Husk mig
▼ Indhold

Den Store Løgn



Side 27 af 68<<<2526272829>>>
RE: Løgnen at polerne smelter24-09-2017 09:33
John Niclasen
★★★★★
(6368)
I flg. video kan man høre en dansk politiker, daværende formand for SF, Villy Søvndal, fremsige løgnen (bl.a. at polerne smelter) foran en international forsamling.

Global Greens in Copenhagen - Welcome from Villy Søvndal, SF Party
Tilknyttet billede:

24-09-2017 09:57
Kosmos
★★★★★
(5371)
daværende formand for SF, Villy Søvndal, fremsige løgnen...

- 'Løwndal' er vel kommet i (u)vanen!?
RE: God/dårlig nyhed24-09-2017 10:33
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Med til Den Store Løgn hører også den forskruede Orwell'ske virkelighed, at en dårlig nyhed er en god nyhed, og en god nyhed er en dårlig nyhed.

Tegningen er af Cartoons By Josh.
Tilknyttet billede:

24-09-2017 10:58
John Niclasen
★★★★★
(6368)
En anden sigende tegning af Cartoons By Josh.
Tilknyttet billede:

24-09-2017 11:28
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kosmos skrev:
daværende formand for SF, Villy Søvndal, fremsige løgnen...

- 'Løwndal' er vel kommet i (u)vanen!?


Villy Søvndal fra SF burde forbydes deltagelse i politik. Jeg synes denne video fortjener en rekapitulering:

'Løwndal' siger under en debat at han har besøgt omkring 20 plejehjem og at alle som en har oplevet nedskæringer gennem de sidste mange år.

Faktatjek. 'Løwndal' har besøgt 5 hvoraf hans mor opholde sig på det ene. På det plejehjem hvor 'Løwndal' altså kommer jævnligt aner han intet om personale forholdene. 'Løwndal' har aldrig spurgt eller undersøgt hvor meget personale der er eller har været på plejehjemmet

Fakta. På plejehjemmet hvor 'Løwndals' mor er beboer var der i 2004 samme antal beboere som i dag. Timeforbruget af plejepersonale er siden 2004 steget fra 601 time pr beboer til 649 indtil i dag.

Følgende er 'Løwndal' ikke i stand til at se fejlen i sin udtalelse men fortsætter med sine bedrageriske udtalelser.

Tak for link til Kosmos


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
24-09-2017 19:39
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Løwndals løgn er for lille. Som Hitler sagde: Når der lyves for folket må man gøre løgnen så stor at ingen vover af betvivle den som sandhed.
Hvad det angår er kultveilte sagen vist i Adolfs stil.
27-09-2017 19:31
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
DR er kendt for at "pushe" AGW, -også kaldet "Den Store Løgn".

I dag 27/9 ser man et indslag i Vejret, om permafrosten i Canada.
Produceret at nogle unge klima-soldater fra Holland.

"Fordi der er mindre is i Arktis(??), smelter permafrosten i en lille by" (100 indb.).

Den unge pol-forsker fra Holland viser et lille område(grusgrav-størrelse) hvor der er noget mudder. Og forklarer at når permafrosten smelter så frigives der DH-gasser, der så yderligere opvarmer kloden, ...-Og det hele ender forfærdeligt.

Har Alarmisterne skiftet darling? -Nu hvor Arktis ikke smelter mere(Grønlandsisen, og havisen vokser faktisk fortiden).

Er Grønlands is ikke så "interessant" længere?

Nu hvor La Nina er lige om hjørnet, og Arktis måles koldere end normalt, er ACGW-folket nød til at finde små lokale områder, hvor det sidste af el Nino's varme gemmer sig, og det er en af disse varme-lommer der nu fokuseres på..

Canada vil opleve en kold omgang denne vinter. -Det er mit bud for den kommende sæson.

DR skal nok cherry-picke de klima-nyheder de synes er vigtige..(Propagandaen skal flyde!)

Tåkrummende dårlig journalistik/folkeoplysning, for skatteydernes penge.
-Luk DR helt, og opret èn stor server med alle genudsendelserne(82% af sendefladen). -Dem der er dumme nok til at betale licens, kan så få en pinkode, så de kan downloade/streame -Matador, -Strisser på Samsø, -En by i provinsen og -De uheldige helte.
Milliarder af kroner spildes på DR hvert år! (Det stinker, og kvaliteten er top-ringe.)

Det nye bevis på AGW er altså mudder i en fjern inuit-landsby i Canada... Good luck.

Vh. Søren.
Redigeret d. 27-09-2017 19:32
27-09-2017 20:04
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Søren R Nielsen skrev:
Har Alarmisterne skiftet darling? -Nu hvor Arktis ikke smelter mere(Grønlandsisen, og havisen vokser faktisk fortiden).
Vh. Søren.



Huh? Har du et habilt link til det?



.


27-09-2017 20:21
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Nej crank, ikke ét, -men massevis af links!
Prøv f.eks at læse tråden "PART 8/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data".
Der kan du se næsten daglige opdateringer af tilstande i Arktis, og Grønland. Med data fra officielle kilder.

Her får du links i overflod til DMI, NASA og mange andre statslige organisationer.
http://www.klimadebat.dk/forum/part-8-opdaterede-sol-is-temp-hav-data-d12-e3212-s1080.php

Arktis bliver koldere og indlandsisen vokser. Link venligst nye data der evt. siger noget andet.

crank, hvad er det du ikke forstår? -Tror du stadig Grønland smelter, og der snart er isfrit i det arktiske hav?
Følger du slet ikke med i de nye fakta der serveres på sølvfade?

-Søren.
27-09-2017 20:45
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Søren R Nielsen skrev:
crank, hvad er det du ikke forstår? -Tror du stadig Grønland smelter, og der snart er isfrit i det arktiske hav?
Følger du slet ikke med i de nye fakta der serveres på sølvfade?



Indlandsisen smelter.

Og jeg har noteret, at der er efterår og havisens areal derfor øges. Det var mere givtigt at høre om indlandsisens rumfang.

Jeg er også bekendt med, at Golfstrømmen er svækket og varmen derfor forbliver længere sydpå.

Jeg er også klar over logikken i, at der er koldere efter en El Niño.

Men, det er en anden snak. Indlandsisen smelter, og jeg glæder mig, overhovedet ikke, til den næste hedebølge.



.


27-09-2017 20:57
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
crank, hvem siger til dig at indlandsisen smelter?

Kan du evt. linke til en kilde?
27-09-2017 21:03
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Crank kunne også linke til kilden,der siger ,at Golfstrømmen svækkes.
Det ville være en nyhed selv for Stefan Rahmstorf.
27-09-2017 21:21
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Kære fortrængere
Det var ikke for at indgå i jeres leg om, hvem der kan finde ud af at google.
Jeg kan da godt smide et link: http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/groenlands-graa-og-beskidte-indlandsis-smelter-hurtigere, men ellers tror jeg nok, jeg står af igen her.




.


27-09-2017 21:35
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Tak crank for linket til din data-kilde.

DR.... "Hvis al isen smelter, stiger verdenshavene med op til 7,4 meter, og vi kan vinke farvel til bl.a. Bangladesh, New York og Sønderjylland."

Det er et fint videnskabeligt papir du her viser.
Fra 7 Aug. 2017, skrevet af DR-journalist Maria Lise Behrendt.

Hvis det er nok for dig, så er det sådan.

Tak crank, for at afsløre din teknik til at erhverve solid viden.

Har du også et bud på om havet stiger -accelererende? -Jævnt?, eller -slet ikke?

-Søren.
27-09-2017 21:55
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Jeg besvarer ikke dine smagsdommer noter.


RE: in Search of The Coming Ice Age02-10-2017 17:53
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Med til Den Store Løgn hører også det faktum, at man i 70'erne advarede befolkningerne om en forstående ny istid. Alarmismen om global nedkøling dengang bliver typisk benægtet af mange af vore dages alarmister, der råber op om katastrofal menneskeskabt global opvarmning, men den kan bl.a. ses i flg. TV-udsendelse, der blev vist i 1978:

In Search Of... The Coming Ice Age

Dr. Gifford H. Miller fra University of Colorado Boulder, der ses 6:18 inde i udsendelsen, udtaler bl.a., at afkølingen mod en ny istid (glacial periode) startede for 3.000 år siden, hvilket der er spor af på Baffin Island.

I flg. video fra 2014 siger samme Giff Miller noget lidt andet:

Disappearing Ice Caps - Giff Miller on Baffin Island

TV-udsendelsen fra 1978 blev præsenteret af Leonard Nimoy. Det er alm. for Hollywood-stjerner at foretaget sådant arbejde. I dag tager en anden Hollywood-stjerne det dog et skridt videre: Nikolaj Coster-Waldau og CNN.

Alarmismen om katastrofal menneskeskabt global opvarmning er en usund blanding af politik, religion og pseudovidenskabelig nonsens.
Tilknyttet billede:

RE: Juhl og Tvede03-10-2017 10:33
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Med til Den Store Løgn hører også påstanden om, at vi på et tidspunkt løber tør for ressourcer.

Ud over det faktum, at vi i hundredvis af år har fået nemmere og nemmere adgang til billigere og billigere (justeret for inflation) ressourcer, så kan man også se på det overordnet. Hvor forsvinder ressourcerne hen i et lukket økosystem, som Jorden er?

Det er naturligvis også noget sludder, ligesom stort set alt andet i den skandale, som det pseudovidenskabelige nonsens om katastrofal menneskeskabt global opvarmning er.

Der er nærmest ingen naturlige ressourcer. Vi får adgang til ressourcer gennem innovation og tildels hårdt arbejde. Det er dog nemmere nu, når vi har maskiner til at udføre den hårdeste del af arbejdet.

Livet fjerner kulstof fra atmosfæren og oceanerne gennem mio. af år, og det meste gemmes væk i kalksten (calciumcarbonat, CaCO3), og i mindre grad som kul, olie og gas. Os mennesker er den eneste art på Jorden, der aktivt i stor stil kan sende dette inaktive kulstof tilbage i systemet, så der dannes nyt liv af det.

Et punkt, hvor økofascisterne tager grundlæggende fejl, er, at vi ikke lever i et ressourcesamfund, vi lever i et innovationssamfund. Dette snakke Jeppe Juhl og Lars Tvede om i flg. video fra NewSpeek, hvor de også omtaler myten om den store plastik-ø i Stillehavet, konsekvenser af mere CO2 i atmosfæren, postmodernisme, m.v.:

2016 05 31 Jeppe Juhl møder Lars Tvede 6 af 7

Jeg har ikke læst Lars Tvedes bog, som de viser, men måske man skulle gøre det engang.
Tilknyttet billede:

05-10-2017 21:26
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Den Store Løgn, gennemsyrer DR.

I dag 5/10, så vi igen en vejrudsigt med alarmistiske overtoner.
Den samme historie som i sidste uge, om Canada's smeltende permafrost.

Igen så man en mindre forsænkning i grusgrav-størrelse(de eksakt samme billeder som i sidste uge!). Denne gang fremvist af en ung hollandsk forsker-pige.

Der var dog ingen, der endnu kunne sige noget om hvad der faktisk sker, når permafrost begynder at smelte. Selv Jesper Theilgaard måtte erkende at man intet ved om mekanismerne, og hvad de evt. medfører.
Man ved ikke engang om det er CO2 eller metan, der evt. kan frigives, hvis smeltningen begynder!

Der blev dog talt meget om potentialet af drivhus-gasser, hvis der vil ske seriøs smeltning i fremtiden...

Hvis... Hele Canada smeltede, og alt gassen fra frosten var metan, så ville der muligvis være et potentiale for alarm, mente Theilgaard... -Theilgaard!

Men som forskerpigen sødt forklarede, så skal man først nu til at undersøge!!! hvad der er på færde.
Det er på grundforsknings-stadiet, og man er ikke engang klar over hvilke "gasser" der er i spil! -Man kender slet ikke størrelsen af evt. afgasninger.

Som vi kan se, skifter varmisterne hest for tiden.
-Grønland, med manglende varme, er ikke "spændende" mere.
Grønland er en belastning for agendaen.
-Nu er det Canadas permafrost, der kan bruges som fremtidens skræmme-eksempel.
Og eftersom ingen ved noget konkret endnu, er alle bud lige gode. -Denne usikkerhed er guf for en semi-religiøs organisation.

Indtil rigtige forskere har undersøgt hvad der evt. kan ske hvis der smelter noget(Det kan tage mange år), -er dette er netop hvad alarmisterne kan overleve på.
Nogle år til med uvished, og en skræmt befolkning.

Dette fokus-skifte er set før.
-Engang hed det Global Warming.. så stoppede varmen, og kampagnen tog navnet Climate Change i stedet..
-Engang var isbjørnen varmisternes bedste våben/eksempel, -i dag har de ingen maskotter.

Når dele af Den Store Løgn bliver afsløret, så skifter kampagnen bare fokus.. Det er da for let at gennemskue!

DR er de eneste der indtil videre har hypet denne nye "fare". -Bruges de som prøveklud for den skrantende globale AGW-kampagnes nyeste desperate forsøg på at skræmme os?

Propaganda skal tilrettelægges med omhu. -Er det det vi nu ser foregå for øjnene af os?

Lad os kigge på Canada efter denne muligvis kolde vinter-sæson, -og se om de unge hollændere har fundet noget vigtigt, med deres mudderprøver.

(Jeg tror Canada vil opleve en særdeles kold vinter denne gang, men det kun mit gæt.
-Og hvad sker der så med permafrosten..?)

Flot arbejde DR. -I vinder klima-propaganda-prisen i Danmark, sammen med DMI.

Øv, -når man tænker på det er skattekroner der bruges på disse løgne, og politiske reklamer.
Luk DR, og hele det politiske propaganda-maskineri der inficerer os med falskhed.

-Søren.
Redigeret d. 05-10-2017 21:29
06-10-2017 11:36
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Tak til Søren, men iøvrigt kunne det vel være godt, hvis permafrosten forsvandt i Sibirien og Canada.
Her på sjælland havde vi vel også permafrost for måske 10.000 år siden. dengang voksede der næppe andet en rensdyrlav og dværgpil. Har lige set høsten blive kørt til DLG i læs efter læs. Godt permafrosten gik af Sjællands muld.

Ja propaganda er der nok af. Som Hitlers minister Goebbels sagde. Så er god propaganda altid sandheden, men kun den side af sandheden, der passer i klimafanatikernes kram.
Talte i gå med en godt begavet læreruddannet genbo. Han nægter at tænke over spørgsmålet. Har slugt den kollektive sandhed og bettragter abstraktionen VIDENSKAB som blåstempling af . hvad som helst, Al Tvivl udelukket. Jamrede lige nu over, at landbrugets ammoniakgødning helt sikkert befordrede algevæksten på hans plankeværk
06-10-2017 11:45
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Niels Olsen skrev:
Talte i gå med en godt begavet læreruddannet genbo. Han nægter at tænke over spørgsmålet. Har slugt den kollektive sandhed og bettragter abstraktionen VIDENSKAB som blåstempling af . hvad som helst, Al Tvivl udelukket.

Det er den holdning og mangel på tankegang, der kan få mennesker i hobetal til at gøre hvad-som-helst. Vi har set det gentagne gange i historien.

Vi må bekæmpe dette vanvid. Vi må udlevere dem, der fører denne propaganda. Vi må drage dem til ansvar, som udfører handlinger på baggrund af denne løgn; handlinger som skader lande, mennesker, dyr og natur.
RE: Science is settled06-10-2017 15:50
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Med til Den Store Løgn hører også, at alarmistsiden for mange år siden proklamerede, at "debatten er ovre", og "the science is settled".

Dette er det samme som at erklære krig.

Der er ikke plads til andres anderledes syn på sagen. De alarmister/kommunister/økofascister, der har den holdning, de vil kæmpe til sidste mand. De bliver ved, og ingenting kan ændre deres holdning, for de er ikke interesseret i hverken klima eller Jordens ve og vel. Det er andre ting, der driver dem.
Tilknyttet billede:

06-10-2017 19:37
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Når vi nu er ved propaganda. hvordan ser det så ud med OZON laget ved polerne i disse tider. længesiden jeg har hørt noget.

Var det nok at forbyde freon?
06-10-2017 20:55
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Hej Niels.
Jeg har lidt nyt om "ozon-hullet"
Mit indlæg 15-09-2017 18:32 i tråden "Kan man stole på DMI?"
http://www.klimadebat.dk/forum/kan-man-stole-paa-dmi--d12-e3283-s40.php#post_61699
Læs evt. også indlægget lidt længere nede på samme side, -hvor jeg linker til endnu flere nye videnskabelige undersøgelser.
-------

Der er rigtigt meget der stadig ikke er forstået mht. ozon's opståen, nedbrydning, effekt og transport.
Disse usikkerheder kan misbruges af fanatikere, -der vil tage æren for hvad som helst.

Ozon-hysteriet var en forsmag på Global CO2-hysteriet.
Ozon-Hysteriet blev bl.a. finansieret af kemi-mastodonten Dupont, der stod til at miste sit verdens-patent på freon. De var derfor kun interesserede i at forbyde det nu snart patentløse stof.. -De havde nemlig allerede friske patenter på alle freon-erstatningerne.
-De stod derfor til en enorm fortjeneste, hvis forbuddet mod klassisk freon blev globalt. -De kunne nu igen kontrollere hele markedet med de nye patenterede stoffer, der skulle anvendes i stedet.
..Dette var en sjældent set alliance. -Miljøaktivister og Dupont, -hånd i hånd..

Penge og religion har altid gået godt sammen.

Ozonhullet er i dag som for 30 år siden, varierende, og slet ikke et egentligt hul.. blot et tyndt område, som naturligt opstår, hvor solens UV ikke genererer O3. Det betyder altså over polerne, i tiderne hvor hvor solen er "svagest".. -Meget logisk alt sammen.
Heldigvis bor der ikke mange mennesker i disse naturlige ozon-fattige områder.

Man begyndte først at kigge på ozon for alvor efter 1979(primitive målinger i starten)... Man har derfor ikke særligt lange tidserier(målinger). Man skal observere ozon-cyklerne meget længere og mere detaljeret, før man kan sige noget om vores indsatser/effekter både ved brugen og forbuddet af freon-gasser.

Der blev uddelt en Nobel-pris for opdagelsen af freon som ozon-nedbryder.
I dag er videnskaben ikke så sikker på om mekanismerne fra laboratorieforsøgene kan overføres direkte til vores atmosfære.

Mange ozonforskere siger direkte, at mennesket ikke har/har haft megen indflydelse, i det store ozon-regnskab som atmosfæren, solen, fastlandet og havet udgør.

Dette debatteres stadigt...

-Søren.
Redigeret d. 06-10-2017 21:50
07-10-2017 11:35
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2593)
Søren R Nielsen skrev:
Lad os kigge på Canada efter denne muligvis kolde vinter-sæson, -og se om de unge hollændere har fundet noget vigtigt, med deres mudderprøver.

(Jeg tror Canada vil opleve en særdeles kold vinter denne gang, men det kun mit gæt.
-Og hvad sker der så med permafrosten..?)


Permafrosten tør nede i jorden hele året, og det stopper først inde i næste istid.
07-10-2017 22:11
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Tak til Søren for OZON.

Vedr permafrost læste jeg om nogle store buler i Sibirien, der antageligt rummede metan, der snart ville afgives til atmosfæren. De mindede mig om de pukler, der varsleede olie under tryk i Texas da man kun behøvede at stikke et sugerør hundrede meter ned for at kunne bade i sort guld.
Verden forandrer sig, universet forandrer sig, Indtil videre følger menneskeheden fint med. Det er bare mig, der ikke gider en smartphone og tusinde apps. Tænk også på dem, der jamrer over min barndoms hybenrose som invasiv art. Både bøg og eg er jo invasive. De kom bare for et par tusinde år siden før vi fik grønne fanatikere.
08-10-2017 10:03
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Med til Den Store Løgn hører også dem, der tror verden tidligere så ud på flg. måde.
Tilknyttet billede:

08-10-2017 10:22
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
John Niclasen skrev:
Med til Den Store Løgn hører også dem, der tror verden tidligere så ud på flg. måde.



Ja, ja. Blot siden min ungdom er verdens befolkning MERE END FORDOBLET!
Er der da slet ingen klokker, der ringer?

The Archies- A Summer Prayer for Peace



.


08-10-2017 19:58
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:
John Niclasen skrev:
Med til Den Store Løgn hører også dem, der tror verden tidligere så ud på flg. måde.



Ja, ja. Blot siden min ungdom er verdens befolkning MERE END FORDOBLET!
Er der da slet ingen klokker, der ringer?

The Archies- A Summer Prayer for Peace

Du har ret. Vi er for mange på denne jord, men hvem skal dø?
Minder mig om et citat fra Gullivers rejse: I cannot but conclude the bulk of your natives to be the most pernicious little race of odious vermin that nature ever suffered to crawl upon surface of the earth. Ak Krank sådan sagde man allerede for 300 år siden.

.
08-10-2017 20:23
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Niels Olsen skrev:
crank skrev:
John Niclasen skrev:
Med til Den Store Løgn hører også dem, der tror verden tidligere så ud på flg. måde.



Ja, ja. Blot siden min ungdom er verdens befolkning MERE END FORDOBLET!
Er der da slet ingen klokker, der ringer?




Du har ret. Vi er for mange på denne jord, men hvem skal dø?



Jeg har før foreslået, at vi igangsætter gratis mad og prævention til alle på kloden i første omgang. Også, selvom det koster en krig.

På nationalt plan kunne man fjerne børnechecken til barn nr. 2. Det ville, om ikke andet, have en fin signalværdi.



.


RE: Concito10-10-2017 11:08
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Med til Den Store Løgn hører også Concito, der vil lyse dem i band, som vover at stille spørgsmålstegn ved den store løgn og have et andet syn baseret på bl.a. videnskabelige overvejelser.

Nu mener en mand fra Concito at mine synspunkter skal "bandlyses", spændende om jeg får lov til at svare i Politiken

Sådan skriver Karl Iver Dahl-Madsen på sin facebook side med henvisning til flg. artikel.

(Det er jo på sin vis rart, at Concito melder så klart ud, så alle kan se, hvor fjenden af viden og oplysning befinder sig.)
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 10-10-2017 11:22
10-10-2017 12:15
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Wow!
En "tænketank" der forbyder andre at tænke over klimaet og videnskaben bag...?

Mikael Bellers Madsen, der tror at skovbrande og orkaner er skabt/forøget af "klimaforandringer", er da en af det dummeste forfattere jeg længe har læst fra.
-Er han ikke i stand til at tænke selv?
-Hans dårlige videnskabelige informationer er jo de mest modbeviste i den nyeste klima-viden.

-Der er ikke mange forskere der har den alarmistiske overbevisning som han påstår der er !
Alle offentlige statistikker fra bla. USA(hvor skovbrande og orkaner gør stor skade) viser det stik modsatte!!

Han er samtidig fortaler for afskaffelsen af fri tale og ytringsfrihed.
-Dette er grundlæggende regler for demokratiet, som vi elsker.
Det leder tankerne 75 år tilbage, hvor vi oplevede forsamlings-forbuddet fra tysken.

At en klovn har en nærmest religiøs tro på klimaforandringernes forfærdelige konsekvenser, der endda er modbevist af den store del af seriøse forskere/statistikkere, gør kun hans totalitære anti-debat ønsker mere uhyggelige.

Han fremstår som dybt uvidende, og usædvanlig uselvstændig, i sit patetiske forsøg på at overbevise os andre til at tro på hans sygelige politiske agenda.

Jeg vil gå så langt at kalde ham en løgner, der ikke kan/tør føre en hård seriøs debat.

-En propagandist med totalitære censur-drømme, der frygter, og forkaster, fri debat og tale.
Hans artikel er uhyggelig, og hans sind fordærvet.
-Hvordan en sådan ignorant har fået plads i en "tænketank" må kunne forklares med at erhvervslivet/samfundet ikke kan bruge hans slags.
Han er en sørgelig skæbne der ikke engang kan bruges i politik.

At bruge løgne og falske statistikker for at sælge sit politiske budskab, viser samtidigt værdien af såkaldte "tænketanke".

Føj for en fastlåst klima-soldat.... (Han skal vist lære at tænke selv, før han udtaler sig.)

At vi stadig har sådanne klovne i "debatten" viser kun hvor desperate alarmisterne er blevet.

Tak John, for at vise denne gustne artikel, og dens anti-demokratiske/grundlovsbrydende ønsker.

-Tænketank?... -Hold nu op!

-Søren.
Redigeret d. 10-10-2017 12:50
10-10-2017 13:08
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Søren R Nielsen skrev:
-Tænketank?... -Hold nu op!

At kalde sig "tænketank" er et trick til at vildlede mennesker til ikke at tænke selv.

Det er der mange eksempler på.

Flere yderst intelligente mennesker, jeg kender, er enige i denne analyse.
10-10-2017 14:47
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
CONCITO... -Hvad er det dog for en bedrevidende politisk organisation?
https://concito.dk/concito
https://concito.dk/finansiering

-Som man kan læse på deres egen hjemmeside:
"CONCITO er uafhængig af partipolitiske og kommercielle interesser.
Vores arbejde finansieres hovedsageligt af fonde og offentlige puljer samt medlemsbidrag fra virksomheder, civilsamfundsorganisationer og individuelle medlemmer."

"Danmarks grønne tænketank CONCITO blev stiftet den 1. september 2008.
Vores formål er at medvirke til et lavere udslip af drivhusgasser og en begrænsning af skadevirkningerne af den globale opvarmning."

-Hvor meget mere politisk kan en "tænketank" være?

Denne propaganda-maskine, der modtager penge i "den Globale opvarmnings" hellige navn, kan ikke anses for at være uafhængig...
-Nærmere tværtom..!

De nævner selv flere bidragsydere og samarbejdspartenere, som blandt andre:

* Det Strategiske Forskningsråd, Wind2050

* Nordic Green To Scale Project

* EU Regional Development Fund
* Europanævnet
* European Climate Foundation

* Danidas Oplysningsbevilling (støtte til projektet "De globale bæredygtighedsmål og klimaudfordringen".)

Osv, osv.....

-Og for det ikke skal være løgn, afsluttes der friskt med flg. appel:

"CONCITO søger altid samarbejder med fonde og andre donorer som deler vores målsætning om at fremme omstillingen til grønne, klimavenlige og robuste samfund i ind- og udland."

-ER DET EN JOKE ?

Ordet uafhængig har hermed fået en helt ny betydning!!

CONCITO (Fra latin: "jeg sætter i bevægelse") er et fastlåst og ikke-bevægeligt propaganda-organ, med en klart defineret politisk/økonomisk opgave:
"At fremme den grønne løgn"

Igen et pragt-eksempel på uproduktive klima-folk, der suger private og offentlige penge til sig.

Og de skammer sig ikke engang over deres åbenlyse korruption.

Tænketanke, tænker kun de tanker der betaler deres udgifter.....
-Tænk lige over det!

Føj for et spild af mine(og dine) skatte-kroner..

-Søren.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 10-10-2017 14:52
10-10-2017 14:58
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
[quote]Søren R Nielsen skrev:

-Hvor meget mere politisk kan en "tænketank" være?


Den er da hverken rød eller rød.
Kan man, i det hele taget, ytre en holdning uden at være politisk?



.



Redigeret d. 10-10-2017 15:12
10-10-2017 15:13
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Søren R Nielsen skrev:
CONCITO... -Hvad er det dog for en bedrevidende politisk organisation?
https://concito.dk/concito
https://concito.dk/finansiering

Bestyrelsen for Concito tæller sædvanlige mistænkte som:

Connie Hedegaard (formand ... ups! 'forkvinde' er vist politisk korrekt!?)
Katherine Richardson

Rådet (under Følgegrupper) tæller sædvanlige mistænkte som:

Connie Hedegaard
Eigil Kaas
Katherine Richardson
Øjvind Lidegaard

----
Der er penge i omløb!

Kære dansker, du bliver taget i røven!
10-10-2017 15:30
Kosmos
★★★★★
(5371)
Der er penge i omløb!

- ja, og åbenbart også en del offentlige midler (= skattekroner!)


Kære dansker, du bliver taget i røven!

- også i dén grad!
10-10-2017 15:48
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Der er penge i omløb!

Kære dansker, du bliver taget i røven!


Også min antenneforeng, "Glenten", som er Odenses største antenneforening, er blevet offer for denne propaganda. De skriver i det netop udkomne medlemsblad således:

... vil i efteråret påbegynde udarbejdelsen af en energiplan. Glenten vil derved imødekomme de klimaforandringer vores klode står over for, ved at implementerer bæredygtige tiltag i dagligdagen


Denne ækle klima råddenskab æder sig ind overalt, og suger til sig af vores økonomiske midler. Man får myrekryb.
10-10-2017 15:55
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Og fra CONCITO-energi-gruppen, bla. :

-Ross Engineering (Lars Andersen) - Californisk producent af elektriske løsninger.
-Thomas Højlund Christensen (DTU)
-Solum Gruppen (Christian Christensen) - Genbrug og biobrændsel/energi.
-Danmarks Vindmølleforening (Christian Kjær) - Stor interesse i flere vindmøller!
-Vindmølleindustrien (Martin Risum Bøndergaard)- Stor interesse i flere vindmøller !
-WWF (Hanne Jersild o.a.)- Stor interesse i at blive omtalt igen, og ønsket om deltagelse i klimapenge-gejserens grønne($$$) udspyelser.

Fra Rådet bla. :

-Orbicon(del af Dalgasgroup) -  Orbicon rådgiver inden for miljø, forsyning og byggeri med særligt fokus på bæredygtighed og helhedsløsninger. Firmaet udfører alle opgaver lige fra planlægning til projektering, udbud og tilsyn. I 2014 havde firmaet 492 ansatte og omsatte for 456 mio. Kr. https://da.wikipedia.org/wiki/Orbicon

Desuden ses en hob af halvkendte skuespillere(-hvad de kan bidrage med, er komplet uforståeligt..).

CONCITO er, som så mange andre klima-parasit-organisationer, oprettet i alarmismens guldalder(2006-2010).

Stressede Connie Hedegaard, er et kapitel for sig selv.... (Selvudnævnt klima-dronning.)
Yderligere præsentation/evaluering unødvendig.
(-Og for første gang kan jeg rette lidt på John.. " Connie Hedegaard (formand ... ups! 'forkvinde' er vist politisk korrekt!?)"
-Den helt politisk korrekte benævnelse er vist "for-person", -så stødes hverken mænd, kvinder eller dem midt imellem.)

-Søren


                                   
Redigeret d. 10-10-2017 16:49
10-10-2017 19:11
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Ordet uafhængig har hermed fået en helt ny betydning!!


Det er hermed noteret.

Uafhængig i klimasammenhæng betyder at være stærkt knyttet op på kommercielle interesser eller særlige interesse i personlig promovering.

Samtidig er der med meget stor sandsynlighed tale om venstreorienterethed, men dog ikke altid hvor trangen til den personlige promovering er særlig stærk, som eksempelvis hos Connie Hedegaard.
RE: Katherine Richardson, angreb på Pepke10-10-2017 23:56
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Med til Den Store Løgn hører også Katherine Richardson.

Under overskriften

"Københavns Universitet - en moderne udgave af Inkvisitionen?"

skriver Jens Olaf Pepke Pedersen d. 2-Okt-2017 et langt indlæg på sin facebook side, hvor han beskriver seneste angreb fra Katherine Richardson omkring en artikel i Kristeligt Dagblad, som interviewede Pepke Pedersen om de seneste orkaner i USA.

Jens Olaf Pepke Pedersen skriver bl.a.:
Siden har Richardson nidkært kastet sig over enhver, der formaster sig til at stille spørgsmål ved den rette klimalære, og senest har hun i tidsskriftet Forskerforum skældt ud over, at Kristeligt Dagblad har interviewet undertegnede i forbindelse med de seneste orkaner i USA. Hun mener, at det har ført til et "helt forvreden forsidehistorie" og at avisens adfærd er "meget uansvarlig". Ifølge Richardson er det "ikke seriøs information af læserne, men derimod farligt [sic!] for den offentlige forståelse af klimaspørgsmål, når folk ikke gøres klogere på, om klimaforandringer forøger orkaners intensitet". Kristeligt Dagblad har ifølge Richardson forsømt at udføre den research, som ifølge hende ville have ført til, at de ikke skulle tale med undertegnede.

En kommentar lyder:

Andrey Kazankov skriver:
Hendes tankegang er 100 procent sovjetisk. Tak, fordi du fortsætter kampen, Jens Olaf!

Det er en alvorlig nedtur for videnskaben, når folk som Katherine Richardson har så meget at sige og bestemme på vores universiteter. KR er politisk aktivist, ikke videnskabelig forsker i ordets rette betydning. KR burde for længst være vist til udgangen.

Videnskaben lider under denne løgn og personer som KR.
Vi lider alle under denne løgn og personer som KR.

Links i Pepkes tekst:

Klimaforskere: Politisk korrekthed truer fri forskning

Udklip fra Forsker Forum

Climate Alarm! Copenhagen 2009 may be humanity's last chance to avoid total chaos

Nej, der findes ikke en klimakonsensus bestående af 97,1 pct. af forskerne
Tilknyttet billede:

Side 27 af 68<<<2526272829>>>





Deltag aktivt i debatten Den Store Løgn:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Den større løgn3119-09-2023 07:49
Senator: Løgn, korruption, svindel, at etmenneskeskabt CO2-molekyle i 85,800 luftmolekyler kan opvarme at813-12-2019 01:12
Politiker løgn2902-09-2018 21:19
Bedrag, fup, svindel, løgn (dagpresse & medier)1108-02-2009 22:09
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik