Husk mig
▼ Indhold

Demonstration 12. december 2009


Demonstration 12. december 200930-07-2009 16:10
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Det står nu klart, at den største demonstration under klimatopmødet kommer til at foregå 12/12-09.
Der er tale om et forsøg på en bred, folkelig demonstration, i modsætning til de mere radikale aktioner, der ofte omtales i medierne. Bag klimademonstrationen står 12. december-initiativet, og i udlandet har
Campaign against Climate Change involveret sig i mobiliseringen, bl.a. med det såkaldte "Euro-train to Copenhagen".

Info fra løbeseddel:
Demonstration, København, 12 dec 09
Lørdag den 12. december, midt i klimaforhandlingerne 2009,
inviterer vi dig og din organisation til sammen med os at
give forhandlerne i København en massiv, høj og synlig
demonstration af verdens vilje til at handle.
Hvem er vi?
Klima- og miljøorganisationer og netværk, fagforeninger,
freds- solidaritets- og udviklings-organisationer og
bevægelser, politiske, kirkelige og andre civilsamfundsorganisationer
– samt enkeltpersoner.
Hvad og hvornår?
Vi er ved at forberede en bred, mangfoldig, folkelig og
familievenlig demonstration fra det centrale København kl.
13.00 til Bella Center, hvor topmødet foregår.
Tilslut jer
Vi opfordrer dig og din organisation til at tilslutte jer
initiativet. Send blot en email til info@12dec09.dk.
Se mere på vores hjemmeside.
www.12dec09.dk


Info fra Facebook:
Klimatopmødet i København til december skal beslutte en afløser for den helt utilstrækkelige Kyoto-aftale om CO2-reduktion.

Imidlertid er udsigterne til en tilstrækkeligt ambitiøs – og socialt og globalt retfærdig – aftale til at afværge en global klimakatastrofe ikke alt for gode.

Derfor finder vi det nødvendigt, at der organiseres en synlig manifestation af, at det ikke er verdens befolkninger, der står i vejen for en sådan aftale.

Vores ambition er at samle alle, der ønsker en ambitiøs og socialt og globalt retfærdig klimaaftale, til en stor, bred og folkelig fælles demonstration lørdagen midt under topmødet.

Demonstrationen er planlagt tl at gå fra Københavns centrum til Bella Centeret, hvor forhandlingerne finder sted.

Vær med til at sprede budskabet!


og fra den internationale mobilisering:
This may seem a long way off now but if we are to get a large contingent of people present in Copenhagen for the UN Summit then we need to plan ahead! We hope many of you can join us - all details below and on our website http://www.campaigncc.org/ or email copenhagen@campaigncc.org

United Nations Climate Talks in Copenhagen, in December 2009 (COP 15/MOP5) are the world's last chance to secure an emissions reduction agreement that will replace the Kyoto Protocol before it expires. There is a growing consensus among scientists that we have a global Climate Emergency in which we have ten years or less to stop and reverse the global growth in greenhouse gases before 'runaway' climate change becomes uncontrollable. That means the international talks being held in Copenhagen in 2009 could be our last chance to avert a global catastrophe of unimaginable proportions – perhaps the most important international meeting ever held.

We feel therefore that there is an overwhelming need to demonstrate a global will for urgent and effective action on climate change at this time. The Campaign against Climate Change will collaborate with others to have the greatest possible presence at Copenhagen itself during the Talks (Monday 7th December to Friday 18th December) and especially for the mass demonstration on Saturday 12th December. CCC has joined The Climate Movement of Denmark, Klimataktion in Sweden, Friends of the Earth Europe and Climat et Justice Sociale, Belgium to make a Call for this demonstration in Copenhagen on 12th December 2009.

Campaign against Climate Change is working with partners in Belgium, France, the Netherlands and Germany to try and organise a 'Euro-Train' to Copenhagen for the weekend 12th-13th. We will keep you informed of developments ( if you think you can help with this in any way do let us know!). If you are interested in going to Copenhagen for the 2009 Talks please contact us at :
copenhagen@campaigncc.org, this will help us plan transport.

Meanwhile you can download a flier to help spread the word about Copenhagen 2009 here http://www.campaigncc.org/resources.shtml

Redigeret d. 31-07-2009 02:45
12 December mobilisering06-11-2009 18:01
Jais Hammerlund
☆☆☆☆☆
(23)
Den 12 December 2009

Bliver den dag hvor hele verdens befolkning markere, at vi er virkelig mange der vil ud af den ubalance, som vi har skabt. i vores atmosfære. Og at viljen er tilstæde i befolkningerne til, at lave de nødvendige forandringer.

Derfor er det vigtigt, at vi for mobilseret bredet i Danmark, da hele verdens øjne, er rette mod København og det vil være, en markant besked, at gi, hvis vi reelt kan sige, at den dag gik danskerne på gaden, sammen med mennesker fra hele verden og sendt den største folkelig besked, der er set i nyere tid, hvis overhovedt før, om at der skal gøres noget ved klimaforueningen og den konsekvendser.

Så tjek www.12dec09.dk

Den 5 december bliver brugt, som mobiliserings dag, der vil være forskællige markeringer, rundt om i danmark og det øvrige norden, så folk fra de umidelbare nær områder, har mulighed for, at komme til København den 12 i 12.

Markeringen er absolut fredelig og der er givet tilsagn, fra alle sider om at det bliver respekteret.

For Vesterbro, Valby og Sydhavnen
Holder vi mobilserings møde Onsdag den 11 november kl 19 i Demokratihuset på Valdmarsgade 4

For andre steder tjek hjemmesiden www.12dec09.dk
Redigeret d. 06-11-2009 18:17
Den 12 december11-12-2009 17:04
Jais Hammerlund
☆☆☆☆☆
(23)
Kom og være med til den store demostration imorgen der er nogen i Istedgade 79 fra kl 09 og en masse malede paraplyer så kom og være med vi går der fra kl 12 og mødes med de andre på Christiansborg kl 13 der vil vores sejl være sat op og vi vil gå ud og overdrage det til Benjamin og de andre forhandler inde i bellacenteret ved en 18 tiden. Husk ud over paraply at tage godt med starin lys med og evt glas eller andet til at havde dem i da de jo helst ikke skulle blæse ud.

Men kom og vær med til forhåbentligt en af de største om ikke andet en meget vigtig markering i morgen her i Københaven
11-12-2009 19:14
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Klima-realister demonstrerer ikke...vi ved at tiden arbejder 'gratis' for os.
11-12-2009 19:33
David Johansen
★☆☆☆☆
(123)
Hvad er det lige der demonstreres imod?
btw Jais, punktummer og kommaer er dine venner


Glar jeg opfatter din kommentar som lidt uvenlig, og det syntes jeg ikke der er brug for. Det er jo bare en invitation. Men jeg ved jo at ironi, sarkasme og ord let kan misforstås og jeg har ikke rigtig nogen associationer til ordet klima-realist, så jeg undskylder på forhånd hvis du ikke mente det således.
RE: Demontrerer ved at markere12-12-2009 09:29
Jais Hammerlund
☆☆☆☆☆
(23)
At demonstrere er for mig, mest at alt, at markere. Og det der markeres, er vel at man er mange der tage problematikken seriøst.

Hele verdens øjen er på København nu. og derfor mener jeg at det er realistisk og vigtigt at vi benytter muligheden for at lave en stor markering der sender et tydeligt budskab til resten af verden, fra København.
12-12-2009 14:42
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Husk ud over paraply at tage godt med starin lys med og evt glas eller andet til at havde dem i da de jo helst ikke skulle blæse ud.


I skulle nok med hentyding til CO2-reduktion bytte starinlysene ud med lommelygter.
24-12-2009 16:13
Jakob
★★★★★
(9210)
.



@Jais Hammerlund


Hvordan gik det, du røg vel ikke i brummen julen over..??

Jeg har set, at de to greenpeaceaktivister, som listede sig forbi politiet skal sidde i isolationsfængsel til efter jul.

Hvad har de dog gjort, som er så slemt..?
Det kan vel ikke være så strafbart at benytte en falsk nummerplade og gøre politiet lidt til grin..??
Så vidt jeg ved, har de hverken begået vold eller hærværk.
Uderfra ser det nærmest ud til, at de fortjener en præmie for at hjælpe politiet med at forbedre deres sikkerhedssystem.

Med min begrænsede indsigt føler jeg i hvert fald trang til at ønske dem god jul, og det være hermed gjort.


Angående markeringen, så blev det næsten for meget af det gode, da nogle åbenbart blev tvunget til at sidde så længe på den kolde asfalt, at de markerede både i bukser og på vejen.
Det er lidt spændende hvad de næste danske lovstramninger kommer til at indebære. Måske skal der være en større straf for at tisse i bukserne.



.




Deltag aktivt i debatten Demonstration 12. december 2009:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimademonstration 15. marts 20192017-03-2019 13:32
Klimademonstration i USA 17/2-20131517-02-2015 15:12
Er klimademonstrationer umulige?3301-01-2014 12:48
Strategi for topmødedemonstrationer..?319-11-2009 16:17
Demonstration/aktion mod Amagerværket samt helt til grint radio-interview521-09-2009 23:42
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik