Husk mig
▼ Indhold

Efterlysning: Har du valgt at bruge alternativ energi – og vil du fortælle om det?


Efterlysning: Har du valgt at bruge alternativ energi – og vil du fortælle om det?13-08-2010 10:09
Christophe
☆☆☆☆☆
(2)
Jeg er ved at skrive mit kandidatspeciale, der dreje sig om Det intelligente energisystem. Jeg er
studerende på Danmarks Tekniske Universitet på retningen Design og Innovation.

Jeg er i gang med researchfasen og er derfor ved at lave en brugerundersøgelse, der skal lede mig frem til hvilke incitamenter brugere har for at vælge alternative energiformer.

Jeg har valgt at tage udgangspunkt i brugere/familier der allerede har valgt alternative energiformer, fx dem der har etableret et solvarmeanlæg, opsat en vindmølle eller installeret en varmepumpe.

Grunden til at jeg synes det er vigtigt for projektet at interviewe denne gruppe, er at de har taget initiativet til at handle og de har været igennem de forskellige udfordringer der er undervejs. Jeg ønsker at se nærmere på, hvad deres erfaringer er med at forsøge at handle? Hvad det er der fremmer miljøvenlig handling? Og om man evt. kan nyttiggøre deres erfaringer, så den teknologiske udvikling ikke bare indarbejder hensyn til miljøer, men gør det på en måde, som er brugbar set ud fra brugernes situation og krav?

Har du lyst til at være med, så kontakt mig på, s042412@student.dtu.dk, tlf. 26 39 04 00 eller skriv her inden på klimadebatten.

Glæder mig til at høre fra Jer.

Christophe
13-08-2010 17:08
Jakob
★★★★★
(9287)
.



@Christophe


Tak for din tilmelding og forespørgsel/efterlysning.


Jeg har desværre endnu ikke den store omstilling at prale med, blandt andet fordi jeg ikke har kunnet finde de grønne produkter, som jeg ønsker til en fornuftig pris.

Et eksempel på dette i forbindelse med intelligent EL-system kan ses i denne tråd:
http://www.klimadebat.dk/forum/pc-til-styring-af-husets-energiforbrug-d24-e1517.php

Men der er også mange andre ting, så jeg vil følge dette emne med interesse og håbe, at det kan bidrage med god inspiration på flere fronter.



.
15-08-2010 22:24
Christophe
☆☆☆☆☆
(2)
Hej Jakob
Tak for din tilbagemelding. Meget interessant tråd.
Jeg håber på at der kommer flere deltagere i "debatten" på denne tråd.
Er der virkelig ikke nogen her på Klimadebatten som har skiftet over til alternative energi løsninger? Jeg vil meget gerne høre om jeres løsninger.
/Christophe
16-08-2010 00:28
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Christophe

Jeg skiftet fra fjernvarme til jordvarme, men ikke af hensyn til hverken CO2-udslip eller en evt. klimatrudsel, men af ren økonomisk årsag.
16-08-2010 19:43
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Jeg har købt en cykel. Kun for at rede jorden fra undergang.




Deltag aktivt i debatten Efterlysning: Har du valgt at bruge alternativ energi – og vil du fortælle om det?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Alternativ til Femern-forbindelse4714-01-2016 18:05
Alternativ klima-konference023-12-2009 12:13
NyhederDato
2750 har søgt om at tilskud til alternativ varme04-03-2010 08:28
U-landene har brug for billioner til alternativ energi03-09-2009 06:31
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik