Husk mig
▼ Indhold

Dansk konsensus om landvindmøller



Side 3 af 3<123
28-04-2019 20:08
Peter Villadsen
★★★★★
(2649)
Kjeld Jul skrev:
Peter Villadsen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Elsystemet i Danmark lige nu.
Forbrug 3325 MW
Import 1895 MW
Vindmøller 335 MW


Lige nu:
Vestdanmark 66% vedvarende energi
Østdanmark 63% vedvarende energi
Electricity map live.
Svend Auken var meget visionær.


Energinet lige nu.
Forbrug 3548 MW
Import 1785 MW
Vindmøller 435 MW


Det interessante er ene og alene reduktionen i drivhusgasser, som er opnået gennem en kombination af øget VE kombineret med import af el baseret på hydro og atomkraft. Vi sender til gengæld billig VE den anden vej, når det blæser, hvorved hydro power gemmes til vindfattige perioder.
Konceptet har vist sig anvendeligt i vores del af verden.
Produktionsprisen af el i danmark er som i andre nordeuropæiske lande.
29-04-2019 16:29
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Peter Villadsen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Peter Villadsen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Elsystemet i Danmark lige nu.
Forbrug 3325 MW
Import 1895 MW
Vindmøller 335 MW


Lige nu:
Vestdanmark 66% vedvarende energi
Østdanmark 63% vedvarende energi
Electricity map live.
Svend Auken var meget visionær.


Energinet lige nu.
Forbrug 3548 MW
Import 1785 MW
Vindmøller 435 MW


Det interessante er ene og alene reduktionen i drivhusgasser, som er opnået gennem en kombination af øget VE kombineret med import af el baseret på hydro og atomkraft. Vi sender til gengæld billig VE den anden vej, når det blæser, hvorved hydro power gemmes til vindfattige perioder.
Konceptet har vist sig anvendeligt i vores del af verden.
Produktionsprisen af el i danmark er som i andre nordeuropæiske lande.

(Gab!!)
Ja undskyld, men snapshots af energiforsyningen viser jo intet om tilstanden af samme, heller ikke om 30 år. Så det er da meget sjovt at få, her og nu, tilstandsrapporter, men hvad f*** kan man bruge dem til? Bortset fra at slå hinanden i hovedet med dem.
Redigeret d. 29-04-2019 16:39
29-04-2019 16:30
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Jakob er tilsyneladende gået i sort. Det varsler ikke godt for hans svar, som også har en tendens til at være sort tale.
Men alligevel opper jeg mit tidligere spørgsmål til ham. Måske får vi et svar.
@Jakob.
Jeg har lidt besvær med at finde ud af dine forventninger til denne debattråd. Du henviser flere stillede spørgsmål til de af dig selv opfundne og vedtagne konsensusregler, selv om der tydeligvis overhovedet ikke herske konsensus. Du er tilsyneladende ligeglad med det faktum, at det ikke er praktisk muligt, med vindmøller, at dække vort elektricitetsforbrug, uanset hvor mange møller vi har. Så hvad går hele denne tråd egentlig ud på?
29-04-2019 23:17
Jakob
★★★★★
(9213)
­


Krutzou skrev:
Jakob er tilsyneladende gået i sort. Det varsler ikke godt for hans svar, som også har en tendens til at være sort tale.



Det er forår i min have, så jeg er gået i grønt.


Hvis du læser tråden igen med fokus på selve emnet, så kan du nok finde svar på dine spørgsmål.
Jeg kan ikke se, at jeg pt kan komme det nærmere, og jeg mener, at du grelt overvurderer din egen betydning som værende andet end støj.
Hvad du og tre andre atomkraft tilhængere mener om konsensus betyder nok mindre i et billede med flere hundrede læsere, som søger inspiration til en bedre vej frem i klimakampen.



­
30-04-2019 09:46
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Jakob skrev:
­
Krutzou skrev:
Jakob er tilsyneladende gået i sort. Det varsler ikke godt for hans svar, som også har en tendens til at være sort tale.

Det er forår i min have, så jeg er gået i grønt.


Hvis du læser tråden igen med fokus på selve emnet, så kan du nok finde svar på dine spørgsmål.
Jeg kan ikke se, at jeg pt kan komme det nærmere, og jeg mener, at du grelt overvurderer din egen betydning som værende andet end støj.
Hvad du og tre andre atomkraft tilhængere mener om konsensus betyder nok mindre i et billede med flere hundrede læsere, som søger inspiration til en bedre vej frem i klimakampen.
­

Ja, men så må jeg jo nok, ligesom du, beskæmmet gå ud i min have og hyppe mine kartofler
09-05-2019 09:27
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Måske nogen så partileder diskussionen, da folketingsvalget var udskrevet, og lagde mærke til, at Alternativet og Enhedslisten blev gjort til grin, fordi de ville stoppe dansk olie- og gasudvinding.
Det ville nemlig betyde, at Danmark skulle importere langt mere kulstrøm fra Tyskland.

Man skal ikke smide det skidne vand væk, før man har det rene. Alternativet og Enhedslisten begyndte i den forkerte ende.

Den er dog ikke mere forkert, end at de kan henvise til en tråd som denne og fortælle, at en kraftig udbygning af landvindmølleparken på fem år vil kunne erstatte den mængde fossil energiproduktion, som de ønsker at udfase over 10 år.




­
12-10-2019 23:43
Jakob
★★★★★
(9213)
­­




https://www.klimadebat.dk/forum/dansk-konsensus-om-landvindmoeller-d7-e3568.php#post_71898
Jesper-Midtfyn skrev:
Sønderborg Kommune:

http://www.projectzero.dk/Files/files/dokumenter/Miljørapport-VVM%20Mintebjerg-møller.pdf


Side 3:
VVM er en forkortelse af Vurdering af Virkninger på Miljøet. Virkningerne på miljøet skal vurderes for vindmølleprojekter med møl-ler, der har en totalhøjde på mere end 80 meter eller for grupper, hvor der opstilles mere end tre møller.




Er der evt. nogen, som kan bekræfte, at der er sket en lovændring, så det i dag uden VVM pligt er muligt at opstille flere end tre vindmøller, som er 150 meter høje..?


På hvilke måder kan en VVM have betydning for, hvor behageligt det bliver at være nabo til vindmøllerne..?





­­
17-11-2019 12:51
Jakob
★★★★★
(9213)
­




Jakob skrev:
­



§3

Gennem nogle år ( max ca. 10 år ) efter opstillingen skal erstatningen til naboer udmåles, og vindmøllens plads bliver tinglyst.




­




Ja, tinglysning må være ufravigelig, og det vil i det hele taget være rigtig godt for statens opstilling af sine vindmøller, hvis folket indstiller sig på denne paragraf.
Men staten må vide, at i praksis skal virkeligheden være en ganske anden, indtil der indføres undtagelsestilstand for at få de sidste ca. 2000 landvindmøller opstillet.
Indtil da må kunsten være så vidt muligt at gøre projekterne acceptable for de nærmeste naboer, så det med hjælp fra eksperter enten kan lykkes at leve godt med vindmøllerne eller få penge, så der bliver mulighed for at flytte uden et urimeligt tab. Der ligger både desværre og heldigvis endnu mange uafprøvede muligheder for at gøre det bedre at være nabo til landvindmøller.




­
Side 3 af 3<123





Deltag aktivt i debatten Dansk konsensus om landvindmøller:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Konsensus er sandhed?1229-12-2019 17:41
Fundamenter til landvindmøller - Udvikling..?3314-10-2019 18:29
Når lokale 2019 landvindmøller ønskes opstillet028-09-2019 08:14
Så se dog at få de landvindmøller bygget..!1109-08-2014 12:52
Konsensus om den aktuelle temp.stigning?5312-08-2013 18:13
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik