Husk mig
▼ Indhold

Debatinddelingen


Debatinddelingen10-12-2007 18:58
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Kære meddebattører!
Jeg har lavet lidt om på debatinddelingen i dag. Tag et kig på debatoversigten, og dan dig et indtryk.
Vigtigste ændring er nok oprettelsen af to specialfora: "Skeptisk forum" og "Aktivistisk forum". Disse underfora skal først og fremmest ses som en konsekvens af en række opfordringer fra diverse brugere (og forhåbentligt kommende brugere) om at få lov til at debattere uden at blive forstyrret af hhv. "belærende" eller "konspirationsteoretiske" indlæg. Dette er ikke mine ord - jeg citerer blot

Da min egen upartiskhed i manges øjne har lidt et svært knæk, har jeg valgt, at de to nye fora ikke skal styres af mig. Jeg har derfor udnævnt Kosmos til ordstyrer for skeptisk forum - tag godt imod ham

Hvem der skal være ordstyrer for aktivistisk forum, må tiden vise...
Resten af debatområdet vil fungere som hidtil. Med tiden vil der blive udarbejdet en OSS med svar på de mest basale og indiskutable spørgsmål - for at højne niveauet forventes det, at deltagerne i de videnskabelige diskussioner har sat sig ind i disse svar.
Håber at ændringerne vil bidrage positivt til debatten
10-12-2007 20:07
Christoffer Bugge Harder
★★★★☆
(1801)
om at få lov til at debattere uden at blive forstyrret af hhv. "belærende" eller "konspirationsteoretiske" indlæg.


Jeg vil ikke blande mig i, hvordan du vil dele forummet op, og jeg vil heller ikke have bestemte folk udelukket fra debatten, men:

- jeg vil gerne advare mod, at folk ikke vil "forstyrres" af indlæg, der siger noget andet end det, de helst vil tro. Hvis man er skeptisk, men ærligt og oprigtigt interesseret i at finde ud af videnskabens aktuelle leje, er det nok begrænset, hvad man kan lære af at deltage i et forum med tre andre skeptikere, der f.eks bekræfter hinanden i, at drivhusgasser ikke kan skabe varme, og at drivhuseffekten strider mod 1. hovedsætning, som vi har set det tidligere.
Og hvis man modsat forsøger at indgå i en debat, hvor en flok folk, der vil frelse verden, sidder og skændes om, hvorvidt Sydpolen smelter om 5, 10 eller 20 år, hvis ikke vi husker at købe elsparepærer, vil de naturligvis finde det meget irriterende at blive belært om, at det selv i værste fald tager mindst 500 år endnu.

"Belæring" lyder grimt, men hvis man ikke kender noget til en sag, er det jo en forudsætning for at komme fremad, at man vil tage imod "belæring". Det gælder naturligvis også for mig selv.

Hvis disse to fora ikke skal blive rene "os-mod-dem"-fora, må vi som minimum håbe, at en OSS kan komme op at køre, og at folk faktisk vil læse og tage udgangspunkt i den. Jeg har i hvert fald svært ved at se, hvad man (uanset grundholdning) vil kunne få ud af at diskutere sig længere og længere ind i et hjørne fuldstændig løsrevet fra kendsgerningerne.




10-12-2007 20:45
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
CBH: Tror du har misforstået formålet. De to nye fora skal ikke erstatte de nuværende debatterer - de er udelukkende ment som et supplement. Jeg ser dem som en slags "klubber", ligesom man på andre debatsider har brugergrupper o.l.
Der lader til at være et ønske blandt en række folk om dette, og dette ønske vil jeg gerne imødekomme. Men nu må vi også se, om de overhovedet bliver brugt!
Redigeret d. 10-12-2007 22:06
11-12-2007 01:02
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
OK, beklager den megen forvirring, men jeg har nu fundet en løsning, som jeg tror er bedre.
For at kunne skrive og læse indlæg i de to specialfora, skal man først ansøge om at blive medlem af en tilhørende brugergruppe. Dermed bliver der i højere grad tale om "lukkede selskaber", hvilket vil skabe mindre forvirring.
Foreløbig fungerer det sådan, at man sender en meddelelse til mig og beder om at blive medlem. Senere får jeg forhåbentligt lavet det sådan, at ordstyreren kan tage stilling til ansøgninger. Denne sidste finesse kræver dog lige lidt teknisk problemknuseri, som jeg må arbejde videre på...
Så send straks en besked til mig, alle jer, der gerne vil have adgang til en af de to specialfora.




Deltag aktivt i debatten Debatinddelingen:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik