Husk mig
▼ Indhold

Danmark i undtagelsestilstand 2017

Side 3 af 3<123
12-05-2019 10:40
Jakob
★★★★★
(7288)
­
­

Henning Petersen skrev:
Tro det eller lad være, men den af Jakob erklærede klimaundtagelsestilstand er nu blevet et tema i folketingsvalget: https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/alternativet-vil-erklaere-klimanoedsituation-det-er-ikke-et

Det er vist så meget sagt. De benytter jo Irland og England som inspirationskilder.
Jeg støtter en grøn ( = stram ) dansk udlændingepolitik, så jeg tvivler stærkt på, at Alternativet vil bruge nogetsomhelst fra mig.

Det er faktisk heller ikke meget vanskeligere at finde ud af end at at trykke på en alarmknap, når der er brand.
Det vanskelige er at finde ud af, hvordan undtagelsestilstanden udnyttes bedst muligt.
Men tak til Alternativet, fordi de omsider har bragt emnet ind i valgkampen.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/alternativet-vil-erklaere-klimanoedsituation-det-er-ikke-et

Alternativet: Forslag om klimanødsituation

Alternativet foreslår, at Folketinget og den kommende regering erklærer klimanødsituation, som minimum betyder:

Ingen ny lovgivning må øge klimabelastningen.

Stop for oliejagt i undergrunden.

Sikring af 20% natur og en plan til at bremse tab af biodiversitet i Danmark.

Det er fint nok med forbud. Dem skal vi have masser af.
Men politikerne må nok hellere erkende, at der også hører noget mere med, hvis ikke samfundet skal køres i sænk.
Jeg vil også gerne advare imod at indføre undtagelsestilstand, hvis man ikke vil gøre noget drastisk.
Befolkningen mister respekten for blåt blink, hvis det blinker hele tiden, uden der sker noget, og det er nok kun klimabenægtere og levebrøds klimapolitikere, som kan være interesserede i at trække pinen ud.

­
Side 3 af 3<123

Deltag aktivt i debatten Danmark i undtagelsestilstand 2017:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Græsrodsbevægelser i undtagelsestilstand 20196212-07-2019 12:04
▲ Til toppen
Afstemning
Hvad mener du om skoleelevernes klimastrejke?

Jeg bakker dem op

Jeg forstår deres bekymring, men de bør tilbage på skolebænken

Det hører ingen steder hjemme

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2019 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik