Husk mig
▼ Indhold

Corset Reacts to Carbon Dioxide Levels in the Air


Corset Reacts to Carbon Dioxide Levels in the Air23-01-2010 21:04
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/01/corset-reacts-to-carbon-dioxide-levels-in-the-air/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+wired/index+(Wired:+Index+3+(Top+Stories+2))

Korset indvirker på kuldioxid Niveauer i luften.

Tag en dyb indånding og udånder. Følelse lidt stramt omkring midten? Din korset kunne sende dig en besked om luftforurening.

Designer Kristin O'Friel har skabt en beklædningsgenstand, som reagerer på den kuldioxid i miljøet og tilbyder fysisk feedback ved en skærpelse af overdelen i forhold til luftkvaliteten.

"Jeg ønskede at skabe en oplevelse, der ændrede vores opfattelse af miljødata," siger O'Friel, "ved at gøre en bærbar enhed, der beskæftiger sig med denne information på en direkte og konkret måde."

CO2RSETet har en kuldioxid-sensor syet ind i stoffet. Det svarer til CO2-læsninger ved at stramme eller løsne sig selv, når mængden af gassen i atmosfæren stige eller falde, hhv. O'Friel udformet som en studerende i Interactive Telecommunications Program på New York University's Tisch School of Arts.

O'Friel siger, at hun valgte et korset, fordi det cinches taljen og kræfter bærerne at trække vejret shallowly. "Det er kontekstuelt velegnet, fordi den bærbare interface til luftkvalitet," siger hun.

Den korset bruger en TGS4161 sensor fra et firma kaldet Figaro og mini gearmotorer fra Solarbotics for aktivering.

Beklaedningsgenstanden kan ikke være meget praktisk, men en sjov måde at introducere ideen om bærbare computere og åbne det op for muligheder.


Deltag aktivt i debatten Corset Reacts to Carbon Dioxide Levels in the Air:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Air gens - Nanoteknologi - Free energy105-06-2023 22:31
Carbon capture teknologi130-03-2023 19:19
Artikler
Global Carbon Project
Carbon leakage
Carbon footprint
Carbon footprint (Mernilds Klumme, marts 2011)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik