Husk mig
▼ Indhold

Delphi - the messing link opdateret


Delphi - the messing link opdateret09-01-2021 22:13
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Men en debattør uden realitetssans overhovedet her på Klimadebat.dk har i den grad påstået at brænde i Californien og andre steder på kloden skyldes øget global opvarmning.

Og selv om de seriøse debattører her på siden igen og igen fremfører håndfaste beviser på det modsatte så tåger tossen videre



Jeg gentager Delphis påstand fremført på disse sider igen.
Jeg bad om et link til der hvor jeg har udtalt disse beskyldninger.
Blot et link der viser du har ret.
Kom med linket.

Så er der sproget Delphi bruger: det virker ikke som en person, der ønsker at debattere, men som tror at når man er nedladende og sarkastisk, så har man ret.
Men det er jo helt et privat personligt problem.

Nej, sarkasme styrker ikke en sag, tværtimod.
09-01-2021 22:14
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
For at hjælpe Delphi lidt, så har jeg oplyst, at antallet af skovbrande i USA er stigende.
Har også henvist til forskningen, der fortæller, at øgede temperaturer giver mere tørke, hvilket kan give flere skovbrande.
Jeg har også gjort opmærksom på, at voldsomme brande i Australien sidste år betød blandt andet 150 millioner pattedyr, der omkom under stor lidelse i flammerne.

Så hvor er det "tossen tåger videre" (taler blot det sprog Delphi forstår her)?

Hvem er det mon, der har styr på realiteterne her?
09-01-2021 22:19
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Man kan ikke konkludere noget som helst om udviklingen i naturbrande på det globale niveau ud fra mindre afgrænsede områder som f.eks. Californien og det sydøstlige Australien. På det globale niveau er disse områder kun små.
09-01-2021 22:21
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Peter Villadsen skrev:
For at hjælpe Delphi lidt, så har jeg oplyst, at antallet af skovbrande i USA er stigende.
Har også henvist til forskningen, der fortæller, at øgede temperaturer giver mere tørke, hvilket kan give flere skovbrande.
Jeg har også gjort opmærksom på, at voldsomme brande i Australien sidste år betød blandt andet 150 millioner pattedyr, der omkom under stor lidelse i flammerne.

Så hvor er det "tossen tåger videre" (taler blot det sprog Delphi forstår her)?

Hvem er det mon, der har styr på realiteterne her?


Vi vil anbefale debattøren at sætte den daglige dosis af Psykofarmaka kraftigt op.
09-01-2021 22:34
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
delphi skrev:
Peter Villadsen skrev:
For at hjælpe Delphi lidt, så har jeg oplyst, at antallet af skovbrande i USA er stigende.
Har også henvist til forskningen, der fortæller, at øgede temperaturer giver mere tørke, hvilket kan give flere skovbrande.
Jeg har også gjort opmærksom på, at voldsomme brande i Australien sidste år betød blandt andet 150 millioner pattedyr, der omkom under stor lidelse i flammerne.

Så hvor er det "tossen tåger videre" (taler blot det sprog Delphi forstår her)?

Hvem er det mon, der har styr på realiteterne her?


Vi vil anbefale debattøren at sætte den daglige dosis af Psykofarmaka kraftigt op.


Du er en nytteløs landsbytosse, der ikke evner andet end løse påstande med religiøst tilsnit.
Få dig en uddannelse eller hop i havnen.
09-01-2021 22:51
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Peter Villadsen

Du mangler i den grad evnen til at se forskel på bagatel-problemer og på alvorlige problemer.
09-01-2021 22:53
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Hermed bevist at Delphi påstår og påstår, men der er ingen substans bag, der kan bære påstandene.

Geden er barberet.
09-01-2021 22:59
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jørgen Petersen skrev:
@ Peter Villadsen

Du mangler i den grad evnen til at se forskel på bagatel-problemer og på alvorlige problemer.


Debattøren mangler i det store og hele alt: Tåger rundt i sin egen fantasiverden..
09-01-2021 23:03
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ delphi

Jeg udtrykker mig bare lidt mere diplomatisk end du gør.
09-01-2021 23:05
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
De er jo et gennemgående flinkt og omgængeligt menneske Hr. Petersen.
10-01-2021 08:43
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Fakta:
Det bliver varmere.
Mere varme vil betyde, at nogle områder oplever mere tørke
Mere tørke vil øge antallet af skovbrande i de tørkeramte områder.

Bemærk : fakta tager ikke stilling til, om der ryddes op i skoven eller ej. Der skal gøres mere i fremtiden omkring brandbælter mv i skovene, så skovbrande reduceres.
Redigeret d. 10-01-2021 08:45
10-01-2021 09:55
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Så snævert kan man ikke se på det. Det giver ingen mening. Det er kun folk som absolut vil føre skræmmekampagne, som bruger en sådan argumentation.

GW giver således ikke mere tørke globalt set. Der kan være en mindre forskydning i hvor tørken rammer, således at enkelte områder bliver mere ramt at tørke. Men på globalt plan bliver det ikke mere tørt pga. GW. Udviklingen frem til nu taler sit tydelige sprog. Ingen benægter at der er sket en mindre opvarmning i denne periode.
Tilknyttet billede:

10-01-2021 09:57
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Skaderne pga. tørke er heller ikke blevet værre. Se selv.
Tilknyttet billede:

10-01-2021 10:06
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Så snævert kan man ikke se på det. Det giver ingen mening. Det er kun folk som absolut vil føre skræmmekampagne, som bruger en sådan argumentation.


Det er muligt - men der er set en tør mark i Sønderbøvelse og det er det egentydige bevis på galoperende global opvarmning.
10-01-2021 10:10
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Fakta:
Det bliver varmere.
Mere varme vil betyde, at nogle områder oplever mere tørke
Mere tørke vil øge antallet af skovbrande i de tørkeramte områder.

Bemærk : fakta tager ikke stilling til, om der ryddes op i skoven eller ej. Der skal gøres mere i fremtiden omkring brandbælter mv i skovene, så skovbrande reduceres.
10-01-2021 10:16
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Fakta: Det bliver varmere som betyder med fordampning og dermed mere regn som reducerer tørke som er det vi ser



Så simpelt er det!
Redigeret d. 10-01-2021 10:17




Deltag aktivt i debatten Delphi - the messing link opdateret:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Delphi - the missing link409-01-2021 22:09
Corona link001-04-2020 17:07
Link til dropbox427-02-2019 21:23
Klimamodellernes "missing link"1630-05-2012 12:23
Hjemmeside/server/link?606-06-2009 18:17
NyhederDato
COP15: Det blev en "Copenhagen Outcome" (opdateret)18-12-2009 22:42
COP15: Kaos i klima-forhandlingerne (opdateret)17-12-2009 10:59
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik