Husk mig
▼ Indhold

Dumme unge..!?


Dumme unge..!?10-06-2008 12:25
Jakob
★★★★★
(9216)
 



40% af de unge ved ikke, hvad rente er for noget, og hver femte tror, at afdragsfrie lån er gratis.
http://www.business.dk/article/20080131/dinepenge/701300077/


Nogle låner gerne penge til dyre biler, og andre køber dyre boliger, som de belåner helt op til skorstenen.

Samtidig tyder noget på, at de danske boliger er vurderet ca. 15% for højt, og boligmarkedet er sandsynligvis på vej mod et kollaps i større eller mindre omfang.


Jeg vil ikke tage stilling til, om de unge er dummere end deres forældre, jeg vil bare gerne advare alle mod at falde i gældsfælder.
Det kan være meget fristende at låne sig til økonomisk forbrugsfrihed, men det er en stakket frist, som meget nemt kan ende i et gældsfængsel, hvor man i mange år bliver tynget af gæld, som skal betales tilbage med renter, masser af renter, og masser af renters rente. Og det er ikke lige, hvad man forstår ved frihed.

Spar op og sæt tæring efter næring, det er stadig det sejeste princip, og det holder uanset moden.

En godt mål for låntagning kan være, kun at låne penge til nødvendige investeringer, som man med stor sikkerhed kan se vil give et overskud eller en besparelse, som er pænt større end renter og afdrag.


 
08-08-2008 05:17
rexus4real
☆☆☆☆☆
(21)
Spar op og sæt tæring efter næring, det er stadig det sejeste princip, og det holder uanset moden.

Endnu en løftet pegefinger fra Jacko the Wacko.... alternativ kan man også bare låne en mase penge, købe en masse ting i andres navne og så bare erklærer sig konkurs det skal nok få bankerne til at sutte røv...
08-08-2008 09:15
Jakob
★★★★★
(9216)
 


alternativ kan man også bare låne en mase penge, købe en masse ting i andres navne og så bare erklærer sig konkurs det skal nok få bankerne til at sutte røv...


Nå ja, men hvis man ikke vil komme hæderligt til sine penge, så kan man da også bare forsøge at røve banken.
På den måde er man også meget sikker på, at få både dagligt brød og tag over hovedet.  



 
08-08-2008 09:57
manse42
★★★☆☆
(633)
Godt nok er dette arkiveret under "løst og fast", men jeg har svært ved at se, hvad det har at gøre på klimadebat.


Bortsetfradet, er ikke de "dumme unge" i DK der er skyld i den nuværende situation:

Hvis det var sådan, at alle vidste hvad der var bedst for dem og deres koeksistens med andre, behøvede vi hverken lovgivning, domstol, politi eller regering. Siden vi har både lovgivning, domstole, politi og regering, er der noget der tyder på, at der er en del der ikke ved har der er bedst for dem selv og deres koeksistens med andre. Skiftende demokratisk valgte regeringer har således ved hjælp af lovgivning, i håb om lovenes overholdelse, mulighed for at regulere bestemte adfærd i befolkningen. Helt i overensstemmelse med demokratiets spilleregler bestemmer befolkningen hvem der skal bestemme over dem, velvidende at selvamme befolkning ikke selv ved hvad der er godt for dem og behøver adfærdsregulering.
Ved at man, ved hjælp af lovgivning, har tilladt afdragfrie lån og lavt forrentede pantebreve på boligforeningsandele og har slække tilsynet med banker og finansinstituter og givet dem større spillerum (se RoskildeBank), så har man sådan set bare set stort på, at der er nogen der ikke ved hvad der er godt for dem, hvilket i princippet er regeringens egentlige eksistensberettigelse.
Superliberalisme i sin yderste konsekvens er og bliver anarki, og selvom det så er højrefløjens aversion nummer et, er det den vej de styrer og resultatet bliver: minimalstat = den stærkeste overlever.
På boligmarkedet er kollaps den konsekvens hvor det er den stærkeste der overlever.
Og sådan er det også i hospitalerne og i plejehjemmene hvor det virkelig kun er de stærkeste der overlever, oven i købet samtidig med, at Lenin ville være stolt over regeringens tiltag udi "tillid er godt, kontrol er bedre". Liberal mig lige i øret, det har sq da ikke noget med frihed at gøre.

Og for at slutte ringen til klimadebatten, så er det mig en gåde hvorfor de ak så liberale så er så ivrig efter at lovgive på så tyndt et faktuelt men bredt parlamentarisk grundlag???
Er det mon stemmer?

(læg lige mærke til den dobbelte og tredobbelte betydning stemmer har i denne sammenhæng...)




Deltag aktivt i debatten Dumme unge..!?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Rystende at se totalt indoktrinerede unge på gaden "for klimaet".3421-09-2019 03:09
Til de unge: Husk at stemme..!522-11-2017 00:41
Nemmere at gøre bolig klimavenlig for unge?413-10-2017 16:19
DR til de unge: "Vi kommer til at dø"2414-05-2017 10:29
NyhederDato
Unge frygter klimaet01-07-2011 14:01
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik