Husk mig
▼ Indhold

CSR-undersøgelse


CSR-undersøgelse02-09-2010 13:08
CBSundersøgelse
☆☆☆☆☆
(2)
Hej,

Jeg er en studerende fra Copenhagen Business School, der i mit afsluttende projekt ønsker at undersøge hvorledes Corporate Social Responsibility (altså virksomheders arbejde med samfundsansvar) påvirker kundetilfredsheden i danske banker. Da forummet her omhandler klima relateret emner, og jeg dermed må formode at du/I har en vis interesse for etik, miljø og andre samfundsansvar, håber jeg at du/I vil deltage i undersøgelsen og være med til at præge udviklingen indenfor bankernes ansvar overfor deres omgivelser.

Undersøgelsen vil tage ca. 5-10min, og du vil have mulighed for at deltage i lodtrækningen om ét styk Ipod Nano musikafspiller (4gb sort).

Link til spørgeskemaet: http://www.defgo.net/s.asp?id=1257450&c=ZVMR4ZZ&l=da

Med venlig hilsen
Alexander Kiær
02-09-2010 14:58
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
skod spørgeskema. Jeg tror ikke at man lære noget på Copenhagen Business School. Ikke noget man kan bruge til noget. Der mangler en forståelse af almindelige menesker.
02-09-2010 15:04
CBSundersøgelse
☆☆☆☆☆
(2)
Kulden-varmen - med din meget konstruktive kritik, så er jeg ked af at dette er din opfattelse.

Hvis du skal være lidt mere konkret, er din tanke med "forståelse af almindelige mennesker" så at spørgeskemaet er for komplekst - altså, at det ikke forstås af den gennemsnitlige respondent - eller er det bare et opkast du følte du ville dele?

Mvh. Alexander
03-09-2010 22:28
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
side 1.
Undersøgelsen du nu vil medvirke i omhandler kundetilfredshed i banksektoren og fokuserer særligt på hvorledes finanskrisen kan have påvirket vores syn på de danske banker.
Lix tallet advare om at halvdelen er sået af her. Brugen af "du" og "vores" i samme sætning er forvirrende. Både "kundetilfredshed" og "banksektoren" er fagsprog. "fokuserer" er et forvirrende udtryk som du kan fylde i en Buldshit-binko plade med.

Det som du prøver at sige er: "Det som jeg gerne vil undersøge med dette spørgeskema, er hvor tilfreds du er med din bank, og om din tilfredshed har ændret sig pågrund af finanskrisen."

Et problem er at spørgeskemaet ikke spørger om ens bank er kakket! eller man har skiftet bank.

Og sådan kan blive ved.

Bankens produkter og Bankens service og Bankens priser hvad er forskellen?

Bankens omdømme og image (image er fagsprog)

Identificering med bankens holdninger og værdier "værdier" er uklar billedesprog. Måske du mener: "Deler du nogen bestemte politiske overbevisning med din bank?"

side tre
På baggrund af dine samlede erfaringer med din bank, hvor tilfreds er du så alt i alt. Hvorfor er der intet spørgsmåls tegn?: "Hvor tilfreds er du med din bank?" Også har man 7 grader at vælge imellem. De færreste ville kunne vælge imellem mere end 5 grader.

Det var kun de tre første sider.
RE: Bank med etik04-09-2010 20:49
Jakob
★★★★★
(9216)
.



@CBSundersøgelse


Hvad står "CSR" for..?

Jeg må indrømme, at jeg også kørte død, før jeg kom til vejs ende, fordi det var for omfattende og med for mange gentagelser.

Men jeg må til stadighed undre mig over de bankkunder, der tror, at deres bankrådgiver er den rette at spørge om, hvor de skal anbringe deres penge, eller hvor de skal låne.
For mig at se er det som at spørge bageren om, hvor man skal købe sit brød.
Eller som at spørge slagteren om, hvor man skal købe sit kød.
Eller som at spørge Volvoforhandleren om, hvilket bilmærke man skal købe.
Eller som at spørge Carlsberg om, hvilken øl man skal købe.
osv...

Fik man pointen..?



Hvis man ønsker en bank med god etik, så kan man evt. vælge Merkur:
http://da.wikipedia.org/wiki/Merkur_Bank
https://www.merkur.dk/default.aspx



.




Deltag aktivt i debatten CSR-undersøgelse:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Spørgeskema undersøgelse omkring vejret221-04-2015 20:41
Deltagere til undersøgelse af danskernes klimaholdninger112-02-2014 20:57
Omlægning til vindenergi - Kvalitativ undersøgelse414-05-2010 11:55
En undersøgelse viser...213-02-2010 11:39
Undersøgelse: UV-lys og bakterier.029-01-2009 15:12
NyhederDato
Ny undersøgelse: Køer er ikke en stor klimatrussel20-10-2010 10:56
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik