15-08-2024 19:04 | |
John Niclasen★★★★★ (6649) |
Euro skrev: C er ikke et molekyle. C er et atom, et grundstof. Det er nr. 6 i det periodiske system. ... Svar på hvad? ---- Tilføjelse: mener du svar på, hvordan CO2 dannes? Check forbrænding. Wikipedia kan benyttes, da det er ikke-kontroverciel, triviel viden: https://da.wikipedia.org/wiki/Forbrænding Redigeret d. 15-08-2024 19:33 |
15-08-2024 22:58 | |
Euro★★★☆☆ (584) |
Nej jeg mener hvorvidt CO2 indeholder Carbon... CO2 er ikke et atom så derfor er C i CO2 vel heller ikke et atom, jeg ved ikke hvad der definerer at være et molekyle, men som jeg lige ser det så er CO2 en gasart bestående af molekyler. Hvis C i CO2 representerer atomet C i en eller anden form, så tager du fejl i at der ikke flyver kulstøv rundt som er med til at opvarme luften. Du tager ting ud af kontekst og benytter det efter behov. Jeg vurderer stadig at det hedder carbon dioxid fordi det indeholder carbon som betyder KUL. Jeg anerkender at du er uenig i det statement, men har ikke lige fundet en pålidelig tekst der afgør spørgsmålet. |
16-08-2024 06:51 | |
Euro skrev: Kultveilte (CO2) er et molekyle, som bl.a. indeholder atomet kulstof (C), som på engelsk hedder carbon. CO2 er ikke et atom så derfor er C i CO2 vel heller ikke et atom, jeg ved ikke hvad der definerer at være et molekyle, men som jeg lige ser det så er CO2 en gasart bestående af molekyler. CO2 er et molekyle. C er et atom. Fra molekyle @ denstoredanske.lex.dk Den Store Danske skriver: Det er meget grundlæggende, og det er lidt overraskende, at du ikke ved, hvad molekyler og atomer er, når du taler om disse emner. Hvis C i CO2 representerer atomet C i en eller anden form, så tager du fejl i at der ikke flyver kulstøv rundt som er med til at opvarme luften. Jeg har ikke påstået, at der ikke flyver kulstøv rundt. Jeg skrev specifikt i tidligere indlæg: Jeg skrev: Jeg kaldte også sod for kul-støv i et tidligere indlæg. Du tager ting ud af kontekst og benytter det efter behov. Hov hov hov! Hvis du benytter dig af sådanne kneb, så slutter samtalen her. Jeg vurderer stadig at det hedder carbon dioxid fordi det indeholder carbon som betyder KUL. Jeg anerkender at du er uenig i det statement, men har ikke lige fundet en pålidelig tekst der afgør spørgsmålet. Jeg er enig i, at kultveilte (også kaldet kuldioxid eller på engelsk carbon dioxide) indeholder kulstof, som også findes i kul. Jeg ser ikke uenigheden. Men kultveilte er ikke kul. Igen: kultveilte (carbon dioxide) er en gasart ved 1 atm tryk og normale temperaturer. Kul er samlinger af kulstof, altså kun C atomer og uden O (ilt), og kul er ikke en gasart, men et fast stof. Små klumper af det faste stof, kul, kaldes "sod" eller "kulstøv" om du vil. Og tilbage på sporet. Klima-hysteriet handler som kultveilte i atmosfæren, som man mener opvarmer Jorden via drivhuseffekten. |
16-08-2024 09:03 | |
Robert Wagner★★★★★ (4012) |
Jep, og CO2s drivhus effekt blev opdaget af Eunice Foote, selvom det ikke blev kaldt frivhus effekt endnu.. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eunice_Newton_Foote Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
17-08-2024 21:33 | |
Euro★★★☆☆ (584) |
John du bekræfter blot min pointe. C i CO2 er et molekyle og det er det jeg hele tiden har sagt, du fatter bare nada...og hvis C i CO2 var et atom så ville du dermed anerkende at der var carbon i luften, men fordi det er et molekyle bestående af carbon plus dioxide så anerkender du ikke at der er carbon/kulstøv i luften? Kan du ikke selv se at dit statement er far out? |
17-08-2024 22:07 | |
Euro★★★☆☆ (584) |
Robert forstod du min forklaring om at LUX ikke er direkte afhængigt af antal watt, det er i hvert i fald ikke nået til et bevis? Du benytter din viden om solceller der omdanner energiens varme til watt, det er ikke det der sker her, det er selve lys intensiteten der omdannes til watt, og i teorien så skal du blot brug 1/1000 af dine brugte watt på at skabe selve lysintensitet, mens at du bruger 999/1000 på at lave den varme som solpaneler skaber energi af. Så kan man skabe energi der laver lys med mindre varme så skaber man flere LUX, og der er intet i verden der siger at man ikke kan lave watt af LUX og få mere lys og dermed LUX af Watt. Jeg har en 3watt lygte der lyser 1time i vildere grad end en 1kwh spot ville have gjort for 20år siden som den kunne klare i 10minutter. Og for 20år siden havde du nok påstået at din teknologi var 50% effektiv, men tilsyneladende er teknologien blevet forbedret 2000gange eller reduceret med 99% på blot 20år. Det er ikke mig der ser syner, det er jer der ikke ser verden bevæge sig fremad. |
18-08-2024 08:58 | |
Euro skrev: Nej, C er et atom, et kulstof-atom, et grundstof med atomnummer 6 i det periodiske system. du fatter bare nada... Ok, jeg ser, du ikke søger samtale. Hyg dig! |
18-08-2024 09:13 | |
Euro skrev: Oh boy., du kejler da totalt rundt i det... Solceller kaldes også for photovoltaik celler eller kort PV. Photovoltaisk, fordi protoner forårsager opbygning af en spænding/volt. Og så er der lige den lille detalje, at varmestråling sådanset også er lys/photoner, bare en anden bølgelængde i det elektromagnetiske spektrum. Det er bare det, at almindelige dolceller ikke omsætter varmestrålingen Og nej, der kan stadig ikke komme mere energi ud end man putter i. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
RE: Stråmand29-08-2024 11:03 | |
Med til Den Store Løgn hører også misrepræsentation af opponentens synspunkt kendt som stråmanden. Det er nr. 73 på listen over DE 76 FALSKE ARGUMENTER. Tilknyttet billede: |
29-08-2024 12:09 | |
Euro skrev: Her må jeg give John ret Når der er kulstof i form af CO2 i luften, så har denne kulstof IKKE de samme egenskaber som ren kulstof i form af kulstøv. CO2 er ikke fast, som kulstøv, CO2 er heller ikke sort, men gennemsigtig og CO2 absorberer stråling på en helt anden måde end kulstøv. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
29-08-2024 18:01 | |
Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
RE: Klima religion29-08-2024 18:17 | |
Med til Den Store Løgn hører også en nyreligiøs bevægelse. Et af denne nyreligiøse bevægelses hellige symboler er vindmøllen. |
29-08-2024 19:29 | |
Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
31-08-2024 17:01 | |
Klimarealisten☆☆☆☆☆ (22) |
John Niclasen skrev: Meget morsom ;-) https://klimarealisme.dk/2024/04/28/den-groenne-reformation/ |
31-08-2024 21:40 | |
Euro★★★☆☆ (584) |
Robert, jeg tror at du IGEN ikke forstår hvad det er jeg siger...det er ret sødt du selv opfatter dig som lærd, men det kan stadig være svært at følge med. Hvis du i en pære har 100watt input og 99% går til varme...så går 1% til at lave lys eller LUX. Hvis du laver en pære der slet ikke laver varme, så har du en pære der per watt laver 100 gange så meget lys som en gammeldags pære. Men har du imellemtiden opfundet et materiale der slet ikke skal bruge varme for at omdanne lys til elektricitet, så har du et materiale der er 10000% mere effektivt i at skabe energi fra LUX end du havde tidligere...hvad er dit bud Robert på, hvad for en form for effektivitet man havde tidligere? I går havde du sikkert sagt 33%, men står du nu og siger at du mener vi tidligere blot var 0,33% effektive... Eller har du en helt anden forklaring? |
01-09-2024 12:08 | |
Det eneste jeg siger er, at du ikke kan udvinde mere energi fra kunstig lys, end der er brugt på at lave det kunstige lys. Lige meget, om din lyskilde omsætter 1% eller 99% af energien til lys. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
RE: Forgiftning af brønden01-09-2024 21:13 | |
Med til Den Store Løgn hører også forgiftning af brønden, der er nr. 57 på listen over de 76 falske argumenter. |
02-09-2024 07:49 | |
Det eneste jeg siger er, at du ikke kan udvinde mere energi fra kunstig lys, end der er brugt på at lave det kunstige lys. Lige meget, om din lyskilde omsætter 1% eller 99% af energien til lys. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
RE: Global temperatur og CO203-09-2024 09:42 | |
Med til Den Store Løgn hører også påstanden, at koncentrationen af CO2 i atmosfæren styrer Jordens globale temperatur. Hvert år fra oktober til midten af januar næste år falder den globale temperatur. I samme tidsrum fra oktober til midten af januar det følgende år stiger koncentrationen af CO2 i atmosfæren. Koncentrationen af CO2 i atmosfæren styrer ikke nogen temperatur på Jorden. Koncentrationen af CO2 i Jordens atmosfære har aldrig styret nogen temperatur på Jorden. Hypotesen om global opvarmning grundet menneskelig udledning af planteføden, CO2, er falsificeret i flere omgange med forskellige videnskabelige argumenter. Hypotesen bygger på pseudovidenskab, og man benytter bl.a. strålingsfysik, hvor man skulle benytte termodynamik (statistisk fysik). Klima-hysteriet er det største og dyreste bedrag i historien. Hvordan stopper vi vanviddet? Tilknyttet billede: Redigeret d. 03-09-2024 09:48 |
03-09-2024 11:28 | |
John Niclasen skrev: Lad os da se falsificeringerne, istddet for de her vandede påstande ... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
RE: Stigende temperatur, faldende CO203-09-2024 12:12 | |
I fortsættelse af Global temperatur og CO2 03-09-2024 09:42 Iflg. ECMWF Reanalysis v5 (ERA5) er den globale temperatur steget ca. 0,5°C fra 1-Jul-2024 til 1-Aug-2024. I samme tidsrum er koncentrationen af CO2 i atmosfæren faldet med godt 2 ppm fra ca. 427 ppm til under 425 ppm. Kilder: Daily Surface Air Temperature @ climatereanalyzer.org The Keeling Curve @ keelingcurve.ucsd.edu Hypotesen om menneskeskabt global opvarmning siger, at den globale temperatur er styret af koncentrationen af CO2 i atmosfæren. Tallene viser, at temperatur og koncentration af CO2 kan gå hver sin vej. Temperaturen kan stige, mens koncentrationen af CO2 falder. I andre tidsrum falder temperaturen, mens koncentrationen af CO2 stiger. Koncentrationen af CO2 i atmosfæren styrer ikke nogen temperatur på Jorden. Koncentrationen af CO2 i Jordens atmosfære har aldrig styret nogen temperatur på Jorden. Klima-hysteriet er det største og dyreste bedrag i historien. Hvordan stopper vi vanviddet? Tilknyttet billede: |
03-09-2024 13:20 | |
Nogen gang kan temperaturen stige om natten. Er det så også bevis på, at solen ikke varmer jorden? Du har ikke modbevist nogetsomhelst... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-09-2024 15:59 | |
Euro★★★☆☆ (584) |
Robert. CO2 er ikke fast, som kulstøv, CO2 er heller ikke sort, men gennemsigtig og CO2 absorberer stråling på en helt anden måde end kulstøv. Kan du ikke lige på lidt mere overbevisende måde forklare hvorfor C indgår i ordet CO2, hvis CO2 ikke har noget med C at gøre og du ikke kan udvinde C af den CO2 du indsamler? Og jeg tænker at CO2 er gennemsigtigt som C sagtens kan være uden at miste sine egenskaber, diamanter kan være gennemsigtige. Gennemsigtigt materie kan også danne varme i solen, og kulstof er varmeledende. |
03-09-2024 16:56 | |
Lad mig forklare det på en anden måde. Et element som kulstof C, kan skifte egenskaber, alt efter det findes i ren form eller når det indgår kemiske forbindelser. Natrium/Sodium Na er i ren form yderst reaktiv, når du spiser 1 gram af det, kommer du formentlig til at dø af det. Chlor i ren form er ogdå yderst reaktiv, inhalerer du 1 gram af det i ren form, kommer du sandsynligvis til at dø af det, da det ætser dine lunger. Når du sætter de to sammen, får du NaCl, som du uden problemer kan spise et gram af, det er nemlig kogesalt. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. Redigeret d. 03-09-2024 16:58 |
04-09-2024 00:20 | |
Euro★★★☆☆ (584) |
Men det er vel ikke en garanti mod at C i CO2 har varmeledende egenskaber som C i alle andre former som jeg kender, kul, graphite, graphene, diamanter, det er jo også det du laver gennemsigtige solceller af? |
04-09-2024 08:54 | |
Euro skrev: Det er det ikke nej. Der er ingen garanti for eller imod. Når elementer ( kulstof, brint, ilt, etc.) indgår kemiske forbindelser, så kan egenskaberne skifte nærmest vilkårligt. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
04-09-2024 21:01 | |
Euro★★★☆☆ (584) |
Men skifter de som du antyder at de KAN gøre? Hvis det havde egenskaber som et andet stof kaldte man det næppe noget hvor C indgår, hvis ikke det nye molekyle har en sammenhæng med C på nogen måde man kender. Jeg tror du kommer til at give efter igen...sorry Hvad er din forklaring på, at 90% af verdens CO2 ligger i et bælte omkrink jorden der svarer til 1000km bredde i nærhedenb af middelhavet og på den længdegrad rundt om jorden. Jeg har ikke svaret, men det er jo tilsyneladende ikke så varmefølsomt at det ligger ved ekvator. Hvad er det ved det bælte der tiltrækker CO2? |
RE: Petermann i Nordgrønland september, 202405-09-2024 08:16 | |
I fortsættelse af Petermann i Nordgrønland marts, 2024 19-03-2024 21:06 Med til Den Store Løgn hører også propaganda om kælvende gletsjere og is-strømme i Nordgrønland. DMI har netop udgivet et nyt billede i klart vejr indeholdende Petermann Gletsjeren. Kilde: 20240904TERR.jpg @ ocean.dmi.dk Petermann Gletsjeren er vokset en hel del de seneste 12 år siden 2012, hvor der brækkede et stykke af. Når der engang imellem brækker et større stykke af disse gletsjere og is-strømme, råber og skriger klima-aktivisterne som de små børn, de er. Når så isen vokser tilbage, fordi der er overskud af is inde på Indlandsisen i Grønland, så tier de stille. Mange af disse aktivister er offentlige ansatte, og vi betaler deres løn, mens de fylder os med politisk propaganda og andet nonsens baseret på pseudovidenskab. Klima-hysteriet er det største og dyreste bedrag i historien. Tilknyttet billede: |
06-09-2024 18:06 | |
Peter Villadsen★★★★★ (2720) |
Ja, John Niclasen, det er en stor løgn. Her er nyeste forskning omkring Peterman gletcher https://agupubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1029/2023GL107571 |
06-09-2024 18:06 | |
Ja, John Niclasen, det er en stor løgn. Her er nyeste forskning omkring Peterman gletcher https://agupubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1029/2023GL107571 |
RE: Argument ved repetition12-09-2024 13:25 | |
Men til Den Store Løgn hører også argument ved repetition, der er nr. 7 på listen over de 76 falske argumenter. F.eks. gentages ofte den løgn, at Indlandsisen i Grønland smelter, og der henvises ofte i denne forbindelse til grafik fra flg. side hos Polar Portal: Masse- og højdeændring @ Polar Portal På siden står flg.: Polar Portal skriver: Nederst på selv samme side står flg.: Polar Portal skriver: Så Polar Portal erkender selv, at man ikke kan konkludere, som de gør, for man tager ikke højde for, at jordskorpen under Indlandsisen ændrer sig. Men klima-alarmister gentager alligevel disse fejlagtige konklusioner om ændringer i massen af Indlandsisen, fordi de benytter falsk argumentation. Hvorfor gør de det? Fordi de ingen valide argumenter har. Er man interesseret i Glacial Isostatic Adjustment, er der her på siden en række indlæg om emnet, som man kan finde via flg. indlæg: Glacial Isostatic Adjustment afrunding 06-11-2023 13:15 Klima-hysteriet er det største og dyreste bedrag i historien. Hvordan stopper vi vanviddet? Tilknyttet billede: |
12-09-2024 16:50 | |
John Niclasen skrev: Siger manden der gentager sig i en uendelighed... Troværdighed = NULL Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
RE: GIA Theory12-09-2024 20:44 | |
I fortsættelse af Glacial Isostatic Adjustment 1 31-10-2023 13:25 I linkede indlæg viste jeg grafik med titlen "vertical crustal motions in mm per year via GIA theory". Grafikken viser resultatet af et studie fra 2007 baseret på data fra GRACE satellitter og relativt havniveau data. Kilde: Inference of mantle viscosity from GRACE and relative sea level data, Paulson et. al. (2007) (PDF) Jeg har vedhæftet grafikken i sin fulde størrelse, så man kan studere det i detalje. De steder, hvor jordskorpen løfter sig, måler man fald i vandstanden. Uden for disse områder måler man stigende vandstand. I Danmark måler man faldende vandstand i Nordjylland. Jordskorpen synker ganske svagt de fleste steder i alverdens oceaner, hvorfor man så vil måle svagt stigende vandstand ved de fleste kyster. Det skyldes, at de store iskapper, som bl.a. lå over Nordamerika, Skandinavien og Nordvestlige Asien i sidste glaciale periode, som var koldest for ca. 20.000 år siden, nu er væk, og vandet er fordelt i oceanerne. Det tager tid - mange tusinde år - for jordskorpen at reagere på denne ekstra masse, som vandet udgør. (Klik på grafikken for at se den i fuld størrelse, evt. v.hj.a. zoom.) Tilknyttet billede: Redigeret d. 12-09-2024 20:46 |
13-09-2024 08:32 | |
John Niclasen skrev: Siger manden der gentager sig i en uendelighed... Troværdighed = NULL Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
RE: At tale i tunger13-09-2024 09:30 | |
Med til Den Store Løgn hører også det at vrøvle. At tilhængerne af global opvarmning kulten simpelthen siger og skriver ting, der er uden mening. Det er ikke kun påstande, de kommer med, det ses også i deres spørgsmål til andre og i nedladende tale, uden det er rettet på nogen bestemt i deres indlæg. Det har givet at gøre med den religiøse side af kulten, og et gammelt begreb, der beskriver dette fænomen, er det at tale i tunger. Disse indlæg med vrøvl indeholder som regel en del stavefejl og masser af falske påstande omkring, hvad andre skriver. Man misrepræsenterer andres ord, og man kan ikke finde ud af at stave rigtigt i sin iver. Og disse indlæg kommer i mange tilfælde hurtigt efter, at andre skriver indlæg. Man sidder på spring. Det er virkelig sygt! De fleste mennesker er måske ikke helt opmærksomme på, hvad vi er oppe imod, når det kommer til denne kult. |
13-09-2024 14:57 | |
RE: Gammel vin på nye flasker17-09-2024 18:36 | |
Med til Den Store Løgn hører også gammel vin på nye flasker. Det at man gentager tidligere tiders alarmistiske udtalelser i ét væk.American, Russian, and Scandinavian scientists have observed a definite warming of the Arctic Ocean over the past fifty years, and a consequent thinning of the ice sheet. At an international conference on Arctic sea ice in March 1958, scientists estimated that Arctic ice covers an area 12 per cent smaller than it did fifteen years ago, and is 40 per cent thinner. A layman might surmise that if this trend continues the Arctic Ocean will be open and the Ice Age begin in another twenty years. (Min fremhævning.) I 1958 var der altså nogle, der spekulerede i, at Arktisk kunne være isfrit i 1978. Det er for øvrigt interessant, at videnskaben dengang havde observeret et varmere Arktisk Ocean over de sidste 50 år og estimerede mindre og tyndere is i (dengang) "de sidste 15 år". (Det var før mennesket havde udledt CO2 i atmosfæren i nævneværdig mængde.) Kilde: The Coming Ice Age @ Harper's Magazine Klippet er fra side 8. I dag har vi satellitter, så vi kan selv følge med i, hvordan det ser ud med isen i Arktis. F.eks. ved hjælp af MODIS: Kilde: MODIS Composites Arctic - True-Colour @ ice-glaces.ec.gc.ca Det er tiden på året med mindst udbredelse af havis i Arktis. Der er fortsat masser her i 2024! Tilknyttet billede: |
18-09-2024 21:46 | |
En løgn bliver ikke rigtig af at blive gentaget igen og igen. Det ved enhver, der har hørt Trumps historier om, at de spiser kæledyr i Springfield. Man må spørge sig selv: er mennesker der spreder løgne dummere end andre? Det er tænkeligt ikke tilfældet, der er blot en brist i evnen til at skelne mellem sandt og falskt. Hvis man ønsker sandheden om opvarmningen, så læs forskningen. Arktis opvarmes mest, enhver, der har lyttet med i folkeskolens fysiktimer forstår, at øget opvarmning fører til øget afsmeltning. Problemet for dem, der spreder falsk information er, at de ikke er i stand til at gennemskue deres egen vildfarelse. Det er som en alkoholiker, der ikke vil erkende sit misbrug. Trist.... |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
Den større løgn | 31 | 19-09-2023 07:49 |
Senator: Løgn, korruption, svindel, at etmenneskeskabt CO2-molekyle i 85,800 luftmolekyler kan opvarme at | 8 | 13-12-2019 01:12 |
Politiker løgn | 29 | 02-09-2018 21:19 |
Bedrag, fup, svindel, løgn (dagpresse & medier) | 11 | 08-02-2009 22:09 |