her i avisen tirsdag om, at Tyskland brugte væsentlig flere offentlige udgifter end Danmark på sygehuse – har Danmark de næsthøjeste offentlige sundhedsudgifter i EU – Tyskland er nummer 7 ...

Ida Donkin skriver i torsdags, at sundhedsvæsnet tilbyder alt for meget. Det vil jeg gerne diskutere. For når det kommer til diagnosticering, tilbyder man alt for lidt. Bare her det sidste halve år i familie og omegn har jeg oplevet en nærtbeslægtet sendt hjem to gange med smerter i brystet uden diagnose. Vedkommende blev kun med nød og næppe reddet på Rigshospitalet, efter at provinshospitalets mærkværdigheder langt om længe blev brudt. Beskeden var, at var den pågældende kommet en dag senere, var vedkommende død. Hvordan kan man sende folk hjem uden diagnose med smerter i brystet?! To gange?! For mange tilbud? Ikke her.

En god ven gennemgår i øjeblikket et alvorligt kræftforløb. Det samme igen: Ingen diagnose. Meget snak. De samme spørgsmål – igen og igen – af forskellige læger. Skønt man samtidig brokker sig over de uhyrlige dokumentationskrav, politikerne stiller. Det hele står der jo, må man forvente. Men konstant afdækkes det, at de spørgende læger ikke har gjort sig den møje at læse journalen. For mange tilbud? Ikke her.

Der er en bestemt tilgang i det offentlige, som ikke er rimelig. Der er ikke det pres, der fremgår af Jørgen Mads Clausens fortælling. Man anser sig som unik, og journalen er kun et forstyrrende element. I stedet for sammen at løse opgaven, render man rundt hver for sig. Og skyder skylden på systemet. Og det er rigtigt. Systemet skaber jo ikke den ramme omkring læger, sygeplejersker og den komplicerede mekanisme, et hospital er, som man skaber i Danfoss. Der er intet incitament. Ingen overordnet ledelse med fokus på forbedring. Det er hver mand for sig. Fordi strukturen ikke indbyder til andet. Men alligevel ...

Strukturen er forkert, når hele omdrejningspunktet er personale og politikere – hvorimod patienten og pårørende er sekundære forstyrrende elementer. Det er pinedød nødvendigt at vende forholdet om.

I Schweiz ejer politikerne ikke hospitalerne. De har derfor ikke noget i klemme. De ejer heller ikke personalet. De har derimod sikret en ramme, hvor konkurrencelovpligtige non-profit sygekasser varetager patienternes interesse over for hospitalerne. Sygekasserne konkurrerer på service. Betingelsen for at drive sygekasse er, at alle, der har lyst, må være medlem. Kontingentet er fastsat af det offentlige. Og dækker alt, man kan forestille sig i Danmark. Har man ikke råd, betaler det offentlige sygekassekontigentet. Det er ganske enkelt en brillant konstruktion.

Den gør også, at de enkelte sygehuse kan samle sig om det væsentlige: At gøre folk raske på den måde, det enkelte hospital anser for bedst. Kan patienterne og sygekasse lide hospitalet, lever det og har det godt. Er behandlingen derimod dårlig, personalet uforskammet og ufokuseret stillende de konstant samme spørgsmål, ja så ... Glæden? Det giver metodefrihed.

Det er bemærkelsesværdigt, at Danfoss efter så enorme omkostningsforbedringer har så enorm medarbejdeglæde. Det burde vække til eftertanke. Og inspiration.
RE: Global protester05-12-2021 11:49
John Niclasen
★★★★★
(6366)
En 3 minutters video om protester verden over i relation til den såkaldte pandemi.

Global protests mounting as nations crack down on liberty because of pandemic OAN @ rumble

Videoen omtaler protester i Italien, Tyskland, Grækenland, og Australien.
Og det foregår også mange andre steder.
Tilknyttet billede:

06-12-2021 10:53
Jakob
★★★★★
(9256)
­




Mens vi venter på verdens ypperligste lægevidenskabs omfattende undersøgelse af Omikrons farlighed, er der nærmest ingen ende på, hvor mange der ønsker at fortælle, at de allerede ved, at restriktioner er unødvendige.


Disse problemer med lægmands accept af restriktioner kan nok kun skyldes, at han har lært for lidt biologi i folkeskolen.
Eller også er han blot ligeglad med tab af menneskeliv..
Lige om lidt har Covid-19 dræbt flere mennesker, end der døde under holocaust.


Hvis man elsker frihed, så må man også elske, at restriktioner bliver indført tidligt frem for sent.

Restriktionerne imod smitte er skabt til at bevare og genskabe frihed, og jo mere de undsiges, forsinkes og undergraves, jo hårdere skal de være, og jo mere nedbrydes friheden.






­­
RE: Corona 6-Dec-202106-12-2021 11:31
John Niclasen
★★★★★
(6366)
I fortsættelse af Corona 18-Nov-2021 18-11-2021 17:11

Vedhæftede graf viser aldersfordelingen af totalt antal døde med Covid-19 i Danmark pr. 30-Nov-2021.

Tabel 3.1 Dødsfald blandt covid-19-tilfælde fordelt på alder, køn og antal med komorbiditet

Kilde: Ugentlige opgørelser med overvågningsdata @ SSI

Aldersgrupper:

Gr. Alder
1. 0-9
2. 10-19
3. 20-29
4. 30-39
5. 40-49
6. 50-59
7. 60-69
8. 70-79
9. 80-89
10. 90+

Bemærk at det er dødsfald med Covid-19. De er ikke døde af Covid-19. Bemærk desuden kormorbiditet i tabellen.

Komorbiditet er defineret som hospitalskontakt inden for de seneste 5 år med bl.a. følgende diagnoser diabetes, cancer, kronisk lungesygdom, hjerte-kar-sygdomme og hæmatologiske sygdom.

Der er fortsat intet tegn på, at Covid-19 er en dødelig sygdom. Kurven følger den normale aldersfordeling for døde i Danmark. Gennemsnittet er over 80 år. D.v.s. man dør af alderdom.

Nogle mennesker forstår ikke disse fakta. Det er bl.a. dette, bøllerne i regeringer verden over udnytter til egen vindings skyld. De vil for det første gerne vælges igen, og det er et velkendt trick at udnytte kriser til dette, uanset om krisen er reel eller skabt kunstigt.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 06-12-2021 11:33
RE: Protester Verden Over06-12-2021 11:40
John Niclasen
★★★★★
(6366)
Flg. video viser nogle af de mange protester i forb. med restriktioner verden over.

Frankrig
Tyskland
Italien
Østrig
Schweiz
Kroatien
Georgien
Australien
London, UK
Belgien
Serbien

Video fra 29-Nov-2021:

WORLDWIDE FREEDOM PROTESTS - WHAT THEY'RE NOT SHOWING YOU - PLEASE SHARE
Redigeret d. 06-12-2021 11:43
RE: Trafik-ofre og Corona08-12-2021 08:49
John Niclasen
★★★★★
(6366)
I fortsættelse af Corona 6-Dec-2021 06-12-2021 11:31

Vedhæftede grafer viser øverst aldersfordelingen af døde i trafikken (Motorkøretøjsulykker) for de to år, 2018 og 2019, samlet. Nederst vises aldersfordelingen af totalt antal døde med Covid-19 i Danmark pr. 7-Dec-2021.

Begge grafer viser altså tæt på to års data.

Det er dødeligt at færdes i trafikken. Som man ser er kurven for aldersfordelingen tæt på vandret fra teenageårene til de ældste aldersgrupper. Dødsraten er meget lav. Det er med andre ord rimeligt sikkert at færdes i trafikken i Danmark. Men det er dog en potentiel dødelig handling.

Helt modsat dette er Covid-19 ikke en dødelig virus. Aldersfordelingen af døde med Covid-19 følger aldersfordelingen generelt i Danmark, når man dør af alderdom. Gennemsnittet er over 80 år, ligesom man kan forvente at leve til en alder over 80 år, når man bor i Danmark.

Hvis Covid-19 var dødelig, så ville man se en anden aldersfordeling. Man ville se en fordeling mere i stil med aldersfordelingen af f.eks. trafik-ofre.

Covid-19 er slet slet ikke den krise, politikerne gør den til. Det er typisk for politikere at blæse potentielle problemer helt ud af proportion. Der har måske historisk underligt nok været stemmer i at foretage sådanne ondsindede og egoistiske handlinger.

Men de fleste tykpandede danskere vågner vel op på et tidspunkt og siger så også fra, ligesom vi er en del (mange?), der har sagt fra længe. Hvis ikke, så fortsætter landet nok sit frie fald.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 08-12-2021 08:52
RE: Proester Verden Over08-12-2021 09:02
John Niclasen
★★★★★
(6366)
I fortsættelse af Protester Verden Over 06-12-2021 11:40

Flg. video viser nogle af de mange protester fra 3-4. december i forb. m. restriktioner verden over.

Tyskland
UK
Australien
Serbien
Polen
Holland
Ny Kaledonien
Østrig

Video fra 5-Dec-2021:

More HUGE Freedom Protests This Weekend (03-04/12/2021) - WHAT THEY'RE NOT SHOWING YOU. Links Below.
08-12-2021 12:58
Jakob
★★★★★
(9256)
­




John Niclasen skrev:
I fortsættelse af Corona 18-Nov-2021 18-11-2021 17:11

Vedhæftede graf viser aldersfordelingen af totalt antal døde med Covid-19 i Danmark pr. 30-Nov-2021.

Tabel 3.1 Dødsfald blandt covid-19-tilfælde fordelt på alder, køn og antal med komorbiditet

Kilde: Ugentlige opgørelser med overvågningsdata @ SSI

Aldersgrupper:

Gr. Alder
1. 0-9
2. 10-19
3. 20-29
4. 30-39
5. 40-49
6. 50-59
7. 60-69
8. 70-79
9. 80-89
10. 90+

Bemærk at det er dødsfald med Covid-19. De er ikke døde af Covid-19. Bemærk desuden kormorbiditet i tabellen.

Komorbiditet er defineret som hospitalskontakt inden for de seneste 5 år med bl.a. følgende diagnoser diabetes, cancer, kronisk lungesygdom, hjerte-kar-sygdomme og hæmatologiske sygdom.

Der er fortsat intet tegn på, at Covid-19 er en dødelig sygdom. Kurven følger den normale aldersfordeling for døde i Danmark. Gennemsnittet er over 80 år. D.v.s. man dør af alderdom.

Nogle mennesker forstår ikke disse fakta. Det er bl.a. dette, bøllerne i regeringer verden over udnytter til egen vindings skyld. De vil for det første gerne vælges igen, og det er et velkendt trick at udnytte kriser til dette, uanset om krisen er reel eller skabt kunstigt.




Du må nok have spist søm og glemt at spytte hovederne ud, hvis du tror, at vores regering er glad for Coronakatastrofen.

At de i håb om at blive genvalgt arbejder på at håndtere situationen bedst muligt må være en selvfølge. Andet skulle da bare mangle.
Historikken i denne tråd viser da også, at vi må prise os lykkelige for, at vi nåede at få en ny regering, før pandemien invaderede verden.


Angående den særlige indsigt i data, som du (konspirationsskribenten) mener at besidde, så er der også andre, som har kigget på dem.

Er man død af eller med corona.?

De, der har læst lektier frem for at brygge og sprede syge konspirationsteorier, vidste det allerede i maj:

17. maj 2021
https://www.dr.dk/nyheder/indland/2241-doedsattester-afsloerer-saa-mange-doede-egentlig-af-corona
2241 dødsattester afslører: Så mange døde egentlig af corona
Mere end 9 ud af 10 registrerede døde kan kobles til corona, vurderer eksperter.




­

­
08-12-2021 17:06
Jakob
★★★★★
(9256)
­




Hvis man har overskud til at gøre coronaoprør, så må den bedste argumentation nok være, at verden som helhed har forsømt at forebygge pandemier.

Men på kortere sigt også, at verden har reageret alt for langsomt og slapt på pandemien.
Restriktioner er kommet for sent, og opsporing har været for slap, og verden har desværre ikke lært det endnu.
Heller ikke Danmark. Vi ligger blot blandt de dygtigste i den 98% store gruppe af lande, som er dumpet i smittebekæmpelse.


8. dec. 2021
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-12-07-den-naeste-pandemi-kan-vaere-mere-doedbringende-og-vi-er-ikke-klar-siger-forsker
Den næste pandemi kan være mere dødbringende – og vi er ikke klar, siger forsker
--
Omikron er "løbet fra os", blandt andet fordi smitteopsporingen ikke længere kan stoppe stigningen i smitten med Omikron, forklarede Ullum på et pressemøde tirsdag:
- Der er smitte med Omikron i alle regioner. Især er der mange tilfælde i Region Hovedstaden. Hvor smitten tidligere kom fra rejsende til Danmark, bliver over 90 procent nu smittet i Danmark.
Ifølge SSI-direktøren er Omikron fundet på alle kontinenter bortset fra Antarktis og er bekræftet i 55 lande med 1400 tilfælde, men han forventer, at man kun har set toppen af isbjerget.
- Blandt de indrejsende kan vi se, at der nu er flere, der kommer rejsende ind fra andre europæiske lande. Det tyder på, at smitten er udbredt i Europa og ikke bliver opdaget, fortalte Henrik Ullum.





­
RE: Coronadødsfald Danmark og Sverige08-12-2021 17:43
John Niclasen
★★★★★
(6366)
I fortsættelse af Coronadødsfald Danmark og Sverige 02-12-2021 19:04

Den sidste uge er der rapporteret 70 døde med Covid-19 i Danmark.
Den sidste uge er der rapporteret 12 døde med Covid-19 i Sverige.

Kilde: worldometers.info

Som angivet med en rød pil ser man en begyndende stigning i Danmark.
Denne begyndende stigning ses ikke i data for Sverige.

Danmark har en befolkning på 5.840.045 (januar, 2021)
Sverige har en befolkning på 10.409.248 (2021)
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 08-12-2021 17:44
08-12-2021 18:12
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Den sidste uge er der rapporteret 70 døde med Covid-19 i Danmark.
Den sidste uge er der rapporteret 12 døde med Covid-19 i Sverige.


Lige så interessant mht. indlagte på de Svenske syghuse se



Fra https://www.icuregswe.org/en/data--results/covid-19-in-swedish-intensive-care

Antallet af behandlinger på de Svenske sygehuse med relation til covid styrtdykker, hvor de i Danmark er massivt stigende.
RE: Frihed Demonstrationer09-12-2021 12:44
John Niclasen
★★★★★
(6366)
I fortsættelse af Proester Verden Over 08-12-2021 09:02

Litauen
Californien, USA
New York, USA
Israel
Colombia
Spanien
Fransk Guyana
Cypern
Marokko
Guadeloupe
Estland
Canada
Sydafrika
New Zealand
Ny Kaledonien
Finland
Iran
Chile
Ukraine
Luxembourg
Skotland
Schweiz
Bulgarien
Slovenien
Japan
Mexico
Albanien

Video fra 7-Dec-2021:

Global Anti-Mandate, Pro-Freedom Demonstrations EXPLODE! - They can't Hide This Forever! @ YouTube
Tilknyttet billede:

09-12-2021 16:41
Jakob
★★★★★
(9256)
­



delphi skrev:
Antallet af behandlinger på de Svenske sygehuse med relation til covid styrtdykker, hvor de i Danmark er massivt stigende.



Tja, måske lidt firkantet fortalt:


Sverige lod først smitten løbe med henblik på at opbygge flokimmunitet, og de gjorde det, før befolkningen havde fået tilbudt en vaccine.

I Danmark blev smitten først sluppet løs, efter befolkningen havde fået tilbudt en vaccine.


I det lys er der nærmest ingen ende på, hvor højt vi må elske den danske regerings coronapolitik.
Men det stopper desværre ikke pandemien, at Danmark har håndteret smitten klogere end Sverige.





­
09-12-2021 17:03
Jakob
★★★★★
(9256)
­




Fra pressemødet i aftes:


8. dec 2021
https://www.dr.dk/nyheder/indland/den-slemme-kurve-og-tre-andre-vigtige-ting-fra-aftenens-pressemoede
Den slemme kurve og tre andre vigtige ting fra aftenens pressemøde
--
Endnu engang kunne Henrik Ullum, direktør for Statens Serum Institut, hive en graf frem, der viste, hvorfor det netop er så bekymrende, at omikronvarianten spreder sig.
Denne gang gav planchen et billede af udviklingen i indlæggelser for både delta- og omikronvarianten. Den blå graf illustrerede, at indlæggelserne ved deltavarianten er nogenlunde stabile.
Og så var der den røde graf, som viste, at omikronvarianten godt nok ligger under nu.
- Men fordi den kommer ind i eksponentiel vækst, vil antallet gøre, at den over tid risikerer at komme op i et rigtig, rigtig ubehageligt niveau, og det er det, der gør, at vi reagerer, fortalte han.
Den eksponentielle vækst kan altså betyde, at man får et "kæmpe problem". Han oplyste, at der er seks indlagte med omikronsmitte, som det ser ud nu.



Se evt. mere her:


08. dec. 2021
https://www.dr.dk/engagement/taet-paa/stil-spoergsmaal-om-coronasituationen
DR fik over 1000 spørgsmål om corona efter pressemøde: Her er nogle af svarene





­
RE: Antal Test10-12-2021 00:39
John Niclasen
★★★★★
(6366)
Danmark er det land i Verden, der har testet mest for Covid-19.

Kilde: worldometers.info/coronavirus/

Der er i Danmark pr. 9-Dec-2021 blevet foretaget 16.724.269 test pr. 1 mio. indbygger, eller mere end 16,7 test pr. indbygger, ung som gammel.

Nr. 2 er Gibraltar med godt 12,6 test pr. indbygger.
Nr. 3 er Østrig med knap 12,6 test pr. indbygger.

Vi har altså i Danmark testet knap 1/3 mere end nr. 2 på verdensplan.

Det må være dyrt med alle de test.
Plus al den tid, der går med alle de mennesker, der konstant bliver testet.

Der er også pr. 9-Dec-2021 2.983 døde med Covid-19 i Danmark siden starten af 2020. Til sammenligning døde der 16.525 af kræft i Danmark bare i et år, 2019.

Kilde: Nøgletal @ Kræftens Bekæmpelse
Redigeret d. 10-12-2021 00:40
10-12-2021 10:23
Jakob
★★★★★
(9256)
­



John Niclasen skrev:
Det må være dyrt med alle de test.



Man skulle nok ellers tro, at der var vigtigere ting for dig at fokusere på. F.eks. at få bestilt tid til din vaccination.

Men her kan man se mere om coronaudgifter:

7. dec 2021
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-har-brugt-80-milliarder-paa-direkte-coronaudgifter-til-og-med-juni
80,1 milliarder.
Så meget udgjorde de direkte og identificerbare coronarelaterede udgifter for det offentlige i perioden marts 2020 til og med juni 2021. Det viser en ny analyse fra Danmarks Statistik.
Beløbet omfatter kun aktiviteter, der alene er opstået som konsekvens af coronapandemien, og er det første foreløbige bud på det offentliges coronaudgifter.
De fleste af pengene - 56,9 milliarder kroner - gik til økonomisk kompensation til virksomheder under krisen. 18,5 milliarder gik til sundhedsområdet, og 4,6 milliarder blev brugt på målrettede initiativer.
Det fremgår af analysen, at det offentliges udgifter til testindsatsen i alt udgjorde 8,2 milliarder fordelt over PCR-tests i TestCenter Danmark, prøvetagning i regionerne og prøveanalyser.




­
10-12-2021 10:26
Jakob
★★★★★
(9256)
­




Omikron skaber et nyt kapløb med vaccinerne.

Alle skal helst nå at få det 3. stik, før de møder Omikron.
Det bliver nok vanskeligt at nå i Danmark, og i mange andre lande bliver det helt umuligt.

Konsekvenserne er mere eller mindre ukendte, så længe vi ikke ved præcist, hvor syge mennesker bliver af Omikron.
Jeg har endnu heller ikke set dokumentation for, at antistoffer skabt af Omikron sygdom også virker på Delta-varianten.
Omikron er så smittefarlig, at den bliver meget vanskelig at stoppe med restriktioner, og nye vacciner kan derfor næppe nå at blive udviklet, før det er for sent.
Hvor vi i begyndelsen faktisk havde en chance for at udrydde virus med restriktioner, så er vi nu mere eller mindre prisgivet, hvis virus igen muterer og denne gang til noget mere dødeligt.
Selvom det måske er usandsynligt, at det vil ske, så er det nok alligevel værd at bemærke, så nemt det er gået for verden at sælge ud af sine handlemuligheder overfor en fjende, som truer hele menneskeheden.




Antal smittede med Omikron bliver i Danmark pt fordoblet på kun to dage..!!



8. dec. 2021
https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-coronatal-overblik-over-smittede-indlagte-og-doede
­
Tilknyttet billede:

RE: Antal Test vs Antal Døde med Covid-1910-12-2021 12:25
John Niclasen
★★★★★
(6366)
I fortsættelse af Antal Test 10-12-2021 00:39

I vedhæftet graf har jeg plottet sammenhængen mellem antal test og antal døde med Covid-19 i de forskellige lande. X-aksen viser antal test pr. 1 mio. indbygger i de forskellige lande, og y-aksen viser antal døde pr. 1 mio. indbygger.

Begge akser har jeg valgt at vise logaritmisk, så man bedre kan se detaljer. I et lineært plot ligger de fleste punkter nede til venstre.
(Jeg kan vise det, hvis nogle finder det informativt.)

Danmark er angivet med en vandret og en lodret linie gennem datapunktet.

Man ser, at der ikke er nogen særlig god sammenhæng mellem antal test og antal døde med Covid-19. Punkterne er spredt godt ud. Det var måske ønskeligt, hvis sammenhængen var, at flere test førte til færre dødsfald med Covid-19. Hvis der er en sammenhæng, så tyder det mere på det modsatte, at flere test fører til flere dødsfald med Covid-19. Men som sagt er punkterne spredt godt ud.

Danmark ligger længst til højre, fordi Danmark har flest antal test pr. indbygger i Verden.

Og der er rigtig mange lande i Verden, som har færre døde med Covid-19 pr. indbygger, end i Danmark. Det er alle punkterne, der ligger under den vandrette linie gennem datapunktet for Danmark.

Data: worldometers.info
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 10-12-2021 13:22
RE: Døde vs Vaccinerede11-12-2021 12:22
John Niclasen
★★★★★
(6366)
I vedhæftede graf har jeg plottet data for antal døde med Covid-19 pr. 1 million dansker (dødsrate) mod antal Covid-19 vacciner per 100 dansker (vaccinerate).

Kilde: Our World in Data

De første data for vaccinerate i Danmark er dateret 10-Feb-2021, hvilket svarer til venstre på kurven. Seneste data er dateret 8-Dec-2021, hvilket så er til højre på kurven.

Som man ser er dødsraten for danskere med Covid-19 den samme, når en stor del af befolkningen er vaccineret her i december, 2021, som da meget få var vaccineret mod Covid-19 i februar, 2021.

Hypotese: Vi er regeret af idioter her i landet.
Tilknyttet billede:

11-12-2021 14:04
Jakob
★★★★★
(9256)
­­



@John Niclasen


Man ser, at der ikke er nogen særlig god sammenhæng mellem antal test og antal døde med Covid-19. Punkterne er spredt godt ud. Det var måske ønskeligt, hvis sammenhængen var, at flere test førte til færre dødsfald med Covid-19. Hvis der er en sammenhæng, så tyder det mere på det modsatte, at flere test fører til flere dødsfald med Covid-19.



Nej, der er selvfølgelig flere variable i ligningen, og de kan hver især ødelægge testsystemets mulighed for at nedbringe dødstallet.

F.eks. folkets disciplin, smitteopsporingens effektivitet, strengheden for isolation, grænsernes åbenhed, vejret, generelle restriktioner osv..


Du har måske bemærket, at der findes en gruppe borgere især på højrefløjen, som hellere vil have uindskrænket frihed, et smadret sundhedsvæsen og døde medborgere i hobetal, end de vil have livreddende restriktioner.
Det må være den gruppe, som du skal takke for unødvendigt mange døde (dræbte?/ofrede?/myrdede?).




­­
11-12-2021 14:34
Jakob
★★★★★
(9256)
­



Vi ved endnu ikke, hvor alvorlig sygdom Omikron vil bringe til Danmark.
Men selvom data fra Sydafrika skal tages med forbehold, så viser udviklingen, at Omikron er IKKE en "fesen fætter" (Kåre Mølbaks udtryk), som alle håber på.

Vi har fagudtrykket "tipping points" i klimadebatten.
Med Omikron kan man måske sige, at pandemien har nået et tipping point i den forstand, at smitten nu spredes hurtigere, så der ikke mere er tid til at udvikle nye vacciner, og den potente smittespredning betyder samtidigt, at restriktioner nu skal være ekstremt skrappe og omkostningstunge, før de får betydelig effekt.

Myndighederne reagerer i mine øjne klogt ved at skrue op for vaccinationshastigheden, og det skal de gøre endnu mere.
Jeg frygter, at restriktionerne er for svage. Der burde nok have været grebet drastisk ind for mindst en uge siden i 1-2 uger.
Men smitteopsporingen må igen skulle boostes og panisk kæmpe for at genvinde det greb om Omikron, som den aldrig burde have mistet.

SF var nok ude med rettidig omhu:

1. dec 2021
https://www.dr.dk/nyheder/politik/sf-vil-saette-naere-kontakter-til-coronasmittede-i-isolation
SF vil sætte nære kontakter til coronasmittede i isolation
Forslaget møder modstand fra adskillige partier i Folketinget, der mener, at det er ude af proportioner med smittesituationen.


(Jeg har set, at NB og K går frem i meningsmålingerne, og jeg måber og gyser ved tanken om f.eks. Per Larsen som Sundhedsminister.)



De siger, at det altid bliver forår igen...


Men det er jo ikke vinter i Sydafrika nu.

10. dec 2021
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ugens-coronatal-forklaret-jeg-er-efterhaanden-ved-vaenne-mig-til-tanken-om-jeg-nok
­
Tilknyttet billede:

11-12-2021 19:34
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Fra https://www.dr.dk/nyheder/indland/ugens-coronatal-forklaret-jeg-er-efterhaanden-ved-vaenne-mig-til-tanken-om-jeg-nok



Nu er andelen af smittede med den nye variant forholdsvis større for vaccinerede end andelen af vaccinerede for hele befolkningen.

Og forholdsmæssigt udgør de ikkevaccinerede en forholdsvis mindre del af de smittede end andelen af ikkevaccinerede.

Og hvilken konstatering er det så lige som det underbygger?
Redigeret d. 11-12-2021 19:39
RE: Døde vs Vaccinerede EU12-12-2021 07:10
John Niclasen
★★★★★
(6366)
I fortsættelse af Døde vs Vaccinerede 11-12-2021 12:22

I nævnte indlæg viste jeg flg. graf for antal døde med Covid-19 pr. 1 million dansker (dødsrate) mod antal Covid-19 vacciner per 100 dansker (vaccinerate).



Vedhæftet er tilsvarende graf for hele den Europæiske Union (EU). Til venstre på figuren er omkring årsskiftet 2020/2021, og til højre på figuren er sidste datapunkt dateret 9-Dec-2021.

Man ser den samme tendens for den større befolkningsgruppe i EU sammenlagt, som man ser i Danmark. Dødsraten for dem med Covid-19 var høj, da der var meget få vaccinerede mod Covid-19, og den er nu igen høj, efter at rigtig mange er vaccineret.

Hvad kan man konkludere?
Tilknyttet billede:

RE: Døde vs Vaccinerede Sverige12-12-2021 09:22
John Niclasen
★★★★★
(6366)
I fortsættelse af ovenstående indlæg.

Vedhæftede graf viser det samme for Sverige. Til venstre på kurven er 3-Jan-2021, til højre 9-Dec-2021.

Modsat det øvrige Europa viser Sverige ikke nogen stigning i dødsraten, selvom man også er blevet vaccineret i Sverige som i resten af Europa.

Det er altså ikke vaccinen, som er den drivende faktor. Vaccinen (vaccinerne) ser ud til at være stort set irrelevant.

På nuværende tidspunkt tyder alt på, at Sverige har gjort noget rigtigt i håndteringen af Covid-19 i forhold til andre landes håndtering, herunder Danmark.

Kilde: Our World in Data
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 12-12-2021 09:27
12-12-2021 10:45
Jakob
★★★★★
(9256)
­




@delphi


Angående cirkeldiagrammet, så skal vi huske, at der er for få data til detaljerede analyser.

Men man kan da godt fristes til at komme med et par uhyggelige vurderinger.


1) Omikron kan smitte alle, selvom de er vaccinerede, og det gør det vanskeligere at stoppe smitten, og det giver fortsat god mulighed for, at virus kan mutere igen.

Det vigtigste pt er dog at huske, at 3 stik beskytter imod alvorlig sygdom.

Hvor mange stik har du fået.?




2) Omikron er mere smitsom, og det kan se ud til, at den derfor også er begyndt at fange flere uvaccinerede, som tidligere har kunnet gemme sig.

Det kan blive meget alvorligt for nogle sårbare, som ikke kan tåle vaccinen.
De burde i mine øjne for længst have været isoleret på en beskyttet ø.





@John Niclasen

Mit svar om vacciner er næsten det samme, som du fik om testsystemet.
https://www.klimadebat.dk/forum/coronavirus-frihandel-flyrejser-og-fornuftig-klimapolitik--d7-e3780-s840.php#post_84578
Der er mange variable, som alle skal tages i betragtning, hvis man vil finde årsagen til dødstallets størrelse og ændring over tid.
Og når regeringerne begynder at åbne samfund og benytter vaccinerne som boldværk imod smitte, før tilstrækkeligt mange er vaccineret, så vil dødstallet selvfølgelig stige.
Der er også kommet nye og mere smitsomme varianter til før Omikron.





­
12-12-2021 16:27
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvor mange stik har du fået.?


Jeg har selvsagt ikke fået noget stik, i det jeg føler et vist ansvar over for det samfund jeg er en del af.

Man skal minimum beherske den samme dumhed som er drivende for klimaforskningen og herunder have en massive evne til datamanipulation for at bare komme i nærheden af at tro på vaccine beskytter mod virusspredning.

Danmark er 80 % vaccineret og smitten er eksploderet



Og med et dødstal som er stærkt stigende



En smittet person stopper ikke smitteudspredning. Jeg har levet i en husstand hvor flere har været smittet jeg kan ikke udgå at have været udsat for smitte og har ikke udvist nogen sygdom og jeg er med sikkerhed immun og viderebringer ikke smitten. Et forhold som ikke skal sættes over styr ved vaccination.

Den eneste rigtige tilgang til vaccination er at vaccinere de svage og lad de raske blive eksponeret over for sygdommen.
12-12-2021 17:32
Henning Hansen
☆☆☆☆☆
(8)
Ja, sammenhængene er komplekse, når vi taler om covid-19.

Udviklingen i smitte og dermed henad vejen indlæggelser samt dødsfald afhænger jo som bekendt af en række faktorer.
- Covid-19 variant
- Former og grader af nedlukning, herunder brug af masker
- Omfang af test, smitteopsporing og isolering af smittede personer

Da EU-landene performer vidt forskelligt omkring de nævnte tiltag, mener jeg det er usikkert at lave sammenligninger, hvor disse lande betragtes som én blok.

Derimod kan man udmærket sammenligne lande to og to, f.eks. Danmark og Sverige. Men for at bedømme strategiernes success, vil jeg foretrække, at inddrage hele perioden fra marts 2020 til nu. Ser vi på Sverige, så har de en dødsrate på omkring 1500 pr. 1 mill. indbyggere, mens Danmark ligger på ca. 500. Selvom der ofte peges på usikkerheden/forskelligheder i opgørelse over døde af covid-19, så kan statistikker over overdødelighed generelt i grove træk bekræfte tallene (Danmark har faktisk ingen overdødelighed, hvilket er det samme som at sige, at covid-19 dødstallene nogenlunde svarer til, hvad der gennemsnitligt dør over en 5-årig periode for influenza og andre smitsomme sygdomme, der har ligget i dvale - og det er jo kun p.g.a nedlukning og de andre tiltag). Om det så har været de økonomiske omkostninger værd er en helt anden snak.

Men ingen tvivl om at Sverige klarer sig bedre lige nu (selvom smittetallene (kun folk med symptomer testes) nu også er begyndt at stige her, hvilket vil medføre, at dødstallet vil stige med forsinkelse.
Hvad er forklaringen på Sveriges gode tal lige nu?
Det kan ikke siges med fuld sikkerhed, men her er nogle betragtninger.
Sverige tog en ordentlig tørn i starten (2020) med langt højere smittetal end Danmark, især da højere mørketal p.g.a langt færre test skal tages med i betragtningen. Det betyder alt andet lige, at den naturlige immunitet - også blandt uvaccinede i Sverige, hvor bl.a. skolebørnene blev sparet for en lang nedlukning - er noget højere end i Danmark - og selvom Sverige er lidt bagud ved. vaccinationer, så formoder jeg, at Sverige alt i alt har en højere immunitet end i Danmark. Den naturlige immunitet er sandsynligvist også bedre end den, der fås ved vaccine - forudsat altså man har overlevet sygdommen!!!
Danmark var fra start foran med vaccineringer og efter en mere "parallel" periode tog Danmark fra med de rumænske vacciner. Danmark er derfor også foran i "fadingen" af immuniteten efter 2. stik. Israel er god for sammenligningen. Her kom man hurtigt fra start og fik banket smitten i bund før Deltaen kom og da denne så kom og "fadingen" indtraf fik de den bølge - Danmark nu er ramt af - allerede i september - oktober, men Israel har også været oppe på mærkerne med booster vaccinen og nu er smitten igen under kontrol. I modsætning til det er Sverige nok først begyndt at mærke "fadingen" efter andet stik for alvor nu.

Med ca, 2 daglige dødsfald pr. 1 mill. indbyggere mod Sveriges næsten 0 har DK ca. 500 dage før vi når deres tal - og mon ikke meget andet er sket i mellemtiden.
Bl.a. Omikron-varianten vil ændre billedet meget.
Lige en kommentar til procent-andelen af Omikron smittede der er uvaccinerede. Mange af sidstnævnte er børn og desuden er den naturlige immunitet vel ved at blive banket noget op i denne gruppe. Men sandsynligt, at nuværende vacciner har mindre effekt overfor denne variant.
Nogle af optimisterne omkring Omikron ser denne som "vaccinen", hvis det skulle vise sig, at den virkelig er mildere i sygdomsforløbet. En af de gode indikationer fra Sydafrika er faktisk, at de fleste (75 %) ikke indlægges p.g.a covid-19, men konstateres at være smittet ved en test ved indlæggelser af andre årsager (f.eks. et brækket ben). I DK udgør sidstnævnte vist 15 - 20 % - altså for Delta.
12-12-2021 17:47
Henning Hansen
☆☆☆☆☆
(8)
OK, jeg fik ikke læst Delphi's indlæg, inden jeg sendte mit egen.

Men nu fik jeg så endnu en gang at vide, at jeg er dum.

Jeg trækker mig fra dette forum.
12-12-2021 20:02
Jakob
★★★★★
(9256)
­




delphi skrev:
Hvor mange stik har du fået.?


Jeg har selvsagt ikke fået noget stik, i det jeg føler et vist ansvar over for det samfund jeg er en del af.


Prøv lige at tjekke over dit højre øre, om der ikke sidder en løs skrue, som trænger til at blive spændt fast.
Ellers er jeg sgu da bange for, at den er faldet helt af.



delphi skrev:
Man skal minimum beherske den samme dumhed som er drivende for klimaforskningen og herunder have en massive evne til datamanipulation for at bare komme i nærheden af at tro på vaccine beskytter mod virusspredning.

Danmark er 80 % vaccineret og smitten er eksploderet


Vaccinen har aldrig givet garanti imod smitte.
Men vaccinen beskytter imod alvorlig sygdom, og jo mere syg man bliver, jo flere vira udskiller kroppen, og jo mere smitter man.

Derfor hjælper man samfundet og sygehusene på flere gode måder, når man siger ja tak til vaccinen.


delphi skrev:
En smittet person stopper ikke smitteudspredning. Jeg har levet i en husstand hvor flere har været smittet jeg kan ikke udgå at have været udsat for smitte og har ikke udvist nogen sygdom og jeg er med sikkerhed immun og viderebringer ikke smitten. Et forhold som ikke skal sættes over styr ved vaccination.


Drop nu bare dine søgte undskyldninger og se at få bestilt tid til den vaccine.






­
Side 22 af 32<<<2021222324>>>





Deltag aktivt i debatten Coronavirus, frihandel, flyrejser og fornuftig klimapolitik.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
IPCC-chef: "Klimapolitik Omfordeling af Velstand, Ikke Milieupolitik". Thunberg Gore/Soros Rob024-01-2020 20:25
FNs Fordrejede Klimapolitik og Teknokratiets CO2-Økonomi205-12-2019 01:48
Er klimapolitik religion..?4505-12-2019 01:40
Hvad er jeres holdning til Co2 neutrale flyrejser?025-03-2019 09:52
(Aktuel) fransk klimapolitik305-12-2018 10:56
Artikler
Flytrafik
Føler du, at befolkningen bakker op om en vidtgående klimapolitik?
EUs klimapolitik - en succeshistorie? (Mernilds Klumme, januar 2009)
Klimapolitik (Bionyt: 500 svar om klima)
NyhederDato
Slut med billige flyrejser i fremtiden10-09-2009 09:52
Hedegaard samler tænketank om huller i klimapolitik17-11-2008 05:33
LO får sin første klimapolitik19-08-2008 07:54
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik