Husk mig
▼ Indhold

Den store sandhed

Side 4 af 4<<<234
27-12-2021 09:39
Jørgen Petersen
★★★★★
(3951)
@ Peter Villadsen

Jeg har gang på gang fremlagt en lang række af kritikpunkter hvor IPCC og de såkaldte klimaforskere har lavet vilde overdrivelser. Men du ønsker ikke at diskutere dem.

Du holder blot stædigt fast i at ypperstepræsternes ord er lov.
27-12-2021 16:33
delphiProfilbillede★★★★★
(7233)
Thwaites gletscheren: Antarctic glacier heading for dramatic change https://www.bbc.com/news/science-environment-59644494

Se specielt videoen på siden. Der falder pt. over 800 gton nedbør på kontinentet årligt og Thwaites kælver i øjeblikket 50 gton årligt som is og smeltevand.

Og det alarmerende i disse klimaforskeres øjne er varme vandstrømme kommer ind under glaciseren og tør den og en stor ishylde på 1000 gton eller mere, vil ende med at brække af se

Det er fuldstændig harmløst at ishylden skulle bække af og lægge sig på på havbunden og i øvrigt blokere for yderlige massestrømme af is fra 'baglandet', som er den reelle frygt disse junk scientists udtrykker.

2017 brækker a68 isbjerget på 1000 gton af larsen ishylden. I 2001 brækker B15 isbjerget på 2500 gton af Ross Ishylden på det nordlige Antarktisk. Og ishylderne er nu klar til at lade mere is flyde fra Antarktis fastlandet ud mod kysten og flyde ud i havet og opbygge nye isbjerge, som flyder på vandet til de også brækker af.

Når der falder nedbør på øen i enorme mængder, så vil der under alle omstændigheder på den ene eller anden måde ende med at flyde is mod havet som ender som isbjerge eller smeltevand i Sydhavet.

De forskere som render rundt dernede på Antarktis med alt deres dingeldangel: Robotter, isspyd, snescootere mm. der er ingen realitetssands tilstede overhovedet. Eller det sædvandlige junk science fra en klimaindustri som daglig tilraner sig flere og flere tvangsudskrevne skattekroner, til en forskning som i bedste fald er total ubrugelig.
Redigeret d. 27-12-2021 16:58
29-12-2021 07:07
Peter Villadsen
★★★★★
(2229)
Jørgen Petersen skrev:
@ Peter Villadsen

Jeg har gang på gang fremlagt en lang række af kritikpunkter hvor IPCC og de såkaldte klimaforskere har lavet vilde overdrivelser. Men du ønsker ikke at diskutere dem.

Du holder blot stædigt fast i at ypperstepræsternes ord er lov.

Nej , du har fremlagt uden dokumentation en række konspirations teorier, som jeg ikke skal spilde tid på at besvare.
07-01-2022 07:52
Peter Villadsen
★★★★★
(2229)
Thwaiters gletcher - hvordan ser forskningen på stabiliteten idag?

https://phys.org/news/2022-01-scientists-explore-thwaites-antarctica-doomsday.html?utm_source=nwletter&utm_medium=email&utm_campaign=daily-nwletter
10-01-2022 17:02
crankProfilbillede★★★★★
(2366)
*
De seneste syv år er de varmeste nogensinde

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/de-seneste-syv-aar-er-de-varmeste-nogensinde

.

Side 4 af 4<<<234

Deltag aktivt i debatten Den store sandhed:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Konsensus er sandhed?1229-12-2019 17:41
Sandhed om sundhed6618-06-2017 01:40
Sandhed i denne bombe?321-11-2009 22:18
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik