Husk mig
▼ Indhold

David Attenborough: Klimaet var meget mere stabilt for 100 år siden -LOL


David Attenborough: Klimaet var meget mere stabilt for 100 år siden -LOL12-11-2021 14:32
Klimatis
★★☆☆☆
(187)
Attenborough clown show

https://www.youtube.com/watch?v=YKYuxgjnOxk
RE: Er der nogen kritik?13-11-2021 10:53
John Niclasen
★★★★★
(6429)
Klimatis skrev:
Attenborough clown show

https://www.youtube.com/watch?v=YKYuxgjnOxk

Det er endnu en fin og informativ video af Tony Heller, som udstiller det selvdestruktive nonsens i klima-vanviddet.

Jeg har søgt lidt, om der er nogle danske medier, der skriver et eneste kritikpunkt omkring udtalelserne af Sir David Attenborough ved COP26.

Jeg har ikke kunnet finde noget endnu.

DR skriver:

Tv-legende speakede sin tale

En anden brite, der gjorde sig bemærket, er den verdenskendte naturformidler Sir David Attenborough. Den 95-årige klima-aktivist og tv-personlighed har i årtier formidlet naturens verden for millioner gennem utallige naturprogrammer fra VHS-båndets tid til Netflix.
Og hans tale bar meget præg af netop dette, da briten kombinerede sin karakteristiske speak-stemme med levende billeder, der kørte på skærme bag ham.
- Hvis vi er en stærk nok kraft til at destabilisere planeten ved at arbejde hver for sig, så bør vi kunne redde den ved at arbejde sammen, lød det blandt andet fra Attenborough.

Kilde: 'I kan lige så godt bombe vores øer i stedet for at lade os lide': Her er fire af COP26-talerne, der gjorde indtryk

Findes der en eneste kritik af Attenboroughs nonsens-udtalelser og propaganda i danske medier?

Det er et sygt, dysfunktionelt og selvdestruktivt samfund, hvis man ikke kan påpege hykleri og nonsens fra magteliten.
(Problemet i DRs tilfælde er, at de er en del af magteliten.)
RE: Information?13-11-2021 10:59
John Niclasen
★★★★★
(6429)
Hvad vælger Information at gøre?

De udgiver en artikel om forskernes fortsatte desperation:

Meget er som det plejer på dette års klimatopmøde. Men forskerne er blevet mere desperate

Information skriver:

På førstedagen talte stats- og regeringschefer alle om situationens alvor og behovet for handling. Men blandt forskere vokser uroen over, at den stadig tydeligere dokumentation for katastrofale klimaændringer ikke giver sig udslag i tilstrækkelig handling

Én ting virker anderledes i år: Tonen. Sproget. Graden af desperation.

Jeg har ikke læst hele artiklen, som er bag en betalingsmur.

Men skriver de noget som helst om det nonsens og de usandheder, der udfolder sig i talerne?

Hvis nej, hvorfor ikke?
RE: Berlingske?13-11-2021 11:11
John Niclasen
★★★★★
(6429)
Hvad vælger Berlingske, som er en del af Berlingske Media med Connie-argh-der-er-global-opvarmning-Hedegaard som bestyrelsesformand, at gøre?

De skriver en artikel, som påpeger "blah-blah-blah" i åbningstalerne med henvisning til hjerneskadede Greta Thunberg, men at denne COP kom lysegrønt (læs: rødt kommunistisk) fra start.

Berlingske skriver:

Trods »blah-blah-blah« og præsidentfly: Den store COP er kommet lysegrønt fra start

Forsøget med at lade stats- og regeringschefer indlede den store klima-COP i Glasgow viste sig mere frugtbart, end man kunne have frygtet. For præsidenter og premierministre havde medbragt en række mindre propper, der nu bliver hamret i de globale udstødningsrør. Det lover (lyse) grønt for de intense forhandlinger i den kommende halvanden uge.

Enhver åbning af en FN-klimakonference er præget af det, som den svenske klimaaktivist Greta Thunberg til stor moro blandt sine ligesindede refererer til som »blah-blah-blah«.

Det vil sige masser af utvivlsomt velmente, men reelt uforpligtende udsagn om, at nu er det »den sidste bedste chance« for at redde verden fra galopperende klodefeber.

Jeg har ikke læst resten af artiklen, som er bag en betalingsmur.

D.v.s. dette medie, Berlingske, har købt ind i det pseudovidenskabelige nonsens, og vælger ikke at analysere og/eller sætte spørgsmålstegn ved udtalelserne.

Hvorfor sættes der ikke spørgsmålstegn ved al den nonsens?
Hvorfor er der ingen journalister, som tør sætte spørgsmålstegn?
Kunne det være, fordi bestyrelsesformanden (og sandsynligvis en bunke andre i den organisation) er en del af magteliten?

Vågn op, viking!
Redigeret d. 13-11-2021 11:13
RE: Propper i udstødningsrøret13-11-2021 12:28
John Niclasen
★★★★★
(6429)
I fortsættelse af ovenstående indlæg.

Berlingske skriver:
For præsidenter og premierministre havde medbragt en række mindre propper, der nu bliver hamret i de globale udstødningsrør.

Efter jeg havde skrevet indlægget, bed jeg mærke i formuleringen med propper i et udstødningsrør. Hvor er det, jeg har læst det tidligere?

Kilden er Dr. Tim Ball, som blotlægger planen, som er forbundet med UNEP, IPCC, og UNFCCC.

Dr. Tim Ball skriver:

The second major data manipulation involved CO2, the target of the entire UNEP and IPCC. How would you "get rid of industrialized nations" as Maurice Strong recommended. The source of their energy and success are fossil fuels. Compare the nation to a car. It's a good analogy because many demonize the car as the symbol of industrialization, particularly in the US. You can stop the car by shutting off the fuel supply. You can do the same to a nation, but it would bring an immediate negative response. Just look at the reaction when fuel prices soar. You can also stop the car by blocking the exhaust and that had potential for application to a nation. Show that the byproduct of the car, or the nation, is destroying the climate and you have a powerful vehicle to push an agenda to shut down the car or the industry. It is more effective if you get the byproduct labeled a pollutant.

Isolation began with the limiting of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) to only human-caused climate change. The definition of climate change came from the United Nations Environment Program (article 1) of the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC)

Kilde: CO2 Data Manipulation @ Dr. Tim Balls hjemmeside via Internet Arkivet.

Klima-vanviddet og dæmoniseringen af planteføden, CO2, er rendyrket ondskab skabt til at nedbryde industrialiserede lande.

Og bl.a. danske politikere og medier er hoppet med på vognen, og det har nu stået på i omkring tre årtier i Danmark.

Hvordan er det nu med karma?
RE: Jyllands-Posten?14-11-2021 09:36
John Niclasen
★★★★★
(6429)
I min søgning efter danske journalister, som måtte have nogen-som-helst kritik af det nonsens, som bl.a. Sir David Attenborough udtalte ved COP26, fandt jeg én artikel hos JP dateret 7-Nov-2021, altså flere dage efter talen, og som nævner Attenborough i forb. m. COP26:

"Koppen" bag scenen: Mød John Kerry, fem isbjørne og en lidt fortabt Gloria Santi fra Sapara-stammen

Er det sådan, vores historie skal ende?
Sir David Attenborough ved COP26's åbning

Jeg kan ikke læse resten af artiklen, der er bag en betalingsmur, men det ser umiddelbart ud til, fokus også her er noget andet end analyse af, hvad der udtales af nonsens.

Er der ingen journalister tilbage overhovedet i Danmark? Ingen som vil analysere udtalelserne og klarlægge al den nonsens og alle de løgne?

Jeg hørte/læste engang, at der er en stor procentdel af radigale blandt danske såkaldte 'journalister'. Holder det?
Redigeret d. 14-11-2021 10:04
14-11-2021 10:55
Kosmos
★★★★★
(5371)
Er der ingen journalister tilbage overhovedet i Danmark? Ingen som vil analysere udtalelserne og klarlægge al den nonsens og alle de løgne?

- Weekendavisen bringer nu og da nogle ret nøgterne analyser, først og fremmest takket være Frede Vestergaard.
5. ds. bragte avisen en leder af Klaus Wivel, hvori bla. står:

SKRÆMMER vi livet af børn og unge, gør vi det med fanatisk konsekvens. Medier bringer ustandselig apokalyptiske forsidebilleder af brændende skove og hvirvlende orkaner samt ledere og daglige artikler iført mental sørgeramme. Det er rekviem på repeat og maksimal styrke, hvorfor det virkelig ikke er overraskende, hvis unge føler sig skræmt fra vid og sans, skønt ingen seriøse klimaforskere forudser, at vi samlet set går vores undergang i møde. Politikerne gør det ikke bedre ved i årevis at have fremturet med, at de kan løse denne globale krise, når den stadig stigende globale CO2-udledning med al uønskelig tydelighed fortæller den modsatte historie. De falske løfter er kun i stand til at fremprovokere yderligere sortsyn. Ingen tør sige, at dette er et problem, der globalt ikke kan løses inden for en kort årrække, uden vi skal gå meget ned i levestandard. Og sker det, vil de fleste nok føle, at kuren er værre end sygdommen...

Sidstnævnte afstedkom (naturligvis?) ugen efter et forarget modsvar fra...tadaa!: Ingen ringere end Frank Hvam, som på vegne af landets samlede kreative klasse behørigt udskammede skribenten!

Redigeret d. 14-11-2021 10:57
14-11-2021 11:35
John Niclasen
★★★★★
(6429)
Kosmos skrev:
Sidstnævnte afstedkom (naturligvis?) ugen efter et forarget modsvar fra...tadaa!: Ingen ringere end Frank Hvam, som på vegne af landets samlede kreative klasse behørigt udskammede skribenten!

Den mand har et andet niveau af humor.

Apropos humor:

FN har uddelt klimapris til Samsø og Paris på COP26 i Glasgow @ JP
14-11-2021 20:27
John Niclasen
★★★★★
(6429)
John Niclasen skrev:
Kosmos skrev:
Sidstnævnte afstedkom (naturligvis?) ugen efter et forarget modsvar fra...tadaa!: Ingen ringere end Frank Hvam, som på vegne af landets samlede kreative klasse behørigt udskammede skribenten!

Den mand har et andet niveau af humor.

Måske det ikke er humor!?

Frank Hvam: Der er noget helt galt @ weekendavisen.dk

Jøsses!
(en omskrivning af Jesus, og jeg er ikke engang religiøs, men det er et sjovt ord at sige og skrive)

Hvis nogen kan sende besked i Hvams retning, så bed ham kigge ind på nogle af de sider her, hvor videnskaben og kendsgerningerne belyses.

Tilføjelse: på den anden side: hvis det ikke er humor (og man kan vist være i tvivl ang. Hvam), og han benytter 97% argumentet, så hjælper det nok ikke ret meget, at han får adgang til videnskab og kendsgerninger.
Redigeret d. 14-11-2021 20:41




Deltag aktivt i debatten David Attenborough: Klimaet var meget mere stabilt for 100 år siden -LOL:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
The march af David Wheatley efterlyses329-08-2013 22:39
Et synspunkt af David Gress...306-04-2012 09:27
David Archer: Undervisningsprogram om global opvarmning1009-02-2012 19:29
David E. Wojick307-02-2007 22:18
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik