Husk mig
▼ Indhold

Eksamensprojekt - Nogle spørgsmål vi gerne vil have hjælp med


Eksamensprojekt - Nogle spørgsmål vi gerne vil have hjælp med02-03-2008 20:56
SkoleProjektST
☆☆☆☆☆
(2)
Hej alle debattere

Vi har eksamens projekt og har nogle spørgsmål, som vi meget gerne vil have besvaret .
1. Hvordan hjælper I med at nedsætte Co2-udslippet?
2. Bekymrer I jer mere om den globale opvarmning efter, at emnet er kommet mere i centrum?
3. Er jeres syn på miljøet og den globale opvarmning anderledes end for fx 5 år siden?

Håbet I synes at spørgsmålene er gode og at I har lyst til at svare

Vi har valgt at lægge indlæg ud på nettet istedet for at dele spørgeskema rundt på skolen, så vi får svar fra alle aldersgrupper og nogle, som rent faktisk interesserer sig for den globale opvarmning


Tak for jeres opmærksomhed.
Hilsen Sebastian og Martin
Stensballeskolen.
02-03-2008 23:21
Kosmos
★★★★★
(5371)
En del af svaret på jeres spørgsmål kan jo allerede aflæses af svarene på den aktuelle brugerafstemning {"Har du ændret vaner i dagligdagen af hensyn til klimaet?"} til højre herfor. For mit eget vedkommende vil jeg da gerne kort supplere:

ad spm. 1: Ved at bruge el, opvarmning og motorbrændstof med omtanke.
ad spm. 2: Nej
ad spm. 3: Nej

Håber, det kan være til nogen hjælp!

Redigeret d. 02-03-2008 23:22
03-03-2008 11:17
Filosoffen
★★☆☆☆
(197)
Spørgsmålene er fup-spørgsmål og kan ikke besvares fornuftigt.

De ligner meget følgende spørgsmål :
"Er du holdt op med at tæve din kone ?, du må kun svare ja eller nej"

Svarer man nej, så tæver man hende stadigvæk,
Svarer man ja, så er man holdt op med at tæve hende, men har tidligere tævet hende.

Valgmuligheden, at man aldrig har tævet hende, findes slet ikke.


CO2 er ikke forurening, men en fase i det naturlige og nødvendige samarbejde mellem planter og dyr.

Spørg f.eks. jeres biologilærer.

Prøv også at læse Mernilds klumme for marts 2008, ikke blot uddraget på forsiden af 'klimadebat.dk', men hele teksten. ( Den kommer frem, når man klikker på uddraget)
03-03-2008 11:45
Kosmos
★★★★★
(5371)
Enig med Filosoffen: Det er for overfladisk!
Når jeg fx. svarer:

ad spm. 1: Ved at bruge el, opvarmning og motorbrændstof med omtanke.

- forsvinder det ud i tågerne, at mine tiltag slet ikke er motiveret i CO2-begrænsning, derimod i (primært) rent privatøkonomiske hensyn! Men det er jo uomtvisteligt, at uanset mine motiver, bidrager mine tiltag alligevel - omend blot symbolsk - til mindre 'fossil energi'-afhængighed med dertil hørende mindre CO2-udslip!

Redigeret d. 03-03-2008 11:46
03-03-2008 12:05
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@ Filosoffen
Det er ikke fupspørgsmål.
Dine kommentarer er helt hen i vejret, da det slet ikke er dén diskussion, som spørgsmålsstillerne interesserer sig for.
Ligesom langt størstedelen af befolkningen og langt størstedelen af verdens forskere, er de nået et skridt videre. At der så er en lille gruppe skeptikere, der vedholdende holder fast i, at "CO2 ikke er forurening", det tror jeg ikke har relevans for deres opgave.
Hvis du/I ønsker at fortsætte denne diskussion, så start en ny tråd under "Forklaringer på klimaændringer".
03-03-2008 12:16
Kosmos
★★★★★
(5371)
Ligesom langt størstedelen af befolkningen og langt størstedelen af verdens forskere, er de nået et skridt videre.

- tsk, tsk! Kig lige på din egen afstemning til højre herfor!

Du konkluderer åbenbart, at dine ærede brugere er (markant) 'ikke-repræsentative' for befolkningen??

Redigeret d. 03-03-2008 12:18
03-03-2008 12:38
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Kosmos skrev:
- tsk, tsk! Kig lige på din egen afstemning til højre herfor!

Brugerafstemningen er netop udtryk for et skridt videre i forhold til, hvorvidt CO2 er forurening eller ej (Filosoffens formulering)
. Ikke alle diskussioner skal handle om dette spørgsmål...

Du konkluderer åbenbart, at dine ærede brugere er (markant) 'ikke-repræsentative' for befolkningen??

Det tror jeg godt, jeg kan skrive under på, ja.
Og det er der vel i grunden intet mærkeligt i...

Men skal vi ikke holde denne tråd fri til svar på de to elevers spørgsmål (og ikke alt muligt andet)?
Redigeret d. 03-03-2008 12:51
03-03-2008 12:47
Kosmos
★★★★★
(5371)
Men skal vi ikke holde denne tråd fri til svar på de to elevers spørgsmål (og ikke alt muligt andet)?

- jo, da!
04-03-2008 00:18
SkoleProjektST
☆☆☆☆☆
(2)
Tak for jeres svar


Men eftersom vi kun har de næste 2 dage til at få besvaret spørgsmålene, vil jeg derfor ikke laver et nyt indlæg.

Jeres svar kan blive til meget nytte og vi håber at få nogle flere




Deltag aktivt i debatten Eksamensprojekt - Nogle spørgsmål vi gerne vil have hjælp med:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik