Husk mig
▼ Indhold

Elbiler



Side 3 af 5<12345>
21-06-2019 18:07
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Krutzou skrev:
Peter Villadsen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Krutzou skrev:
@Kjeld Jul
Jeg tror, at Peter Villadsen ikke har mere at tilføje. Lad os vente på hans tilbagemelding om hans planlagte investering i en elbil.


Er spændt på om Peter Villadsen har mod til at købe en ren elbil - mine bekendte, som overvejer at købe en bil på batteri råder jeg til at købe en hybrid - så er man da helgarderet og kan køre længere stræk, såfremt tidsplanen med elbiler slår fejl.


Rækkevidde angsten har jeg haft i mange år.
Den går over den dag man opgiver stress og jag og erkender, at 4-500 km kørsel er rigeligt, og 1/2 times pause er godt for alle i bilen.
Så ja til ren elbil, hybrider er for dem, der klamrer sig til gammel, dyrere i reparation, teknologi.

Diskuterede det med en Tesla ejer, der hvert år kører til Italien. Som sagde, at han aldrig vender tilbage til de gamle fossil drevne biler.

Køber du så en Tesla?


Kørte han med campingvogn?
Kørte han i bjergene?
Hvor mange gange ladede han op, og hvor lang tid tog det sammenlagt?
Hvad var gennemsnitshastigheden på Autobahn?
Iflg. beretninger fra Alperne er batteribiler ikke egnede til længere bjergkørsel, batteriet lader hurtigt af .
I øvrigt.det er de færreste Tesla ejere, der indrømmer det er et fejlkøb til 700000 kr.
Redigeret d. 21-06-2019 18:40
21-06-2019 20:58
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Kjeld Jul skrev:
Krutzou skrev:
Peter Villadsen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Krutzou skrev:
@Kjeld Jul
Jeg tror, at Peter Villadsen ikke har mere at tilføje. Lad os vente på hans tilbagemelding om hans planlagte investering i en elbil.


Er spændt på om Peter Villadsen har mod til at købe en ren elbil - mine bekendte, som overvejer at købe en bil på batteri råder jeg til at købe en hybrid - så er man da helgarderet og kan køre længere stræk, såfremt tidsplanen med elbiler slår fejl.


Rækkevidde angsten har jeg haft i mange år.
Den går over den dag man opgiver stress og jag og erkender, at 4-500 km kørsel er rigeligt, og 1/2 times pause er godt for alle i bilen.
Så ja til ren elbil, hybrider er for dem, der klamrer sig til gammel, dyrere i reparation, teknologi.

Diskuterede det med en Tesla ejer, der hvert år kører til Italien. Som sagde, at han aldrig vender tilbage til de gamle fossil drevne biler.

Køber du så en Tesla?


Kørte han med campingvogn?
Kørte han i bjergene?
Hvor mange gange ladede han op, og hvor lang tid tog det sammenlagt?
Hvad var gennemsnitshastigheden på Autobahn?
Iflg. beretninger fra Alperne er batteribiler ikke egnede til længere bjergkørsel, batteriet lader hurtigt af .
I øvrigt.det er de færreste Tesla ejere, der indrømmer det er et fejlkøb til 700000 kr.


Har du selv en elbil siden du ved så meget om det?
Pga elbilen er så lidt udbredt, så er der masser af myter omkring denne biltype.
Feks påstod flere, at bilens batteri hurtigt ville miste kapacitet.
En elbil taxa med 400.000 kilometers kørsel havde tabt 10% af sin kapacitet.
Tænkeligt vil en elbil kunne køre væsentligt længere end en diesel/benzinbil før den skal skrottes.
Bjergkørsel: når elbilen kører ned af bakke regeneres energi, så en elbil vil være særdeles økonomisk ved bjergkørsel i forhold til fossilbiler, der fiser det meste energi ud som varme og iøvrigt ødelægger atmosfæren væsentligt mere end en elbil gør.
22-06-2019 10:08
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Kan vi få lidt mere at vide om den Taxi du omtaler? Hvilket mærke, hvorhenne osv.
En Taxi kører vel i omegnen af 100.000 km. pr. år. Så selvfølgelig bør batterikapaciteten ikke være faldet væsentligt efter 4 år. Det er når batteriet nærmer sig udgangen for garantiperioden på typisk 8 år, at vi skal til at bekymre os om bilens værditab. Da batteriet i mange elbiler udgør omkring 20% af bilens pris, bliver det noget af en udskrivning at skulle udskifte det.
Det er da rigtigt at du kan genvinde noget af energien til batteriet, når du kører nedad i bjergene. Men du skal jo først køre opad. Det er her problemet opstår. Generelt er elbilen mere energi effektiv end fossilbilen, men lige præcist i bjerge har elbilen et alvorligt problem på grund af sin høje vægt, som skyldes batteriet.
22-06-2019 10:41
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
En undersøgelse i US- AAA viser,at vinterkørsel nedsætter batteriydelseb markant.
Fx ved en udetemperatur på minus 7 C og varmeapparatet ilsluttet, bliver rækkevidden forringet med op til 50%.

Det bliver en stor omstilling og tilvænning, at køre i en batteribil i stedet for en med forbrændingsmotor .
Man har jo prøvet det før sidst i 1800 tallet, da forsøgte man sig med elbiler, men gik hurtigt over til ottomotorer fra primo 1900 - FORD T blev meget populær.
Batteribilerne var meget tunge, et batteri vejede flere tons
Redigeret d. 22-06-2019 10:51
22-06-2019 11:44
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Kjeld Jul skrev:
En undersøgelse i US- AAA viser,at vinterkørsel nedsætter batteriydelseb markant.
Fx ved en udetemperatur på minus 7 C og varmeapparatet ilsluttet, bliver rækkevidden forringet med op til 50%.

Det bliver en stor omstilling og tilvænning, at køre i en batteribil i stedet for en med forbrændingsmotor .
Man har jo prøvet det før sidst i 1800 tallet, da forsøgte man sig med elbiler, men gik hurtigt over til ottomotorer fra primo 1900 - FORD T blev meget populær.
Batteribilerne var meget tunge, et batteri vejede flere tons

Jeg synes ikke, at det er helt rimeligt, når du sammenligner 1800 tals teknik med den moderne. Der er, trods alt, sket en stor udvikling på den front.
Elbilen, med dens fordele og ulemper, er her. Vort valg af bil må nødvendigvis afstemmes efter vort kørselsbehov. Men jeg er lodret modstander af, at nogle politikere, uden videre og sandsynligvis på et forkert grundlag, skal styre et valg, som kan blive til en økonomisk og brugermæssig belastning for den enkelte og for hele samfundet
Redigeret d. 22-06-2019 11:48
22-06-2019 12:24
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Krutzou skrev:
Kjeld Jul skrev:
En undersøgelse i US- AAA viser,at vinterkørsel nedsætter batteriydelseb markant.
Fx ved en udetemperatur på minus 7 C og varmeapparatet ilsluttet, bliver rækkevidden forringet med op til 50%.

Det bliver en stor omstilling og tilvænning, at køre i en batteribil i stedet for en med forbrændingsmotor .
Man har jo prøvet det før sidst i 1800 tallet, da forsøgte man sig med elbiler, men gik hurtigt over til ottomotorer fra primo 1900 - FORD T blev meget populær.
Batteribilerne var meget tunge, et batteri vejede flere tons

Jeg synes ikke, at det er helt rimeligt, når du sammenligner 1800 tals teknik med den moderne. Der er, trods alt, sket en stor udvikling på den front.
Elbilen, med dens fordele og ulemper, er her. Vort valg af bil må nødvendigvis afstemmes efter vort kørselsbehov. Men jeg er lodret modstander af, at nogle politikere, uden videre og sandsynligvis på et forkert grundlag, skal styre et valg, som kan blive til en økonomisk og brugermæssig belastning for den enkelte og for hele samfundet


Nej selvfølgelig kan man ikke sammenligne datidens elbiler med nutidens.
Jeg gør blot opmærksom på problemerne med elbiler sammenligner med biler med forbrændingmotor, som tit bliver negligeret af de ivrige tilhængere af den grønne omstilling,som ikke kan gå hurtigt nok - uanset prisen.
22-06-2019 14:29
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Priserne på elbil batterier er raslet ned. Et gennembrud for elbilers priser i forhold til diesel og benzinbiler forventes i 2024.
Spørgsmålet er hvilken betydning det får for nyt afgiftssystem i Danmark.
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-04-12/electric-vehicle-battery-shrinks-and-so-does-the-total-cost
22-06-2019 16:01
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Peter Villadsen skrev:
Priserne på elbil batterier er raslet ned. Et gennembrud for elbilers priser i forhold til diesel og benzinbiler forventes i 2024.
Spørgsmålet er hvilken betydning det får for nyt afgiftssystem i Danmark.
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-04-12/electric-vehicle-battery-shrinks-and-so-does-the-total-cost

Det lyder jo dejligt. Har du nogen kommentarer til artiklens forudsigelse af at vi i 2025 kan forvente at batteriet i elbilen"kun" vil koste 20% af bilen pris?
22-06-2019 20:47
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Du må selv have prisen på en dieselmotor, en gearkasse af bilens pris, siden du skriver "kun" ??
22-06-2019 22:09
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Peter Villadsen skrev:
Du må selv have prisen på en dieselmotor, en gearkasse af bilens pris, siden du skriver "kun" ??

Ærlig talt Villadsen: Er det med vilje, at du undlader at svare på mine spørgsmål, eller er du bare distræt? Hvilken bilmodel var den taxi, og hvor kørte den?

Din sidste bemærkning afslører blot at du ikke ved hvor længe en gennemsnitlig fossilbil kører i Danmark med den samme motor og gearkasse. Disse komponenter er ikke normale udskiftningsdele i en fossilbils forventede levetid på 15-16 år. Det er et batteri derimod, hvis man ønsker den samme levetid for sin fremtidige elbil.
22-06-2019 22:34
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Jeg tror ikke rigtigt, det er dig, der afslører noget som helst.
Derimod misforstod jeg dit spørgsmål i og med jeg ikke tror på, at en elbil skal have skiftet batteri i dens levetid.
Læs her om flere års kørsel med ældre batterier i Nissan Leaf.
https://drive-green.co.uk/ev-info/electric-car-battery-faq/
Jeg vil efter 12 års kørsel have kørt 300.000 km. På det tidspunkt vil kapaciteten måske være reduceret, så bilen kører 300 km på en opladning istedet for 400 km. Stadigvæk en bil, der dagligt kan opfylde alt kørselsbehov.
Redigeret d. 22-06-2019 22:46
22-06-2019 22:45
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Med hensyn til taxaen, du efterspørger, så læs lige den her artikel, der bekræfter 10% reduktion efter 160000 miles.
Den anden oplysning kan jeg ikke lige finde nu.
En elbil vil snart kunne køre 1 million miles på samme batteri!
https://electrek.co/2019/04/23/tesla-battery-million-miles-elon-musk/
23-06-2019 08:55
Krutzou
★★★☆☆
(515)
@Villadsen.
Ja, men så er der vel kun at ønske dig held og lykke med din kommende elbil.
Husk venligst, at holde os opdateret om dine erfaringer. Det har jo været lidt tyndt med tilbagemeldinger fra andre.
23-06-2019 16:41
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Tak, det tager noget tid før jeg har bilen, tænkeligt medio 2020.
26-06-2019 07:46
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Ikke nok med, at dieselbiler er afgiftsfritaget for 4 milliarder kroner pr år, så stiger elafgiften for el fra ladestandere fra 2020.
https://ing.dk/artikel/danske-stat-har-favoriseret-diesel-42-milliarder-siden-2008-226929?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=airtable
Klimaretfærdigt afgiftssystem nu.
26-06-2019 11:39
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Som det står i artiklen, så var der jo oprindeligt en god forklaring på støtten til erhvervslivet ved en lavere dieselafgift. Selv i dag er der jo ca. en faktor 2 i forskel på den grønne afgift mellem identiske benzin og dieselmodeller.
Du skal nok ikke forvente nogen som helst retfærdighed i afgiftssystemet.
Redigeret d. 26-06-2019 11:42
26-06-2019 15:13
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mon ikke det bliver en differentieret afgift mellem hybrid, plug in og ren el?
26-06-2019 15:34
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Sandsynligvis. Men jeg har svært ved at forstå, hvorfor elbilerne skal drages ind i en kampagne om at nedbringe vor CO2 udledning med 70% i 2030, når vi ved, at det kommer elbilerne ikke til at bidrage til, hvis vi vedbliver med at fremstille el som i dag.
Redigeret d. 26-06-2019 15:35
26-06-2019 23:55
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Der er lavet mange undersøgelser af elbil versus gammeldags fossil drevne biler.
Fælles for flere er: en elbil udleder 1/3 af en fossilbil efter 200000 km kørsel i dansk energimix.

Derfor: et skift til elbiler vil være en betragtelig nedsættelse af transport sektorens udledninger.
Det vil kun blive bedre i årene fremover.

https://ing.dk/artikel/her-elbilens-danske-co2-forspring-214680
27-06-2019 06:55
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Der er næsten ingen klimaforskel på en ny dieselbil og en plug in.
27-06-2019 07:54
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Fra 2030 vil regeringen stoppe al salg af benzin-og dieselbiler, men det vil stadig være muligt at købe en ny dieselbil i Tyskland.
27-06-2019 09:53
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Tilsyneladende er ministerbilerne med ottomotorer endnu ikke udskiftet med elektro.
Helt befriende,at bag den grønne ham, findes " normale " mennesker.
27-06-2019 15:42
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Det ville unægteligt pynte, og give lidt troværdighed hvis de alle kørte i en Ellert.
27-06-2019 16:56
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Krutzou skrev:
Det ville unægteligt pynte, og give lidt troværdighed hvis de alle kørte i en Ellert.


Det har du ret i - med en målsætning på 70% i 2030 , burde alle danskerne straks krybe i en Ellert.
Redigeret d. 27-06-2019 17:01
28-06-2019 14:11
Krutzou
★★★☆☆
(515)
@Kjeld Jul.
Baseret på mine observationer under mine halvårlige kørsler gennem Vesteuropa, så er det påfaldende så ofte jeg har set en Tesla holdende i nødsporet. Når man løber tør for el, så er det ikke så nemt at komme videre. Her nytter en 5 liter reservedunk ikke meget. Folk skal bare blive bedre til at disponere deres kørsel mellem ladestationerne.
28-06-2019 15:08
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mette regeringen har nu fået kritik af støttepartierne for kolonnekørsel med 20 forbrændingsmotorer til dronningen .
Efter en vis embedstid kan ministerne selv vælge bil - mon ikke de fleste vælger en batteridrevet?
Martin Lidegaard kørte i en Tesla da han blev minister under Helle.
Mine venner i Tyskland er afventende med køb af en elbil, der er for få ladestandere, lade tiden er for lang og rækkevidden for kort siger de.
Samtidig klager de over manglende trækkraft.
I Tyskland vælger man nu de nye dieselbiler når man skifter, her kan CO2 udledningen sammenlignes med en plug in.
Hvis den danske regering stopper salget af benzin-og dieselbiler i 2030, kan man købe en ny diesel i Tyskland, man mener ikke man i Danmark kan nægte en.indregistrering
28-06-2019 19:22
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Uanset folks politiske opfattelse og syn på politisk korrekthed, så er jeg overbevist om, at et massivt flertal af danskerne vil vælge den transportform, som passer bedst til deres budget og kørselsbehov. Det burde politikerne holde sig for øje. Ønsketænkning fører ingen steder!
30-06-2019 06:51
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Læs her hvordan en erfaren elbilejer klarer kørsel i ekstrem kulde:
https://www.greencarreports.com/news/1109449_driving-electric-cars-in-winter-tips-from-experienced-owner
30-06-2019 06:55
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Krutzou skrev:
Uanset folks politiske opfattelse og syn på politisk korrekthed, så er jeg overbevist om, at et massivt flertal af danskerne vil vælge den transportform, som passer bedst til deres budget og kørselsbehov. Det burde politikerne holde sig for øje. Ønsketænkning fører ingen steder!


Du glemmer da helt at kloden opvarmes uden vi kender de endelige skadevirkninger - det ligger dog fast, at de bliver store når indsatsen udebliver.

Men måske de fleste i deres dagligdag fortrænger det, så de ikke skal belemres med et problem, de egentligt ikke bryder sig om at tænke på?
30-06-2019 09:10
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Såfremt man får tilslutning til at stoppe salget af biler med forbrændingsmotor i fra 2030, gælder det jo også plug in biler.
Da dette danske tiltag ikke er koordineret med de øvrige EU lande vil der give problemer med danskerne at køre i lande, hvor nettet af ladestandere ikke er tilstrækkeligt udbygget.
Hele omstillingen fra forbrændingsmotor til ren elbildrift, vil give store problemer ikke bare mht driften, men også økonomisk når bilerne skal sælges,værditabet af biler med forbrændingsmotor bliver stor - det bør jo kompenseres med statssubsidier.
Er det en faktor politikerne har indregnet?
Redigeret d. 30-06-2019 09:14
30-06-2019 10:31
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Kjeld Jul skrev:
Hele omstillingen fra forbrændingsmotor til ren elbildrift, vil give store problemer ikke bare mht driften, men også økonomisk når bilerne skal sælges,værditabet af biler med forbrændingsmotor bliver stor - det bør jo kompenseres med statssubsidier.
Er det en faktor politikerne har indregnet?

Ja, politikerne skal se at få fingeren ud og finde nogle penge til opførelsen af den, af Lars Aagaard nævnte, million offentlige ladestandere i vore byer, hvis de skal gøre sig håb om at få en million elbiler på vejene. Alternativt skal de, på landsplan, til at tænke på at få projekteret en antal superladestationer med tilhørende højspændingsforsyning, i et antal som svarer til antallet af benzinstationer i dag. Hvad der bliver vanskeligst er svært at overskue.
København f. eks. skal, ved opsætningen af ladestandere, jo til at bygge parkeringshuse og retablere mere end de 20.000 parkeringspladser som man så ivrigt har nedlagt gennem de sidste 10 år. Kommunens hidtidige fidus, med at sælge flere parkeringstilladelser end der er parkeringspladser, vil så ikke mere kunne fastholdes.
Redigeret d. 30-06-2019 10:39
30-06-2019 12:48
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Peter Villadsen skrev:
Læs her hvordan en erfaren elbilejer klarer kørsel i ekstrem kulde:
https://www.greencarreports.com/news/1109449_driving-electric-cars-in-winter-tips-from-experienced-owner

Jeg synes, at der er paradoksalt, at du kan synes, at det er nytækning, at bilisten i artiklen har erkendt noget, som vi, på vore breddegrader, har vidst i årevis. Hvis du vil køre langt med dit batteri, så skal du lade være med at bruge for megen strøm.
Når vi i dag kan se fjumsemikler køre tør for benzin, tror du så på, fordi de kører i elbiler, at de pludseligt er blevet klogere?
30-06-2019 14:00
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Jeg kender en, der har kørt Tesla i nogle år,han siger at batteriet om vinteren bliver hurtigere tømt, det går ud over rækkevidden.
Det har en fysisk årsag, luftmodstanden er større jo lavere lufttemperaturen er fordi luftmolekylerne ligger tættere .
30-06-2019 14:43
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det har en fysisk årsag, luftmodstanden er større jo lavere lufttemperaturen er fordi luftmolekylerne ligger tættere

- interessant! Jeg ville umiddelbart tænke i retning af, at man bruger mere kabineopvarmning/rudeafrimning om vinteren!?
(I Norge og Sverige bliver det jo en del koldere - gad vide, om de har nogle tilsvarende data).
30-06-2019 15:00
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kosmos skrev:
Det har en fysisk årsag, luftmodstanden er større jo lavere lufttemperaturen er fordi luftmolekylerne ligger tættere

- interessant! Jeg ville umiddelbart tænke i retning af, at man bruger mere kabineopvarmning/rudeafrimning om vinteren!?
(I Norge og Sverige bliver det jo en del koldere - gad vide, om de har nogle tilsvarende data).


Opvarmning er også en faktor, men luftmodstanden er væsentlig
30-06-2019 15:09
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Det skyldes nu først og fremmest den kendsgerning at batteriets kapacitet falder med temperaturen. De andre faktorer, som vindmodstand, aircon eller varme, findes jo også om sommeren.
30-06-2019 20:49
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Krutzou skrev:
Peter Villadsen skrev:
Læs her hvordan en erfaren elbilejer klarer kørsel i ekstrem kulde:
https://www.greencarreports.com/news/1109449_driving-electric-cars-in-winter-tips-from-experienced-owner

Jeg synes, at der er paradoksalt, at du kan synes, at det er nytækning, at bilisten i artiklen har erkendt noget, som vi, på vore breddegrader, har vidst i årevis. Hvis du vil køre langt med dit batteri, så skal du lade være med at bruge for megen strøm.
Når vi i dag kan se fjumsemikler køre tør for benzin, tror du så på, fordi de kører i elbiler, at de pludseligt er blevet klogere?


Øh, hvor læser du at jeg synes det er nytænkning??
Du behøver ikke svare på alt, læs det eller lad være.
01-07-2019 05:59
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Hvad mener nordmændene om elbilers rækkevidde i kulde?
For det første har flere tester vist at det faktiske rekkevidde-tapet av kulde er relativt lite, og med kort vei mellom ladestasjonene vil det i praksis ha lite og si. Et rekkevidde-tap skyldes at temperaturen i batteriet er lavt, og så snart du begynner å bruke batteriet vil det bli varmere av seg selv. Flere elbiler leveres også med aktive varme- og kuldeanlegg, som varmer batteriet om vinteren, og kjøler det om sommeren, slik at det er mest mulig effektivt i drift.
01-07-2019 06:55
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Som tidligere nævnt er luftmodstanden større om vinteren ved lave temperaturen.
Forskellen er iflg. DMI 7% fra at køre i 20C til 0C.
01-07-2019 11:04
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Peter Villadsen skrev:
Krutzou skrev:
Peter Villadsen skrev:
Læs her hvordan en erfaren elbilejer klarer kørsel i ekstrem kulde:
https://www.greencarreports.com/news/1109449_driving-electric-cars-in-winter-tips-from-experienced-owner

Jeg synes, at der er paradoksalt, at du kan synes, at det er nytækning, at bilisten i artiklen har erkendt noget, som vi, på vore breddegrader, har vidst i årevis. Hvis du vil køre langt med dit batteri, så skal du lade være med at bruge for megen strøm.
Når vi i dag kan se fjumsemikler køre tør for benzin, tror du så på, fordi de kører i elbiler, at de pludseligt er blevet klogere?


Øh, hvor læser du at jeg synes det er nytænkning??
Du behøver ikke svare på alt, læs det eller lad være.

Du må nok forvente reaktioner fra mig, når du næsten konsekvent bruger denne tråd som et plankeværk for dine opslag. Prøv at argumentere i stedet for at linke til diverse artikler uden at kommentere på dem.
Side 3 af 5<12345>





Deltag aktivt i debatten Elbiler:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Elbiler, afgifter og berøringsangst hos politikerne914-06-2009 14:16
Artikler
Her er fremtiden inden for elbiler i Danmark
Elbiler
NyhederDato
Elbiler lige om hjørnet25-11-2012 23:59
Kommercielt center for elbiler i København01-03-2011 08:39
Elbiler får strøm på farten01-11-2010 06:18
Elbiler kræver smart el08-06-2010 06:06
Trafikstyrelsen: Elbiler kan klare danskernes behov28-04-2010 08:58
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik