Husk mig
▼ Indhold

Danmark i undtagelsestilstand 2017



Side 3 af 5<12345>
12-05-2019 10:40
Jakob
★★★★★
(9213)
­
­


Henning Petersen skrev:
Tro det eller lad være, men den af Jakob erklærede klimaundtagelsestilstand er nu blevet et tema i folketingsvalget: https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/alternativet-vil-erklaere-klimanoedsituation-det-er-ikke-et



Det er vist så meget sagt. De benytter jo Irland og England som inspirationskilder.
Jeg støtter en grøn ( = stram ) dansk udlændingepolitik, så jeg tvivler stærkt på, at Alternativet vil bruge nogetsomhelst fra mig.

Det er faktisk heller ikke meget vanskeligere at finde ud af end at at trykke på en alarmknap, når der er brand.
Det vanskelige er at finde ud af, hvordan undtagelsestilstanden udnyttes bedst muligt.
Men tak til Alternativet, fordi de omsider har bragt emnet ind i valgkampen.




https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/alternativet-vil-erklaere-klimanoedsituation-det-er-ikke-et


Alternativet: Forslag om klimanødsituation

Alternativet foreslår, at Folketinget og den kommende regering erklærer klimanødsituation, som minimum betyder:

Ingen ny lovgivning må øge klimabelastningen.

Stop for oliejagt i undergrunden.

Sikring af 20% natur og en plan til at bremse tab af biodiversitet i Danmark.




Det er fint nok med forbud. Dem skal vi have masser af.
Men politikerne må nok hellere erkende, at der også hører noget mere med, hvis ikke samfundet skal køres i sænk.
Jeg vil også gerne advare imod at indføre undtagelsestilstand, hvis man ikke vil gøre noget drastisk.
Befolkningen mister respekten for blåt blink, hvis det blinker hele tiden, uden der sker noget, og det er nok kun klimabenægtere og levebrøds klimapolitikere, som kan være interesserede i at trække pinen ud.




­
06-05-2020 12:44
Jakob
★★★★★
(9213)
­


Dette emne kan vække minder om dansk nøl ved optakten til 2. Verdenskrig.


England kom først:

2. maj. 2019
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-05-02-storbritannien-erklaerer-undtagelsestilstand-for-klimaet

Storbritanniens parlament har onsdag erklæret klimakrise efter store protester.
Det britiske parlament har efter ugers omfattende klimademonstrationer i Storbritannien erklæret undtagelsestilstand for klimaet.




­
­
12-12-2020 19:40
Jakob
★★★★★
(9213)
­



New Zealand


26. nov 2020
https://www.dr.dk/nyheder
New Zealand vil erklære krisetilstand på klimaets vegne
New Zealands regering vil erklære krisetilstand på klimaets vegne for at presse verdens lande til at handle i kampen mod global opvarmning.
Det siger premierminister Jacinda Ardern onsdag til landets statslige tv-station TVNZ.
- Vi har altid anset klimaforandringer for at være en kæmpe trussel mod vores region, og det er noget, som vi er nødt til at handle på nu, siger Ardern.
Regeringen vil fremlægge et nyt beslutningsforslag næste onsdag - samme dag som parlamentet mødes igen, efter at Arderns parti vandt en jordskredssejr ved seneste valg.
Jacinda Ardern og hendes centrumvenstre parti Labour genvandt magten i sidste måned. Sejren var partiets største i et halvt århundrede.
Sejren var så stor, at Arderns parti er i stand til at regere landet alene, men alligevel har partiet valgt at slå pjalterne sammen med partiet De Grønne de næste tre år.
I sin seneste valgperiode fik Arderns regering stemt igennem, at New Zealand skal være klimaneutral i 2050.





­­
12-12-2020 19:55
Jakob
★★★★★
(9213)
­



FN..!!!


12. dec 2020
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-generalsekretaer-opfordrer-til-klima-undtagelsestilstand

FN-generalsekretær opfordrer til klima-undtagelsestilstand

Ledere over hele verden bør erklære undtagelsestilstand for klimaet og få sat skub i kampen mod den globale opvarmning. Sådan lyder opfordringen fra FN's generalsekretær, Antonio Guterres, ved et klimamøde i London.


Flere end 70 verdensledere ventes at deltage på det virtuelle møde.
- Er der stadig nogen, der kan benægte, at vi står over for en dramatisk krise? Det er derfor, jeg opfordrer ledere over hele verden til at erklære undtagelsestilstand for klimaet i deres lande, indtil vi har opnået CO2-neutralitet, siger Antonio Guterres ifølge Ritzau.
Ifølge FN-chefen er hjælpepakker, der indføres i kølvandet på den globale coronapandemi, en passende anledning til at accelerere den grønne omstilling.











Danmark..?



Måske kan Statsministeren med nogle års forsinkelse nå at erklære undtagelsestilstanden allerede i 2020 nytårstalen.?



Og mens pandemien stadig er aktuel og snart kan bliver det igen, så er hun måske fremsynet og tager samtidigt tre vigtige og afgørende skridt for økologisk bæredygtighed og Danmarks sikkerhed.
Permanent undtagelsestilstand for klima, miljø og sundhed.





­
13-12-2020 13:23
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Glem ikke at CO2- og klimaproblemet kun er et bagatel-problem.
17-12-2020 15:12
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Hvis problemet havde været så lille, som det gang på gang gentages (spammes) fra skribentrobotten i ovenstående indlæg, så er det besynderligt, at det ikke er blevet løst for mere end 70 år siden.
Det er netop problembenægtere, som får demokratierne til at stå i stampe alt for længe, så undtagelsestilstand bliver påkrævet.
De har hverken evne eller vilje til andet end at gøre problemerne større, og dermed bliver de selv en stor del af problemet.

Coronaignorancen i samfundet har kun gjort det endnu mere tydeligt, at selv risikoen for massedød blandt egne borgere ikke gør tilstrækkeligt indtryk på ca. 30% af befolkningen.

Hvis man forestiller sig, at man nu i dag kan få dem med til at redde Danmark fra at synke i havet længe efter, at de selv er døde og borte, så kan man ligeså godt tro fuldstændigt om med det samme.!
Jeg beklager, at jeg selv har været for længe om at ville erkende dette dybt triste faktum.




­
17-12-2020 17:22
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Vi har kort og godt ikke teknologien til at udfase de fossile brændstoffer til en overkommelig pris, hvis man ikke vil anvende kernekraft.
17-12-2020 19:49
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Når det vil være så super godt, at den permanente undtagelsestilstand bliver en trinity, som omhandler både klima, miljø og sundhed, så er det netop blandt andet fordi, det vil hjælpe Folketinget til at styre udenom en masse faldgruber, som historien allerede har vist, at man alt for nemt falder i, hvis man kun tænker på klima. Det gælder f.eks. atomkraft, CO2-deponering fra kulkraft, misbrug af biobrændsel osv...



­
17-12-2020 20:27
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Lad os endelig sætte demokratiet ud af kraft for at få bekæmpet nogle hypotetiske problemer.
17-12-2020 20:47
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jørgen Petersen skrev:
Lad os endelig sætte demokratiet ud af kraft for at få bekæmpet nogle hypotetiske problemer.


Yeps og så nogle få reaktionære med de rette meninger ind og sidde og bestemme det hele, til alles bedste.
17-12-2020 20:50
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Netop
17-12-2020 21:09
Peter Villadsen
★★★★★
(2651)
Yeps og så nogle få reaktionære med de rette meninger ind og sidde og bestemme det hele, til alles bedste.


Vi lever i et demokrati, hvor majoriteten bestemmer.
At du og JP tilhører et mindretal med ekstreme holdninger til forskning gør kun, at vi andre kan glæde os så meget mere over, at vi trods alt har en relativt oplyst befolkning.
17-12-2020 22:01
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Patrick Moore har flere gange talt om fanatismen i klimaforskningen eller den lalleglade tilgang til at forstå simple sammenhænge i klimasystemerne som afføder reelle mangler på selv simple demokratiske spilleregler når klimafantasterne udfolder politiske agiteren med stor retfærdighedskraft, og som altid uden realitetssans overhovedet..

Men her en mere generel og som altid fornuftig Moore om det fornuftige i at udfase fossilenergi, dog med et andet sigte end global opvarmning.

Se https://www.youtube.com/watch?v=kHZKo13HV2A&t=154s
Redigeret d. 17-12-2020 22:08
17-12-2020 22:26
Peter Villadsen
★★★★★
(2651)
Hvis du læser forskningen, så vil du vide, at de fleste forskere gør deres arbejde ganske godt.
Du ville såogså vide, at den fanatisme, du omtaler, tilhører benægtere, der hårdnakket nægter at forstå ordet "risici", og konstant forsøger at bortforklare, forklejne, de data, der foreligger samt den forståelse, der er ved at være opbygget omkring de langsigtede konsekvenser.
18-12-2020 07:06
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Peter Villadsen

Hvis der er en, som ikke forstår begrebet risiko, så er det dig. Du fokuserer kun på et problem og glemmer alt andet. Det er det dummeste, som man kan gøre.
18-12-2020 12:19
Peter Villadsen
★★★★★
(2651)
Jørgen Petersen skrev:
@ Peter Villadsen

Hvis der er en, som ikke forstår begrebet risiko, så er det dig. Du fokuserer kun på et problem og glemmer alt andet. Det er det dummeste, som man kan gøre.


Hvordan en mand, der kører rundt i udokumenterede påstande kan udtale sig om hvad, der er det dummeste man kan gøre, er en kæmpe vittighed.
Det dummeste man kan gøre er da at dele udokumenteret og upræcise oplysninger.

Lyt til forskningen og bliv klogere.
18-12-2020 14:38
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Peter Villadsen

Du har fortsat ikke forstået, at både IPCC og de såkaldte klimaforskere har en stor interesse i at overdrive problemerne i relation til GW. Man skal derfor være meget kritisk overfor deres udsagn. Med andre ord kan disse folk og organisationer ikke betragtes som objektive og upartiske.
18-12-2020 14:43
Peter Villadsen
★★★★★
(2651)
Jørgen Petersen skrev:
@ Peter Villadsen

Du har fortsat ikke forstået, at både IPCC og de såkaldte klimaforskere har en stor interesse i at overdrive problemerne i relation til GW. Man skal derfor være meget kritisk overfor deres udsagn. Med andre ord kan disse folk og organisationer ikke betragtes som objektive og upartiske.


Er det pga din kritiske sans du spreder så meget ekstremt biased påstande uden dokumentation?
18-12-2020 15:39
Jakob
★★★★★
(9213)
­


Det er prisværdigt, at delphi og Jørgen Petersen pludseligt stiller sig op i kor for at forsvare demokratiet.
Det falder blot temmelig tungt til jorden, når man opdager, at det dybest set handler om at hæmme demokratiets evne til at træffe beslutninger om noget, som de to umiddelbart ikke selv har lyst til kommer til at ske.

Hvis der var logik i deres argumentation, så måtte man kunne gå ud fra, at de også ønsker at nedlægge Danmarks væbnede forsvar. Men det ved jeg fra tidligere, at de begge ønsker udbygget.




­
18-12-2020 15:52
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Hvis man skal følge delphi og mine synspunkter, så kræves der at man befinder sig på et højt niveau rent intellektuelt. Her er der desværre man som ikke kan være med.
18-12-2020 16:51
Peter Villadsen
★★★★★
(2651)
Ha, ha, ha.
Den var god.
18-12-2020 17:14
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jørgen Petersen skrev:
Hvis man skal følge delphi og mine synspunkter, så kræves der at man befinder sig på et højt niveau rent intellektuelt. Her er der desværre man som ikke kan være med.


Skræmmende hvilket klarsyn der lægges for dagen..
19-12-2020 12:01
Robert Wagner
★★★★★
(3291)
Jeg griner altid, når ingeniører mener de er bedre klimavidenskabsfolk end klimavidenskabsfolk.

Og spar mig for Moore...

Mit 'favorit' argument fra Moore..., vi skal ikke stoppe CO2 udledning, fordi vi kunne løbe tør for CO2.

Jo jo, det er da helt klart noget at bekymre sig om, om nogle tusind år...

Og lige en lille hukommelses opfrisker.

Det var olieindustrien vidensskabsfolk, der var blandt de første til at tilskrive CO2 udledning fra fossile brændsler en drivende klimafaktor.
19-12-2020 12:49
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
IPCC og de såkaldte klimaforskere lever af at skræmme folk. Derfor skal man være særdels skeptisk overfor deres udsagn.
19-12-2020 13:12
Robert Wagner
★★★★★
(3291)
IPCC siger det samme, som olieindustriens videnskabsfolk sagde længe før der fandtes IPCC.
19-12-2020 15:49
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Som tidligere nævnt så har IPCC og de såkaldte klimaforskere lavet mange vilde overdrivelser og fejlagtige påstande. Det er bl. a.:
At indlandsisen på Grønland er ved smelte bort.
At havisen ved Nordpolen er ved at smelte bort.
At Golfstrømmen er ved at ophøre.
At GW medfører mere tørke.
At AGW er ved at blive til CAGW.
At GW er til skade for korn- og planteavlen.
19-12-2020 18:16
Robert Wagner
★★★★★
(3291)
Ingen af IPCC's påstande er forkert.

Den globale ismasse aftager.

Og det med landbrug, tja....der var lige en undersøgelse der har talt sammen, hvor meget agerjord på kloden der er blevet ubrugelig det sidste stykke tid (tror det var 10 år, hvis jeg ikke husker forkert)

Det var noget med at det samlede areal var nok til at dække klodens elbehov 10 gange, hvis det blev dækket med solceller.
19-12-2020 18:34
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Alle de vilde overdrivelse og usandheder taler for sig selv. Det er bl.a. disse forhold der her tænkes på:
At indlandsisen på Grønland er ved smelte bort.
At havisen ved Nordpolen er ved at smelte bort.
At Golfstrømmen er ved at ophøre.
At GW medfører mere tørke.
At AGW er ved at blive til CAGW.
At GW er til skade for korn- og planteavlen.
19-12-2020 18:49
Peter Villadsen
★★★★★
(2651)
Ipcc har et klart budskab.
Jørgen Petersen har ingen dokumenteret og seriøs kritik
19-12-2020 18:52
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
De nævnte forhold vedr. vilde overdrivelser og fejlagtige påstande taler for sig selv.
19-12-2020 19:05
Robert Wagner
★★★★★
(3291)
Glem det Peter, Jørgens harddisk er fyldt op. Der er ikke plads til ny information eller omkonfiguration.
19-12-2020 19:08
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Alle de vilde overdrivelse og usandheder taler for sig selv. Det er bl.a. disse usandheder, som der tænkes på:
At indlandsisen på Grønland er ved smelte bort.
At havisen ved Nordpolen er ved at smelte bort.
At Golfstrømmen er ved at ophøre.
At GW medfører mere tørke.
At AGW er ved at blive til CAGW.
At GW er til skade for korn- og planteavlen.
19-12-2020 19:41
Peter Villadsen
★★★★★
(2651)
Robert Wagner skrev:
Glem det Peter, Jørgens harddisk er fyldt op. Der er ikke plads til ny information eller omkonfiguration.


Ja, benægtere har ikke meget at bidrage med.
19-12-2020 21:26
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Peter Villadsen skrev:
Robert Wagner skrev:
Glem det Peter, Jørgens harddisk er fyldt op. Der er ikke plads til ny information eller omkonfiguration.


Ja, benægtere har ikke meget at bidrage med.


Nej en klimatosse har ikke evne til at forstå de rette sammenhænge og må hurtigt gi' op.
20-12-2020 12:20
Robert Wagner
★★★★★
(3291)
[url]Nej en klimatosse har ikke evne til at forstå de rette sammenhænge og må hurtigt gi' op.[/url]

Tal for dig selv, delphi, jeg har aldrig haft problemer med forståelse af komplekse sammenhæng.
20-12-2020 12:23
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Robert Wagner

Denne evne har du nu gemt godt.
20-12-2020 12:24
Robert Wagner
★★★★★
(3291)
Jørgen Petersen skrev:
@ Robert Wagner

Denne evne har du nu gemt godt.


Det ved du da intet om.
20-12-2020 13:16
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Du har intet vist i den retning
20-12-2020 13:51
Robert Wagner
★★★★★
(3291)
Den kloge narrer den mindre kloge.
Klimarealister kunne ikke narre mig.
Jeg har debunked både Frank Lansner og Ole Humlum.

Ergo er jeg klogere end dem begge.

20-12-2020 14:01
Robert Wagner
★★★★★
(3291)
Den kloge narrer den mindre kloge.
Klimarealister kunne ikke narre mig.
Jeg har debunked både Frank Lansner og Ole Humlum.

Ergo er jeg klogere end dem begge inkl. resten af klimarealister.

Side 3 af 5<12345>





Deltag aktivt i debatten Danmark i undtagelsestilstand 2017:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Græsrodsbevægelser i undtagelsestilstand 201912501-05-2020 13:18
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik