RE: CO2 og forsuring af oceanerne30-10-2024 12:53 | |
John Niclasen★★★★★ (6681) |
I fortsættelse af dette indlæg 28-12-2017 23:13 Med til Den Store Løgn hører også forsuring af oceanerne grundet udledning af planteføden, kuldioxid (CO2). Flg. 10 min. video belyser påstandene og undersøger 'problemet' fra et kemisk synspunkt. Der beskrives også laboratorie-forsøg med konklusioner. Is CO2 Acidifying Our Oceans? @ YouTube Oceanerne bliver ikke sure med pH-værdier under 7 uanset hvor meget livgivende plateføde, os mennesker udleder i atmosfæren. Tilknyttet billede: ![]() |
30-10-2024 13:48 | |
Robert Wagner★★★★★ (4979) |
John Niclasen skrev: Genpost pga. Niclassens slet og genpost Robert Wagner skrev: Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
RE: Keelingkurven 427,95 ppm23-02-2025 16:05 | |
I fortsættelse af Keelingkurven 25-07-2024 11:13 Med til Den Store Løgn hører også forfejlet energipolitik. Koncentrationen af planteføden, kultveilte, er iflg. Keelingkurven ca. 3 ppm højere ved seneste måling, end den var for et år siden. Om få måneder vil Keelingkurven vise de højeste værdier siden dette datasæt begyndte i 1958. Dette er godt, da der er mangel på kultveilte i Jordens atmosfære. På trods af mange tiltag med årtiers forfejlet energipolitik her i landet og i tilsvarende forskrækkede lande som vores tyske naboer mod syd, stiger koncentrationen af planteføden, kultveilte, nu mere pr. år, end den gjorde tilbage i slutningen af 50'erne. Stigningen er ca. 3 gange højere nu pr. år, end den var dengang. Se også: Keelingkurven og UAH detrended 29-07-2024 13:33 Tilknyttet billede: ![]() Redigeret d. 23-02-2025 16:06 |
RE: Paris-aftalen og "temperaturen"26-02-2025 20:56 | |
Med til Den Store Løgn hører også Paris-aftalen og det pseudovidenskabelige, politiske vrøvl om, at den globale temperatur maksimalt må stige 2°C og helst kun 1,5°C. Over de næste ca. 5 måneder vil den globale temperatur stige henved 4°C. Det gør den hvert år, når vi går fra vinter til sommer på den Nordlige Halvkugle. Disclaimer: Der findes ikke nogen veldefineret temperatur for Jorden. Generelt er temperaturudsving større på den Nordlige Halvkugle, hvor det meste af Jordens landmasser befinder sig, end på den Sydlige Halvkugle, hvor der er langt mere hav. Tilknyttet billede: ![]() |
27-02-2025 23:12 | |
Euro★★★★☆ (1274) |
John er du opmærksom på, at CO2 ikke fordeler sig jævnt, derfor kan effekten være meget forskellig fra sted til sted. Vi har vidst slet ikke så meget CO2 i nordeuropa, men nok mere fordi CO2 samler sig i et større bælte, i vores nærhed omkring middelhavet og mellemøsten. Måske et område der kunne gøre mere for at plante træer der kan skygge og lagre CO2. For jeg antager du gerne vil have mere vegetation, som i sig selv vil spise CO2 og på den måde både sænke CO2 niveauet og temperaturen, og bliver det koldere igen så kommer de kronede dage tilbage for oliebranchen. Så er vi ikke enige om at du og klimarealisterne sammen bør starte indsamling til plant et træ i Afrika? Se det er slet ikke så svært at finde fælles værdier lol |
28-02-2025 08:03 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (6522) |
Det er altid en god ide at plante træer, men det er langt fra det største problem som vi arbejder med. |
13-03-2025 09:45 | |
https://www.carbonbrief.org/half-of-global-croplands-could-see-a-drop-in-suitable-crops-at-2c-of-warming/?utm_content=buffer789f2&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
13-03-2025 10:30 | |
Sikke en gang alarmistisk ævl at lukke ud. I mange årtier er der nu blevet advaret om at GV vil være til skade for planteavlen. Men hvad sker der i den virkelige verden? Den globale produktion af alle de vigtige afgrøder stiger og stiger. Tilknyttet billede: ![]() |
13-03-2025 10:32 | |
Når denne klode bliver grønnere og grønnere og tilsvarende mere frodig, så er dette også til gavn for planteavlen.
Tilknyttet billede: ![]() |
14-03-2025 13:32 | |
https://www.carbonbrief.org/half-of-global-croplands-could-see-a-drop-in-suitable-crops-at-2c-of-warming/?utm_content=buffer789f2&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
14-03-2025 14:08 | |
@ Robert Wagner Du tror vel ikke selv på det alarmistiske ævl, som de her lukker ud? De skriver en masse om problemer og negative konsekvenser ved GW. De skriver derimod ikke noget om de positive effekter ved GW, som ellers er åbenlyse. |
14-03-2025 14:54 | |
Euro★★★★☆ (1274) |
"While warming would decrease crop diversity in the tropics, it would increase in areas far from the equator, "offering opportunities for climate change adaptation", the authors write." Det reducerer afgrødediversiteten i troperne, men øger diversiteten når vi bevæger os væk fra Ækvator. Kigger vi på et verdenskort og ser hvor Ækvator ligger, og hvor lidt af verdens land der ligger i troperne, så burde det være logisk, at verden samlet set har det bedre når der bliver lidt varmere. Jeg siger ikke at jo varmere jo bedre, men det bekræfter mig bare i, at vi skal plante flere træer der kan give skygge, specielt i de ørken områder der er tættest på Ækvator. Men ser vi bort fra at man mister lidt afgrøde diversitet i troperne, så øger klimaændringerne mulighederne for folk, der hvor der bor flest mennesker på verdensplan. Jeg ser bare at man i troperne skal være mere omstillingsparate, jeg har set flere eksempler på hvordan man ved at omlægge til nye farming metoder opnår positivt udbytte. Det kunne være at plante buske med bær under nøddehegn, der igen er under frugt træer. Eller de nye hurtigtvoksende proteinrige græssorter som jeg har fortalt om herinde. Jeg så iøvrigt at Kina er begyndt at anvende robotter der selv kører ud i ørkenen og planter træer. |
14-03-2025 19:10 | |
Vi glemmer igen, at global opvarmning er primært noget, der sker ved polerne og ude omkring polerne. Og i de kolde egne er varme helt klart en fordel. |
14-03-2025 21:25 | |
Euro★★★★☆ (1274) |
Når isen i ishavet omkring polerne er smeltet, så er det jo fordi at vandet overall er steget i temperatur, og efterhånden som der ikke længere er is til stede til at holde temperaturen på vandet nede, så vil vandet i havene stige. Jeg viste Jer for nyligt en opfindelse som trækker varme ud af havvand og meget effektivt omdanner det til elektricitet - det er det der er fremtiden. Vi kan sagtens lave fusionsenergy og så meget andet, men vi kommer lænst billigst muligt, hvis vi omdanner den varme der allerede eksisterer til elektricitet. |
15-03-2025 00:21 | |
Kosmos★★★★★ (5470) |
Jeg viste Jer for nyligt en opfindelse som trækker varme ud af havvand og meget effektivt omdanner det til elektricitet - hvilket imidlertid vil(le) kræve en 'dispensation' fra termodynamikkens 2. lov: Det er umuligt at skabe en proces der virker, ved samtidigt at hente varme fra et lager og producere arbejde |
15-03-2025 01:01 | |
Euro★★★★☆ (1274) |
Har du virkeligt det fra en troværdig kilde, det var noget af det mest ubegavede jeg har hørt herinde.... Er det noget du opfinder eller er det noget man skal reagere på, think not... "Det er umuligt at skabe en proces der virker, ved samtidigt at hente varme fra et lager og producere arbejde" Er der ingen der har hørt om ting der giver varme og medfører elektrisk reaktion, hvad er det vi har i elnettet? |
15-03-2025 15:03 | |
Kosmos skrev:Jeg viste Jer for nyligt en opfindelse som trækker varme ud af havvand og meget effektivt omdanner det til elektricitet Det er nu ikke derfor, at det er humbug. Først påstås, at de trækker varme energi ud, men deres 'magiske dims', og jo, den skal være magisk for at kunne virke som de siger Ved forklaringen er det så elektrisk energi de påstår at der trækkes ud af vandet med hjælp af en 'charge separator'. Du kan ikke separer nogen charge, uden at bruge energi på det. Energien man måske kan få ud af det, vil altid være mindre eller lig den energi man har brugt på at separere dem. Den energi man kan få ud af havvand med en termoelektrisk generator ville ikke være nok til at pumpe havvand op. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
15-03-2025 16:57 | |
Euro★★★★☆ (1274) |
Burde du ikke have fundet tråden hvor opfindelsen blev vist frem, og debatteret den i den tråd der handler om det. For det første bruger en pumpe ikke specielt meget energi, for det andet så tager den kun det varmeste overfladevand og separerer det i koldt og varmt vand så de derved isolerer det varme vand de skal trække energi ud af, mens både koldt og lunken vand ledes tilbage i havet. De viste jo altså et eksempel på at de får nok energi ud af håndfladen til at drive en elmotor. Så den laver altså energi ved 37grader. Om der er økonomiske grunde til at de ikke er kommet videre ved jeg ikke, men jeg har altså set at man kan købe peltier elementer der virker ved relativ lav varme, uden jeg helt kan huske hvor lavt man er kommet ned, men der sker altså en udvikling hele tiden. Jeg kan huske hvordan mine bedsteforældre havde en glas udgave af et timeglas med en øvre del og en nedre med et tyndt rør i mellem. Så længe man varmede den blå vædske indeni den nederste halvdel, så løb vædsken op i det øverste rum. Så du kan altså godt skabe arbejde ud af varme ved lave temperaturer. Kosmos, nu må jeg le, tror du selv på det her. "Det er umuligt at skabe en proces der virker, ved samtidigt at hente varme fra et lager og producere arbejde" Ved du ikke at man kan lagre varme i sand ved 500grader, føre et vandrør igennem batteriet så der laves damp som kan få en maskine til at køre 24/7, mens solceller varmer sandet op om dagen? |
15-03-2025 23:56 | |
Kosmos★★★★★ (5470) |
Det er nu ikke derfor, at det er humbug - jeg har ikke kigget på det, så der kan udmærket være flere årsager(?) Men termodynamikkens 2. hovedsætning udgør en (fysisk) grundlæggende stopklods for ethvert 'perpetuum mobile af 2. orden', baseret på en proces, der fjerner (varme)energi fra ét reservoir, jf.: perpetuum mobile af 2, orden er en maskine der tager varmeenergi fra et varmereservoir (fx havet) og anvendes dette til at udføre mekanisk arbejde uden nogen anden ændring i maskinen eller omverdenen. Perpetuum mobile af begge ordener strider mod varmeteoriens hovedsætninger |
16-03-2025 21:24 | |
Euro★★★★☆ (1274) |
Kære Kosmos, jeg undskylder jeg nok var en smule provokerende... Men den lov du henviser til, ser på et lukket lager der ikke kan tilføres energi, det er bare ikke sådan virkeligheden ser ud - derfor giver jeg shit for hvad folk mener kan lade sig gøre eller ej - de folk der laver regler for den slags har bare ikke mødt virkeligheden. Det er allerede bevist via atomkraft of fusionsenergi, og du får mere energi over lifetime ud af vindkraft og solar energi - der er intet nyt i at kunne skabe energioverskud. Folk tror vi mangler energi, men vi er alle i stand til at skabe mere energi for få penge, det drejer sig om vilje, og folk tror bare ikke på at verden er ved at gå under lol. Har I en bedre virkelighed at fortælle mig? |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
Den større løgn | 31 | 19-09-2023 07:49 |
Senator: Løgn, korruption, svindel, at etmenneskeskabt CO2-molekyle i 85,800 luftmolekyler kan opvarme at | 8 | 13-12-2019 01:12 |
Politiker løgn | 29 | 02-09-2018 21:19 |
Bedrag, fup, svindel, løgn (dagpresse & medier) | 11 | 08-02-2009 22:09 |